Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Historien om Ted og Tip
|
|
Rasmus |
Lagt på d. 17/04-2013 22:51
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 772 |
Her er historien om 46 årige Ted fra Wales i England, som forelskede sig i en pige fra Korat området i Thailand. Filmen blev vist på Svensk TV (Kundskabskanalen) onsdag den 17. april 2013. (længde: 54:30 minutter) http://urplay.se/...rleksaffar (linket vil være tilgængeligt til og med torsdag den 17. oktober 2013) [img]http://www.kunskapskanalen.se/cachable_image/1366109625/artiklar/article1162935.svt/ALTERNATES/medium/handlaren.jpg[/img] is not a valid Image. Nu er det ikke fordi historien er særlig speciel eller unik - den slags historier er der desværre masser af. Men den giver et ganske godt - og ærligt - indblik i hvor galt det kan gå, hvis ikke den ellers så kloge farang tænker sig en smule om inden han hovedløst kaster sig ud i et Thai-kærligheds eventyr. Historien kort: Ted rejser på ferie i Thailand og møder en barpige i Bangkok (Tip). Sød musik opstår for begge parter, og det ender med at Ted realisere sine aktiver hjemme i Wales og flytter til Thailand. De bygger hus i pigens hjemby, og etablerer en lille svinefarm. Men som tiden går, og pengene begynder at tage slut, ændres deres forhold betydeligt. Historien skildre med al tydelighed – at der kun er én vinder i den sammenhæng. Filmen ender med at Ted må ……….! JA – se selv filmen og hvad det ender med. Håber at denne lille dokumentarfilm kan animer andre med lign. planer, om at tænke sig en ekstra om - inden man som Ted laver samme fatale dumhed! Hilsen Rasmus |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 18/04-2013 10:41
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Sikkert en interessant dokumentar. Kan dog ikke vises i Thailand. |
|
|
jydetampen |
Lagt på d. 18/04-2013 11:47
|
Øvet medlem Antal indlæg: 355 |
Ja helt sikkert spændende og kan heller kke vises i Dk |
|
|
swedmark |
Lagt på d. 18/04-2013 15:42
|
Øvet medlem Antal indlæg: 169 |
Jeg så filmen igår, og syntes den som dokumentar var rigtig god. Men jeg bliver altid så irriteret over at sidde og se der bliver ved med at være dumme Faranger som overhovedet ikke bruger hovedet inden de kaster sig ud i et romantisk eventyr i Thailand som bl.a. inkluderer flytning og optagelse af lån. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 18/04-2013 15:48
|
swedmark skrev: Jeg så filmen igår, og syntes den som dokumentar var rigtig god. Men jeg bliver altid så irriteret over at sidde og se der bliver ved med at være dumme Faranger som overhovedet ikke bruger hovedet inden de kaster sig ud i et romantisk eventyr i Thailand som bl.a. inkluderer flytning og optagelse af lån. Det er jo ikke sikkert at manden er dum. Han har vaeret dybt forelsket osv osv og har saa taget springet ud i det helt store eventyr. |
|
|
Rasmus |
Lagt på d. 18/04-2013 17:06
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 772 |
UBS! Jeg var sgu ikke lige med på at filmen ikke kan vises i DK eller i Thailand – men kun via en svensk IP-adresse. Har også forsøgt om ikke den skulle være tilgængelig på YouTube – men desværre. Men mon ikke den skulle ligge et eller anden sted ude på nettet? Dokumentar filmen hedder oprindelig ”My Thai Bride” og stammer fra 2011. Filmen har vundet adskillige priser rundt om i verden, for bedste dokumentar film i 2012. http://www.mythai...efilm.com/ Rasmus |
|
|
BentBP |
Lagt på d. 18/04-2013 18:42
|
Øvet medlem Antal indlæg: 213 |
Hej. En trailer fra filmen kan ses her: http://www.mythai...e-trailer/ |
|
|
JesperK |
Lagt på d. 18/04-2013 19:02
|
Øvet medlem Antal indlæg: 104 |
hugoboerge skrev: swedmark skrev: Jeg så filmen igår, og syntes den som dokumentar var rigtig god. Men jeg bliver altid så irriteret over at sidde og se der bliver ved med at være dumme Faranger som overhovedet ikke bruger hovedet inden de kaster sig ud i et romantisk eventyr i Thailand som bl.a. inkluderer flytning og optagelse af lån. Det er jo ikke sikkert at manden er dum. Han har vaeret dybt forelsket osv osv og har saa taget springet ud i det helt store eventyr. ja, at være forelsket og være fornuftig, en sjældenhed man ikke ser tit. Jeg er forelsker, jeg sidder på lyseblå sky, folk snak, men jeg hørt intet, for jeg er forelsket. |
|
|
swedmark |
Lagt på d. 18/04-2013 20:00
|
Øvet medlem Antal indlæg: 169 |
JesperK skrev: hugoboerge skrev: swedmark skrev: Jeg så filmen igår, og syntes den som dokumentar var rigtig god. Men jeg bliver altid så irriteret over at sidde og se der bliver ved med at være dumme Faranger som overhovedet ikke bruger hovedet inden de kaster sig ud i et romantisk eventyr i Thailand som bl.a. inkluderer flytning og optagelse af lån. Det er jo ikke sikkert at manden er dum. Han har vaeret dybt forelsket osv osv og har saa taget springet ud i det helt store eventyr. ja, at være forelsket og være fornuftig, en sjældenhed man ikke ser tit. Jeg er forelsker, jeg sidder på lyseblå sky, folk snak, men jeg hørt intet, for jeg er forelsket. Okay, så forelskelse undskylder at man ikke bruger hovedet. Men så måske folk (læs single mænd) skulle advares lidt inden ankomsten til Thailand, Så vil jeg anbefale at den film (tvangs) vises i flyet på vej derned, så de er lidt klædt på når de træder ind på en bar i Pattaya. PS: jeg håber den bliver vist i dansk TV, for det er faktisk engod film som ølger hovedpersonerne over flere år. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 18/04-2013 20:48
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 641 |
Jeg ved ikke hvad der er med Thailand, men det virker som om det er en magnet på naive mænd. Hvorfor, det er et godt spørgsmål, men måske fordi det er et af de steder i verdenen hvor mænd der ikke har succes med damerne kan score væsentligt over niveau. Mange af dem har måske aldrig oplevet kærlighed og så tror de at det er ægte kærlighed selvom de har mødt hinanden på en bar. Men man undres, for jeg tror ikke mange der går til en luder i Danmark tænker på at gifte sig med dem. De ved godt at det er et forretnings forhold, men det er nok fordi formen er mere som om man har scoret dem at folk går galt. Under en tur til Thailand en gang faldt jeg i snak med en englænder han var lige blevet skilt fra konen og var taget til Thailand for at komme sig lidt oven på det. Han fortalte han havde mødt en pige og han skulle møde hende igen samme aften. Min tanke var også han kunne godt være en af dem der misforstår hensigten og ender med at tilbringe 14 dage med en pige istedet for det optimale 14 dage med 14 forskellige piger ;-) Han kunne endda godt ende med at tage tilbage til Thailand til hende netop fordi han ikke var klar på det han oplever. Jeg har ikke selv den slags erfaringer, men netop fordi jeg er typen der er nysgerrig så har jeg læst mange af de historier gennem tiden. Især fordi man møder de fordomme når man har et forhold til en Thai. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 20/04-2013 13:38
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
For dem som ikke befinder sig i Sverige, så kan videoen ses HER Det er dog ikke verdens bedste optagelse, billedet hakker og lyden lyder som i en dåse. Men vel bedre end ingenting. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 20/04-2013 15:28
|
Webmaster skrev: For dem som ikke befinder sig i Sverige, så kan videoen ses HER Det er dog ikke verdens bedste optagelse, billedet hakker og lyden lyder som i en dåse. Men vel bedre end ingenting. Takker Webmaster. Er der en metode hvorved den kan downloades ? |
|
|
Nahm |
Lagt på d. 20/04-2013 17:58
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 513 |
Tak for filmen, Synd at atter en godtroende falang blev snydt igen...han hoppede i med begge ben, han er nok ej den sidste heller. Men hvad skal falangen gøre andet end at tage en chance med køb af hus ? Pigen vil have et hus, og er meget insisterende, alt ser godt ud mellem dem, og hvis hun ikke får hus forlader hun evt. falangen ! At overdrage hele sin formue til hendes konto er da totalt vanvittigt, men personen i filmen får vist også rigeligt med beer chang mm.... Vil falangen ikke købe huset står han evt. tilbage falangen med uvished om hun ville blive ved ham hvis hun havde fået huset... Så kunne man som en bruger herinde tidligere skrev lave div. test/check af konen først..det ville være en god ide. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 20/04-2013 18:03
|
Øvet medlem Antal indlæg: 461 |
Man skal da lade være med at købe noget i thailand,men desværre er der mange dumme mænd som køber alt muligt til deres koner,så de griner i hele byen. Hvis man ikke køber noget kan de ikke tage noget. Ok man kan købe et hus og forære konen/kæresten,så mister man heller ikke noget. Man behøver ikke altid gøre hvad konen/kæresten vil |
|
|
baksida |
Lagt på d. 20/04-2013 19:41
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 87 |
stol aldrig på en thaier. der står i buddas bud at man må ikke lyve... efter min erfaring så er der ingen buddister i thailand, kun golddikkers |
|
|
natty |
Lagt på d. 20/04-2013 20:02
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
baksida skrev: stol aldrig på en thaier. der står i buddas bud at man må ikke lyve... efter min erfaring så er der ingen buddister i thailand, kun golddikkers Men du rejser stadig dertil? Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
baksida |
Lagt på d. 20/04-2013 22:32
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 87 |
det er over 2 år siden jeg var der, har boet der over 2,5 år tror jeg vælger et andet land næste gang,,,, det er faneme blevet dyet i thailand. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 21/04-2013 05:38
|
Nahm skrev: Tak for filmen, Synd at atter en godtroende falang blev snydt igen...han hoppede i med begge ben, han er nok ej den sidste heller. Men hvad skal falangen gøre andet end at tage en chance med køb af hus ? Pigen vil have et hus, og er meget insisterende, alt ser godt ud mellem dem, og hvis hun ikke får hus forlader hun evt. falangen ! At overdrage hele sin formue til hendes konto er da totalt vanvittigt, men personen i filmen får vist også rigeligt med beer chang mm.... Vil falangen ikke købe huset står han evt. tilbage falangen med uvished om hun ville blive ved ham hvis hun havde fået huset... Så kunne man som en bruger herinde tidligere skrev lave div. test/check af konen først..det ville være en god ide. For nogle aar siden var der en englaender som overfoerte hele sin formue til konens bankkonto. Saa vidt jeg husker var det i Korat. Beloebet var ret stort - THB 53m. |
|
|
patirak |
Lagt på d. 21/04-2013 08:26
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 739 |
Super film – tak for linket! Mødte for et par uger siden en fyr, der har boet i Thailand i næsten 20 år. Han har været gift en gang før og eks-konen boede i et hus han havde betalt. Han er så igen blevet gift og har nu også lige bygget et hus til den nye kone. Umiddelbart, så forstår man jo ikke at manden kan være så ufattelig dum to gange i træk – men efter at have talt med manden om det, så begyndte jeg faktisk, på en måde, at forstå ham… Som han koldt sagde… ”Det er bare prisen…” og set med hans øjne, så forstår jeg ham på en måde også godt. Hans kone er 30 år yngre end ham, ser blændende godt ud… og det kan man ikke ligefrem sige, at han gør – tværtimod. For ham var det tydeligt, at han havde ”købt” sig ind i ægteskabet og ægteskabets holdbarhed, var baseret på hans evne til at levere rent økonomisk. Til gengæld for det, så leverede hun omsorg/sex/venskab osv. På mange måder, så tog jeg hatten af for, at her var en person som faktisk indrømmede det. Han forsøgte ikke at skjule eller bortforklare noget, men fortalte tingene som de rent faktisk var for ham. Da jeg så filmen, kunne jeg ikke lade være med at tænke på fyren jeg havde snakket med. Ikke fordi fyren lignede eller var som Ted i filmen. For ham jeg talte med, var ikke dum eller naiv. Han vidste, hvad han ville have og hvad prisen var for det – og han kendte også risikoen. For mig at se, var han et præcist eksempel på alle fordommene om de folk, der køber sig til ”kærligheden” i Thailand. Efterfølgende, har jeg så tænkt på at nogle sikkert ville stå fast ved fordommene og kalde ham ”et svin”. For i praktisk, så har manden jo bare købt en barpige i rigtig ”Long Time”. Løber han en dag tør for penge, så er hun smuttet – eller måske smutter hun, så snart hun finder en anden fyr eller synes hun har fået samlet nok penge sammen. I stedet for at synes manden er et ”svin”, så har jeg faktisk ondt af både manden og hans kone. Jeg synes faktisk at de begge er nogle ”stakler”. Tænk at måtte være så langt ude, at man er nød til at købe sig til omsorg og partnerskab fra et andet menneske. Det er sgu da enormt sørgeligt at tænke på. På den anden side, så tænk sig at være kvinden der hver dag, skal leve med en mand som man ikke elsker eller føler sig tiltrukket af. Tænk på, hvor enormt udfordrende og hårdt det må være at skulle tilsidesætte egne behov så meget. Men det viser netop, hvor meget familien betyder for nogle Thai-kvinder og hvor langt de er villige til at gå for at brødføde sig selv og familien. I dette tilfælde, har manden købt sig til en ”trofæ-kone”- og det er da også helt fint for ham. Men hvordan kan leve i et partnerskab – velvidende at konen kun er der for pengenes skyld? Mennesker er selvfølgelig forskellige, men set fra mit synspunkt, må manden virkelig have et enormt behov for omsorg og have svært ved at være og leve alene. Jeg tror, enormt mange mænd i Farang/Thai forhold, pga. af deres higende mangel på omsorg og deres usikkerhed, har enormt svært ved at sige ”Nej”, når kæresten/konen spørger efter penge. De er kort sagt bange for at miste den tryghed, som de føler at de endelig har fundet og altid har manglet. Derfor går mange hele vejen og køber hus, bil og andet i kærestens/konens navn – til trods for at enhver fornuft fortæller dem, at det er dumt at gøre det. Så jeg tror i bund og grund ikke der er tale om mænd, der er dumme eller naive – men i stedet om mænd, der har meget lav selvværd - og blot har et enormt behov for omsorg og ikke at være alene. Det udnytter kvinderne og set fra deres side, så forstår jeg dem godt. Ted endte som så mange andre med at betale prisen, for hans desperate søgen efter tryghed og omsorg. Og det er der desværre rigtig mange, der også vil gøre efter ham… |
|
|
natty |
Lagt på d. 21/04-2013 08:40
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
sonny skrev: Man skal da lade være med at købe noget i thailand,Hvis man ikke køber noget kan de ikke tage noget. Ok man kan købe et hus og forære konen/kæresten,så mister man heller ikke noget. Man behøver ikke altid gøre hvad konen/kæresten vil Netop, kender en som efter 10 år med kæresten byggede et hus til hende som en gave, som de så bor sammen i. Han har vist også begunstiget hende, sammen med andre i sit testamente, men de har så også kendt hinanden rigtigt længe og haft et langt liv sammen, inden han besluttede sig for det. Hvis han dør eller de går fra hinanden, er huset hendes, og det har han det fint med, men ellers ingen overførte penge, de har separate bankkontoer, og der er ingen mærkelige selskabskonstruktioner med advokater inde over. Hun går hjemme, klør ham i nakken, får husholdningspenge og andet underhold, men der er klare linjer. De er ikke blevet gift. Huset er betalt kontakt, så han sidder heller ikke med en gæld, hvis deres forhold opløses. Som han siger: huset er på en måde min tak til hende, for den tid vi har været sammen. Den holdning kan jeg forstå, men kors hvor er der ellers mange naive mandspersoner. Man må spørge sige selv om de ville være lige så naive hvis det foregik i DK. Nogen gange virker det som om de stikker hovedet op i det hul hvor det ikke hører hjemme, når de lander i Thailand/Pattaya. Redigeret af natty d. 21/04-2013 08:56 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |