Se indlæg
Spis dig sundere i Thailand
|
|
vandango |
Lagt på d. 20/04-2013 20:28
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
savasava skrev: Det er glædeligt at du taber nogle kilo i Thailand Vandango, men det kan du sikkert gøre lige så nemt i Danmark. Selv var jeg nogle kilo lettere dengang jeg boede i Thailand, troede at det var min daglige løbetur på stranden i Hua Hin, fra Hilton hotel til Kao Takiab og tilbage igen. Foresten, mødte ikke mange thaiere på mine løbeture. Næh du mødte vel kun heste. Og i øvrigt hatten af for dig. Min forlovede og jeg gik lange ture på stranden - jah! hun er thai! , men dét jeg og mine ømme ankler bed mærke i var, at stranden skråner en del, så du må være i fin form. |
|
|
savasava |
Lagt på d. 21/04-2013 18:25
|
Øvet medlem Antal indlæg: 114 |
Ja, formen er ok, men den skal være meget dårlig om man ikke klarer en løbetur på stranden i Hua Hin, måske ved højeste højvand. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 28/04-2013 05:31
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
http://www.bangko...-like-home Her er en interessant artikel fra Bangkok Post's Brunch magazine. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 17/06-2013 16:38
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Fsv. angår sundhed af thailandsk mad og råvarer: http://www.bangko...s-not-safe One-third of food 'not safe' Published: 17 Jun 2013 at 17.37 Online news: Local News About one-third of the food available in the market is not safe because it often has excessive additives and chemicals, above the standard limit, and the labeling may be wrong, the Foundation for Consumers said on Monday. Workers at a food factory in Thailand. Pachara Kaewkla, of the Foundation for Consumers, said unsafe foods particularly include meat and other products from processing factories, because additives are added to extend the shelf life of the products. He said consumers risk ingesting borax, preservative ingredients, colouring and formaldehyde from meat, while dried foods may contain bleaching substances, colouring and pesticides. Fruits and vegetables may contain residues of insecticides. Speaking at a conference in Bangkok on the lack of food safety in industry, Mr Patchara pointed to the level of preservatives in bread sold in convenience stores. The consumer foundation and Chalad-Sue (Smart Buyer) magazine's survey revealed that one-third of the products had preservative levels exceeding the legal standard. Other examples were the high amount caffeine and sugar in ready-to-drink green tea. He said two-thirds of frozen foods have labels that do not matched the ingredients. One example was frozen grilled pork with sticky rice and the label indicated chicken as its ingredient. There were also illegal advertisements that exaggeratied the quality of the products and misled consumers. "Buying foods in the market is likes testing your luck because one-third of the food is not safe. So the best prevention is to read the label every time before buying any products. "If you are not confident, just don't buy it. The issue of selling expired products has become an ordinary issue and it is difficult manufacturers to accept responsibility," he said. Mr Pachara said the 1979 Food Act states that non-safe foods are foods containing substances that may be harmful to health or contain a chemical that may reduce the quality of food or foods that contain replaced ingredients. Non-safe foods also cover substandard foods such as those containing levels of chemical residues higher than the recognised standard. Government agencies should also announce which foods and products are considered non-safe, he said. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 17/06-2013 20:36
|
natty skrev: Nu ser jeg desværre overvægtige skolebørn i deres uniformer, tit og ofte i Bangkok. Er det thai-madens skyld? Jeg tvivler. Jeg mener det er den fancy populære Kentucky, McDonald osv som måske også har indflydelse på den daglige diæt. Dyrt men elendigt. . Helt enig, men hvor mange forældre tror du der har råd til at stoppe den slags shit ned i halsen på deres sagesløse afkom? |
|
|
natty |
Lagt på d. 17/06-2013 20:56
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
rinpoche skrev: natty skrev: Nu ser jeg desværre overvægtige skolebørn i deres uniformer, tit og ofte i Bangkok. Er det thai-madens skyld? Jeg tvivler. Jeg mener det er den fancy populære Kentucky, McDonald osv som måske også har indflydelse på den daglige diæt. Dyrt men elendigt. . Helt enig, men hvor mange forældre tror du der har råd til at stoppe den slags shit ned i halsen på deres sagesløse afkom? Nok ikke så mange %-vis, men vi skal ikke glemme at der er status i at spise den slags mad, og jo flere i middelklassen er den slags mad mere tilgængelige for mange. Tænk også på chips som findes i enhver 7-11, Family Mart og Tesco Lotus. Vi må desværre nok erkende at fedme epidemien, med dertil følgende sygdomme er kommet til Asien. De kommer til at spise vores junk-food og derefter er fremtiden stor for Novo Nordisk, som så kan sælge deres insulin. Asien er det store nye marked for behandling af sukkersyge, hvorfor mon? Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
sula |
Lagt på d. 17/06-2013 20:57
|
Øvet medlem Antal indlæg: 222 |
rinpoche skrev: natty skrev: Nu ser jeg desværre overvægtige skolebørn i deres uniformer, tit og ofte i Bangkok. Er det thai-madens skyld? Jeg tvivler. Jeg mener det er den fancy populære Kentucky, McDonald osv som måske også har indflydelse på den daglige diæt. Dyrt men elendigt. . Tror ikke de fleste har råd til at fodrer deres børn med nævnte junkfood, men man bliver immervæk overrasket over at se hvor mange thaier der står med deres børn bla MC d og hvor der bliver solg pizzaer, hvordan de har råd til det kan jeg ikke svare på men i udon ser man det næsten hele tiden . Helt enig, men hvor mange forældre tror du der har råd til at stoppe den slags shit ned i halsen på deres sagesløse afkom? |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 17/06-2013 21:14
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
rinpoche skrev: Helt enig, men hvor mange forældre tror du der har råd til at stoppe den slags shit ned i halsen på deres sagesløse afkom? Med tanke på dit indlæg før dette, vil jeg ikke kalde det "shit". Da jeg læste dit indlæg om tilsætningsstofferne, sad jeg og tænkte, at det nok var mere sikkert at holde sig til McDonalds og lignende. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 17/06-2013 21:20
|
haha, Sandt nok, Kim. Jeg skal ikke foregive at være en guru på dette område - ej heller på noget andet. På den anden side - og der er altid en anden side - hvor kommer det lokale kød/grøntsager til MD restauranter i Thailand? Jeg ved det ikke, men mon ikke det er lokalt produceret? mvh rinpoche |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 17/06-2013 21:26
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
rinpoche skrev: På den anden side - og der er altid en anden side - hvor kommer det lokale kød/grøntsager til MD restauranter i Thailand? Ok, det havde jeg ikke lige tænkt på. Men mon ikke McDonalds har en form for kontrol med deres varer. Nå, men det er jo nok madens skyld, at jeg ikke kan komme ned på 20 minutter på trappen op ad tigerbjerget i Krabi. |
|
|
natty |
Lagt på d. 17/06-2013 21:35
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Jeg kan sgu ikke huske hvordan tråden startede, men mon ikke man kan dele svarene op i to grupper: 1. Dem som skriver om ernæringen, og om hvorvidt forholdet mellem grøntsager, ris og kød, herunder fedt og sukker, er fornuftigt, og så dem som skriver om 2. tilsætningsstoffer, det 3 krydderi og alt for meget brug af pesticider mv. Når det kommer til stykket, er det vel egentlig to forskellige diskussioner? Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 18/06-2013 15:55
|
Kim Ludvigsen skrev: Nå, men det er jo nok madens skyld, at jeg ikke kan komme ned på 20 minutter på trappen op ad tigerbjerget i Krabi. haha, Kim. Det tvivler jeg også alvorligt på at jeg kan i dag. Min sixpack er efterhånden ved at ligne en øltønde i stedet |
|
Spring til debat: |