Se indlæg
 Udskriv debat
De gamle 747 udskiftet med 777-300
bareMig
Er der nogen der har prøvet de nye 777-300 mellem cph og bangkok?

Er det en bedre oplevelse end med de gamle 747?

http://www.thaiai...geNo=26798

Bare rolig, det er bare mig, og i øvrigt så har jeg lige spist

Alex S
Næ, desværre ikke endnu.

Der er der noget bedre personlig underholding på 777-300 med egne skærm.

Man kan se Thai Jumboen sidste rejse fra CPH her.. HS-TGO Leveret d.20/10-1993 Bla bla bla
http://www.youtub...-g&index=1

Og første Thai 777 kan ses på denne. HS-TKM Leveret 7/3-2013 & HS-TKL Leveret 30/10-2012 Bla bla bla
http://www.youtub...-g&index=2
Redigeret af Alex S d. 07/04-2013 22:45
Man har et standpunkt, til man tager et nyt! Citat: Jens Otto Krag.

bareMig
Alex S skrev:

Næ, desværre ikke endnu.

Der er der noget bedre personlig underholding på 777-300 med egne skærm.

Man kan se Thai Jumboen sidste rejse fra CPH her.. HS-TGO Leveret d.20/10-1993 Bla bla bla
http://www.youtub...-g&index=1

Og første Thai 777 kan ses på denne. HS-TKM Leveret 7/3-2013 & HS-TKL Leveret 30/10-2012 Bla bla bla
http://www.youtub...-g&index=2

Fede links. Tak for det Wink

Det undre mig dog at Thai for nyligt havde installeret nye skærme i sæderne i de gamle 747 samt nyt interiør og så vælger kort tid efter at skifte hele flåden ud?

Bjarke85
haha havde de lige gjort det ? Det må da være på kort tid, jeg var flyet i Juni, og der var det den elendige storskærm med en opløsning som fra 80'erne, og en hæslig grøn farve i hele skærmen.

Så de installere simpelthen skærme i sæderne for at skifte flyene ud på få måneder.. Det giver jo ingen mening Grin

jydetampen
De bliver selvfølgelig brugt på andre ruter,jeg var med en ny 777/300 godt nok fra Doha og det var en god oplevelse,så kan kun håbe thai har samme indretning.

bareMig
Bjarke85 skrev:

haha havde de lige gjort det ? Det må da være på kort tid, jeg var flyet i Juni, og der var det den elendige storskærm med en opløsning som fra 80'erne, og en hæslig grøn farve i hele skærmen.

Så de installere simpelthen skærme i sæderne for at skifte flyene ud på få måneder.. Det giver jo ingen mening Grin

Ja 100%. Jeg fløj med dem i August og der var der kommet helt nyt interiør og nye skærme i sæderne og et helt ny intertemetsystem med joystick og det hele. Håber da ikke de bliver sendt til skrot efter hele den envistering, for det må da ikke havde været en billig makeover.

Alex S
Selv tak. Smile

Fløj selv med HS-TGL på vejen ud og en anden Jumbo hjem.Har ikke reg. Det var i August/Septenber 12.
Som Bjarke85 skriver, var det ikke noget at skrive hjem om.More sick

Havde læst at de første Jumboer var bygget om og fløj på CPH, så jeg glædede mig lidt
at komme ud med ombygget fly, men ak gamle storskærm med gamle anden rangs film og radio i sædet.

Tror ikke de bliver skrottet lige med det samme, det vil være for åndsvagt. Headbanger

Men på den anden side giver det en gensalgs værdi, hvis der er lidt lir i dem.
Så lige HS-TGO var en tur i Rom i går. Men ellers flyver der stadig Jumboer fra Arlanda Sverige.Cheers

Også set fra Frankfurt og London hvis deres 380 er optaget med at flyve til Japan.Til hest

PATINYA
bareMig skrev:

Bjarke85 skrev:

Ja 100%. Jeg fløj med dem i August og der var der kommet helt nyt interiør og nye skærme i sæderne og et helt ny intertemetsystem med joystick og det hele. Håber da ikke de bliver sendt til skrot efter hele den envistering, for det må da ikke havde været en billig makeover.

Det er helt rigtigt hvad bareMig skriver, jeg var selv en tur i DK i December, og der var der som skrevet helt nyt interiør med skærme i sædet med masser af film og musik at vælge imellem.

Bjarke85
Så det nye interiør, har altså været i brug under 6 måneder, hvorefter de skifter flyene ud. Det virker helt sort, men håber da det er fordi de skal flyve andre ruter istedet så. Ellers giver det jo ikke nogen mening :-)

Anonym Bruger
Jeg har heller ikke prøvet de nye fly endnu, men om et par måneder og lidt til så har jeg :-)

Det er rigtigt at Thai skulle have opgraderet deres 747'ere så de har IFE. Man skal dog forstå at de fly der så ældst ud faktisk var nogle af de nyeste. Så vidt jeg husker var deres ældste 747-400'ere tidligt blevet opgraderet på 1. klasse og business. Et af de fly er HS-TGH som bla har fløjet på København. Den er nu konverteret til fragtfly. De har også konverteret HS-TGJ til fragtfly.

De resterende fly forbliver i tjeneste blot på andre ruter end Danmark. For øvrigt så er Thai's nyeste 747 fra november 2003, jeg fløj med det for nogle år siden og faldt i snak med en anden passager. Snakken faldt på de gamle fly uden IFE og jeg spurgte ham om hvor gammel han troede flyet var. Hans gæt var 15-20 år. så han blev ret overrasket da jeg kunne fortælle at det kun var en 6-7 år gammelt.

Hvad angår udskiftningen af 747 på København så tror jeg det er et spørgsmål om prioritering og økonomi. BKK-CPH skulle være en af Thai's mest profitable ruter men de er kommet under hård konkurrence fra Emirates og Qutar mv som tilbyder langt højere fly standard og meget lave priser. Når du dertil lægger at en 777 er meget mere brændstof økonomisk giver det rigtig god logik. Jeg har lige regnet lidt på det hvis man tager flyenes maks rækkevide og maks brændstof mængde så bruger et 747-400 16,12 liter brændstof pr km hvor et 777-300ER bruger 12,34 liter. Der er dog færre sæder i 777'eren så bygget på de aktuelle fly koster det 0,04299 liter pr passagerer i en 747 mens 777'eren kun bruger 0,03567 pr passagerer. Det er en besparelse på 17%.

Når jeg nu skal gå helt nørde amok er der 8646 km fra København til Bangkok og det betyder at en 747 bruger 139390 liter brændstof a 4,35 kr pr liter mod en 777'eren som bruger 106697 liter . det betyder at det koster 142.000 kr mindre at flyve til København med 777'eren end med 747'eren.

Nå sådan ender et simpelt forum indlæg om IF med at være en mindre analyse om lønsomhed på flyruten :-) Men hvad pokker sidder alligevel på et hotel og har meget andet og lave :-)

natty
TomDK har fuldstændigt ret.

Der er intet mystisk eller sort over at man udskifter en flytype med en anden på en bestemt rute.
Man kan vel nærmest kalde det "rettidig omhu" eller økonomioptimering.

Jeg har også hørt og selv oplevet, at 747 til tider var for stor til CPH-BKK, også taget i betragtning at TG også flyver direkte fra OSL og ARN. Det kompenserer de så for ved at indsætte dobbelte afgange til CPH når der er behov for det.

At konkurrencen mellem Skandinavien og Thailand er vildt hård, bevises vel egentlig også af at SAS og Thai nu sælger billetter til de samme fly.

Måske har Thai også mistet nogle rejsebureau (pakkerejse) aftaler, som nu sender deres kunder med andre selskaber via Mellemøsten?

Nogle af "vores" 747 vil nu blive brugt til USA's vestkyst, hvor der åbenbart er mere brug for dem.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

SteenJ
Afgang cph d. 9/4-13, blev kørt i bus ud til det nye fly, så de flyver da fra DK.
HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.

lilleper
jeg fløj fra bkk til cph d 18 marts og troede at flyende var med skærme men blev da rigtigt skuffet da jeg kom ind
det var stadig det gamle lort med stor skærm Crying

Anonym Bruger
Skal i maj med 777-300, men kan ingen steder finde den rigtige seat configuration, for flyet til
Cph.

Det nærmeste jeg kunne komme, er her:
http://www.thaiai.../B7431.htm

Men den kan ikke være rigtig, da Thai ikke har First Class, på TG 950-51

Ledte også forgæves efter muligheder for seating.

Deres forskellige hjemmesider, med oplysninger om flytyper og indretning, er iøvrigt dårligt
vedligeholdt.

Alex S
Hvad er der sige til det at flyselskabene bytter deres flyer ud med noget mere benzin økonomisk.

Her i Dk er den bedst sælgerede bil en VW Up der kører langt på literen. Søsterne hedder Skoda Citigo og Seat Mii.

Og andre biler med langt på literen har solgt godt de sidste par år her, Citroen C1, Peugeot 106 og Toyota Aygo.

Har en gammel arbejdskollega der fløj med Cathay Pacific Airways Jumbo fra London via Hong Kong til Shanghei. Han sagde at der var skærm i hvert sæde også på monkey class.

Men vil komme til til at savne vores Thai Jumboer som ikke var så gamle som vi troede.Smile

Alex S
Hej Dk.

Jeg synes den fucked up lidt i dag. Hvis det er 777-300 er der ikke første klasse fra BKK.

Men hvis det er 777-300ER fra BKK i dag er der første klasse? Og det er med TG950.

http://www.seatgu...77-300.php

Anonym Bruger
Alex S skrev:

Hej Dk.

Jeg synes den fucked up lidt i dag. Hvis det er 777-300 er der ikke første klasse fra BKK.

Men hvis det er 777-300ER fra BKK i dag er der første klasse? Og det er med TG950.

http://www.seatgu...77-300.php

Hej Alex,

Du kom mig i forkøbet.!

Blev for lidt siden klar over det forkerte link og kan nu ikke finde det rigtige.
Sorry, men det er tidligt morgen her.

Og nej, som jeg skriver, ikke første klasse til Cph.
Her er et bedre link, men igen PE-sektionen mangler.

http://www.thaiai.../B7731.htm

Men måske andre har flere informationer.
Redigeret af Anonym Bruger d. 13/04-2013 03:19

jc
DK.

Det er ikke den korrekte version du henviser til. Den er endnu ikke lagt på nettet, hverken af THAI eller SeatGuru. Aircraft code på de nye fly hedder 77B og kabine versionen 77B1.

Jeg har den rigtige konfiguration som scannet jpg-fil, men aner ikke, hvordan jeg kan uploade den, så I andre kan se den. Fortæl mig hvordan, så lægger jeg den ud.
Boet i Bangkok 1980-1983.

Anonym Bruger
jc skrev:

DK.

Det er ikke den korrekte version du henviser til. Den er endnu ikke lagt på nettet, hverken af THAI eller SeatGuru. Aircraft code på de nye fly hedder 77B og kabine versionen 77B1.

Jeg har den rigtige konfiguration som scannet jpg-fil, men aner ikke, hvordan jeg kan uploade den, så I andre kan se den. Fortæl mig hvordan, så lægger jeg den ud.

Nej jeg ved at det er en forkert version jeg henviser til.

Men som skrevet i et tidl. indlæg, det tætteste
jeg kunne komme frem til. Bla. manglede U-sæderne (PE) og nu kender jeg årsagen.

Er netop kommet tilbage fra Thai's kontor. Og de oplyser at CPH versionen ikke findes på nettet
endnu. Da vi skulle seates til PE. viste hendes skærm kun små stjerner. Umuligt at danne sig et
overblik. Nhå, men der var ikke så meget at vælge mellem. Vi fik 2 sæder i midten række 22.
Men som sagt, sæderne er kun vist som stjerner på Thai-Air's skærme.

Du kan sende filen til mig. Du har vel stadig min mail adresse.?

Slap kun liiiige gennem det værste af vand hysteriet. De er desværre allerede startet, specielt
på Beach Road

Fotofreak
DK skrev
Skal i maj med 777-300, men kan ingen steder finde den rigtige seat configuration, for flyet til
Cph.

Det er tilsyneladende ikke muligt at finde en komplet sædeplan for en Thai 777-300 med sædekonfigurationen
24 business / 18 premium økonomi / 306 monkey :
http://www.thaiai...geNo=26798

Men så må vi jo selv lave en efter bedste evner.

Jeg har forsøgt af finde sædeplanen v.h.a. 3 "dummy" bestillinger på thai Airways hjemmeside, og er kommet frem til nedenstående.

Hvor pantry's, bulkhead's og toiletter er placeret, er åbenbart en Thai Airways hemmelighed (går ud fra der er flere toiletter end dem der er på planen)

Det er også en besynderlig nummerering af sæderækkerne.

Klik på fotos for større billeder (NB: Monkey klassen er 'klippet' sammen af flere fotos, så der skal klikkes på forskellige steder på billedet)

Der ydes ingen garanti for rigtigheden af sædeplanen.

BUSINESS - 24 sæder
i1175.photobucket.com/albums/r640/Fotofreakdk/Business_zpsb94c596a.png

PREMIUM ØKONOMI - 18 sæder
i1175.photobucket.com/albums/r640/Fotofreakdk/2f858cdf-74a7-4c56-9c8f-a6f3089a31ad_zps9067611c.jpg

MONKEY - 306 sæder
[img]http://i1175.photobucket.com/albums/r640/Fotofreakdk/01_zpseca83c5f.png[/img] is not a valid Image.
i1175.photobucket.com/albums/r640/Fotofreakdk/02_zps5e3f6574.png
i1175.photobucket.com/albums/r640/Fotofreakdk/03_zpsf91cde2a.png
[img]http://i1175.photobucket.com/albums/r640/Fotofreakdk/04_zpsf545c454.png[/img] is not a valid Image.

M.v.h Fotofreak

Spring til debat: