Se indlæg
 Udskriv debat
Naar Europa ikke laengere virker saa tiltraekkende.
hugoboerge
Boes skrev:

PeterS skrev:

In the case of marrige to a thai woman, the alien husband must earn an
average annuel income of less than Baht 40.000 per month or must have
no less than baht 400.000 in a bank account in Thailand for past two months
to cover for one year.

Den slags citater har ingen relevans uden kildeangivelse - Venligst Boes

Der mangler et NOT, skulle vaere not less than Baht 40,000 per month ellers er det en fuldstaendig taabelig saetning.

Boes
PeterS skrev:

Ja nu kom der lige endnu en ekspert.

Første gang du laver visum er det besværligt med gifte visum i forhold til reteiment, men ved forlængelse er det helt samme arbejdsgang.

Og lad nu være med at tro på alle disse kloge hoveder der fortæller , at det enkelt imigration helt selv bestemmer.

Det er småting der kan være forskel på, så som hvilke kopier o.s.v. og de vil altid se originalen, men selve reglerne er helt ens over hele landet.

Og forskellen som du efterlyser, hvorfor det er nemmere med reteiment er, at bruger du en kombination behøver pengene ikke være på kontoen i 2 måneder.

Korrekt stavet : retirement

Utroligt.... efter57 indlag er det nasten helt klart....
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

hugoboerge
http://www.thaila...rriage.pdf

Dette skulle og burde vaere de endegyldige regler.

Jeg har brugt lidt af tiden idag paa at slaa op paa diverse "raadgivningssider" saa som Siam Legal og en anden website.

Siam Legal paastaar at for marriage kan man splitte de 400,000 op i bankkonto og indtaegt. Jeg har sendt dem en e-mail idag og spurgt hvor staar det. Lad os se hvad de svarer.

En anden website paastod at man kunne bruge konens indtaegt til formaalet, men den tror jeg ikke rigtig paa.

Raadgivningsfirmaerne mener jeg man skal holde sig langt fra. Et firma havde en "pakkeloesning" til marriage visa til THB 25,000.-.

Enkelte forumdeltagere har naevnt eksempler paa diverse fortolkninger i forskellige provinser og det kan kun bunde ud i manglende uddannnelse og traening.

Som eksempel maatte vi gaa hele tre gange til paskontoret i Central Bangna for at opnaa et pas til konens barnebarn. Vi fik forskellige informationer hver eneste gang, men til sidst lykkedes det dog.

Mai Mii Gik
Bjarke85 du er på rette vej, Altid kontakt dit lokal Immigration Office omkring hvad de kræver, helst sikkeret en klog ting at gøre...Og gerne i god tid, så man har god tid til at skaffe det de bedre om, HVIS de ønsker mere...

Kan da henvise til et english forum der omhandler Thailand og bruge en stor del på Visa delen, de beder jo netop folk at tilbagemelde omkring deres Visa-Ext oplevelser, Samt fra dem der hente deres Visa udenfor Thailand, Da det skifter "tit" hvad der afkræves de forskellige steder, Ingen grund til at nævne flere episoder, folk kan selv søge på den side hvis det er, Siden er også noget mere fremme med hvad der sker og meget mere åben for at folk oplever tingene forskelliget, hvad der KAN afkræves fra de forskellige Immigration office, konsulater, Ambassader osv...
På den side kan man jo næste hver uge, læser om folk der bliver udsat for at skulle havde mere end lige det der står man skal havde...

PS: Kan folk ikke selv finde den English side, kan jeg da gerne dele den igennem en PM...

hugoboerge
Mai Mii Gik skrev:

Bjarke85 du er på rette vej, Altid kontakt dit lokal Immigration Office omkring hvad de kræver, helst sikkeret en klog ting at gøre...Og gerne i god tid, så man har god tid til at skaffe det de bedre om, HVIS de ønsker mere...

Kan da henvise til et english forum der omhandler Thailand og bruge en stor del på Visa delen, de beder jo netop folk at tilbagemelde omkring deres Visa-Ext oplevelser, Samt fra dem der hente deres Visa udenfor Thailand, Da det skifter "tit" hvad der afkræves de forskellige steder, Ingen grund til at nævne flere episoder, folk kan selv søge på den side hvis det er, Siden er også noget mere fremme med hvad der sker og meget mere åben for at folk oplever tingene forskelliget, hvad der KAN afkræves fra de forskellige Immigration office, konsulater, Ambassader osv...
På den side kan man jo næste hver uge, læser om folk der bliver udsat for at skulle havde mere end lige det der står man skal havde...

PS: Kan folk ikke selv finde den English side, kan jeg da gerne dele den igennem en PM...

Hvorfor PM ? hvorfor ikke dele viden med andre ?

PeterS
Boes skrev:

PeterS skrev:

In the case of marrige to a thai woman, the alien husband must earn an
average annuel income of less than Baht 40.000 per month or must have
no less than baht 400.000 in a bank account in Thailand for past two months
to cover for one year.

Den slags citater har ingen relevans uden kildeangivelse - Venligst Boes

hvis du kiggede på det link til den officelle side jeg har linket til tidligere så kan du lse det der.

men ingen hat noget ud af denne tråd som mere handler om ondt et sted.

Bjarke85
Conrad skrev:

Hej Bjarke 85,

Jeg naegter at tro paa at du er lost med hensyn til at du maaske om faa aar skal soege married extension.

Med alle de penge du skriver du tjener, saa kan de min. ฿ 400,000 der skal vaere paa Thai bankkontoen 2 maaneder foer forste ansoegning naeppe vaere et problem.

Conrad

Conrad, hvor ser du jeg skriver at de 400.000 baht er et problem for mig ?????

Jeg skriver at det er noget videre forvirrende alle de forskellige meninger og forklaringer der kommer..

Lige et hurtigt spørgsmål, hvis jeg har de 400.000, så skal jeg ikke også tjene 40.000 om mdr ? det er enten eller, ik ? Smile fordi så er det slet ikke noget problem Smile jeg tænker bare, hvis man skal tjene 40.000 om mdr. er det lidt svært hvis ens firma ikke giver overskud lige med det samme jo.

PeterS
@Bjarke

Nej du skal have 400.000 ellers er det arbejdstilladelse.

Og der aner jeg ikke noget.

Bjarke85
PeterS skrev:

@Bjarke

Nej du skal have 400.000 ellers er det arbejdstilladelse.

Og der aner jeg ikke noget.

Ja har bare hørt det er noget nær umuligt at få arbejdstilladelse til så noget som hotel/restaurant. Så tror ikke jeg får lov at arbejde i mit eget firma. Det er vidst noget med man kun må give ordre men ikke selv arbejde.

Men de 400.000 baht bliver ikke et problem. Men det jeg søgte var egentlig hvorfor marriage visa er besværligt ? Man har vel alle de dokumenter eller kan skaffe dem rimelig nemt som de kræver. Og så vil jeg lige få konen til at ringe til det specifikke kontor som jeg tilhøre og spørge hvilke dokumenter jeg skal bruge. Og så er det bare at smide sin extension ansøgning 3mdr før udløb.

PeterS
@Bjarke

marriage visa er ikke besvaerlig at forlaenge, men der er noget arbejde første gang.

Der er ingen problemer med de visum, men problemet er, hvis man ikke kan opfylde de økonomiske krav.

Bjarke85
PeterS skrev:

@Bjarke

marriage visa er ikke besvaerlig at forlaenge, men der er noget arbejde første gang.

Der er ingen problemer med de visum, men problemet er, hvis man ikke kan opfylde de økonomiske krav.

Ja, og retirement har jo så dobbelt så strenge krav med indestående i bank. Derfor jeg syntes Marriage jo er mildere end retirement Smile men kan forstå på nogen at retirement er nemmere, og ved stadig ikke hvorfor de syntes det Wink Men nok om det.

hugoboerge
Bjarke85 skrev:

PeterS skrev:

@Bjarke

Ja, og retirement har jo så dobbelt så strenge krav med indestående i bank. Derfor jeg syntes Marriage jo er mildere end retirement Smile men kan forstå på nogen at retirement er nemmere, og ved stadig ikke hvorfor de syntes det Wink Men nok om det.

Beskeden jeg fik fra Chaeng Wattana var at processen mht marriage visa er noget besvaerlig men selvfoelgelig overkommelig. Ekspeditions tiden ville vaere ca. 1 maaned mens for retirement kunne det klares samme dag. Eftersom jeg opfylder betingelserne for retirement er det helt klart jeg gaar den vej. Betingelserne til marriage visa opfylder jeg ogsaa.

Bjarke85
hugoboerge skrev:

Bjarke85 skrev:

PeterS skrev:

@Bjarke

Beskeden jeg fik fra Chaeng Wattana var at processen mht marriage visa er noget besvaerlig men selvfoelgelig overkommelig. Ekspeditions tiden ville vaere ca. 1 maaned mens for retirement kunne det klares samme dag. Eftersom jeg opfylder betingelserne for retirement er det helt klart jeg gaar den vej. Betingelserne til marriage visa opfylder jeg ogsaa.

Okay, så det er altså ekspeditions tiden der er årsagen til det er mere "besværligt" :-) så er jeg mere rolig hvis det bare er det Smile

Mai Mii Gik
Korrekt forstået Bjarke.

Du finde nok ud hen af vejen, er vi Dansker forlanger særbehandling, eller ønske det, det er jo slemt nok for nogle at skal forbi Immigration den ene gang pr år for retirement forlængelsen, Eller 2 gange for Married forlængelse pr år, og at de person på et Immigration kontor så kan udbeder sig mere dokument der kan betyder 1 tur mere forbi Immigration. Ja hvad fanden bilder de sig dog ind...Verden går jo under... Shock

hugoboerge
Mai Mii Gik skrev:

Korrekt forstået Bjarke.

Du finde nok ud hen af vejen, er vi Dansker forlanger særbehandling, eller ønske det, det er jo slemt nok for nogle at skal forbi Immigration den ene gang pr år for retirement forlængelsen, Eller 2 gange for Married forlængelse pr år, og at de person på et Immigration kontor så kan udbeder sig mere dokument der kan betyder 1 tur mere forbi Immigration. Ja hvad fanden bilder de sig dog ind...Verden går jo under... Shock

Hvorfor goere det mere besvaerligt for sig selv end noedvendigt er ? Hvem snakker om saerbehandling ? Ud over det saa er der jo ogsaa en 90-dages regel som skal opfyldes.

Mht marriage visa saa er der lige den ulempe at skulle man gaa hen og blive uvenner og skilt fra konen, saa er det ud af vagten (landet) indenfor en uge. Det undgaar man med et retirement visa Smile

Mai Mii Gik
Det er nu nemt at høre at mange Dansker her nede, synes det hele omkring Visa dele skulle tilpasses lige netop dem, Frem for at det er os der skal tilpasses os det Thailandsk system omkring Visa-Delen, Næsten altid det same "pis" hver gang der snakke om det her nede..

Det gode ved 90 dag Adresse rapport er jo netop der er andre muligheder end at møde op selv og gøre det...
Konen skal vejen forbi.
En i familien vil gerne tjene lidt baht. på at gøre det.
Den lokal motor bike taxi "person" vil gerne tjene lidt ekstra baht.
I brevform Osv

Så ja, det er sådan set kun selve Visa forlængelse de ønsker at se en i egen person....

Bjarke85
Jeg er stadig lidt forvirret.. 2 gange på et år for marriage ? dvs. extension på marriage kun er 6mdr ?

Og 90 dage ? Skal jeg ind og ud af landet hver 90 dag ?

For lidt at opsummere hvordan jeg tror det hænger sammen.

søge 1 års marriage visum : rejse ind og ud af landet hver 90 dag. efter 1 år, forlænge med 1 år, og stadig ind og ud af landet hver 90 dag.

Korrekt ?

hugoboerge
Bjarke85 skrev:

Jeg er stadig lidt forvirret.. 2 gange på et år for marriage ? dvs. extension på marriage kun er 6mdr ?

Og 90 dage ? Skal jeg ind og ud af landet hver 90 dag ?

For lidt at opsummere hvordan jeg tror det hænger sammen.

søge 1 års marriage visum : rejse ind og ud af landet hver 90 dag. efter 1 år, forlænge med 1 år, og stadig ind og ud af landet hver 90 dag.

Korrekt ?

Forkert. Man faar visa der daekker 1 aar, men man skal melde sin adresse paa immigrationen hver 90. dag (ikke hver 3. maaned som nogen tager fejl af). Hvis man i mellemtiden rejser ud af landet (husk exit/re-entry visa) starter man forfra med de 90 dage fra den dag man ankommer tilbage til Thailand. Teknisk set kan man undgaa 90 dages reglen hvis man rejser meget.

2 gange for marriage daekker 1. man indsender sin ansoegning med alle de dokumenter der kraeves og 2. man tager ud for at faa sit stempel i passet. Som sagt ekspeditions tiden kan tage op til 1 maaned.

Bjarke85
Super, tak for info Smile så er jeg vidst ved at være med Wink

PeterS
Boes skrev:

PeterS skrev:

Ja nu kom der lige endnu en ekspert.

Første gang du laver visum er det besværligt med gifte visum i forhold til reteiment, men ved forlængelse er det helt samme arbejdsgang.

Og lad nu være med at tro på alle disse kloge hoveder der fortæller , at det enkelt imigration helt selv bestemmer.

Det er småting der kan være forskel på, så som hvilke kopier o.s.v. og de vil altid se originalen, men selve reglerne er helt ens over hele landet.

Og forskellen som du efterlyser, hvorfor det er nemmere med reteiment er, at bruger du en kombination behøver pengene ikke være på kontoen i 2 måneder.

Korrekt stavet : retirement

Utroligt.... efter57 indlag er det nasten helt klart....

Ja den var slem beklager at mine skolekundskaber ikke tilfredsstiller herren.

jeg hverken laeser eller skriver engelsk, og det kniber også med det danske,
men jeg lever med det.

Spring til debat: