Se indlæg
 Udskriv debat
Visum til Tyrkiet og England
Frank
Er der nogle som har aktuelle erfaringer med kortere ferieophold i Tyrkiet eller England i forhold til visum, når man har Thai pas og permanent opholdstilladelse i Danmark?

Hvad og hvordan?

zapper
Hvis hun skal med til Tyrkiet, så skal I forbi den tyrkiske ambassade i København, for det skulle en af mine kammerater. Du kan læse mere på ambassadens hjemmeside.
Mht England bliver jeg dig svar skyldig, for landet er jo ikke med i Schengen samarbejdet. Igen ville mit råd til dig være at ringe til ambassaden her i landet.

milton
Mig bekendt skal en thai ikke forbi ambassaden eftersom Tyrkiet og Thailand fjernede visumpligten, så 30 dages turistvisum udstedes ved ankomst.

Men måske jeg lige skulle følge op på det for medio august går turen til Tyrkiet og det ville da være kedeligt hvis kæresten ikke kan komme ind.

Har lige ledt på ambassadens hjemmeside, men kan ikke umiddelbart ikke finde noget.

Mvh Thomas

holmholm
Vi var i Tyrkiet i marts. Og Thailændere skal stadigvæk IKKE bruge visum til Tyrkiet, som du kan læse på det tyrkiske udenrigsministeriums hjemmeside : http://www.mfa.go...ers.en.mfa
Bare scrol ned til Thailand på siden.

Til England skal der bruges visum, og det er et ret omfattende papirarbejde.....Headbanger

sudsakhon
Jeg kan bekræfte, at idet UK ikke er med i schengen samarbejdet, skal borgere med thailandsk statsborgerskab søge om turistvisum.
Det er dyrt og bøwlet, og lige netop grunden til at vi gerne tager en weekend i paris, men gider ikke London.

At man er borger i et EU land giver ikke udvidede rettigheder ift. fri bevægelighed og andre præceptive regler.

Det er EU-STATS-borgerskab, der er "lykken"

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
hugoboerge
holmholm skrev:

Vi var i Tyrkiet i marts. Og Thailændere skal stadigvæk IKKE bruge visum til Tyrkiet, som du kan læse på det tyrkiske udenrigsministeriums hjemmeside : http://www.mfa.go...ers.en.mfa
Bare scrol ned til Thailand på siden.

Til England skal der bruges visum, og det er et ret omfattende papirarbejde.....Headbanger

Saa vidt jeg husker er brugsanvisningen til udfyldning af ansoegning paa 40 siderSmile

Stampe
da vi var i England for 2 år siden, så skulle min daværende kone have Visum til Uk, det var ikke så kompliceret, jeg udfyldte papirene på forhånd online, og tog et print af alle papirene,
det var Gratis for ex-konen at få Visa da vi skulle rejse sammen, og jeg er Dansker, men betingelsen for at hun kunne få et Gratis og hurtigt Visa ( det tog 3 dage at få visa ) var at jeg er EU borger og at vi skulle rejse sammen både ud og hjem
så det er altså ikke så svært
i200.photobucket.com/albums/aa313/Stampe_dk/Stampe.gif
Hilsen Stampe

Frank
Jeg kan bekræfte, at personer med thailandsk pas ikke skal have visum for indrejse i Tyrkiet (op til 30 dage).

Det er ved medarbejderne i check-in/bagage-drop i Københavns Lufthavn, paskontrollen samme sted, og paskontrollen i Istanbul så åbenbart ikke, hvorfor man er nødt til forklare dem det. Det kan være en smule stressende. Smile

Tumut
Jeg fandt et godt tilbud på rejse til Tyrkiet i år Og tilbudet var jeg sikker på virkede ikke lang tid, så ringede med det samme til Tyrkisk ambassade, da jeg ikke kunne finde noget på nettet.

De sagde at thaier fik 30 dage visum ved indrejse eneste forskel på DK og thai var at dansker fik 90 dage mens thai fik 30 dage.

Så købte rejsen med det samme og 1 time senere udsolgt.....

Så næste søndag drager vi afsted og håber da manden fra ambassaden snakkede sandt.......

Tumut
Fedt, tænker nemlig på at tager derover på et tidspunkt

Stampe skrev:

da vi var i England for 2 år siden, så skulle min daværende kone have Visum til Uk, det var ikke så kompliceret, jeg udfyldte papirene på forhånd online, og tog et print af alle papirene,
det var Gratis for ex-konen at få Visa da vi skulle rejse sammen, og jeg er Dansker, men betingelsen for at hun kunne få et Gratis og hurtigt Visa ( det tog 3 dage at få visa ) var at jeg er EU borger og at vi skulle rejse sammen både ud og hjem
så det er altså ikke så svært

fckguld
Frank skrev:

Er der nogle som har aktuelle erfaringer med kortere ferieophold i Tyrkiet eller England i forhold til visum, når man har Thai pas og permanent opholdstilladelse i Danmark?

Hvad og hvordan?
Har ikke erfaring med visa Tyrkiet, men med landet- bliv hjemme. ha ha ha
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

Lung Yao
Linket her kan måske være nyttig :

http://shortcut-t...sport.html

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Lung Yao
Lung Yao skrev:

Linket her kan måske være nyttig :
http://shortcut-t...port.html.

Oversættelse af landene og tilladt opholds længde uden visa for Thai statsborgere:

180 dage:
- Panama.

90 dage:
-Argentina.
- Brasilien.
- Chile.
- Korea.
- Peru.
- Ecuador.

30 dage:
- Hong Kong.
- Indonesien.
- Laos.
- Macau.
- Malaysia.
- Maldivernes.
- Rusland. (?)
- Singapore.
- Afrika (?) .
- Vietnam.
- Tyrkiet.

Mindre end 30 dage:
- Filippinernes : 21 dage.
- Bahrain : 15 dage.
- Japan : 15 dage.
- Brunei : 14 dage.
- Cambodja : 14 dage.

(*) M.h.t. Rusland og Afrika, kunne jeg ikke kom igennem til Ambassadens visa afd. for at få klarhed om hvilken lande der drejer sig om.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Spring til debat: