Se indlæg
Aeroflot
|
|
Himmelhunden |
Lagt på d. 27/01-2013 03:53
|
Øvet medlem Antal indlæg: 138 |
Nej - men forbindelsen fortsætter jo til København - også med russiske fly selvom det er en anden type. Himmelhunden |
|
|
jens |
Lagt på d. 27/01-2013 10:39
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 810 |
Jeg kan se ved en søgning på deres hjemmeside at de bruger A330 på ruten Moskva-Bangkok. Og på cph-Moskva er det enten A320 eller sukhoi superjet. Af de 3 fly er der vist kun et der russisk! Og de er endda så moderne at de har skærme i sæderne i A330. Men de er jo normalt heller ikke billige mere. |
|
|
fleras |
Lagt på d. 28/01-2013 15:56
|
Begynder Antal indlæg: 2 |
Fløj med Aeroflot i 2002, var godt tilfreds fin benplads,nu flyver vi, med Tyrkisk Airline om 3 uger for 3 gang, bestilt for 6 mdr. siden 2 personer retur 8200 KR. der er 3 timers vente tid i Istanbul. Maden, drikkevarer fint. underholdningssystem fra Istanbul, 30 bagage hver, og sæde bestilling. |
|
|
SteenJ |
Lagt på d. 28/01-2013 18:03
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 743 |
fleras skrev: Fløj med Aeroflot i 2002, var godt tilfreds fin benplads,nu flyver vi, med Tyrkisk Airline om 3 uger for 3 gang, bestilt for 6 mdr. siden 2 personer retur 8200 KR. der er 3 timers vente tid i Istanbul. Maden, drikkevarer fint. underholdningssystem fra Istanbul, 30 bagage hver, og sæde bestilling. 2002 det ER altså for længe siden at drage, der er sket meget siden. selv vente tiden er forkortet meget. Nej lad os få input om AF fra 2012/13 Steen HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.
|
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 30/01-2013 16:43
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
SteenJ skrev: fleras skrev: Fløj med Aeroflot i 2002, var godt tilfreds fin benplads,nu flyver vi, med Tyrkisk Airline om 3 uger for 3 gang, bestilt for 6 mdr. siden 2 personer retur 8200 KR. der er 3 timers vente tid i Istanbul. Maden, drikkevarer fint. underholdningssystem fra Istanbul, 30 bagage hver, og sæde bestilling. 2002 det ER altså for længe siden at drage, der er sket meget siden selv vente tiden er forkortet meget. Nej lad os få input om AF fra 2012/13 Steen Air France ????????????? Men du mener vel SU/AFL = Aero-flop . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Himmelhunden |
Lagt på d. 23/03-2013 11:26
|
Aeroflot. I januar måned d.å. spurgte jeg DTW om aktuel erfaring med Aeroflot. Der kom mange gode bud og ”fotofreak” opfordrede mig til en anmeldelse når jeg kom til DK 13.03.2013. Jeg har gennem de sidste 10-12 år hørt mange dårlige historier om Aeroflot, såsom forsinkelser, beruset besætning, lang ventetid i en kedelig lufthavn i Moskva, ballade med berusede vodkasvingende gæster, som jo i forvejen ikke har et alt for godt ry - og kedelige stewardesser der kunne minde om russiske malkekøer. Om der har været noget om snakken i fordums tid skal jeg ikke kunne sige, men marts 2013 må jeg mane alle rygter til jorden. Afgang Bangkok kl. 10,15. Jeg tog fra mit hotel allerede kl. 6,30 da jeg ikke ville sidde fast i morgenmylderet. Der var ikke et øje på vejen og jeg nåede akkurat lufthavnen da check-in åbnede. Forbavsende mange passagerer havde pakket deres kufferter ind i plastik. Jeg havde låst min kuffert med kodelås – mere kunne jeg ikke gøre på dette tidspunkt. Min søn havde lovet at checke mig ind on-line, hvilket han havde glemt, men jeg var en af de første – og fik min gang plads. Jeg hader at blive klemt ind mellem andre passagerer. Jeg spottede hele forsamlingen for at se om der var ballademagere og fulderikker. Men mange almindelige mennesker, nogle familier med småbørn. Man begynder vel heller ikke at drikke sig skæv kl. 7 om morgenen – heller ikke russerne. I gaten kom besætningen forbi. Kaptajnen (tror jeg) rimelig afslappet med løsthængende slips og ingen kasket. Jeg undertrykte en trang til at gå hen og snuse til ham – om han havde drukket. Præcis kl. 10,15 satte flyet sig i bevægelse og 7 min. senere var vi i luften. Det var en Airbus 330 – med tv i alle sæder og valgfri film – mange gode klassikere. Jeg snuppede alle Godfather filmene – og tiden gik faktisk rimelig hurtig. God plads og sædeafstand. Maden – hvis man kan se bort fra Noma standard – ganske udmærket – uden jeg vil komme nærmere ind på menuen. Jeg køber ikke flybilletter for madens skyld. Dog – der blev serveret drikkevarer – vand, juice og soft drinks og 10 minutter senere kom maden. Jeg havde set frem til et glas rødvin, men med maden var der ingenting. Senere igen en runde med drikkevarer og kaffe. Der blev ikke serveret alkohol og det var i øvrigt forbudt at drikke alkohol på flyet. De russiske malkekøer havde forvandlet sig til små fikse stewardesser i smarte mørkeblå uniformer med skråhuer. En ung fyr foran mig havde ikke rigtig forstået alkohol reglementet. Han havde medbragt et par øl fra transithallen. Jeg forstår lidt slavisk sprog beslægtet med russisk, men det slog ikke til her. Jeg var dog ikke i tvivl om at stewardessen ville have flaskerne. Det fik hun også efter han havde suget indholdet ud. Fyren havde formentlig kalkuleret med at det ikke var nok til at besætningen ville sætte flyet ned ekstraordinært. Da stewardessen nu alligevel var i det hidsige hjørne fik passageren ved siden af mig også kærligheden at føle. Hans sammenkrøllede serviet var endt på gulvet og filtret sig ind i madvognens hjul. Røvfulden til vor tørstige ven foran mig var i orden – men med sidemanden nok lige i overkanten. Hvis der endelig skal kritiseres noget skulle det være at måske 10 % af informationerne forgik på dårligt engelsk – ellers kun russisk. Da flyet landede i Moskva klappede passagererne. Det er vi da vist holdt op med for længst i vesten. Der var langt ud til terminal K hvor gate 29 skulle sende passagerer til København. En spadseretur på ca. ½ time, hvad jeg ikke var alt for begejstret for med et dårligt knæ. Men der var masser af små restauranter og cafeer. I øvrigt mange rygerum hvor man kunne snuppe en øl ved siden af og tage med ind i rygerummet. Historien med at det er klogt at medbringe nogle 1 $ sedler med holder ikke mere. De fleste spisesteder og cafeer har visa kort terminaler på disken og jeg kunne let snuppe en stor fadbamse til 320 rubler (ca. 60 kr.) på visakortet, som hele tiden var indenfor mit synsfelt. I gate 29 skiftede skiltet pludselig fra København til Talin uden i øvrigt at fortælle hvor København nu lå. Et af de store afgangsskilte fortalte nu at gate 29 på 1. sal var ændret til gate 5 i stueetagen. Man havde åbenbart fundet ud af at det var lettere at sende de ca. 25 passagerer til København med bus ud til flyet – i stedet for at dirigere flyet ind til gaten. Bussen tog et kvarters tid gennem et meget trøstesløst lufthavnsområde ud til en Airbus 320 der så lidt ramponeret ud. Intet tv, ingen tæpper – men der var noget der var meget bedre. 3 sæder pr. passager, så man kunne ligge ned. 25 passagerer til 160 sæder. En dame som åbenbart var vant til turen lagde sig til rette på 3 sæder. Bestilte et tæppe – en sele omkring rumpen og faldt omgående i søvn. Jeg ventede på at hun blev kaldt i siddende stilling under opstigningen, men stewardessen ikke så meget som blinkede. Trods en relativ kort flyvetid igen servering og stadig 0 sprut. Jeg fulgte trop – og pludselig var vi i København. Bagagen lod vente på sig en times tid – men det var vel ikke Aeroflots skyld. Ingen havde prøvet at åbne min kuffert. Fra Bangkok kl. 10,15 – i København kl. 01,00 thai tid = knap 15 timer. Jeg har i de sidste 15 år fløjet til Bangkok med SAS, Thai Airways, Finair, Air Berlin, Turkish Airways og nu Aeroflot som sagtens kan måle sig med de andre selskaber og jeg gør det jeg gerne igen til den pris. Med venlig hilsen Himmelhunden |
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 23/03-2013 12:05
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
tak for dine oplysninger det er godt at vide........... |
|
|
waree |
Lagt på d. 23/03-2013 13:03
|
Øvet medlem Antal indlæg: 304 |
havde kontakt med en dansker der altid fløj med russene for 3 år tilbage, sagde han at nu var det sku slut med aeroflot men efter at jeg har læst beretningen, vil jeg ikke være så nervøs, foretrækker dog nogle af de andre selskaber |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 24/03-2013 07:42
|
Øvet medlem Antal indlæg: 461 |
Jeg har også gode erfaringer med aero flot |
|
|
Fotofreak |
Lagt på d. 24/03-2013 11:42
|
Øvet medlem Antal indlæg: 489 |
@ Himmelhunden Mange tak for din rejseberetning. Du har ret i, at det er noget af en spadseretur, man skal ud på, når man skal skifte fly i Moskva - Men da der er rigelig tid tilrådighed, og mange muligheder for pitstop's (både for rygere/ikke rygere), er det ikke så slemt - Hvis ellers bentøjet er i så nogenlunde rimelig stand. Din konklusion er jeg helt enig i : "Jeg har i de sidste 15 år fløjet til Bangkok med SAS, Thai Airways, Finair, Air Berlin, Turkish Airways og nu Aeroflot som sagtens kan måle sig med de andre selskaber og jeg gør det jeg gerne igen til den pris." M.v.h. Fotofreak' Endnu en gang - Mange tak for, at du tog Dig tid til at skrive - [img]http://www.thedawgpound.com/wp-content/uploads/2012/08/thumbs_up_smiley.gif[/img] is not a valid Image. |
|
|
dkman |
Lagt på d. 24/03-2013 12:22
|
Begynder Antal indlæg: 1 |
Hvorfor flyve med Aeroflot. Jeg flyver altid med Turkisk Airlines. Den 25.03 til Bangkok retur, pris kr. 3900. Nye maskiner og fin mad. 2 timer i Istanbul lufthavn med Effes øl er fint. |
|
|
Himmelhunden |
Lagt på d. 24/03-2013 13:02
|
dkman skrev: Hvorfor flyve med Aeroflot. Jeg flyver altid med Turkisk Airlines. Den 25.03 til Bangkok retur, pris kr. 3900. Nye maskiner og fin mad. 2 timer i Istanbul lufthavn med Effes øl er fint. Fordi jeg skulle bruge en enkeltbillet BKK - CPH og den 13/3 var aeroflot det billigste på Momondo med 10 points ud af 10 mulige. Jeg lærer iøvrigt aldrig at forstå flyselskabernes priskalkulationer - og en enkeltbillet med fx SAS er skyhøj. |
|
|
Fotofreak |
Lagt på d. 25/03-2013 11:51
|
@ Himmelhunden Du må ha' friske info om Aeroflots bagageregler, så jeg har lige et spørgsmål: Er det 20 kg. eller 23 kg. man må medbringe frit på ruten BKK - CPH ? M.v.h. Fotofreak |
|
|
handy |
Lagt på d. 25/03-2013 15:00
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1057 |
Himmelhunden skrev: dkman skrev: Hvorfor flyve med Aeroflot. Jeg flyver altid med Turkisk Airlines. Den 25.03 til Bangkok retur, pris kr. 3900. Nye maskiner og fin mad. 2 timer i Istanbul lufthavn med Effes øl er fint. Fordi jeg skulle bruge en enkeltbillet BKK - CPH og den 13/3 var aeroflot det billigste på Momondo med 10 points ud af 10 mulige. Jeg lærer iøvrigt aldrig at forstå flyselskabernes priskalkulationer - og en enkeltbillet med fx SAS er skyhøj. nu ved jeg godt der er pga de snart lukker ruten ned for sæsonen...men bkk-cph 10.000 thb her de første dage i april og cph-bkk 1950 dkk enkelt med sas.... |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 25/03-2013 15:25
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
handy skrev: nu ved jeg godt der er pga de snart lukker ruten ned for sæsonen...men bkk-cph 10.000 thb her de første dage i april og cph-bkk 1950 dkk enkelt med sas.... Hvordan finder du de BKK - CPH billetter frem til den pris? Her får jeg dem frem til over 10.000 dkr på www.sas.dk. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
handy |
Lagt på d. 25/03-2013 16:02
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1057 |
Webmaster skrev: handy skrev: nu ved jeg godt der er pga de snart lukker ruten ned for sæsonen...men bkk-cph 10.000 thb her de første dage i april og cph-bkk 1950 dkk enkelt med sas.... Hvordan finder du de BKK - CPH billetter frem til den pris? Her får jeg dem frem til over 10.000 dkr på www.sas.dk. ja sory sidder og klokker lidt i det.....godt jeg ikke nåede at bestille men cph-bkk er god nok men den forkerte vej for mig.......drømte mig over i Thb 4 apr 10.322 DKK... Redigeret af handy d. 25/03-2013 16:07 |
|
|
Himmelhunden |
Lagt på d. 26/03-2013 09:50
|
Fotofreak skrev: @ Himmelhunden Du må ha' friske info om Aeroflots bagageregler, så jeg har lige et spørgsmål: Er det 20 kg. eller 23 kg. man må medbringe frit på ruten BKK - CPH ? M.v.h. Fotofreak 23 kg + 10 kg håndbagage. Aeroflots informationer på nettet er ikke særligt gode eller overskuelige, men der sidder en flink dansk talende dame på deres kontor i cph lufthavnen - tlf. 33126338 Venlig hilsen Himmelhunden |
|
|
Fotofreak |
Lagt på d. 29/08-2013 22:02
|
For ikke at ødelægge tråden "Thai Airways billige billeter" helt, tillader jeg mig her i tråden at bringe et indlæg fra førnævnte tråd: holmholm skrev: Her vil jeg så gerne fortælle om en af de sjoveste og mest besynderlige oplevelser jeg nogensinde har haft. Vi mellemlandede i Moskva og skulle være der i 8 timer. Vi fik udleveret nogle madbilletter af Aeroflot så vi kunne få noget at spise i lufthavnen. Vi fandt så cafeteriaet hvor man kunne bruge disse billetter og satte os til at vente....og vente....og vente. Men der skete ikke en rygende fis. Jeg vil tro at vi har siddet der et par timer med måske 100 andre sultne mennesker, da der pludselig gik en dør op til køkkenet. Ud kom en ældre (meget stramt udseende) kvinde og en yngre pige med et rullebord. På rullebordet stod der en gryde. De rullede så over til et bord i hjørnet af cafeteriaet og de 4 mennesker der sad ved det bord fik hver en tallerken suppe. Så forsvandt de ud i køkkenet igen........ Efter ca en halv time kom de ind med rullebordet igen. Og så var der 4 mennesker ved et bord i den anden ende af cafeteriaet som fik suppe. Og så forsvandt de igen..... Efter endnu en halv time kom de ind igen. Folk var efterhånden meget sultne og utålmodige. Da de var på vej ud i køkkenet efter at endnu et bord havde fået suppe, var der en mandlig gæst som henvendte sig til den ældre ansatte kvinde. Det skulle han aldrig have gjort. Hun pustede sig op og gav manden hvad der må være den største skideballe i hans liv. Og det på russisk. Hun pustede sig virkelig op. Behøver jeg næsten at fortælle at vi aldrig nåede at få noget at spise i de 8 timer vi var i lufthavnen. Til gengæld fik jeg det største grineflip jeg nogensinde har haft. Måske fordi at man både var meget træt og sulten. Det var næsten umuligt at stoppe med at grine. De eneste tidspunkter jeg kunne styre mig var ca. en gang hver halve time når madammen kom ind med rullebordet. Der skulle IKKE grines ...More sick[/url] Hvor mange år er det siden ? Mv.h. Fotofreak |
|
|
HCA |
Lagt på d. 06/09-2013 23:26
|
Øvet medlem Antal indlæg: 103 |
Jeg er godt i tvivl om hvad jeg skal efter at have læst denne tråd. Min kæreste skal komme til DK og en billet direkte med Thai air koster 46xxx baht en med Aeroflot med 3 og to timers transittid i Moskva koster KUN 29xxx baht. Der er trods alt 17000 baht i forskel, det er mere end 3000 dkr i forskel. Havde det været mig selv havde jeg jo taget den billigeste, men kan jeg 'tillade' mig at sende hende over Moskva ? |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 06/09-2013 23:55
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Du kender hende jo nok bedre end vi gør. Både med hensyn til hendes væsen, og om hun kan finde ud af at skifte fly. Men du kan jo motivere hende med, at turen omkring Moskva betyder, at du har flere penge at bruge på hende. |
|
Spring til debat: |