Se indlæg
 Udskriv debat
Thai-kvinder gør danske mænd ulykkelige
thomasksmed
jeg tror som ikke det er thai kvinderne der gør mændene ulykkelige det er nok den måde deres forhold starter ud fra og man kan undre sig at det er mænd der har et helt livs erfaring der begår disse fejl.

men som man siger at når en hvis ting står tænker man ikke på hvad smøret koster vel.

Det gælder også for mig selv jeg mødte en dame for 5 år siden og jeg må tilstå idag at det
er langt svære en jeg nogensinde hvade forestillet mig og alle dem jeg kender som har koner
fra alle samfundslag i thailand siger det samme det gamle ordsprog der lyder lige børn leger
bedst er sandt.

det er jo ikke nok at have en smuk og sød kone når man lever i to forskellige verdner
tag bare et lille ting som deres tro alså folk kan tro hvad de vil og det skal man respekterer
men at tro at man har good luck hvis man render rundt med en træ penis eller noget andet
det er alså bare så langt fra vores verden og måske vælger nogle farangs at tro på den slags
men så vil jeg sige de begynder at nægte at se sandheden i øjenene.

Der findes nok ægteskaber mellem thai og farangs der er lykkelige men jeg tror i 70 % af dem
løber det ud i sandet pga. vi er så forskellige.

Og hvis jeg skal tage mig selv som eksempel så vil jeg nok sige at hvis jeg viste hvad jeg ved idag hvade jeg aldrig indledt et forhold til en thai kvinde og det samme gælder for den sags skyld og landet og bo her.

Om folk vil lytte og lære er helt op til dem selv en hver sin ejen lykke smed som man siger.

Hav en dejlig aften.

hugoboerge
Den med en trae penis har jeg aldrig hoert om foer. Det er vist kun hvis man oensker at blive gravid.
Mht tro paa den slags ting saa een af vores naboer (en thai dame) gik i templet og bad om at faa et barn.
Aanden eller hvem hun nu bad til gik forkert i byen saa det er nu hendes maid som er gravid, men saa bliver det trods alt inden for husets vaegge.Smile

Hvis man er til penis dyrkelse skal man bare tage ned til Nai Lert Hotel (Swisshotel) paa Wireless Road (Thanon Wittayu).

Anonym Bruger
thomasksmed skrev:

jeg tror som ikke det er thai kvinderne der gør mændene ulykkelige det er nok den måde deres forhold starter ud fra og man kan undre sig at det er mænd der har et helt livs erfaring der begår disse fejl.

men som man siger at når en hvis ting står tænker man ikke på hvad smøret koster vel.

Det gælder også for mig selv jeg mødte en dame for 5 år siden og jeg må tilstå idag at det
er langt svære en jeg nogensinde hvade forestillet mig og alle dem jeg kender som har koner
fra alle samfundslag i thailand siger det samme det gamle ordsprog der lyder lige børn leger
bedst er sandt.

det er jo ikke nok at have en smuk og sød kone når man lever i to forskellige verdner
tag bare et lille ting som deres tro alså folk kan tro hvad de vil og det skal man respekterer
men at tro at man har good luck hvis man render rundt med en træ penis eller noget andet
det er alså bare så langt fra vores verden og måske vælger nogle farangs at tro på den slags

Der findes nok ægteskaber mellem thai og farangs der er lykkelige men jeg tror i 70 % af dem
løber det ud i sandet pga. vi er så forskellige.

Og hvis jeg skal tage mig selv som eksempel så vil jeg nok sige at hvis jeg viste hvad jeg ved idag hvade jeg aldrig indledt et forhold til en thai kvinde og det samme gælder for den sags skyld og landet og bo her.

Om folk vil lytte og lære er helt op til dem selv en hver sin ejen lykke smed som man siger.

Hav en dejlig aften.

Jo men du glemmer lige at rigtigt mange dansk-dansk ægteskaber ender i skilsmisse. Faktisk er det 42,7% ifølge denne artikel http://ekstrablad...938770.ece . Når man dertil lægger at mange danske mænd bliver gift med en thaipige efter få måneder og altså har et forhold som i dansk-dansk forhold ikke ville blive registreret så er det klart at mange går fra hinanden. Dertil kommer kultur forskellen og så synes jeg der er forklaring på alt.

Jeg kender ikke din historie så den vil jeg undlade at kommentere på.

ABS
Mener nu ikke at den kære Gregers er helt ved siden af vedr. sin udtalelse. Kan ikke skære alle over en kam. Men generelt er der sgu mange en Farang (ikke bare Dansken) der bliver taget i røven og tror på at det er den helt store kærlighed. Kender selv nogle stykker der blevet taget godt og grundigt i røven. Jeg selv blev det for mangen år siden. Selv med flere advarsler og råd fra forskellig side, gad de ikke lytte. Så ligger de sgu, som de har redt og fortjener at miste en masse. Og så når Farangen begynder at forlange de ting han har givet Thai-pigen i gaver, tilbage. Det er da helt til grineren. Også at tro at man som f.eks. 65 årig finder en på 20 og tror at det er den store kærlighed. Hvor stort et båthorn er man så?
We aim to achieve excellence in everything that we do.

www.abs-relocations.com
clydehaumann
Kære Sudsakhon.

les arrêts de goût sont liés à la position sociale.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

sudsakhon
@Clyde Smile

Yep. Det kan siges så nemt.

Og det siger ganske meget om hende trunten..

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Bjarke85
Helt ærligt, hvad forventer man også hvis man er 50-60 år, og pigen er 20-30 år ? Tror man dybest inde, at man er en flot tyr som pigerne bare vil have, eller er man en økonomisk bedre stillet malkemaskine ?

Som der blev skrevet tidligere i tråden, lige børn leger bedst, det tror jeg 100% også på.

Faktisk når jeg tænker over det, kender jeg kun forhold der ikke er brast, hvor parrene er jævnaldrene (plus minus 4-5 år)

Det er i min verden utopi at tro, at man som 50-60 årig, har noget til fælles med en på 20-30 år. Og så læg dertil at der også er kulturel forskel, religiøs og i det hele taget bare kæmpe forskel.

Og så skal man stille sig selv det sidste store spørgsmål.

Hvorfor vil den her 20-30 årige kvinde, som ser skide godt ud, gerne have mig på 50-60 år ? Og så skal man være ærlig over for sig selv, og se på hvordan man selv ser ud. Kan det virkelig passe jeg kan score den her kvinde, eller er det urealistisk.

Men jeg tror de fleste er forblændet af det, af en så ung og smuk kvinde giver så meget kærlighed fra sig og er så sød..

hugoboerge
Bjarke85 skrev:

Helt ærligt, hvad forventer man også hvis man er 50-60 år, og pigen er 20-30 år ? Tror man dybest inde, at man er en flot tyr som pigerne bare vil have, eller er man en økonomisk bedre stillet malkemaskine ?

Som der blev skrevet tidligere i tråden, lige børn leger bedst, det tror jeg 100% også på.

Faktisk når jeg tænker over det, kender jeg kun forhold der ikke er brast, hvor parrene er jævnaldrene (plus minus 4-5 år)

Det er i min verden utopi at tro, at man som 50-60 årig, har noget til fælles med en på 20-30 år. Og så læg dertil at der også er kulturel forskel, religiøs og i det hele taget bare kæmpe forskel.

Og så skal man stille sig selv det sidste store spørgsmål.

Hvorfor vil den her 20-30 årige kvinde, som ser skide godt ud, gerne have mig på 50-60 år ? Og så skal man være ærlig over for sig selv, og se på hvordan man selv ser ud. Kan det virkelig passe jeg kan score den her kvinde, eller er det urealistisk.

Men jeg tror de fleste er forblændet af det, af en så ung og smuk kvinde giver så meget kærlighed fra sig og er så sød..

Hvorfor vil den her 20-30 årige kvinde, som ser skide godt ud, gerne have mig på 50-60 år ?

Det kunne jo vaere hun oensker sig en fader figur ? Der er vist et fint navn for det noget med kompleks.

Bjarke85
Det kan selvfølgelig godt være hun vil have en faderfigur og har et kompleks, det gælder dog næppe alle de mange titusindvis af forhold med farangs i Thailand :-)

rinpoche
hugoboerge skrev:

Den med en trae penis har jeg aldrig hoert om foer. Det er vist kun hvis man oensker at blive gravid.
.

Spørg en thailænder, hvad en Palat Kik er, og du kan få mere at vide. Smile

hugoboerge
Bjarke85 skrev:

Det kan selvfølgelig godt være hun vil have en faderfigur og har et kompleks, det gælder dog næppe alle de mange titusindvis af forhold med farangs i Thailand :-)

En af mine venner da han blev gift var han dobbelt saa gammel som sin kone. Paa den anden side saa indhenten hun ham aldersvis, dog ganske langsomt. Men de har et godt aegteskab og de bor her i Thailand.

Om hun soegte en fader figur skal jeg undlade at sige for jeg ved det ikke.

Bjarke85
Okay, jeg tager det i mig igen.

Alle de mange tusindvis farang/thai forhold, med en gammel tudse og en ung smuk kvinde, er fordi samtlige kvinder mangler en fader figur.

PS. jeg tror stadig lige børn leger bedst.

rinpoche
thomasksmed skrev:

..... alle dem jeg kender som har koner
bedst er sandt.

Der er forskel på at tro og på at respektere.
(Ikke fordi jeg ønsker at diskutere semantik her) Smile

Een af de ting jeg satte mest pris på i mit 18-årige thai-ægteskab var forskelligheden affødt af hendes baggrund, sprog, cuisine, kultur og religion.
Jeg fandt det på ingen måde belastende, tværtimod, jeg fandt det spændende og udfordrende. Og det bragte til stadighed dynamik ind i vores forhold. Og i processen lærte jeg til stadighed noget nyt, og vice versa.

Jeg er fast forankret i min danskhed og nærer intet ønske om at go all in og blive en thailofil.
Det blev ej heller nogensinde forventet.

Tilbage til overskriften: "ulykkelige danske mænd i thai ægteskab"? Det var de bedste 18 år i mit liv ... så langt Smile

mvh
rinpoche

Anonym Bruger
rinpoche skrev:

thomasksmed skrev:

..... alle dem jeg kender som har koner
bedst er sandt.

Der er forskel på at tro og på at respektere.
(Ikke fordi jeg ønsker at diskutere semantik her) Smile

Een af de ting jeg satte mest pris på i mit 18-årige thai-ægteskab var forskelligheden affødt af hendes baggrund, sprog, cuisine, kultur og religion.
Jeg fandt det på ingen måde belastende, tværtimod, jeg fandt det spændende og udfordrende. Og det bragte til stadighed dynamik ind i vores forhold. Og i processen lærte jeg til stadighed noget nyt, og vice versa.

Jeg er fast forankret i min danskhed og nærer intet ønske om at go all in og blive en thailofil.
Det blev ej heller nogensinde forventet.

Tilbage til overskriften: "ulykkelige danske mænd i thai ægteskab"? Det var de bedste 18 år i mit liv ... så langt Smile

mvh
rinpoche

Flot.!

PATINYA
Ja!!! Guldkorn, godt indlæg rinpoche, der satte du ord på, og min mening er også at ingen er vel mere ulykkelige end de selv ber om, man kan hurtigt blive for blåøjet i Thailand,Haps du
Men som nævnt i andre indlæg, er man sin egen lykkesmed og man ligger som man reder sin seng.
Har selv prøvet det på egen krop, og hvem har ikke det, ting tar tid og ævl tar evighed.
Forsat go dag alle sammen.Cheers

sula
Vil give Rinpoche og Patinya fuldstændigt ret i det de skriver man har det jo mere eller mindre som man selv vil have det.

Det er jo stadig lovligt og ens ret at lære og sige fra og folk er vel hellere ikke dummere en de ved hvad de går ind til og de fleste som er oppe i alderen har vel levet i forhold før og lært lidt af det også.

Ja der er kultur forskelle og ja vi har ikke samme baggrund uddannelsesmæssigt man kunne blive ved men som Rin skriver det er jo også forskellighederne der trækker og der er noget nyt og spændene hele tiden som giver udfordringer og gejst i hverdagen.

Og jo der er nok også nogen der bliver taget godt og grundigt bagi men jeg vil ikke personligt lægge pigerne til last for hvis de snører en er du 65 og pigen 20 så skulle man sgu gerne have lidt mere med på den ene og den måde og gerne på øverste etage.

Jeg må sige jeg har ikke ondt af dem der bliver taget i røven det er ikke forbudt at bruge hjernen.

Bjarke85
Gode indlæg fra Riponche og Patinya,

Men du slog da sømmet på væggen Sula :-) kunne ikke have skrevet det bedre Grin

clydehaumann
Sudsakhun.
Jeg tror nu det siger mere om hvad du tror du ved om trunten.
Nå, noget godt er der da kommet ud af artiklen for nu bliver emnet da taget op.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

sudsakhon
Jeg kender ikke benævnte trunte.

Jeg forholder mig udelukkende til hendes artikler.

Og med lidt almindelig analysehåndværk har man sovet i timerne, hvis man ikke kan gennemskue prioriteringen af det hun tager op og måden det formidles på.

I øvrigt er jeg enig i, at det et vigtigt emne.

Der er mange indgangsvinkler til både at forstå og beskrive dette.

Jeg er, ikke overraskende, ked af mediernes noget stereotype beskrivelser.

Men i den mere seriøse debat, kan man se på hvor meget hver part investerer i forholdet.

Jeg tænker på en reel interesse i at investere, ikke bare at flyde med og se hvad der sker.

Sidstnævnte, er ofte de forhold jeg ser i når det er gået galt, eller i processen inden bruddet.
Redigeret af sudsakhon d. 15/04-2013 18:51

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Robert Kronberg
Jeg tror, at det ofte handler om, hvorvidt kvinden har fået løbet hornene af sig, og her er thailandske kvinder måske en smule langsommere end danske kvinder.

Der er naturligvis også danske mænd, der skal have løbet hornene af sig i Thailand.

Hviler hun i sig selv, eller går det hele op i sinsort, guld, hus og smarte telefoner.

Naturligvis vil de fleste normale mennesker gerne have sinsort, guld, hus og smarte telefoner, men jo mere folk går op i at vise det, jo større kan problemet blive (her tænker jeg ikke på jantelov).

Jeg havde engang en kæreste, hvor hendes mor betalte dyrt tøj til hende, men så sagde hun til vennerne, at det var mig, som havde betalt det - det er i sig selv et faresignal.

Jeg vil mene, at et køb af tre par sko i Thailand og betale 12.000 baht er lidt overdrevet, uagtet hvem der betaler.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Spring til debat: