Se indlæg
Hvor gamle`?
|
|
Anjin |
Lagt på d. 20/07-2013 21:01
|
Øvet medlem Antal indlæg: 170 |
@Robert Haha , men til gengæld holder du dig rigtig godt vil jeg mene |
|
|
flyer |
Lagt på d. 20/07-2013 21:06
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 688 |
Robert Kronberg skrev: Hej flyer, I shotokan har man ikke streger på de almindelige bælter, og faktisk ganske få bælter, så man kan kun se kyu i passet, eller hvad det nu hedder, men der går vist lidt religion i den, hvis man skal diskutere, hvad der er rigtig karate :-) Har dog ladet mig fortælle, at træningsprogrammet i shotokan er blandt de mest barske. Og jeg huske da også, at vi fx skulle løbe på grusveje om vinteren kun iført gi og underbukser (dvs. på bare tær). Hvis man kom bagud, så skulle fortroppen løbe i rundkreds, indtil den, som var bagud, havde indhentet fortroppen. Katten af tønden skete primært med hænderne, da shotokan kun bruger spark i mindre omfang. Men sjovt med en snak om karate, selvom det er et sidespring her i tråden. Tror i øvrigt ikke, at jeg kan ret meget længere; og da det ikke er en selvforsvarssport, så er meget af det, som vi lærte, ret skadeligt, som fx at banke to fingre ind i folks øjne. Policy var også, at man aldrig måtte bruge det uden for træningslokalet, og det har jeg så heller aldrig gjort. Hilsen, Robert flyer skrev: @ "Krumme" aka Kronborg Har selv gået til karate, men dog "rigtig" karate nemlig: Okinawa Goju-Ryu, opnåede desværre ikke det sorte bælte pga. muskelskade, men det blev da til 1. kyu brunt bælte med to streger Faktisk meget glad for at jeg startede igen dengang, der mødte jeg nemlig min første thaiviv! @ Bjarke85 og Nahm De der arme, det er da i tomme, ikk?.... har selv 40, men i cm og det er da ikke så meget.... 555 182/ 85 Sol over Vestegnen Hej Robert "Kronberg" Du må undskyld jeg kaldte dig "Krumme" syntes ellers du hed Kronborg til efternavn.... Meeeenn det gjorde du så ikke og så duer det jo ikke med Krumme, gamle dreng: November 8 1917 555 Jep, sjovt med lidt karatesnak, åh disse minder Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
Mai Mii Gik |
Lagt på d. 21/07-2013 02:37
|
Øvet medlem Antal indlæg: 103 |
Da alder ikke betyder noget for mig i mit egen forhold, samt når jeg ser på andre, springer jeg del over med vores alder..Det betyder jo intet !!! Hvis det man ser på siden her, og i denne post som et udsnit af Dansker i Thailand, ser det godt nok skidt ud efter mit hovedet.. Så forstå jeg bedre at nogle Thai mener vi Farang er "skøre" som vandbøfler... |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 21/07-2013 03:55
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Ja, jeg fik også lige rodet op i et par gamle minder ;-) Det var sgu sjove tider. Jeg er ikke en årgang 1936, men mon ikke jeg bokser lidt til den tid alligevel? De, som kender mig vil næppe undre sig ;-) Men det er det eneste sport jeg kan finde ud af, er ellers total boldmongol. (og har hverken alder eller tålmodighed til golf. ) En af trænerne i Ballerup Bokseklub, er lige stoppet sidste år. han er vist 85. Det blev ikke til så meget sparring, men han var med på teknikerne. Men det jeg egentligt ville nævne var, at den der historie om at gå med sine døtre eller niecer kender jeg selv. Var sammen med min niece på 17, og havde lovet hende en kjole som tak for at hun havde hjulpet ret meget med børnepasning. Der var helt stille i butikken, indtil jeg fik sagt til personalet, at det var familie. Lige pludselig kunne alle smile. Det var Pattaya, og der er så tilsyneladende grænser for dekadence. Selv i syndens by. |
|
|
Longway |
Lagt på d. 21/07-2013 05:51
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1079 |
Sudsakhon. jeg havde nu ikke staaet model til deres fordomme, og jeg havde da slet ikke skulle forklare noget som helst, jeg ville foele mig som en idiot hvis jeg sagde, det er familie, samtidig med at jeg skulle staa med hatten i haanden... Jeg havde fundet en anden butik. De lever af at saelge, og ikke af at mistaenkeligegoere farang. Redigeret af Longway d. 21/07-2013 06:00 Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
flyer |
Lagt på d. 21/07-2013 06:35
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 688 |
Longway skrev: Sudsakhon. jeg havde nu ikke staaet model til deres fordomme, og jeg havde da slet ikke skulle forklare noget som helst, jeg ville foele mig som en idiot hvis jeg sagde, det er familie, samtidig med at jeg skulle staa med hatten i haanden... Jeg havde fundet en anden butik. De lever af at saelge, og ikke af at mistaenkeligegoere farang. Tja... Jeg ville nok ikke lave det helt store ud af det i sudsakhon´s tilfælde, men havde jeg været Druwor i Hua Hin, havde jeg med 100% sikkerhed ladet en bemærkning fald på dansk når jeg havde forladt stedet, så havde de fået lidt at tænke over, de gode danskere 555 Klar sigt til solen på Vestegnen Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 21/07-2013 11:51
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
fra dagens Stickman: This really is the land of large age gaps. One friend of mine retired 11 years ago and is currently dating a lady who is in her final year of university i.e. he finished his work life 11 years ago and she has yet to start hers! In Pattaya, a regular contributor to this site recently barfined a lady who is 50 years younger than him. And I hear of one fellow in a bar this week who was hosting his 18-year old son and at the same time introducing him to his new 19-year old newly betrothed stepmother! |
|
|
1viggovax |
Lagt på d. 21/07-2013 12:21
|
Øvet medlem Antal indlæg: 376 |
ja jeg vil da absolut heller have en pige der er 20 år yngre hvad skulle jeg dog med en 20 år ældre det vil sige 80 år ha en god søndag |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 21/07-2013 12:31
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
JS skrev: fra dagens Stickman: This really is the land of large age gaps. One friend of mine retired 11 years ago and is currently dating a lady who is in her final year of university i.e. he finished his work life 11 years ago and she has yet to start hers! In Pattaya, a regular contributor to this site recently barfined a lady who is 50 years younger than him. And I hear of one fellow in a bar this week who was hosting his 18-year old son and at the same time introducing him to his new 19-year old newly betrothed stepmother! JS tak for at huske os paa Stickman, normalt var det Thaikurt1 der plejede at minde os om at nu var det soendag og tid til Stickman, saa nu kommer spoergsmaalet: Hvad er der sket med Thaikurt1, haaber han er vel. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 21/07-2013 12:37
|
han blev vel moppet ud af siden af det sædvanlige hylekor som det sker så ofte... |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 21/07-2013 12:45
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Nope pga. noget som er sket på en anden side. Han er dog ikke udelukket her på siden, men har åbenbart valgt ikke at deltage mere, hvilket er helt fair og ok set herfra. - Admin - Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 21/07-2013 12:55
|
Webmaster skrev: Nope pga. noget som er sket på en anden side. Han er dog ikke udelukket her på siden, men har åbenbart valgt ikke at deltage. - Admin - hehe det skal jeg ikke gøre mig klog på, jeg kan bare huske at han lidt uretfærdigt fik klø for at poste links til stickman. Jeg mener også at hans popularitet faldt gevaldigt efter han postede billede af sig selv på sin motorcykel til en pro-Thaksin (Red Shirt) demo. Mener da at det var ham. Men ingen kritik af dig web, du gør et godt job m. siden. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 21/07-2013 13:02
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
JS skrev: hehe det skal jeg ikke gøre mig klog på, jeg kan bare huske at han lidt uretfærdigt fik klø for at poste links til stickman. Jeg mener også at hans popularitet faldt gevaldigt efter han postede billede af sig selv på sin motorcykel til en pro-Thaksin (Red Shirt) demo. Mener da at det var ham. Men ingen kritik af dig web, du gør et godt job m. siden. Rigtigt at der var nogle ude med riven overfor Kurt pga. Stickmans. Mener også at jeg har været ude og forsvare hans ret i sin tid til at tage Stickman op herinde. Ang. det med MC'en og Thaksin-demostration, så tror jeg godt jeg mindes hvad du tænker på. Husker også godt hvem det var, nævner dog ingen navne, men det var nu ikke Kurt. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 21/07-2013 16:33
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
MHT. den lille episode med en ung model (man jo så var i familie med) synes jeg på det tidspunkt på en eller anden måde at det var OK. Man har set mange ting i Pattaya, og hvis en yngre pige vælger at slå pjalterne sammen med en pensionist (om det så kun er i kort tid, og efter gensidig aftale) må være deres frie valg. Det kan ikke forarge mig. Jeg skal ikke komme og sætte mine forestillinger om hvordan verden skal være op som retningslinjer for hvordan andre vælger at leve. Så længe det ikke kommer til at betyde, at jeg heller ikke fratages mit frie valg. Men på en eller anden måde havde jeg det godt med at thailændernes tålmodighed (selv i Pattaya) havde en grænse. Det var trods alt kun et (stort) barn jeg var på indkøb med. Og en 16-17 årig pige kan vel ofte have behov for at klæde sig så der lægges mærke til hende. Specielt når hun ikke er sammen med de strenge forældre, men for lov til at være lidt fri sammen med onkel. Vi mødte faktisk også "de onde øjne" fra et dansk par. Mest hende den lidt blegfede trunte og nok mest fordi hendes kæreste vist ikke kunne få øjnene fra min nieces åbenbare fortrin. Jeg var ved at knække sammen af grin over truntens måbende blik, da hun midt i sin selvoptagede forargelse hørte min niece på klart dansk sigehun har boet i DK siden hun var 2) Jeg køber lidt popkorn. Vik du have de der med karamel som du plejer? EPIC. Den kunne trunte ikke regne ud |
|
|
Longway |
Lagt på d. 21/07-2013 16:39
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1079 |
Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
Mai Mii Gik |
Lagt på d. 21/07-2013 17:00
|
Øvet medlem Antal indlæg: 103 |
sudsakhon skrev: MHT. den lille episode med en ung model (man jo så var i familie med) synes jeg på det tidspunkt på en eller anden måde at det var OK. Man har set mange ting i Pattaya, og hvis en yngre pige vælger at slå pjalterne sammen med en pensionist (om det så kun er i kort tid, og efter gensidig aftale) må være deres frie valg. Det kan ikke forarge mig. Jeg skal ikke komme og sætte mine forestillinger om hvordan verden skal være op som retningslinjer for hvordan andre vælger at leve. Så længe det ikke kommer til at betyde, at jeg heller ikke fratages mit frie valg. Men på en eller anden måde havde jeg det godt med at thailændernes tålmodighed (selv i Pattaya) havde en grænse. Det var trods alt kun et (stort) barn jeg var på indkøb med. Og en 16-17 årig pige kan vel ofte have behov for at klæde sig så der lægges mærke til hende. Specielt når hun ikke er sammen med de strenge forældre, men for lov til at være lidt fri sammen med onkel. Vi mødte faktisk også "de onde øjne" fra et dansk par. Mest hende den lidt blegfede trunte og nok mest fordi hendes kæreste vist ikke kunne få øjnene fra min nieces åbenbare fortrin. Jeg var ved at knække sammen af grin over truntens måbende blik, da hun midt i sin selvoptagede forargelse hørte min niece på klart dansk sigehun har boet i DK siden hun var 2) Jeg køber lidt popkorn. Vik du have de der med karamel som du plejer? EPIC. Den kunne trunte ikke regne ud Guldkorn, Guldkorn.. |
|
|
PeterS |
Lagt på d. 21/07-2013 17:33
|
Øvet medlem Antal indlæg: 231 |
Et sted i Thailand ung mand dansk pigen thai. Ung mand: Vil du gifte dig med mig? Pige: "Har du et hus?" Ung mand: "Nej..". Pigen: "Har du en BMW?" Dreng: "Nej..." Pige: "Hvor meget får du i løn?" Dreng: "Jeg får ikke løn... Men..." Pige: "Ingen men. Du har ingenting. Hvordan kan jeg gifte mig med dig?" (Pigen går) Ung mand: (Taler for sig selv) "Jeg har en villa, 3 ejendomme, 3 ferrari og 2 porshe Hvorfor behøver jeg så en BMW?! Og hvordan skal jeg få løn, når jeg selv er chefen? |
|
|
natty |
Lagt på d. 21/07-2013 20:15
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
@PeterS, jeg synes din joke halter lidt, jeg mener et hus er vel også en villa og en ung mand i hans situation, spørger nok ikke sådan ud i luften, om en tilfældig pige vil gifte sig med ham. Nå men det minder mig om en sjov episode på en bar i Chiang Mai. Farangen spørger Thai damen, om hun vil have noget at drikke: Can I give you something? Thaidamen til farangen: Yes dear, a house, a Honda and a husband. Hun var sgu sjov, og kvik i replikken, vi har alle ved at knække sammen af grin Redigeret af natty d. 21/07-2013 20:22 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
sony |
Lagt på d. 21/07-2013 21:17
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2037 |
Hvem siger det var en joke hæ hæ
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 24/07-2013 19:08
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
sudsakhon skrev: Det var trods alt kun et (stort) barn jeg var på indkøb med. Og en 16-17 årig pige kan vel ofte have behov for at klæde sig så der lægges mærke til hende. Specielt når hun ikke er sammen med de strenge forældre, men for lov til at være lidt fri sammen med onkel. Vi mødte faktisk også "de onde øjne" fra et dansk par. Mest hende den lidt blegfede trunte og nok mest fordi hendes kæreste vist ikke kunne få øjnene fra min nieces åbenbare fortrin. Jeg var ved at knække sammen af grin over truntens måbende blik, da hun midt i sin selvoptagede forargelse hørte min niece på klart dansk sigehun har boet i DK siden hun var 2) Jeg køber lidt popkorn. Vik du have de der med karamel som du plejer? EPIC. Den kunne trunte ikke regne ud Haha. Jeg har oplevet lidt af det samme. Jeg sad sammen med konen på en åben restaurant i Patong, Phuket. Vi sad og mæskede os i en hel masse yummy thai mad, ved siden af os sad et dansk par bemærkede vi flygtigt pga sproget. Vores samtale var derimod på thai, så de havde ingen indikation af at vi også rent faktisk var danskere (konen er dansk statsborger). Efter vi havde betalt, skulle vi drage afsted på motorcyklen. Jeg snublede pga et stort hul i fortorvet ligesom jeg skulle bestige vores trofaste ganger, og jeg var nær ved at vælte motorcyklen i samme ombæring. Det blev af den danske kvinde udlagt som om at jeg var pissefuld og hun udbrød indigneret til min kone på det mest radbrækkede thai, jeg nogensinde har haft det sorte uheld at lægge øre til: Hvorfor kører du med det fulde svin? (Det tror jeg i det mindste var hensigten) Jeg skal lige pointere, at når jeg er chauffør på transportmidler er jeg helt appelsinfri. Men et eller andet sted kunne jeg ikke bebrejde hende i denne bemærkning - omend jeg absolut ikke kunne lide hendes sprogvalg - jeg snublede trods alt på vej til motorcyklen og denne omstændighed kunne lede til en fejlagtig konklusion. Jeg trak vejret for liiige at udrede situationen, men al, al for sent. Konen var hidsig og som skidt fra en spædekalv fik kvinden hældt en hel bunke lort ud over sig på thai. Det fattede hun ikke noget af, så hun fik den lige en gang til på dansk, og jeg vil absolut ikke gentage ordene. Den danske kvinde sad tilbage som et stort spørgsmålstegn, hvad skete der lige her? Jeg syntes det var pinligt, fik lodset hidsigproppen op på motorcyklen og kørte hjem. |
|
Spring til debat: |