Se indlæg
Flyt til Phuket eller pattaya
|
|
PATINYA |
Lagt på d. 09/05-2013 16:16
|
Øvet medlem Antal indlæg: 219 |
hugoboerge skrev: RS I har nu faaet en masse gode raad saa herfra oenskes i en god eksamen og se saa at komme afsted og oplev Thailand. Nu er Thailand ikke blot Phuket, Pattaya, Hua Hin og Bangkok. Tag op i landet, rejs til Chiangmai i nord eller proev at rejse til Isaan (nord oest) det kunne jo vaere i falder over et sted i kunne lide at slaa jer ned for et stykke tid. God eksamen og god tur. Mvh. Ro på, Issan er da ikke et sted at slå sig ned, men et sted at bruge penge på fatige familier. |
|
|
Conrad |
Lagt på d. 09/05-2013 16:56
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 959 |
Hej PATINYA, Det var dog et saerdeles negativt indlaeg om Isaan du her kom med. Har du nogensinde vaeret der? Hilsen Conrad |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 09/05-2013 17:56
|
Antal indlæg: 3779 |
Man kan næsten få alt i Thailand, men det kommer jo an på, hvor man bor. Hvis man bor tæt på Foodland, så er der både oste, pålæg og rugbrød. Rugbrøddet er dog bedre fra en vestlig bager, men dem er der ikke så mange af. De store hypermarkeder har også et enormt udvalg. Men der er naturligvis ting, som man ikke kan få, eller som er vanskeligt at finde. Nogle laver det så selv. Kulør, remolade og makrelsalat. Ja, selv ordentlig makrel i tomat på dåse har jeg ikke kunnet finde. Hver gang jeg køber makrel i tomat, så smider jeg det ud efter en bid. Det sker jo, at man bliver vant til de lokale priser, og så virker ost og den slags rasende dyrt. Jeg kommer tit i Laos, og der er udvalget af vestlige varer i hovedstaden meget bredere, men når jeg kigger på prisen og ser, at det er dyrere end at gå på restaurant, så synes jeg, at det kan være lige meget. Hvis man går efter en prisvenligt sted at bo, så ville jeg overveje Pattaya, Chiang Mai, Korat eller Udon Thani ud fra pris og logistik. Nong Khai by er også en mulighed, selvom det er et lille sted, men måske fordi laoterne også handler der er der er et hypermarked. Der er i øvrigt også en bager, og det smager udemærket. Huslejen får man smidt i nakken. Bang Saen før Pattaya kan også være en mulighed. Det kommer også an på, hvor meget socialt liv, som man vil have med andre vesterlændinge, eller især danskere. Her kan Nong Khai og Bang Saen måske blive ret lille. Det sociale liv ændrer sig for de fleste, og hvis man ikke bor sammen med en thai, så kan nogle opleve, at det bliver meget begrænset, men hvis man er et hjemmemenneske, så gør det ikke så meget. Man kan også nemt savne at se dansk TV efter aftensmaden. Internettet skaber derimod andre muligheder, som der ikke rigtigt var for få år tilbage. Selvom man bor i Bangkok, så bliver livet ikke som i Danmark, og hvis man som mand har noget at rodde med, uagtet hvor man bor, men den medfølgende kone ikke har, så kan det blive en styrkeprøve for mange. Konen står pludselig i et fremmed land, hvor hun ikke kan snakke med naboen, og hvor hun måske ikke ved, hvad hun skal lave. Ofte får danske kvinder, der følger med, større problemer med at falde til. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
Fotofreak |
Lagt på d. 09/05-2013 18:15
|
Øvet medlem Antal indlæg: 489 |
Robert Kronberg skrev: Man kan næsten få alt i Thailand, men det kommer jo an på, hvor man bor. Hvis man bor tæt på Foodland, så er der både oste, pålæg og rugbrød. Rugbrøddet er dog bedre fra en vestlig bager, men dem er der ikke så mange af. De store hypermarkeder har også et enormt udvalg. Men der er naturligvis ting, som man ikke kan få, eller som er vanskeligt at finde. Nogle laver det så selv. Kulør, remolade og makrelsalat. Ja, selv ordentlig makrel i tomat på dåse har jeg ikke kunnet finde. Hver gang jeg køber makrel i tomat, så smider jeg det ud efter en bid. Det sker jo, at man bliver vant til de lokale priser, og så virker ost og den slags rasende dyrt. Jeg kommer tit i Laos, og der er udvalget af vestlige varer i hovedstaden meget bredere, men når jeg kigger på prisen og ser, at det er dyrere end at gå på restaurant, så synes jeg, at det kan være lige meget. Hvis man går efter en prisvenligt sted at bo, så ville jeg overveje Pattaya, Chiang Mai, Korat eller Udon Thani ud fra pris og logistik. Nong Khai by er også en mulighed, selvom det er et lille sted, men måske fordi laoterne også handler der er der er et hypermarked. Der er i øvrigt også en bager, og det smager udemærket. Huslejen får man smidt i nakken. Bang Saen før Pattaya kan også være en mulighed. Det kommer også an på, hvor meget socialt liv, som man vil have med andre vesterlændinge, eller især danskere. Her kan Nong Khai og Bang Saen måske blive ret lille. Det sociale liv ændrer sig for de fleste, og hvis man ikke bor sammen med en thai, så kan nogle opleve, at det bliver meget begrænset, men hvis man er et hjemmemenneske, så gør det ikke så meget. Man kan også nemt savne at se dansk TV efter aftensmaden. Internettet skaber derimod andre muligheder, som der ikke rigtigt var for få år tilbage. Selvom man bor i Bangkok, så bliver livet ikke som i Danmark, og hvis man som mand har noget at rodde med, uagtet hvor man bor, men den medfølgende kone ikke har, så kan det blive en styrkeprøve for mange. Konen står pludselig i et fremmed land, hvor hun ikke kan snakke med naboen, og hvor hun måske ikke ved, hvad hun skal lave. Ofte får danske kvinder, der følger med, større problemer med at falde til. Hilsen, Robert Bravo Robert Du kan jo godt skrive om andet end visaproblemer/oversættelser/undervisning/forretning. Og tak for det, og for dit flotte indlæg. (Du virker s*u lidt mere menneskelig nu ) M.v.h. Fotofreak |
|
|
Rs |
Lagt på d. 09/05-2013 20:17
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 25 |
Tak for nogle fine svare jeg har et spørgsmål vi sad og kigge på en Avis fra et market i pattaya hvor der stod et lille bundt chili koste 128 og så noget på thai jeg ikke kunne forstår! Men det var meget lille så kom jeg i tanke om det kan næsten ikke være baht? man regner ikke i en slags øre i thailand? Alt andet var rigtig billiget. eller er det kun i baht alle vare stå i? Ellers må det bare være Chili der er dyre hele 25 dansk kr for 4 små stykker Vi er stadig meget forivret ang by. Men må sige pattaya lokker rigtig rigtig meget |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 09/05-2013 20:26
|
Antal indlæg: 3779 |
128 lyder lidt dyrt og i al fald i en anden prisklasse, end vi bruger her i huset. Jeg kan næppe forestille mig, at man på et marked i Pattaya bruger andet end baht. Jo, Thailand har "øre", der kaldes satang [ofte udtalt stang], men jeg synes, at det er lang tid siden, at jeg har fået dem i byttepenge. Det er min kone, der tager sig af husholdningen, men jeg kan næsten ikke tro, at det er 128 satang. Hilsen, Robert Rs skrev:
Tak for nogle fine svare jeg har et spørgsmål vi sad og kigge på en Avis fra et market i pattaya hvor der stod et lille bundt chili koste 128 og så noget på thai jeg ikke kunne forstår! Men det var meget lille så kom jeg i tanke om det kan næsten ikke være baht? man regner ikke i en slags øre i thailand? Alt andet var rigtig billiget. eller er det kun i baht alle vare stå i? Ellers må det bare være Chili der er dyre hele 25 dansk kr for 4 små stykker Vi er stadig meget forivret ang by. Men må sige pattaya lokker rigtig rigtig meget Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
Rs |
Lagt på d. 09/05-2013 20:33
|
Tænke det godt det må bare være nogle sjælden! kan desvære ikke huske hvor jeg fandt den tilbud avis så kan ikke engang link til det.. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 09/05-2013 21:41
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
De almindelige små chili koster 63 baht pr. kg. i Tesco Lotus i Chinatown i Bangkok. Måske de 128 har været pr. kg?
|
|
|
Rs |
Lagt på d. 09/05-2013 21:49
|
Kim Ludvigsen skrev: De almindelige små chili koster 63 baht pr. kg. i Tesco Lotus i Chinatown i Bangkok. Måske de 128 har været pr. kg? Skal jeg ikke kunne sige, Der stod en masse på thailandsk og har ingen ide om hvad der stod men en mulighed! |
|
|
PATINYA |
Lagt på d. 10/05-2013 05:40
|
Conrad skrev: Hej PATINYA, Det var dog et saerdeles negativt indlaeg om Isaan du her kom med. Har du nogensinde vaeret der? Hilsen Conrad JA det har jeg, men kommer der ikke igen, af min goe vilje, jeg har det fint der hvor jeg er, og vil da ikke anbefale nogen at flytte til det område, men okay det er da op til en selv. |
|
|
johnhelt |
Lagt på d. 10/05-2013 09:41
|
Øvet medlem Antal indlæg: 118 |
PATINYA skrev: Conrad skrev: Hej PATINYA, Det var dog et saerdeles negativt indlaeg om Isaan du her kom med. Har du nogensinde vaeret der? Hilsen Conrad JA det har jeg, men kommer der ikke igen, af min goe vilje, jeg har det fint der hvor jeg er, og vil da ikke anbefale nogen at flytte til det område, men okay det er da op til en selv. Pantinya, kan se at der staar at du bor i Suphan Buri...er da vist ikke meget bedre en Isaan? Ville vaere rart at hoere hvad du synes forskellen er? |
|
|
Bjarne |
Lagt på d. 10/05-2013 09:50
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 699 |
PATINYA skrev: Conrad skrev: Hej PATINYA, Det var dog et saerdeles negativt indlaeg om Isaan du her kom med. Har du nogensinde vaeret der? Hilsen Conrad JA det har jeg, men kommer der ikke igen, af min goe vilje, jeg har det fint der hvor jeg er, og vil da ikke anbefale nogen at flytte til det område, men okay det er da op til en selv. Særdeles velovervejet og seriøs betragtning. "Det område" er tæt på en tredjedel af Thailands totale areal. Der bor flere end 20 millioner mennesker der. Isaan betragtes af nogle som mere ægte Thailand end Soi Cowboy og Walking Street. Jo, det er logisk at konstatere, at alt er røv og nøgler i "det område". Samtlige 160.000 kvadratkilometer er jo ens, ikke? Nøjagtig lige som "øst for Storebælt" - der er jo ingen forskel på indre Nørrebro og Neksø? |
|
|
handy |
Lagt på d. 10/05-2013 10:30
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1057 |
Bjarne skrev: PATINYA skrev: Conrad skrev: Hej PATINYA, Det var dog et saerdeles negativt indlaeg om Isaan du her kom med. Har du nogensinde vaeret der? Hilsen Conrad JA det har jeg, men kommer der ikke igen, af min goe vilje, jeg har det fint der hvor jeg er, og vil da ikke anbefale nogen at flytte til det område, men okay det er da op til en selv. Særdeles velovervejet og seriøs betragtning. "Det område" er tæt på en tredjedel af Thailands totale areal. Der bor flere end 20 millioner mennesker der. Isaan betragtes af nogle som mere ægte Thailand end Soi Cowboy og Walking Street. Jo, det er logisk at konstatere, at alt er røv og nøgler i "det område". Samtlige 160.000 kvadratkilometer er jo ens, ikke? Nøjagtig lige som "øst for Storebælt" - der er jo ingen forskel på indre Nørrebro og Neksø? Isaan er også dejligt elsker Udon Thani.....kun det der med der er MEGET langt til stranden ellers boede jeg der....skal pt lige ne smuttur derop onsdag...god weekend... |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 10/05-2013 10:47
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 641 |
johnhelt skrev: Pantinya, kan se at der staar at du bor i Suphan Buri...er da vist ikke meget bedre en Isaan? Ville vaere rart at hoere hvad du synes forskellen er? Nu har jeg aldrig været i Isaan men har været i supanburi flere gange. Hvis man ekskluderer den meget kortere afstand til Bangkok og at der er "historie" inden for rimelig afstand, så tror jeg du har ret. Er man lidt ude på landet sker der intet og som bleg dansker er man lidt af et særsyn. Det var ikke et sted jeg gad bosætte mig. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 10/05-2013 11:31
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
PATINYA skrev: hugoboerge skrev: RS I har nu faaet en masse gode raad saa herfra oenskes i en god eksamen og se saa at komme afsted og oplev Thailand. Nu er Thailand ikke blot Phuket, Pattaya, Hua Hin og Bangkok. Tag op i landet, rejs til Chiangmai i nord eller proev at rejse til Isaan (nord oest) det kunne jo vaere i falder over et sted i kunne lide at slaa jer ned for et stykke tid. God eksamen og god tur. Mvh. Jeg kommer med et forslag til de unge mennesker om at rejse lidt rundt i landet bl.a. nord og nord-oest og straks bliver Isaan rakket ned. De eneste steder jeg har vaeret og overnatte i Isaan er Kalasin og Roi Et og helt aerligt saa kunne jeg da ikke taenke mig at bosaette mig der. Men vi er alle forskellige. Nogle foretraekker at bo i Banharnburi og der er noget der tiltraekker vedkommende der. Maaske det er fordi det er en saerdeles ren provins og de brede veje. Som sagt rejs rundt i landet og find ud af det selv. Underlig drejning at vi sidder og diskuterer hvad chillier koster. Vi har dem i haven saa de er gratis. God weekend. Ro på, Issan er da ikke et sted at slå sig ned, men et sted at bruge penge på fatige familier. |
|
|
PATINYA |
Lagt på d. 10/05-2013 13:13
|
TomDK skrev: johnhelt skrev: Pantinya, kan se at der staar at du bor i Suphan Buri...er da vist ikke meget bedre en Isaan? Ville vaere rart at hoere hvad du synes forskellen er? Nu har jeg aldrig været i Isaan men har været i supanburi flere gange. Hvis man ekskluderer den meget kortere afstand til Bangkok og at der er "historie" inden for rimelig afstand, så tror jeg du har ret. Er man lidt ude på landet sker der intet og som bleg dansker er man lidt af et særsyn. Det var ikke et sted jeg gad bosætte mig. Helt 100 |
|
|
Rs |
Lagt på d. 10/05-2013 14:00
|
De små landsbyer er ikke noget for os, Men kunne være spænde at besøg dem engang et par dag |
|
|
sula |
Lagt på d. 10/05-2013 17:09
|
Øvet medlem Antal indlæg: 222 |
PATINYA skrev: TomDK skrev: johnhelt skrev: Pantinya, kan se at der staar at du bor i Suphan Buri...er da vist ikke meget bedre en Isaan? Ville vaere rart at hoere hvad du synes forskellen er? Nu har jeg aldrig været i Isaan men har været i supanburi flere gange. Hvis man ekskluderer den meget kortere afstand til Bangkok og at der er "historie" inden for rimelig afstand, så tror jeg du har ret. Er man lidt ude på landet sker der intet og som bleg dansker er man lidt af et særsyn. Det var ikke et sted jeg gad bosætte mig. Helt 100 Må personligt selv sige Isaan (Udon Thani ) er et dejligt sted vi er der 2-3 mndr om året og det er der vi slår os ned når tid kommer. Har ikke selv nogen problemer med at få tiden til at gå der syntes der er noget hele tiden at rode med selve byen har jo alt det som alle andre har og der er både brød, smør, pålæg og ost at købe. Masser af markeder hvor man kan købe ind til billige penge samt mange billige og gode madsteder og er det det lidt mere vestlige og tilsvarende er der det store indkøbscenter i midtbyen. Og hvor man vil bo ja jeg kunne ikke tænke mig Phuket og Pattaya men vi er så forskellige så man skal nok prøve begge dele og helst selv gøre det og ikke lytte til de mange velmenende råd da vores forskellighed er så markant. Men held og lykke med jeres projekt uanset hvor i slår jer ned henne. |
|
|
PATINYA |
Lagt på d. 11/05-2013 05:13
|
johnhelt skrev: PATINYA skrev: Conrad skrev: Hej PATINYA, Det var dog et saerdeles negativt indlaeg om Isaan du her kom med. Har du nogensinde vaeret der? Hilsen Conrad JA det har jeg, men kommer der ikke igen, af min goe vilje, jeg har det fint der hvor jeg er, og vil da ikke anbefale nogen at flytte til det område, men okay det er da op til en selv. Pantinya, kan se at der staar at du bor i Suphan Buri...er da vist ikke meget bedre en Isaan? Ville vaere rart at hoere hvad du synes forskellen er? Der er meget stor forskæl, men jeg orker ikke at skrive det hele, i det du allerede har fået svar i andre indlæg syntes jeg, men du har åbenbart aldrig været i hverken, Ayuthaya-Suphan- eller Khanchanaburi, prøv en gang, og du vil forstå hvad jeg mener. Men det var jo slet ikke det her tråden handlede om. |
|
|
farao54 |
Lagt på d. 12/05-2013 10:09
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 550 |
Rs skrev: Tak for nogle fine svare jeg har et spørgsmål vi sad og kigge på en Avis fra et market i pattaya hvor der stod et lille bundt chili koste 128 og så noget på thai jeg ikke kunne forstår! Men det var meget lille så kom jeg i tanke om det kan næsten ikke være baht? man regner ikke i en slags øre i thailand? Alt andet var rigtig billiget. eller er det kun i baht alle vare stå i? Ellers må det bare være Chili der er dyre hele 25 dansk kr for 4 små stykker Vi er stadig meget forivret ang by. Men må sige pattaya lokker rigtig rigtig meget Hej René Pattaya er en meget blandet fornøjelse. Du ved sikkert allerede at netop denne by handler i høj grad om fest, farver og sex. Det kan være en spændende by, med masser af gode oplevelser, men det kan også være en farlig by at bo i. Hvor der er mange turister, er der også megen kriminalitet. De seneste 3 år er andelen af Russere, Kinesere og Koreanere steget i raket fart, og med dem er der fulgt en masse forskellige problemer. Russerne er efter min opfattelse meget grove og ubehøvlede, mens kineserne og koreanerne ikke kan bevæge sig 5 meter uden at blive transporteret i store turistbusser. Det betyder at trafikken i netop Pattaya er et sandt helvede om især aftenen. Alt står stille. Russerne kan ikke tale engelsk, og de foretrækker at booke Baht-taxierne for sig selv og køre direkte fra A til B, hvilket ofte efterlader andre turister uden transport muligheder. At transportere sig selv via MC er klart en mulighed, men ser meget farligt ud, hvis du spørger mig. Jeg kan anbefale dig at følge med i den engelsk sprogede avis: http://www.pattay... som giver et rigtigt godt inblik i hvad der sker netop der. Skulle jeg flytte til dette område, ville jeg nok vælge et sted 10-20 km syd eller nord for Pattaya. Hvis jeg som dansker skulle bosætte mig tæt ved stranden, ville jeg nok vælge Cha-am som ligger lige nord for Hua Hin. Fred og ro, samt relativt tæt på Hua Hin med lidt mere natteliv... Desuden er der rigtigt mange skandinavere i Hua Hin området, og ikke skyggen af kinesere eller russere....:-) Men som mange allerede har sagt 100 gange i dette forum... Beslut jer ikke for noget før i har rejst lidt rundt og givet de forskellige steder en chance. Pattaya er mini-bangkok... Masser af det hele... inklusive larm og kriminalitet... Endnu engang.. god fornøjelse... og held og lykke med eksamen... ps. Tænk ikke så meget over madpriserne... Holder i jer til lokale ting, så er det MEGET billigt... Mælk til dine havregryn er dog ikke billigt... Så omstil dig til lidt thai-style morgenmad (suppe med ris og kød) og du bliver ikke fattig af det. Holder du dig til lokale råvarer, så lever du for ca. 20% af hvad du kan leve for i Danmark. |
|
Spring til debat: |