Se indlæg
Brækket skinne ben.
|
|
armitarm |
Lagt på d. 23/07-2013 06:46
|
Begynder Antal indlæg: 14 |
Hej til alle her på siden. Jeg bor her i Thailand på andet år og jeg er glad for at bo her. Mit spørgsmål til jer er. For en måned siden brækkede jeg mit skinneben lige under knæet, jeg lavede et uheldigt fald i noget grus på min honda air blade. brudet er sat på plads forsikringen dækker jeg har fået god behandling på hospital , så alt ok. Jeg er nu hjemme igen og dagene er lange går med computer film og læsning. Jeg skal have gips på i 2 mnd endnu før de tager den af jeg er sidst i tredverne så brud er længere om at hele sagde lægen du er jo ikke barn mere. Her er så problemet. Mit visa er non immigrant o og da jeg er under 50 år skal jeg ud af landet hver 3 mnd, dette er et problem da jeg den 14 august skal på en en dags border bounce som de kalder det her på Koh Samui. Jeg ved at firmaet der arangere disse dags ture til Malaysia sikkert kan give mig hele bagsædet mod mere bataling men jeg er bekymret for turen med færgen herfra øen jeg ser det som en umulighed at komme op på færgen med mit ben i gips optil skridet. de tager nemlig ikke bilen ombord på færgen, de venter på fastlandet med commutervanen. og det er en lang gå tur fra færgen til parkeringspladsen på fastlandet. Jeg har tænkt at snakke med ejeren her hvor jeg bor, han har en triton som han har kørt mig ud til hospitalet i når mit ben skulle røgenfotograferes, har tænkt på at spørge om jeg kan betale ham for at køre mig hele vejen herfra Chaweng til færgen, jeg kan ligge på bagsædet under færgeturen og han kan køre mig helt til grænsen, der kan jeg godt overskue at klare turen rundt om grænse husene og få mine stempler. På den danske ambasade siger de at min læge kan skrive et stykke papir til immigrationen, men helt ærligt så er jeg ikke sikker på at de vil give mig forlængelsen på 3 mnd der. jeg ved 100 % at jeg ved at tage til grænsen som jeg plejer at alt bare køre på skinner. mit et års non o visa udløber nemlig den 25 august. men stemplet den 14 august dette vil som det plejer give mig ophold til 14 november hvor jeg så skal på den 1 års store visa tur som tager 3 dage men til den tid er gipsen væk så der er jeg nogen lunde mobil og håber at kunne støtte på benet. Hvad vil i anbefale mig at gøre her på forumet? Håber på at andre kan fortælle hvad de har af erfaringer. God dag til alle herfra den et benede kriger fra Koh samui. |
|
|
Frank |
Lagt på d. 23/07-2013 08:40
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
Kedeligt med benet, men godt at høre, at du har haft forsikringspapirerne i orden og er blevet behandlet godt. Når du nu selv har mod på det, så vil jeg klart anbefale, at du runder grænsen istedet for at få papirer fra lægen. Mit indtryk er, at man aldrig kan være helt sikker på myndighedernes reaktion - især i undtagelsestilfælde. Hvis ejeren ikke selv har mulighed for at køre dig, så er jeg ganske sikker på, at han kan arrangere leje af bil med chauffør. Enten med én som han kender eller et udlejningsfirma. |
|
|
armitarm |
Lagt på d. 23/07-2013 09:11
|
Hej Frank. Tak for anbefalingen, tror du har helt ret i den med immigrationen. Jeg vil prøve at snakke med landlord han er rimelig cool og plejer at hjælpe hvor det er muligt. God dag og tak. |
|
|
armitarm |
Lagt på d. 23/07-2013 10:06
|
Fik besøg af landlords ansatte her for en time siden, de kunne sagtens arrangere en bil og chauffør til mig den 13 august, der kan køre mig til grænsen og stemple så det ser udtil at løse sig ganske problemfrit. Det er en af de dejlige ting ved at være her i Thailand service yai... |
|
|
Yonok |
Lagt på d. 23/07-2013 14:29
|
Øvet medlem Antal indlæg: 442 |
Kunne godt tænke mig at høre-du skriver:hvor jeg så skal på den 1 års store visa tur som tager 3 dage. Mit nuværende visa er godt nok et retirement og det forrige-så vidt jeg husker,et non immigrant A-men har dog aldrig været nødsaget til at tage ud af landet,bortset fra krydse grænsen og tilbage igen i en fart...er det specielt for non O ? |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 23/07-2013 14:42
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Yonok skrev: Kunne godt tænke mig at høre-du skriver:hvor jeg så skal på den 1 års store visa tur som tager 3 dage. Mit nuværende visa er godt nok et retirement og det forrige-så vidt jeg husker,et non immigrant A-men har dog aldrig været nødsaget til at tage ud af landet,bortset fra krydse grænsen og tilbage igen i en fart...er det specielt for non O ? Hvis retirement, hvorfor skal du saa ud af landet ? |
|
|
Yonok |
Lagt på d. 23/07-2013 15:54
|
hugoboerge skrev: Yonok skrev: Kunne godt tænke mig at høre-du skriver:hvor jeg så skal på den 1 års store visa tur som tager 3 dage. Mit nuværende visa er godt nok et retirement og det forrige-så vidt jeg husker,et non immigrant A-men har dog aldrig været nødsaget til at tage ud af landet,bortset fra krydse grænsen og tilbage igen i en fart...er det specielt for non O ? Hvis retirement, hvorfor skal du saa ud af landet ? Det skal jeg jo heller ikke nu,men skulle da inden jeg fik mit retirement...bare lige over broen og tilbage igen-forstår bare ikke helt hvorfor han skal på en 3 dages tur ud af landet.Har da altid kunnet ordne mit visa her i Thailand. |
|
|
armitarm |
Lagt på d. 23/07-2013 16:08
|
Herpå samui har jeg et firma til at lave mit visa ejern er berygtet for sine altid råben og skrigen men man får sit visa 100 % hvis man har tingene i orden. jeg har et brev for ambassaden i Bankok et velkomst brev skal nu give et nyt hvert år til ham som fortæller hvem jeg er og at jeg har indkomst. Vi skriver papirene på computer i hans butik med billeder og alt. Han køre os i bus til grænsen i sydthailand til malaysia masser af road bloks og militær kontrol poster, 1 nat sover vi på hotel 500 meter fra Malaysias grænse stort hotel med disko og damer og restaurant her tjekker han vores papire en ekstra gang. Op næste morgen kl. 5 stempler ud af thailand og ind i malaysia dem med overstay tager tidligere afsted og betaler bøder han hader kunder med overstay vores visa direktør, derfra med taxa til byen kota Bharu en muslimsk by med inkøbscenter med mcdonalds og ægte brand mærker i butikerne, han tager vores pas og papire fra os alle i centret og køre med sin egon olsen røde kuffert til thai consulatet i byen 4 timer senere modtager du dit pas med det ønskede visa i mit tilfælde non immigrant o. så er det bare tilbage til thailand første stop Hat yai aftens mad og pilsnere og pause i 3 timer, derefter kørsel hele natten til vi når færgen tilbage til samui kl 06 næste morgen fuldstændig smadret, hjemme i lejligheden kl9 om morgene. 3 mnd senere tager jeg på dags tur til grænsen og fornyer mit stempel med 3 nye måneder hjemme samme aften. jeg skal afsted for jeg er under 50 og kan ikke få non immigrant R. ej heller forny på lokal immigrations kontor. sådan er visa situationen for os der bor på samui. kan sige at vi kommer gratis ind i Malaysia meget profesionelle og virker mere ordentligt ved grænsen der. vi som danskere får 3 mnd i passet uden beregning velkommen siger de. men store skilte fortæller også lige at der er død straf for drugs. fint med mig har sgu ingen stoffer. Nogle har det lidt stram på den store tur der er langt mellem alkoholen i den del af Malaysia. |
|
|
Yonok |
Lagt på d. 23/07-2013 18:07
|
Godt nok en omstændelig affære...og jo faktisk ulovligt da du jo til en hver tid skal have dit pas på dig ifølge loven....men sådan er der jo så meget. |
|
|
armitarm |
Lagt på d. 23/07-2013 18:34
|
ulovligt....man kommer da ikke uden om at passet er på det thailandske consulat et stykke tid. Jeg opholder mig i Malaysia sammen med mange andre der også venter i dette indkøbscenter på at deres pas kommer fra consulatet. nogle tager alene derned i malaysia og går selv på consulatet det tager bare længere tid nemlig to dag. Consulatet tilbyder alle at lave visas til thailand i malaysia. ville myndighederne lave vise til folk hvis det var mod en lov i malaysia. Hvis jeg som dansker der bor her i thailand vil på en længere tur til USA lad os sige 4-5 måneder skal de også have mit pas på den amerikanske ambsade og jeg kender da flere som søger visa dertil her fra Thailand. udyb venligst Hvordan ulovligt. mit pas venter jeg på mens de ordner det på consulatet vi køre bare til et center med aircon i ventetiden. |
|
|
Yonok |
Lagt på d. 24/07-2013 01:14
|
Ja, du må meget undslylde men jeg gik ud fra,som en selvfølge at alle der har opholdt sig i thailand var klar over denne lov...som iøvrigt vist også har været diskuteret her på forum. Det er da fint hvis tingene kører godt på din måde...men det gør det altså bare ikke lovligt.-kig und local low and costums.: Fra Ministry of foreign affære: http://www.dfa.ie...px?id=8493 |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 24/07-2013 01:47
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Yonok skrev: Ja, du må meget undslylde men jeg gik ud fra,som en selvfølge at alle der har opholdt sig i thailand var klar over denne lov... Men den lov har nok ikke meget at sige i malaysia. |
|
|
armitarm |
Lagt på d. 24/07-2013 04:09
|
du behøver ikke undskylde yonok men jeg er jo heller ikke i thailand uden mit pas. mit pas er hos mig hele tiden på nær de 4 timer hvor der sættes nye klister mærker i på Thai consulatet i Malaysia. Jeg er godt klar over at man skal have sit pas på sig her i Thailand hele tiden. Men hvem render rundt med sit pas her altid jeg gør ikke. Hvis jeg skal i tesco her på samui har jeg altså ikke pas med, men i min pung har jeg kørekort samt kredit kort med navn. Og igen Hvis jeg vil rejse til et land hvor der kræves visa og jeg bor fast her i Thailand, er mit pas altså nødtil at være et stykke tid på et andet lands ambassade i Bangkok. Jeg tror man kan få en kvittering på de fleste ambassader som bevis på at passet er hos dem. Men korekt man skal altid have sit pas på sig her i Thailand. Godmorgen |
|
|
Mai Mii Gik |
Lagt på d. 24/07-2013 06:58
|
Øvet medlem Antal indlæg: 103 |
Nu skal man altså ikke løbe rundt med sit pas 24/7, kopi af ens pas er mere end nok, hvor man har kopi de side der skal bruges for at bevise man er her lovliget.. Det er det råd jeg selv fik at Immigration office.. Samt har en del bekendte der blevet bedt om at fremvise sit pas, og har vist kopi som altid er blevet godtaget... |
|
|
Yonok |
Lagt på d. 24/07-2013 08:34
|
Ja men tak for tålmodig forklaring..det med kopi ved jeg godt,har bare altid selv mit originale pas på mig-selv på korte ture,men kan godt se faren ved det.Men sådan er vi jo heldigvis så forskellige og tingene fungerer forskelligt fra provins/region til provins/region-ja sågar ikke altid samme procedure hos alle på samme kontor. Derfor skal vi også huske af og til,at det jeg oplever i min hverdag,som værende normalt/gængse- ikke nødvendigvis er det samme du oplever hvor du bor. Hav en god dag/aften og pas på jer selv og hianden derude. |
|
Spring til debat: |