Se indlæg
 Udskriv debat
Bankkonto i thailand
thaidk
Hej jeg vil gerne åbne en konto i thailand, jeg kontaktede kasikorn bank men de sagde jeg skulle have arbejdstilladelse for at jeg kunne åbne en konto hos dem, er det normalt hos de fleste banker i thailand eller hvad ?

hsn
thaidk skrev:

Hej jeg vil gerne åbne en konto i thailand, jeg kontaktede kasikorn bank men de sagde jeg skulle have arbejdstilladelse for at jeg kunne åbne en konto hos dem, er det normalt hos de fleste banker i thailand eller hvad ?

Det tyder desværre på, at der er lidt forskelligt i hvilken by man åbner den.
Her i Pattaya kan man uden problemer åbne en konto i Kasikorn i hvert fald.

Så hvilken by befinder du dig evt. i? Så kan det være nogle med kendskab til det område kan hjælpe med at pege i den rigtige retning Smile

Kim Ludvigsen
Kasikorn plejer at være mest fleksibel, når det gælder konti for udlændinge, men det afhænger meget af bankafdeling, bestyrer og bestyrerens humør den dag. Det vil sige, sådan plejede det at være. Der er vist nok kommet nye hvidvaskningsregler, der gør det sværere at åbne en konto, men jeg har da hørt om nogle som alligevel har fået åbnet en uden arbejdstilladelse eller længerevarende visum.

Prøv evt. i en anden afdeling. Hvor i Thailand er du? Måske nogle kan foreslå en bank eller afdeling, der er mere medgørlig.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
hugoboerge
Der sker aendringer hele tiden og hvis der nu er en hvidvaskningsprocess igang vil det nok vaere svaert.

Jeg aabnede for 6 aar siden konto i Bangkok Bank og det var med kopi af arbejdstilladelser og jeg ved snart ikke hvor mange kopier af mit pas banken efterhaanden har faaet raget til sig. Bare at aendre en e-mail adresse er et kapitel for sig selv.

Saa good luck.

Anonym Bruger
hmm

jeg fik samme svar i jan/feb. 2013....pas og arbejdstilladelse....jeg har prøvet utallige banker både i BKK, Samut Prakan, Hua Hin, Korat og Pattaya...og samme svar alle steder....det er en ordre oppefra. Jeg prøvede SCB, Kasikorn, Bangkok Bank, Krungthai Bank, Thanachart m.fl....alle samme svar uden tøven....pas og arbejdstilladelse...for pensionister måske nemmere? pas og retirement visa....

Det er nu 3. gang i 2013 jeg giver samme svar om min erfaring til folk der spørger om bankkonto i Thailand og besvarelserne er lidt blandet...

Jeg har nemlig på fornemmelsen at det er regler der er trådt rigtig i kraft pr. 01/01-13. Nogle nævnte tidligere at de åbnede uden problemer i Oktober 2012. Og på 'Thaivisa.com' skrev en at hans søn uden problemer åbnede en konto hos Bangkok Bank....Andre skriver at man skal have en thai borger med i banken osv osv...og jeg kom sammen med min kone...lige lidt hjalp det.

denne gut skriver:

More recently I wanted a second account. I went to SCB in Jomtien where they made up some guff about new rules and basically told me farangs could not have bank accounts anymore! This is while I am sitting there holding a bank book in my name! So I went to SCB at Big C Pattaya Klang and 15 minutes later came out with a new bank account.

Konklusionen er nok at der findes regler, men at reglerne nogle få steder bliver ignoreret. Generelt er folk mest heldige i Kasikorn og fortæller at bankerne i Bangkok er de mere professionelle og håndhæver reglerne mere, mens i turistbyerne skulle det værre nemmere..Held og lykke.
Redigeret af Anonym Bruger d. 25/03-2013 14:18

vandango
JS skrev:

hmm

jeg fik samme svar i jan/feb. 2013....pas og arbejdstilladelse....jeg har prøvet utallige både i BKK, Samut Prakan, Hua Hin, Korat og Pattaya...og samme svar alle steder....det er en ordre oppefra. Jeg prøvede SCB, Kasikorn, Bangkok Bank, Krungthai Bank, Thanachart m.fl....alle samme svar uden tøven....pas og arbejdstilladelse...for pensionister måske nemmere? pas og retirement visa....

Det er nu 3. gang i 2013 jeg giver samme svar om min erfaring til folk der spørger om bankkonto i Thailand og besvarelserne er lidt blandet...jeg kunne godt tænke mig at vide:

Er der nogle på DTW som har åbnet en konto i år 2013 el. kender nogle som har UDEN at skulle vise arbejdstilladelse el. retirement visa??

Jeg har nemlig på fornemmelsen at det er regler der er trådt rigtig i kraft pr. 01/01-13. Nogle nævnte tidligere at de åbnede uden problemer i Oktober 2012.

Jeg har åbnet en ny konto hos Kasikornbank i år, dette blev gjort uden problemer.

Det skal dog siges, at jeg siden 2008 har en konto i samme bank, dog oprettet i en anden by.

Adressen på kontoen er i min forlovedes ene hus, postadressen er på hendes arbejde.
Telefonnummeret er hendes, mens emailen er min danske.

SteenJ
Jeg har været i banken for at spørge om de ville lavet et nyt kort til mig, da det gamle udløber......
Svaret: Mai au.
HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.

thaidk
hsn skrev:

thaidk skrev:

Så hvilken by befinder du dig evt. i? Så kan det være nogle med kendskab til det område kan hjælpe med at pege i den rigtige retning Smile

Det er i Pattaya jeg prøvede,

clydehaumann
Reglerne siger at man skal have arbejdstilladelse, men prøv dig frem.
Det kommer ikke an på banken, men hvem der bestyrer den fillial du søger i-
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

http://thaidanishservice.com
Girobank
Jeg åbnede en konto i SCB i Phan Khon, Isaan i sidste uge uden problemer, madammen var med , og jeg har adresse hos svigermor, madammens thai mobilnummer, samt kopi af hendes THAI-id kort.

Fik samtidig Mastercard Plus. Årlig gebyr 700 B.

Jeg kunne ikke få et creditcard, desværre.

rentesats. 0,75 %
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

hugoboerge
Girobank skrev:

Jeg åbnede en konto i SCB i Phan Khon, Isaan i sidste uge uden problemer, madammen var med , og jeg har adresse hos svigermor, madammens thai mobilnummer, samt kopi af hendes THAI-id kort.

rentesats. 0,75 %

Mastercard er et creditcard.

Girobank
Ja det har du egentlig ret i, når vi er i Thailand.

Men NOK air vil ikke godkende Mastercard som betalingsmiddel ved betaling af billet!
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

PATINYA
Jeg åbnede i 2010 en konto i Kasikorn på Pattaya tai/South road ved siden af Tuk-com, det eneste jeg skulle vise var en adresse og mit pas, adressen var et visit kort fra det hotel jeg boede på og så mener jeg de krævede at man minimum var i besidelse af et 1års visum den gang (er dog ikke sikker), men det havde jeg alt på plads så jeg fik bankbog og visa kort i løbet af en halv time, så hvis du er i Pattaya thaidk så prøv den fillial, jeg har aldrig hørt om nogle der skulle stille med en arbejdstilladelse. held og lykke

Aalborg67
PATINYA skrev:

Jeg åbnede i 2010 en konto i Kasikorn på Pattaya tai/South road ved siden af Tuk-com, det eneste jeg skulle vise var en adresse og mit pas, adressen var et visit kort fra det hotel jeg boede på og så mener jeg de krævede at man minimum var i besidelse af et 1års visum den gang (er dog ikke sikker), men det havde jeg alt på plads så jeg fik bankbog og visa kort i løbet af en halv time, så hvis du er i Pattaya thaidk så prøv den fillial, jeg har aldrig hørt om nogle der skulle stille med en arbejdstilladelse. held og lykke

Jeg har oprettet konto (Kasikorn) i Pattaya, samt Surin... De har ALDRIG spurgt efter min Adr... Men lidt skod man ikke kan flytte konto uden de opkræver 500 Thb...

Mvh.
Mogens

Aalborg67
hugoboerge skrev:

Girobank skrev:

rentesats. 0,75 %

Hej med dig....

Vil lige høre hvad fordele du opnår med Master Plus... Er der fordele som ved Guldkort ??..

Mvh.
Mogens

Ps. Retur Nong Teng, Isan om 4 dage Yo baby

hsn
thaidk skrev:

hsn skrev:

thaidk skrev:

Prøv den på Buakhaow nede ved mad markedet mod Klang. Der er ingen problemer med dem overhovedet.

thaidk
hsn skrev:

thaidk skrev:

hsn skrev:

thaidk skrev:

Prøv den på Buakhaow nede ved mad markedet mod Klang. Der er ingen problemer med dem overhovedet.

Er det ved Tony´s gym ?

hsn
thaidk skrev:

hsn skrev:

thaidk skrev:

hsn skrev:

thaidk skrev:

Er det ved Tony´s gym ?

Ja præcis, den Kasikorn dernede.

natty
hugoboerge skrev:

Girobank skrev:

rentesats. 0,75 %

Jeg har stærkt på fornemmelsen at Mastercard Plus er et debitcard ligesom Danske Banks Mastercard Direct.

Disse kort er ikke kreditkort men debitkort.

Debitkort fungere faktisk som de enkelte bankers (tidligere) hævekort, men med større brugsmuligheder, bla i udlandet.

Når kortet bruges er der direkte kontakt til kortudstederen (banken), eller en anden form for "spærring" hvorved det ikke kan overtrækkes.
Netop derfor begyndte man at udstede den slags kort i Danmark for nogle år siden til unge under 18 år, nu er det mere udbredt i alle aldersgrupper, og i nogle lande er det automatisk det kort man får, hvis man ikke har en meget stor kreditværdighed.

Begreberne har skabt megen forvirring også her på DTW.

I DK er det ret nemt at se forskellen, på kreditkort og VISADankort er kortnummer og navn præget forhøjet ind i kortet, mens det på debitkort er trykt ind på selve kortet. ligesom den anden tekst.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

PATINYA
Du har helt ret natty, det er et debit card både visa og master card hvis du ikke har en stor formue, selv visa card fra kasikorn, og master card fra DK, er ONLY ELEKTONIC, altså ingen overtræk eller kasse kredit, men smider man 150,000bht ind pr år i kasikorn + løbende indkomst kan du få et premier card, og det giver en del fordele bla, betaling på internetet, opgradering hos Thai air osv, men stadig kun, for de penge man har stående.
Go påske til jer i DKWink

Spring til debat: