Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
for længe visum i danmark
|
|
bornholmer |
Lagt på d. 10/02-2009 17:24
|
Begynder Antal indlæg: 8 |
dav ,i dag ring jeg til udlændingeservice og hørt om jeg kun forlænge mit piges visum.med den sure dame sage nej det kan du godt gleme alt om.di har ikke meget til overs til mensker ud fra,føst skal vil lave bankgaranti.og om vi så ikke skal send peng så pige har 6500 kr på bogen for at komme ind.jeg kan ikke forstå at mand ikke må elske nogle ude fra danmark |
|
|
Lagt på d. 10/02-2009 20:06
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Hej Bornholmer. Jeg kan godt forstå at du er lidt ked af det, men et besøgsvisum kan ikke forlænges. For en del års siden var det en mulighed at få en forlængelse på ekstra 90 dage, men den mulighed er lukket. Så I må til at beslútte jer for et bryllup indenfor de første 90 dage og så hjem igen en tur for at søge familiesammenføring. Bare ærgeligt og dyrt! |
|
|
jpo |
Lagt på d. 11/02-2009 01:23
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 797 |
paa besog med turist visum i 90 dage, kan man ikke soge opholdstilladelse med giftemaal for oje, og saa blive i danmark mens sagen bliver behandlet. er det lavet om saa man ikke kan
Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url] |
|
|
quickmouse |
Lagt på d. 11/02-2009 10:07
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1412 |
jpo skrev: paa besog med turist visum i 90 dage, kan man ikke soge opholdstilladelse med giftemaal for oje, og saa blive i danmark mens sagen bliver behandlet. er det lavet om saa man ikke kan hvis man gifter sig under det første ophold i dk og søger familliesammenføring så mister man sandsynligvis den stillede garanti, hvis man derimod venter til besøg nr 2 hvor der ikke stilles garanti, kan man sagtens gifte sig i dk hvis alle papirer er i orden og søge om familliesammenføring med procesuelt ophold til følge, ( dette er der ikke lavet om på så vidt jeg ved ) [url]www.nyidanmark.dk[/url] Redigeret af quickmouse d. 11/02-2009 10:08 quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
Lagt på d. 11/02-2009 11:31
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Ja den model kan man også anvende- men en tur hjem til Thailand kan ikke undgåes. |
|
|
L |
Lagt på d. 11/02-2009 12:28
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 511 |
Hvis jeg forstår det rigtigt: Først 3 uger som turist i Dk med garanti. Så tilbage til Thailand.... begge to.... man SKAL gifte sig der først...? Og så tilbage til DK og søge sammenføring.... men KUN manden til DK denne gang? Og pigen kan så først komme når der ok for sammenføring ? Hvor længe skal pigen være ude DK....? |
|
|
quickmouse |
Lagt på d. 11/02-2009 15:07
|
L skrev: Hvis jeg forstår det rigtigt: Først 3 uger som turist i Dk med garanti. Så tilbage til Thailand.... begge to.... man SKAL gifte sig der først...? Og så tilbage til DK og søge sammenføring.... men KUN manden til DK denne gang? Og pigen kan så først komme når der ok for sammenføring ? Hvor længe skal pigen være ude DK....? nej,nej, forstå det nu rigtigt, under ophold nr. 2 i dk bliver i gift på eks. rådhuset ( ikke alle præster vil forestå en vielse af en budhist, det er op til præsten at afgøre ) hvis alle papirer er ok, derefter søges der familliesammenføring med procesuelt ophold til følge. det er ikke nødvendig at blive gift i thailand først, det kan i altid blive under en rejse dertil senere, hvis det er det man ønsker, men mange bliver viet i et tempel med deltagelse af en del munke. det passer ikke helt at man skal en tur til thailand før den endelige opholdstilladelse foreligger, en bekendt som blev gift sidste år uden at det skete ( blev gift under hendes 3 besøg ) så jeg tror at det er ligesom vinden blæser i uls om hvor heldig man er. så mit råd er få orden i papirene, bliv gift i dk, under besøg nr. 2, søg familliesammenføring. Redigeret af quickmouse d. 11/02-2009 15:11 quickmouse
|
|
John |
Lagt på d. 11/02-2009 17:09
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
Det er også muligt at blive gift under 1. ophold i DK (som turist med garanti) Men hun skal rejse til Thailand før hendes visum udløber for at få garantien tilbage, og så kan i søge om familiesammenføring. I kan også satse og søge et nyt "turist" visa i håb om at i ikke skal stille garanti på 2. besøg. Hvis i ikke skal stille garanti 2. gang er det bare at søge familiesammenføring herfra, der er jo så ingen garanti du kan tabe, og hun får procesueltophold her i DK mens sagen behandles. Held & lykke john@dansk-thai.dk
|
|
|
L |
Lagt på d. 11/02-2009 18:34
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 511 |
Mange tak nu forstår jeg. Er der en regel for hvor længe der skal være mellem de 2 besøg i dk....? |
|
|
quickmouse |
Lagt på d. 11/02-2009 18:38
|
John skrev: I kan også satse og søge et nyt "turist" visa i håb om at i ikke skal stille garanti på 2. besøg. har dog aldrig hørt om at nogen skal stille garanti for besøgs visa nr 2 for samme person, men det undre mig ikke at det kan være tilfældet, men som sagt har jeg aldrig hørt om det. quickmouse
|
|
quickmouse |
Lagt på d. 11/02-2009 18:49
|
L skrev: Mange tak nu forstår jeg. Er der en regel for hvor længe der skal være mellem de 2 besøg i dk....? mener at der skal gå 90 dage før i søger igen, men er ikke 100 % sikker. quickmouse
|
|
John |
Lagt på d. 11/02-2009 18:51
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
quickmouse skrev: har dog aldrig hørt om at nogen skal stille garanti for besøgs visa nr 2 for samme person, men det undre mig ikke at det kan være tilfældet, men som sagt har jeg aldrig hørt om det. Kender til et par tilfælde, som har overholdt alle regler men alligevel skulle stille garanti ved 2. besøg. Kender dog også tilfælde hvor der ikke er krævet garanti ved 2. besøg. Ved ikke hvordan de vuderer hvem der skal stille garanti, men mon ikke de har en terning john@dansk-thai.dk
|
|
|
quickmouse |
Lagt på d. 11/02-2009 19:02
|
John skrev: quickmouse skrev: har dog aldrig hørt om at nogen skal stille garanti for besøgs visa nr 2 for samme person, men det undre mig ikke at det kan være tilfældet, men som sagt har jeg aldrig hørt om det. Kender til et par tilfælde, som har overholdt alle regler men alligevel skulle stille garanti ved 2. besøg. Kender dog også tilfælde hvor der ikke er krævet garanti ved 2. besøg. Ved ikke hvordan de vuderer hvem der skal stille garanti, men mon ikke de har en terning det er jo nok som vinden blæser i dette såkaldte service organ quickmouse
|
|
bornholmer |
Lagt på d. 15/02-2009 09:15
|
Begynder Antal indlæg: 8 |
tak for alle svar .med det kan dag ikke være rigtig at mand skal til side sætte folk ud fra,jeg har en ven som lige er komme hjem fra thailand,som har gift sig der ned.skal han os sætte en banggaranti,for at hun skal kom først gang hilsen bornholm |
|
|
jpo |
Lagt på d. 15/02-2009 11:54
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 797 |
us hvad betyder det, service ja nogle faar god service andre faar det ikke,det er ikke et sted jeg kan lide at komme.hvad der gaalder for den ene gaalder maaske ikke for en anden, uha-uha det virker som om naar det er en pige fra thailand, er det ikke altid lige naamt. Er jeg helt forkert paa den, eller har andre oplevet det samme. Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url] |
|
|
Aalborg67 |
Lagt på d. 26/03-2013 06:57
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 35 |
quickmouse skrev: John skrev: quickmouse skrev: har dog aldrig hørt om at nogen skal stille garanti for besøgs visa nr 2 for samme person, men det undre mig ikke at det kan være tilfældet, men som sagt har jeg aldrig hørt om det. Kender til et par tilfælde, som har overholdt alle regler men alligevel skulle stille garanti ved 2. besøg. Kender dog også tilfælde hvor der ikke er krævet garanti ved 2. besøg. Ved ikke hvordan de vuderer hvem der skal stille garanti, men mon ikke de har en terning det er jo nok som vinden blæser i dette såkaldte service organ Hej der.... Hvad kræver de mht. garanti... Hørte de havde var sat beløbet ned,, men til hvad ?... Mvh. Mogens |
|
|
Aalborg67 |
Lagt på d. 26/03-2013 07:07
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 35 |
Hvis du læser lidt vedr. overtrædelse af Visa vil du finde ud af du KAN blive i Thailand trods dit Visum er udløbet (MAX 40 dage)... DOG koster det 500 Thb/dag og MAX 20.000 Thb... Overskrider du de 40 dage så løber du ind i store problemer og KAN få nogle dage i brummen !!!. OG næste gang du lander i LOS, kan de nægte dig indrejse pga. misbrug af Visa... Gå på Ambasaden før og hvis,,,, så undgår du bøvl i lufthavnen. Du risikere og "misse" dit fly pga. papir-Arb/tid... Mvh. Mogens |
|
|
dardi |
Lagt på d. 26/03-2013 07:18
|
Øvet medlem Antal indlæg: 109 |
@Aalborg67 Muligheden for at anmode om garantistillelse i visumsager blev afskaffet ved lov nr. 1542 af 21. december 2010, der trådte i kraft den 1. januar 2011 med virkning for visumansøgninger indgivet efter denne dato. Der anmodes således ikke længere om garantistillelse i visum sager. Sakset fra NyiDanmark.dk garantistillelse. |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 26/03-2013 21:50
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 819 |
Præcis som dardi skriver, der skal ikke stilles garanti længere. Dog skal hun når hun ansøger om visum, kunne vise at hun har 40.000 baht på sin bank konto De 40.000 baht, skal være midler hun har til rådighed, hvis den danske vært smider hende ud, så hun kan klare sig, hedder det sig. Det er dog bare at sætte 40.000 ind på hendes konto, få en udskift til ansøgningen, og hæve dem igen. |
|
|
1viggovax |
Lagt på d. 27/03-2013 09:48
|
Øvet medlem Antal indlæg: 376 |
de omtalte 40000 b er et minimum og der skal gerne lidt mere til 50000 plus og det er ikke en god ide at hæve dem før afrejse jeg har kendskab til at img police kan finde på at tjekke bank før afrejse i lufrhavnen og er pengene der ikke så er der ingen afgang så vår lidt forsigtig med at det hygge |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |