Se indlæg
Ekstrem langsom computer hjalp pls?
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 21/03-2013 06:34
|
Øvet medlem Antal indlæg: 302 |
Jeg hore om der skulle vare en som kunne vare mig behjalpelig med min Dell Inspiron 6400 computer, den er blevet ekstrem langsom og har meget meget svart ved at abne internet sider? Kan dette skyldes at mit batteri skal udskiftes, det er ca. 2 - 2 1/2 ar gammelt batteri, dette burde vel ikke have nogen indflydelse nar computeren er sat til stik eller hvad? Haaber meget at der er en som kan vare mig behjalpelig med dette, og jo for jo bedre da jeg bruger min computer meget! Mvh Michael Nonthaburi Bangkok |
|
|
Frank |
Lagt på d. 21/03-2013 07:28
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
Michael Andersen skrev: Jeg hore om der skulle vare en som kunne vare mig behjalpelig med min Dell Inspiron 6400 computer, den er blevet ekstrem langsom og har meget meget svart ved at abne internet sider? Kan dette skyldes at mit batteri skal udskiftes, det er ca. 2 - 2 1/2 ar gammelt batteri, dette burde vel ikke have nogen indflydelse nar computeren er sat til stik eller hvad? Haaber meget at der er en som kan vare mig behjalpelig med dette, og jo for jo bedre da jeg bruger min computer meget! Mvh Michael Nonthaburi Bangkok Jeg gætter på at du anvender Windows som styreprogram, og det kan jeg ikke hjælpe dig med. Men når du på et tidspunkt endegyldigt opgiver pc'en, så vil jeg anbefale, at du lige prøver at lægge Linux/Ubuntu ind som styreprogram. Det er ikke svært, og jeg har haft held til at give mange pc'ere mange års ekstra levetid. Se her. |
|
|
misterurn |
Lagt på d. 21/03-2013 08:15
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 47 |
det burde ikke have noget med batteriet at gøre, men når man har brugt et windows system i en 2-3-4 år og downloader forskellige ting jævnligt, så begynder det at blive langsommere med tiden, da der er altid vil blive gemt nogle ting på computeren selvom man sletter det, så hvis du har din styresystems cd rom, så vil jeg anbefale at du skynder at gemme di ting du har brug for på en extern harddisk og så prøver at geninstallere dit styresystem, den burde guide dig igennem når du sætter den i. men hvis det ikke hjælper så skal den helt afinstalleres og alting sættes i på ny, det ville jeg nok få en til at gøre for dig, da du skal have alting ind på den igen.. det kan man gøre online med det meste.. håber det kan hjælpe dig :-) |
|
|
cesse |
Lagt på d. 21/03-2013 09:14
|
Øvet medlem Antal indlæg: 408 |
Eller brand dine dokomenter og billeder på er DVD skriv ned hvilke pogrammer du har og hvilke du bruger på din PC Tag så din computer og alle de DVDer der fulgte med den da du købte den og gå til en der har forstand på hvad han laver og lad ham slette alt hvad der er i den og starte forfra dette koster fra 1000 bath og ned efter Hilsen Cesse |
|
|
on og kent |
Lagt på d. 21/03-2013 09:19
|
Øvet medlem Antal indlæg: 185 |
hvis din computer er blevet langsom, skyldes det sandsynligvis registreringsdatabasen i windows mv. du kan prøve at downloade cc cleaner som er et udemærket program til oprydning af div gamle henvisninger samt filer som ikke benyttes. efter du har kørt den skal du genstarte computeren. kan downloades her øverste venstre hjørne download latest version. http://www.filehi...d_ccleaner hilsen Kent |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 21/03-2013 10:04
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Det er ikke batteriet ! Og det er nok heller ikke registreringsdatabasen, der driller. "Almindelig langsom", ja så er jeg enig med de fleste andres svar. men ikke, når du skriver "ekstrem langsom". Det er i stedet ofte tegn på, at du har fået snavs på computeren. Prøv at skanne med et antivirusprogram og et antispywareprogram. Du kan også prøve at benytte en anden browser til internettet, fx Firefox, for at se, om problemet også findes der. Hvis du har snavs på computeren, så er den rette løsning at lave en backup af alle dine data, men ikke helt som beskrevet i #4, da det kan give dig problemer senere (cesse: skrivebeskyttelse). Gem på en USB-nøgle eller brug et backupprogram til at gemme på DVD'er. Eller endnu bedre: Benyt online backup. Når du har lavet en backup, så geninstallér Windows og dine programmer og gendan derefter dine data. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 21/03-2013 11:10
|
Først vil jeg sige mange tak for alle svarene, jeg kan fortælle at jeg har scannet med både AVG samt Microsofts virus program, og ingen ting fundet! Jeg har ikke så meget styr på computer reset, men kan godt downloade mine programmer, samt mine billeder! Jeg ville godt købe en iPad 4 men ser nu at jeg ikke kan bruge danske bank, kan det virkelig være rigtigt, for så skal jeg alligevel til en internet butik for at ordne bankoverførsler med mere? Mvh Michael |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 21/03-2013 11:34
|
Prøv også at skanne med et antispywareprogram, fx Malwarebytes, der findes i en gratis udgave: http://www.malwar... Hvis du fortæller os mere om dine problemer, kan vi sikkert også bedre hjælpe, for ellers er vi overladt til at gætte. Er det kun ved brug af internettet, at det går langsomt? Er det på alle hjemmesider, at det går langsomt? Hvilket program bruger du til at se hjemmesider med? (det står på den øverste linje i programmet) Har du prøvet med et alternativt program (fx Firefox) for at se, om det gør nogen forskel? |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 21/03-2013 12:11
|
Hej Kim. Jeg forstår det bare ikke, det virkede for et par uger siden! Ja det er alle internet sider, Facebook,dansk-thai.dk, kasikornbank.com, danske bank.dk, osv... Skat er helt umulig? Google åbner hurtigt! Internet Explorer! Og Jan jeg har prøvet med Crone, jeg er ved at downloade firefox, og prøver? Mvh Michael |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 21/03-2013 12:19
|
Hej kim. Umiddelbart ser det ud til at hjælpe, men om det er et tilfælde med firefox? Jeg scanner nu med malware og afventer spændt? Mvh Michael |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 21/03-2013 12:21
|
Har du et sikkerhedsprogram installeret? I så fald kan du prøve at slå det midlertidigt fra for at se, om det gør en forskel. Besøg kun sider, du har tillid til, mens du prøver, og slå sikkerhedsprogrammet til igen bagefter. Du nævnte AVG og Microsoft Security Essentials - har du dem begge installeret, eller brugte du dem blot et ad gangen til at prøve at skanne? Hvis du har mere end ét antivirusprogram installeret, kan de genere hinanden, hvilket bl.a. kan føre til en langsommere computer. |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 21/03-2013 12:22
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 819 |
Du skal huske at disk defragmentere computeren engang imellem. Også hvis du har for mange programmer der starter op sammen med Windows, bliver opstart utroligt langsom, og computeren i det hele taget langsom, hvis en masse baggrundsprogrammer står og bruger kræfter. Kig nede i højre hjørne i processlinjen, om der er en masse ting åbent ? Hvis der er det, så evt. få dem deaktiveret ved Windows start, så du selv skal åbne dem når du skal bruge dem. Det er lidt svært at forklare over tekst, ville være nemmere selv lige at sidde med den. Det er de mest almindelige problemer folk har med langsom computer.. Sidst fik jeg ændret en 4 minutters lang opstart på min fars computer, til 1 minut og 15 sekunder, blot ved at deaktivere nogle programmer og defragmentere disken. |
|
|
birkedhoj |
Lagt på d. 21/03-2013 12:43
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 738 |
Og vær så opmærksom på det ikke kun er det gode back-up programmer gemmer for dig. Er du ikke omhyggelig med at rense og scanne inden du back-upper, er du lige vidt når du gendanner fra dit back-up drev. (i de gode gamle dage fornøjede vi os med: format c Flyver PE med THAI altid
|
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 21/03-2013 12:45
|
Hej igen Kim. Malware fandt sku 11 inficeret, nu chekker jeg lige med malware igen? Du er da et genie, nu håber jeg bare at det holder? Mht virus programmet hvilket vil du anbefale AVG eller Microsofts? Så sletter jeg det andet? Hvad er malware? Mvh Michael Redigeret af Anonym Bruger d. 21/03-2013 12:48 |
|
|
birkedhoj |
Lagt på d. 21/03-2013 12:45
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 738 |
kommandoen blev til en smiley "format c:"
Flyver PE med THAI altid
|
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 21/03-2013 12:48
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 819 |
Jeg ville anbefale Microsofts eller Avast :-) AVG er noget lort hvis du spørger mig. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 21/03-2013 13:11
|
Malware er en samlet betegnelse for slemme programmer, det vil sige virus, spyware, root kits og hvad der nu ellers findes. Jeg er ikke enig med Bjarke85 med hensyn til at vælge Microsofts program. Det er dumpet noget så eftertrykkeligt i det uafhængige institut AV-Tests seneste tre test. Om AVG er det bedste er svært at sige, det er et spørgsmål om, hvad du har brug for. Men du skal være opmærksom på, at de gratis programmer ikke beskytter så meget som købeprogrammerne. Jeg har lavet en sammenligning mellem forskellige sikkerhedsprogrammer her: http://kimludvigs...rus/pc.php Hvis jeg skulle vælge et af købeprogrammerne, ville jeg nok vælge Bitdefender eller Avast. Jeg skriver "hvis", for jeg bruger Linux ;-) |
|
|
born |
Lagt på d. 21/03-2013 13:31
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 56 |
Prøv den her... http://www.iobit.... |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 21/03-2013 13:36
|
Er der nogen her der kan kommet på skat.dk uden en hel del ventetid? Mvh Michael |
|
|
born |
Lagt på d. 21/03-2013 13:46
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 56 |
http://jyllands-p...956712.ece |
|
Spring til debat: |