Se indlæg
 Udskriv debat
Rygning i Kastrup Lufthavn.
vandango

http://ekstrablad...971951.ece

[img]http://s1.hubimg.com/u/1841096_f260.jpg[/img] is not a valid Image.

sudsakhon
Tænk at have så lidt selvdiciplin, at det skulle være nødvendigt at strække tiden til det absolut allersidste før en afrejse.
Eller at skulle sidde på et offentligt lokum fordi man ikke kan styre sit misbrug..tsk tsk

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Girobank
Egentlig typisk svar fra en ikke ryger, som måske har været ryger tidligere.

Jeg er da ligeglad med om andre drikker alkohol f.eks. under flyveturen, bare jeg kan blive fri.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

sudsakhon
Om jeg er ryger, tidligere ryger eller ikke-ryger fremgår ikke af mit indlæg, og er derfor et gæt.

Men uanset om det gæt så faktisk ikke nødvendigvis rammer plet, og uanset om man er frisindet nok til at tåle andre ryger eller drikker, ændrer det jo ikke på den indledende betragtning:

At jeg synes, at det er mangel på selvdisciplin

Det havde også været mangel på selvdisciplin, hvis man trak den til det sidste, og stewardesserne stod og trippede utålmodigt, fordi man lige skulle have en halv flaske snaps inden afgang. Og tog resten på toilettet i et fly med alkoholforbud
Redigeret af sudsakhon d. 10/05-2013 19:02

milex
Det er jo altid rart at kunne være fordømmende over for andre - tsk tsk.

sula
sudsakhon skrev:

Om jeg er ryger, tidligere ryger eller ikke-ryger fremgår ikke af mit indlæg, og er derfor et gæt.

Men uanset om det gæt så faktisk ikke nødvendigvis rammer plet, og uanset om man er frisindet nok til at tåle andre ryger eller drikker, ændrer det jo ikke på den indledende betragtning:

Det havde også været mangel på selvdisciplin, hvis man trak den til det sidste, og stewardesserne stod og trippede utålmodigt, fordi man lige skulle have en halv flaske snaps inden afgang. Og tog resten på toilettet i et fly med alkoholforbud

DEt er jo kun dig der snakker om at hvorfor skal man lige trække det til det sidste øjeblik er selv ryger og har ingen problem med ikke at skulle ryge når man er gået igennem security og stået af i bangkok og så få en smøg når man venter på taxa.

Men er muligheden for at man kan snuppe sig en smøg en halv time før afgang så vil jeg da benytte mig af det ligesom nogen skal have noget at spise eller en lille en til halsen og fordi man skal have en af delene er jo ikke ensbetydende at man ikke kan være der til tiden når der tjekkes ind.

Men du lyder som en af dem der har pisset og skidt af og hvad der ellers skal ske 3 dage før du skal afsted.

TG950
sula skrev:

sudsakhon skrev:

DEt er jo kun dig der snakker om at hvorfor skal man lige trække det til det sidste øjeblik er selv ryger og har ingen problem med ikke at skulle ryge når man er gået igennem security og stået af i bangkok og så få en smøg når man venter på taxa.

Men er muligheden for at man kan snuppe sig en smøg en halv time før afgang så vil jeg da benytte mig af det ligesom nogen skal have noget at spise eller en lille en til halsen og fordi man skal have en af delene er jo ikke ensbetydende at man ikke kan være der til tiden når der tjekkes ind.

Men du lyder som en af dem der har pisset og skidt af og hvad der ellers skal ske 3 dage før du skal afsted.

her kunne jeg godt bruge en " like " knap
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

TG950
Girobank skrev:

Egentlig typisk svar fra en ikke ryger, som måske har været ryger tidligere.

Jeg er da ligeglad med om andre drikker alkohol f.eks. under flyveturen, bare jeg kan blive fri.

skal det forstås på den måde at du ikke drikker Hmmmmmm hvordan hænger det så sammen med det svar du giver i en anden tråd om SangSom Angel

Du skrev :
Har selv oplevet stor forskel på prisen, afhængig af hvilken butik.

Troede forleden, at jeg gjorde det helt store kup, BIG C havde stort tilbudsskilt og jeg købte en hel kasse.

Det viste sig senere, at jeg kunne have købt lidt billigere i den lokal butik

http://www.thaila...ost_200862

Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

sudsakhon
Man kan jo blive ved med at gætte på alt muligt mellem himmel og jord.
Men min kommentar om selvdisciplin er affødt af oplysningerne i den linkede artikel.

Det ville måske være en god ide at læse først inden man giver sig i kast med spekulationer.

birkedhoj
Skulle vi ikke nu lige...
Alle os hellige, der er stoppet (mig efter ca. 30 år som ryger, for 9 år siden) lade de som vil ryge få en chance. Min viv ryger og jeg synes det er ok med en mulighed for en smøg inden afgang. Jeg elsker tiden i lufthavnen og vil da gerne fruen også skulle kunne nyde opholdet der.
Flyver PE med THAI altid

sudsakhon
Det er jo stadig ikke den situation, jeg refererer til :-)

Mali
sudakthon folk må vel have lov til at drage deres egne konklusioner af dine udtalelser og derfra drage en mening Pfft freedom of speach

ontopic:

Jeg ryger, men kan sagtens lade være fra vi går ind i københavn til vi kommer ud i bkk.. tænker slet ikke på det. men måske er det fordi jeg ikke ryger indenfor her hjemme

sudsakhon
Selvfølgelig må folk da skrive hvad de vil. Men vil man konkludere noget på baggrund af hvad jeg skriver, ville det da være snedigt at foholde sig til det jeg har kommenteret på, og ikke på flyvske gæt om mine laster.

Hvis du som ryger godt kan holde dig, er du faktisk ikke en af disse, som foresager nævnte problemer. Og derfor generer din rygning jo heller ingen rejsende.
Ville ønske, at der var flere med din diciplin ;-)

sula
Tror du er typen der ikke har nogen laster og så alligevel jo du har 2 spille så pisseklog og fordømmende hele tiden.

Du er jo selv skrap til at sidde og drage konklusioner på andres vegne med bla ingen selvdisiplin TSK TSK.

Da du overhovedet ikke kender til nogen af de rejsendes selvdisiplin herinde.

Ja min selvdisipin røg af H---ede til da jeg læste dine indlæg prøv at skrive med folk istedet for at skrive ned til dem TSK TSK.

Anonym Bruger
Ja det er da ikke særligt rart at være narkoman, og skulle være uden stoffer så lang tid.Shock

sudsakhon
Sula, prøv at læse dit indlæg igen, når du bliver ædru..Smile

Girobank
vedr.indlæg 16: Det kan du da ikke tillade dig at skrive om et medlem ,at han er dranker?

mon ikke bare det er lidt ordblindhed?
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

Webmaster
Uha, tråden har vist bevæget sig en del væk fra trådstarters indlæg og over i noget som mere ligner en religionskrig end en rygeterasse i Lufthavnen. Så det er vist nok bedre at vi lige får bragt tråden tilbage til udgangspunktet og så afsluttet.

i179.photobucket.com/albums/w284/GhiaDK/Dansk%20Thai%20Website/rygeterasse_zpsd0f9a9f1.gif

Københavns Lufthavns terminaler er og forbliver røgfrie. Men op mod hver fjerde passager vil gerne ryge. Det bliver der snart mulighed for på en kommende udendørs terrasse ved Finger B – en løsning, der skal gøre rejselivet lettere for både rygere og ikke-rygere.

Fra sommerferien skulle ikke-rygerne meget gerne kunne undgå en god del af røgen fra de rygere, der udenfor dørene ind til terminalerne lige skal have de sidste cigaretter, inden de tjekker ind i den røgfrie Københavns Lufthavn.

CPH bygger en udendørs terrasse ved Finger B – en terrasse, hvor rygerne helt uden at genere andre kan få en cigaret, inden de skal ud at flyve. Rygeterrassen skal være klar i midten af juli måned, fortæller Københavns Lufthavns salg- og markedsdirektør Carsten Nørland.

Vi er og forbliver en røgfri lufthavn
”Københavns Lufthavns terminaler er og forbliver helt røgfrie. Men det fjerner ikke det faktum, at omkring hver fjerde af vores passagerer gerne vil ryge, når de er i lufthavnen, og dem ønsker vi at give nogle ordentlige forhold. Som det er nu, skal de ryge på afgrænsede områder udendørs før check-in, og det er ofte til gene for de øvrige ikke-rygende passagerer,” fortæller Carsten Nørland.

”En del rygere venter til sidste øjeblik med at tjekke ind, fordi de gerne vil ryge, før de skal flyve. Med en udendørs terrasse kan rygerne nu slappe mere af og få en ustresset rejse. Samtidig kan ikke-rygerne forhåbentlig undgå en god del af den røg, der er ved indgangene til terminalerne,” siger Carsten Nørland.

Røg er en udfordring
Københavns Lufthavn er ikke alene med udfordringen om at skaffe ordentlige forhold for rygerne og samtidig sikre, at det store flertal af ikke-rygere helt kan slippe for røgen.

”Flere og flere lufthavne indretter rygemuligheder for passagererne, og for at være konkurrencedygtige skal vi i København selvfølgelig også kunne tilbyde vores rygende passagerer en mulighed for at ryge uden at genere andre. Og det sidste er meget vigtigt,” siger Carsten Nørland.

Den udendørs rygeterrasse bliver bygget ved starten af Finger B midt i lufthavnen efter check-in og security. Terrassen bliver på cirka 120 kvadratmeter fordelt på to etager. Passagerne kan bruge terrassen både før man rejser, og når man lander.

Målet med den udendørs rygeterrasse er også, at reducere antallet af episoder, hvor passagerer bryder reglerne inde i terminalerne og f.eks. ryger på toilettet.

”Vi tror på, at vores passagerer gerne vil følge reglerne og ryge de steder, hvor det er tilladt. Men vi skal nok være bedre til at gøre opmærksom på, hvor det er tilladt - altså kun udendørs på bestemte, afmærkede områder. Det arbejde er også sat i gang,” siger Carsten Nørland.

Kilde: Udendørs rygeterrasse for passagererne (CPH)
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Spring til debat: