Se indlæg
 Udskriv debat
steming på DTW
claus31130
Jeg har brugt en del tid de sidste par dage...på at læse forskellige debatter her på siden...mange vældig informative..nogle knap så meget...dem kan man jo springe væk fra igen......
Det der undrer mig er .....efter ganske få indlæg i en debat begynder debatten mere at blive personlig hetz og udskældninger mod hinandens holdninger........
DER BLIVER GÅET EFTER MANDEN IKKE BOLDEN...
Det er da helt naturligt at være uenige i en debat,men derfra til at blive ubehøvlede overfor hinanden synes jeg er for meget.........
Det er vel osse derfor der er smuttet nogle gamle medlemmer........

Siden er her vel for at vi skal hjælpe hinanden og dele vores små og store problemer og oplevelser og viden med hinanden.....
Nogle bor i Danmark fast og er på ferie herude engang imellem,nogle har været her på charter ferie,mens andre lever herude hele tiden både som pensionister aktive erhvervs drivende,eller ansatte i firmaer.......
Nogle igen er gift med thaipiger,andre "bare" kærester med en...nogle har bare almindelig interesse i landet
Derfor har vi jo selvfølgelig forskellig indgangsvinkel og erfaring til de ting vi udtaler os om her på DTW

Vi kommer jo osse fra forskellige samfundslag og nogen er højt uddannede....andre er arbejdsmænd.....derfor har vi forskellige måder at udtrykke os på og forståelse af ting(feks. lovtekster)...de betyder jo sjældent det man læser...jeg kan osse selv blive sur hvis der er noget jeg ikke forstår eller føler mig uretfærdigt behandlet...
Jeg har lært i mit arbejde som coaster sømand at vi alle er forskellige og at vi alle har fejl......men jeg har også lært at være tolerant og at der skal være plads til alle..........

lige lidt tanker fra en ny bruger.....

Med venlig hilsen

nielsen31000

http://www.cs-web.in.th/
Allan Nielsen
Kære Nielsen.
Allerførst et varmt: "Velkommen" fra en gammel bruger og beundrer af Webmaster-Kims DTW-hjemmeside.
Jer er helt enig i ovenstående indlæg - så måske er vi lidt i familie med hinanden, for jeg hedder jo også Nielsen.

Jeg håber at vi fremover kan få mange gode debatter om Thailand, thailændere og os danskeres oplevelser på godt og lærerigt.

Venlig hilsen
Nielsen
Redigeret af John d. 15/02-2006 12:21

rinpoche
Nielsen31000 med bopæl Buriram forveksles med Nielsen Bangkok med bopæl København?

Det er imponerende.

Nielsen31000 dit profilnavn er da helt legitimt, det står dig selvfølgelig frit for at ændre det hvis du har lyst, men der er overhovedet ingen ko på isen der. Smile

Tilbage til dit indlæg, du har helt ret, vi kommer med hver vores ballast, som i nogle tilfælde er så forskellig som den kan være. Det er nok een af de ting som faktisk tiltaler mig overordentlig meget, at få lejlighed via dtw at se sagen fra en anden vinkel. 2 par øjne ser bedre end et.

Når jeg nu tænker over det, er det givetvis grunden til at jeg er medlem på denne side.

PS. Velkommen til Smile

mvh
rinpoche

John
Hej

Der er d.d. slettet 8 indlæg, som ikke vedrørte denne tråd.

Hold jer venligst til trådens overskrift.

John Administrator
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
ove
sletter du inlæg, så slet også min profil, båtnakkeAngry

Robert Kronberg
Ja, jeg synes også, at det var en lidt mærkelig slette-operation fra Administrationens side. Det var sidebemærkninger, jo, men slettes, hvorfor??? Og hvorfor kun lave et indgreb i Nielsen Bangkoks indlæg? Betyder det, at alle off topic-bemærkninger sådan bare slettes i fremtiden af Administrationen???
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
claus31130
Det er da i hvertfald ikke med til at gøre stemningen bedre herinde at administratorer sletter indlæg og retter i folks indlæg....

Kimpil
Ja. det bidrager da virkeligt til den gode stemning at der lige pludseligt bliver slettet i indlæg fra administratorerens side. Sad
Nogle af indlæggene viste da ganske glimrende hvordan stemningen kan være herinde til tider.

Hvor kan man iøvrigt læse reglerne for dette forum, jeg har forgæves ledt på forsiden, men nu har jeg jo også mine briller på, så Cool
Det er ikke hvad du gør - det er måden du gør det på

www.pilegaard-christiansen.dk
rolan
til ove
nu ved jeg ikke om du har læst inlægende som er blevet slettet men det går jeg ud fra at du ikke har når du kan komme med sådan en melding de ting der er blevet slettet var total ligegyldig snak som ikke havde noget med emnet at gøre

til kronberg
ja du fortsatte med en side bemærkning som var med til at fortsætte den ligegyldige snak og du har været her tilpas længe til at vide hvor tit nye brugere stiller et spørsmål uden at få svar forde emnet inden det er kommet igang er ødelagt på grund af ligegyldigt sluder eller medlems diskutioner

til claus 31000
sletninger er blevet mere nødvendigt her på det siste da der er flere brugere som ikke kan snake pændt eller snakker om andre ting en det der var emnet
og det har også ført til flere brugere er blevet ekskluderet eller er stoppet
webmaster er ejer af hjemmesiden og han har fået nogle til at hjælpe sig med det da han ikke kan overkomme det hele selv så respekter hans regler
det var dig der startede inlæget og hvis du skal være ærlig syntes du så at du har fået nogen responds på dit inlæg

har tilføjet tekst
nej det har ikke noget med emnet at gøre
og dog har det aligevel da det er en del af problemet det som jeg poientere

Redigeret af rolan d. 15/02-2006 21:28

rinpoche
Indlæg har det absolut med at hoppe lidt af sporet, men som regel kommer de tilbage til udgangspunktet igen.
Synes jeg ikke der er nogen grund til at tage sådan på vej af.

Og hvis vi partout skal gå i så små sko Roland, så er dit indlæg heller ikke relevant, hvis du læser det første indlæg, ejheller er mit.

rinpoche

clydehaumann
Navnet paa denne traad er "Stemning paa DTW" og under en saadan overskrift kan der skrives hvad som helst bare det viser den stemning der for tiden er paa siden og det foregaar i et sobert sprog.
Clydehaumann
ordstyrer,
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

http://thaidanishservice.com
Robert Kronberg
Hej rolan,

rolan skrev:
til kronberg
ja du fortsatte med en side bemærkning som var med til at fortsætte den ligegyldige snak og du har været her tilpas længe til at vide hvor tit nye brugere stiller et spørsmål uden at få svar forde emnet inden det er kommet igang er ødelagt på grund af ligegyldigt sluder eller medlems diskutioner
[/b]

Jo men "normal" praksis for fora på Internettet er, at Moderater ikke sletter aldrig et indlæg, men flytter dem eller låser tråden, hvis der er noget galt. Der slettes kun, hvis de er krænkende, obskure eller på anden måde direkte umulige at publisere.

Sidespring har også sin værdi, og selv om det ikke er en chat, så skal der dog være mulighed for sidespring.

Har nogen her nogen siden deltaget i en diskussion i et auditorum uden sidespring??? Jeg spørger bare...

http://www.danishschool.dk/thailand/
xxxx
Hejsa
Det er helt fint der er lidt styring / kontrol med hvad der foregaar..
Men efter min mening er det ved at koere over i den anden vejgroeft nu. Indroemmet det er ikke nem og der skal vejes for og imod hele tiden, men jeg mener nu nok vi skal begraense det til at holdes der en sober tone, saa er det ok.....
Koerer et emne for meget af sporet, kan man jo altid lige gaa ind og give en loeftet finger......

Le-si

Kimpil
Hvis vi skal bibeholde/genskabe den gode stemning på DTW kræver det diciplin både fra brugere og ikke mindst administratorer. Det skaber ikke god stemning uden nogen varsel at slette indlæg fra brugerne, specielt ikke når DTW ikke har andre regler for indlæg end hvad der står i FAQ. Om administratorers rettigheder står følgende:

Dansk Thai Website forbeholder sig ret til uden advarelse, til enhver tid, at udelukke medlemmer, redigere og slette indlæg i forumet og replikboks såfremt det skønnes at medlemmer med sine indlæg er med til at ødelægge Dansk Thai Website og idéen og formålet med siden eller er med til at chikanere og nedgøre andre medlemmer..

Jeg kan ikke i min vildeste fantasi se af nogle af de slettede indlæg kom i cambolage med ovennævnte. Hvis vi skal undgå følelsen af "Big Brother is watching" kunne det måske være på sin plads at lave nogle retningslinier for DTW, hvori man skriver lidt om hvordan og hvornår man poster indlæg. Så har både administatorer og vi som brugere noget at forholde sig til. I mine øjne er det helt utilladeligt at der bliver slettet indlæg der ikke er person fornærmende eller racistiske hvor er den ytringsfrihed henne, som vor webmaster ellers er den første til at forsvare?
En løftet pegefinger med truslen om at låse tråden havde været mere på sin plads.
I mine øjne er der så meget at holde af på denne side og vi kan lære meget af hinanden og vore forskellige erfaringer. Vi er alle sammen voksne mennesker og burde være i stand til at sortere de ting der bliver skrevet på DTW. Jeg tror at den udvikling der sker på DTW er til det bedre. Vi må dog passe på, at vi ikke bliver for sensitive og lægger mere i indlæggene end godt er - så er det bedre at spørge hvad der er ment med indlægget.

Ja det blev et langt indlæg, men det kommer fra hjertet og jeg vil nødigt undvære det DTW, der har givet mig så meget gennem min korte tid som bruger

Kim
Redigeret af Kimpil d. 16/02-2006 06:37
Det er ikke hvad du gør - det er måden du gør det på

www.pilegaard-christiansen.dk
latour82
Jeg er totalt enig med administrator om at skære plidder pladder væk som intet har med det oprettede indlæg at gøre, ligesom at få ryddet det værste "bøllesnak" væk.

Kun på den måde kan Dtw komme tilbage på sporet og blive til det den er oprettet som.

Jeg syntes at historikken indenfor den seneste måned bekræftiger berrettigelsen af en vis "kontrol".

Hvad er der forsvundet af brugere indenfor en måned? en 5-6 stykker, 3 smidt ud og mindst 2 som er blevet træt af den måde debatterne udviklede sig til .

Så min mening er, bare klø på kære administratorerSmile

Niels

claus31130
Om jeg har har fået svar på mit indlæg.........det vat jo ikke ment som et spørgsmål,nærmere et indlæg om at tænke lidt over hvad det er vi alle ønsker/forventer af DTW .......og i særdeleshed hvordan vi bedst enten kan bibeholde elller genskabe det......jeg startede med at læse nogle indlæg herinde og tænkte det var satans som de var efter hinanden.....om der skal mere eller mindre styring på ved jeg ikke.....personligt synes jeg det er forkert at rette i andres indlæg....så hellere slette dem helt....man spørger jo sig selv hvis man ikke har læst indlægget inden det er blevet rettet...har de fjernet noget der er vigtig for forståelsen af hele indlægget....ja der er forsvundet nogle medlemmer kan jeg forstå,det har jo nok desværre for DTW været nogle af de "aktive" skribenter....flertallet herinde kunne jeg forstille mig er "tavse" ......så er det godt nok som det er eller kan vi gøre os selv bedre???????????
Sorry at et nyt medlem blander sig i jeres måde at køre forummet på........

Claus

thaikurt1
claus31000

Saa slemt er det hele ikke men til tider kan tone nok vaere lidt grov men ikke mere en man kan forventer naar mange skriver sammen.

Vi kan ogsaa kommer her til hvor vi indsend det indlaeg vi vil havde sat ind der saa skal godkendet for det bliver til at laese for andre paa den maade undgaar vi indlaeg der afvider fra det emne i den traed
Redigeret af thaikurt1 d. 16/02-2006 09:03
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
rolan
det er korrekt at en tråd kan få et lille sidespring og det er da heller ikke så galt men når en trår er startet og 8 af svarende ud af de 10 ikke har noget med det at gøre så blir administrationen nød til at slette noget
når medlemmerne ikke selv kan kontrolere det

jeg er ikke administrator men jeg gjorde opmærksom på at tråden var løbet helt hen i været men det hjalp ikke
og der omtalte jeg det gen som danskere har med at der er ikke nogen der skal bestemme hvad jeg skal

da jeg skulle ind på dtv idag stod der siden kan ikke findes og det første jeg tænkte var så nu fik den kære webmaster sku nok af alt plider plader og har lukket siden
tænk lige lidt over den

prasat
i går var der 2 mennesker der døde pga. at vi danskere syntes vi skal forsvare vores ytringsfrihed og nægter at give os fordi andre syntes de er blevet krænket, dette er vel det samme vi ser tingene forskelligt og udtrykker os derfor også sådan.

prasat

John
Hej

Nå forsøget med at holde tråden gik da helt fløjten.Cool

Et nyt medlem starter en tråd der handler om stemningen her på siden, og den har jo ikke været særlig god på det sidste.

Så lader jeg mig irritere over at der fluks kommer 8 indlæg der absolut intet har med tråden at gøre, eller som Rolan udtrykker det: det var total ligegyldig snak som ikke havde noget med emnet at gøre.

For at holde tråden på sporet sletter jeg disse indlæg. Rolan havde for øvrigt 2 indlæg hvor han opfordrede til at holde tråden, men det kom der ikke noget konstruktivt ud af.

For at tråden skal være til at forstå fjerner jeg en passus i ”Nielsen Bangkok” indlæg hvor han beder Nielsen31000 om at skifte navn.
At der er nogen der syntes at jeg er en båtnakke, kan jeg godt leve med, men jeg syntes ikke det er rimeligt overfor den der starter en tråd at den skal køre totalt af sporet i 3. indlæg.

Nu kan jeg jo se at der er flere meninger om dette, og jeg er enig i at det er et drastisk skridt at slette indlæg, men jeg syntes at vi skylder den der opretter tråden at prøve at holde fast i tråden, der skal selvfølgelig være plads til side bemærkninger, en tråd vil altid svinge nogen mere end andre, men dette var totalt ligegyldig snak der absolut intet havde noget med emnet at gøre.

John administrator
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Spring til debat: