Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
Ungt par flytter til phuket.
|
|
Conrad |
Lagt på d. 06/05-2013 09:28
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 959 |
Paa Phuket kan 2 personer spise ude fra ca. ฿ 200 (3 retter) hvis der drikkes vand til, men der kan ogsaa spises for flere tusind baht. Nu skriver du at I kan lide bylivet, er det saa Phuket Town du mener? eller er det Patong? for sidstnaevnte sted er dyrere. Men Phuket er mere end Patong-Kata-Karon. Selv bor jeg i en lille moobaan midt paa oen og her er der ingen turister og faa udlaendinge, men stille og fredeligt og 5-6 km til strande paa vestsiden. Her kan man leje et moebleret lille hus (halvt dobbelt hus) med stue, koekken, bad, 2 sovevaerelser og sala for ฿ 8-10.000 pr. md. Saadan et hus kan ogsaa bruges til kontor. Regn med ฿ 1500 til el og ฿ 100 til vand. Her i naerheden kan ogsaa lejes et mindre thai style raekkehus, umoebleret, stue, soverum, bad og koekkenmulighed for ฿ 2500-3000. Phuket kan vaere baade dyrt og ogsaa rimeligt med priserne, men ikke billigt. MC - 110 cc kan lejes for ฿ 2-3000 pr. md. afhaengig af om det er med aut. gear eller ej, men pas paa, rigtigt mange kommer til skade eller det der er vaerre. Husk forsikring der ogsaa daekker MC og husk at I skal have koerekort til MC, ellers kan det blive meget dyrt hvis uheldet er ude. Og husk styrthjelmen, helst en full-face. Conrad |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 06/05-2013 09:41
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Meget enig med Dutling. Phuket er en stor ø med mange lokalsamfund spredt ud over øen, fortrinsvis i det indre. De lokale lever og bor her også - og har råd til det. Her er en webside, der er rettet mod udenlandske besøgende, der har priser på langtidsleje fra 9.000 baht. Og tro mig når jeg siger, at de lokale kan finde huslejer til langt mindre. Man kan sagtens bo og leve billigt på Phuket, hvis man undgår at bosætte sig i turistbyerne på strandene. 2 mennesker kan spise sig mætte for 100 baht, hvis man spiser hvor de lokale gør det. Koh Samet er helt ude af betragtning med tanke på rådighedsbeløbet. Det er en rendyrket turistø, og priserne afspejler dette. Derudover er man temmelig isoleret på denne lille ø, selvom man selvfølgelig kan komme på Ban Phe med efter en kort færgetur. Jeg ser ikke Koh Chang som værende stort bedre mht. prisniveauet, den er idag også meget målrettet turister med store rådighedsbeløb og med få og små lokalsamfund. (Jeg har boet der i 3 måneder) Hvis jeg var jer, ville jeg kaste blikket mod fastlandet på steder der ikke er trampet flade af big spending turister. Fx. Rayong. Min kammerat bor her i et lejet hus, 2 etager og velsagtens en 150 km på Mae Ram Phueng stranden, ikke 50 meter fra havet. Her ligger en række huse, der er omgivet af en mur. Adgang hertil sker ved at sikkerhedsvagten lukker een ind. Sikkerhed er også noget man bør tænke på. De har i denne compound et meget attraktivt pool område, et lille supermarked etc. Han giver knap 5.000 baht i leje om måneden plus forbrug. Men forbruget er marginalt. Nogle gange er spørgsmålet ikke, om man kan leve for dette og hint rådighedsbeløb, men derimod om man vil. Den nordøstlige del af Thailand tilbyder også såre billige priser, hvis man kan leve med at bo langt væk fra havet. mvh |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 06/05-2013 10:27
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Ups. Jeg glemte lige det link jeg refererede til: http://www.housei...rice_A.php PS. Rigtig gode råd fra Conrad. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 06/05-2013 11:07
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
rinpoche skrev: Ups. Jeg glemte lige det link jeg refererede til: http://www.housei...rice_A.php PS. Rigtig gode råd fra Conrad. Jeg kan kun sige at i de traade hvor Conrad giver raad er det raad som er vaerd at lytte til. Der er substans bagved. Well done Conrad. |
|
|
Conrad |
Lagt på d. 06/05-2013 11:35
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 959 |
Jeg roedmer naesten Ja, Welta har altid huse til leje og salg og det ser serioest ud. Dog skuffede firmaet mig da vi skulle have vores hus sat til salg, det gad de ikke rigtigt og de havde ingen anelse om hvad en fornuftig pris skulle vaere. Saa nu proever vi at saelge det selv. Hvis nogen mangler et dejligt hus paa Phuket med stue, 3 sovevaerelser, 3 badevaerelser, koekken, stor veranda, carport og sala ved ingangen samt swimmingpool saa sig til, prisen er baht 3,8 mill og 4 mill incl. de fleste moebler, grunden er paa 75 talang wah eller 300 m2. Venlig hilsen Conrad |
|
|
Rs |
Lagt på d. 06/05-2013 12:53
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 25 |
Tak for alle de God råd Vi ville kigge lidt på det i alle har sagt Og til nogle af jer har vi smidt en privat besked |
|
|
PATINYA |
Lagt på d. 06/05-2013 15:04
|
Øvet medlem Antal indlæg: 219 |
@dutling68 skrev. den der ud af landet hver 3 månede kan man ikke mere Hvor har du det fra? jeg var afsted fra Pattaya til Cambodia i siste måned rettere sagt den 13 april, og fik uden problemer et nyt stempel med 90 dages ophold igen, så jeg tror ikke du er korekt infomeret. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 06/05-2013 15:20
|
PATINYA skrev: @dutling68 skrev. den der ud af landet hver 3 månede kan man ikke mere Hvor har du det fra? jeg var afsted fra Pattaya til Cambodia i siste måned rettere sagt den 13 april, og fik uden problemer et nyt stempel med 90 dages ophold igen, så jeg tror ikke du er korekt infomeret. 90 dage er ikke hver 3. maaned tag endelig ikke fejl af det. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 06/05-2013 16:42
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Som andre har sagt, prøv en ferie først. Det vil ikke undre mig, hvis I kan købe en returbillet stort set lige så billigt som en envejs, og så kan I jo bare lade være med at bruge returrejsen, hvis I beslutter jer for at blive. Når I tænker mere langsigtet, skal I også regne med udgifter til ting, som vi herhjemme tager som en selvfølge, ikke mindst skal I bruge en sundhedsforsikring. Tjek også denne tråd. http://www.thaila...d_id=15539 I er unge, så I kan få forsikring til nogle mere rimelige priser end dem der ellers er nævnt i tråden, men det er stadig en pæn post på budgettet. Andre har nævnt nogle meget billige madpriser, men I skal nok regne med lidt mere end 100-200 baht pr. måltid, indtil I er blevet mere "indfødte". Det dobbelte er nok mere realistisk som et minimum. Det er for øvrigt ikke kun mad og bolig, der er dyrere i turistområderne. Hvis I skal have ansatte, vil de også kræve en højere løn. Og din mistanke om arbejdsmoralen er nok ikke helt gal. Med hensyn til kørekort til scooter, så er det meget nemt og meget billigt at få et thailandsk kort. Det er også billigt at leje scooter eller at købe en, hvis I bliver dernede. Til gengæld skal I tage advarslen om trafikken meget alvorligt. Thaierne har et meget afslappet forhold til trafiksikkerhed og overholdelse af lovene. Og det er absolut ikke bedre i turistområderne, hvor unge, fulde turister også gør gaderne usikre. |
|
|
Fotofreak |
Lagt på d. 06/05-2013 17:15
|
Øvet medlem Antal indlæg: 489 |
Det er ikke kun 'Conrad' der kan skrive fornuftige indlæg her i tråden - 'Kim Ludvigsen' kan skam også. M.v.h Fotofreak |
|
|
PATINYA |
Lagt på d. 07/05-2013 09:42
|
hugoboerge skrev: PATINYA skrev: @dutling68 skrev. den der ud af landet hver 3 månede kan man ikke mere Hvor har du det fra? jeg var afsted fra Pattaya til Cambodia i siste måned rettere sagt den 13 april, og fik uden problemer et nyt stempel med 90 dages ophold igen, så jeg tror ikke du er korekt infomeret. 90 dage er ikke hver 3. maaned tag endelig ikke fejl af det. Det er ikke mig der skriver hver 3 måned, hvis du læser indlæg #18 igen, vildu se jeg advarer mod at regne hver 3 måned, idet det er hver 90ende dag, og ikke det samme. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 07/05-2013 10:29
|
PATINYA skrev: hugoboerge skrev: PATINYA skrev: @dutling68 skrev. den der ud af landet hver 3 månede kan man ikke mere Hvor har du det fra? jeg var afsted fra Pattaya til Cambodia i siste måned rettere sagt den 13 april, og fik uden problemer et nyt stempel med 90 dages ophold igen, så jeg tror ikke du er korekt infomeret. 90 dage er ikke hver 3. maaned tag endelig ikke fejl af det. Det er ikke mig der skriver hver 3 måned, hvis du læser indlæg #18 igen, vildu se jeg advarer mod at regne hver 3 måned, idet det er hver 90ende dag, og ikke det samme. @Patinya - jeg refererer ikke til dig. Det der fangede var at der stod 3 maaneder i indlaegget. Mvh. |
|
|
dutling68 |
Lagt på d. 07/05-2013 14:39
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1381 |
PATINYA skrev: hugoboerge skrev: PATINYA skrev: @dutling68 skrev. den der ud af landet hver 3 månede kan man ikke mere Hvor har du det fra? jeg var afsted fra Pattaya til Cambodia i siste måned rettere sagt den 13 april, og fik uden problemer et nyt stempel med 90 dages ophold igen, så jeg tror ikke du er korekt infomeret. 90 dage er ikke hver 3. maaned tag endelig ikke fejl af det. Det er ikke mig der skriver hver 3 måned, hvis du læser indlæg #18 igen, vildu se jeg advarer mod at regne hver 3 måned, idet det er hver 90ende dag, og ikke det samme. jeg tror vi misforstår hinnaden du har nok et non o..det jeg mener at de ikke bare kan krysde grænsen hver 3 månede og så på den made blive her uden at have et visa for eks non o eller et andet visa..... Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
PATINYA |
Lagt på d. 07/05-2013 15:27
|
dutling68 skrev: PATINYA skrev: hugoboerge skrev: PATINYA skrev: @dutling68 skrev. den der ud af landet hver 3 månede kan man ikke mere Hvor har du det fra? jeg var afsted fra Pattaya til Cambodia i siste måned rettere sagt den 13 april, og fik uden problemer et nyt stempel med 90 dages ophold igen, så jeg tror ikke du er korekt infomeret. 90 dage er ikke hver 3. maaned tag endelig ikke fejl af det. Det er ikke mig der skriver hver 3 måned, hvis du læser indlæg #18 igen, vildu se jeg advarer mod at regne hver 3 måned, idet det er hver 90ende dag, og ikke det samme. jeg tror vi misforstår hinnaden du har nok et non o..det jeg mener at de ikke bare kan krysde grænsen hver 3 månede og så på den made blive her uden at have et visa for eks non o eller et andet visa..... Ja selvfølgelig kommer det an på det visum man har, det mener jeg også jeg har prøvet at forklare. |
|
|
moellenberg |
Lagt på d. 08/05-2013 10:07
|
Begynder Antal indlæg: 24 |
hvorfor phuket.... hvis i skal se thailand så drop phuket for så holder dine 70000 ikke lang tid... og slet ikke for en der aldrig har været i thailand før.. du vil spare mange mange penge på at se thailand istedet for phuket... |
|
|
Rs |
Lagt på d. 08/05-2013 11:44
|
phuket fordi det er der alle snakker om det er så godt flot og fedt Husk på jeg har også en indtægt hver måneden. Jeg har meget styr på min økonomi, hvordan jeg bruger min penge og på hvad og hvorfor. Jeg drikker ikke tage ikke stoffer eller ligne. Alle de steder jeg har bo og været er det kun den først uge der er ret dyr ind til man lige lære de rigtig steder som at komme der delokal spise og handle ind i supermarket osv. Det virker som (uden at tale ned til nogle overhovedet) at i er ret dårlige til at styre jeres egen penge? (bemærk jeg skriver det her til en masse som har sendt mig privat beskeder) Jeg har snakke med en masse andre via andre Thai forum og i går aftes snakke jeg med en der har bo i Phuket Town i 6 år, Han fortalt mig hvordan han leve hverdag osv hva det koster. Og han lever alene på pension har en lejlighed, Mad hverdag og end da råd til at tage i byen og hygge sig tit osv, han klare det fint nok for mindre. Syns folk her ind virker meget negativ ang det med at flytte til thailand. alt er forkert og ikke godt.? det undre mig bare rigtig meget for dem jeg snakker med der bor der kan få ting til at funke med visum og med de penge de har til rådighed hver måneden. Jeg har få flere privat beskeder der siger til mig, har du kun 10.000 kr per måneden og 70.000 med som opsparing Så skal du ikke tage til thailand..? Det undre mig bare rigtig meget, Jeg ville også lige tilføje at jeg har en opsparing eller retter en Arv på nok til at bo i thailand i 10 år uden at lave noget. Men jeg har ikke på nogle måder tænk mig at bruge de penge der, der er en opsparing til sener i livet. Eller som eksempel at start et firma. Jeg tjener også en del mere end det har ca 22.000 kr udbetalt om måneden. Men da jeg har en masse udgifter der hjemme som hus, bil, mc, forsikring ejendomskat og et lån, så er der kun 10.000 kr tilbage. Det ville self bliver andreledes hvis jeg flytte permanent der ned så vil jeg sælge huset bilen og mc. Men det ligger så langt ude i fremtiden at jeg ikke ville gå i de tanker i nu, Thailand er så nyt for mig, for nu ville jeg først flytter der ned prøve det finde ud af om det er noget for mig. Gå det nogle år kan jeg så overveje at ændre i de planer. Men jeg ved en ting er sikkert, Danmark er dyre på alle ting mad ud og spise mc/biler huslej transport alt storset, og kan det løbe rundt her burde det godt kunne løbe rundt derned? Jeg har alt jeg skal bruge i danmark, Dog er huset betalt ud da det er Arv gøre jeg sider noget billiger, Men alligevel ville jeg godt kunne få det til at løbe rundt hvis det var leje. Jeg ville ikke tale ned til nogle eller ligne, fik bare nok af alle de beskeder som fortæller mig jeg ikke kan og skal lade være med at gøre det. |
|
|
keniko |
Lagt på d. 08/05-2013 12:21
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 543 |
Hvorfor skriver du den samme feedback på de andre Thai-sites som herinde? Men held og lykke med dit Phuket projekt. Mvh K Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.
|
|
|
Rs |
Lagt på d. 08/05-2013 12:46
|
keniko skrev: Hvorfor skriver du den samme feedback på de andre Thai-sites som herinde? Men held og lykke med dit Phuket projekt. Mvh K Hej Det var også en fejl. Denne besked skulle være dem på ande thai forum! Beklager meget. Kom til at blande de to forum sammen, da jeg læst det andet og noget her kom jeg til at svare her! ;( Og nu kan jeg ikke slette det indlæg |
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |