Se indlæg
Mit nye liv i Thailand (2001-2012), af Hans Sønder
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 08/03-2013 12:58
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Vandregningen kan gaa op paa grund af et sprunget roer. Har selv haft "fornoejelsen" af en regning paa noget over THB 5,000.- og jeg opdagede det lidt sent fordi alle regninger betales via kreditkort. Aarsagen var simpelthen at grunden synker og det bevirkede at vandroerene blev oedelagt. Vandvaerket kom ret hurtigt og nu har vi saa overjordisk vandforsyning og nu ligger regningen ikke over THB 500. - per maaned. Normalt et sted mellem 400 - 450. Nu kommer vi saa til den absolut haabloese regering som findes her i landet. Jeg har absolut intet imod at minimum loennen gik op til THB 300.-, men det har medfoert at alle varer er steget og medfoert at de mindre bemidlede paa trods af en hoejere afloenning nu har mindre at goere godt med. Det har ogsaa medfoert at arbejderne nu "flygter" hjem til deres hjemprovins f.eks. Payao hvor minimum foer var THB 150 - THB 160 per dag og nu tror de saa at de bare kan rejse tilbage til Payao, men saadan er det ikke i virkeligheden. Mange fabrikker har lukket porten og det har ogsaa betydning for de firmaer som normalt leverer raavarer til disse fabrikker. Mht rice pledging scheme hvor risboenderne faar 15,000 per ton for normal ris og 20,000.- for hom mali her oedelaegger regeringen fuldstaending landets oekonomi fordi verdensmarkedspriserne ligger betydeligt under saa lagerbygningerne er ved at revne og risen er ved at raadne op. Kvaliteten er man fuldstaendig ligeglad med, men risboenderne faar bare ikke de 15,000.- eller 20,000.- som de burde faa. De faar mindre, saa der er nogen der skummen floeden her. I gaar gik regeringen saa til bekendelse dvs man har foerst nu fundet ud af at naar man saelger risen til eksport saa er det med tab. Alligevel fortsaetter man med programmet, ellers truer risboenderne med oproer. Saa hvis man har en tom lagerbygning saa er der basis for forretning. TIT. eller TTPTU (Thaksin taenker Pheu Thai udfoerer). |
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 08/03-2013 17:25
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
tråden startede med at hs. hældte vand ud af ørene i sin nye bog, nu er det så blevet til vandregnInge,arbejdsløn, rispriser, fabrikslukninger..................vandet veje er mangfoldige............... |
|
|
flyer |
Lagt på d. 08/03-2013 17:39
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 688 |
hugoboerge skrev: Vandregningen kan gaa op paa grund af et sprunget roer. Har selv haft "fornoejelsen" af en regning paa noget over THB 5,000.- Har prøvet det samme her i DK, der var mængden og prisen bare "lidt" højere...... 600m2, først lød regningen på et godt stykke over 30K, men pga at vandet var skønnet til at være løbet ud i jorden og ikke til en kloak, slap jeg med omkring 9000 gode danske kroner :-( Sorry OT, men som chaingmai skriver, er vandet veje mangfoldige. Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 08/03-2013 18:14
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 776 |
flyer skrev: hugoboerge skrev: Vandregningen kan gaa op paa grund af et sprunget roer. Har selv haft "fornoejelsen" af en regning paa noget over THB 5,000.- Har prøvet det samme her i DK, der var mængden og prisen bare "lidt" højere...... 600m2, først lød regningen på et godt stykke over 30K, men pga at vandet var skønnet til at være løbet ud i jorden og ikke til en kloak, slap jeg med omkring 9000 gode danske kroner :-( Sorry OT, men som chaingmai skriver, er vandet veje mangfoldige. Og det er matematikkens veje også...600 m2. omregnet i kubikmeter, m3. ...? |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 09/03-2013 06:32
|
chaingmai skrev: tråden startede med at hs. hældte vand ud af ørene i sin nye bog, nu er det så blevet til vandregnInge,arbejdsløn, rispriser, fabrikslukninger..................vandet veje er mangfoldige............... Vi kommer vidt omkring og i HS bog kommer han da ogsaa ind paa oekonomi og eftersom vi nu er i Thailand (jeg er) saa syntes jeg ligeledes det var rart lige at komme af med lidt frustation over landets oekonomi hvor man pga populist initiativer koerer landet mod ruin. |
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 09/03-2013 17:13
|
det er skam heller ikke fordi jeg har ondt af man kommer lidt omkring det var bare et forsøg på at være lidt morsom................. og foresten hvilket land i verden , har den helt rigtige regering ?? |
|
|
flyer |
Lagt på d. 09/03-2013 19:56
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 688 |
DK skrev: flyer skrev: hugoboerge skrev: Vandregningen kan gaa op paa grund af et sprunget roer. Har selv haft "fornoejelsen" af en regning paa noget over THB 5,000.- Har prøvet det samme her i DK, der var mængden og prisen bare "lidt" højere...... 600m2, først lød regningen på et godt stykke over 30K, men pga at vandet var skønnet til at være løbet ud i jorden og ikke til en kloak, slap jeg med omkring 9000 gode danske kroner :-( Sorry OT, men som chaingmai skriver, er vandet veje mangfoldige. Og det er matematikkens veje også...600 m2. omregnet i kubikmeter, m3. ...? 555 Ja det skulle há været i tredie potens ;-) Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 10/03-2013 04:20
|
chaingmai skrev: det er skam heller ikke fordi jeg har ondt af man kommer lidt omkring det var bare et forsøg på at være lidt morsom................. og foresten hvilket land i verden , har den helt rigtige regering ?? Man kunne jo tage et blik sydpaa til "diktaturstaten" Singapore. |
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 10/03-2013 04:49
|
tror du alle i Singapore er tilfreds med regeringen ?? næppe............. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 10/03-2013 05:28
|
Selvfoelgelig er de ikke det og regeringen er da ogsaa meget bekymret for nu er der vistnok kommet hele 3 personer fra oppositionen ind i parlamentet hvor der tidligere kun var 1. Naa vi maa tilbage til Thailand hvor Khun Voranai endnu engang har skrevet et glimrende indlaeg i Bangkok Post http://www.bangko...b-we-weave Andrew Biggs skriver lidt om studenter bande krige og en lille smule omkring den provins hvor vi begge bor. http://www.bangko...e-vocation |
|
|
sank |
Lagt på d. 16/03-2013 15:12
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
Lidt anmeldelse af Hans Sønders, meget personlige dagbog, den er udmærket skrevet som en privat dagbog. H-S er meget uheldig med alle han møder! De fleste snyder og bedrager ham og resten bliver han uvenner med, så hvad er nu grunden til det? Kan det være fordi han hænger navngivende personer ud, en kendt person i Pattaya med rådne tænder og en drukkenbolt af en skribent som også er kendt i byen. Nogen personer på DTW bliver også kanøflet selv om H-S aldrig har mødt dem bliver de også hængt ud som nogen der sider på danske værtshuse og drikker hele dagen! H-S har kun haft diskussioner med dem på DTW og så dannet sig en mening. Denne uheldige mand som er et godt menneske og næsten Thai. Sidder og spiser sammen med Thaier indendørs med en bar overkrop ! tror virkelig Thaierne nyder synet. Alle Danskere og Nordmænd er drankere ! På stort set alle billeder sider forfatteren med en Øl eller et glas rødvin i hånden. Det kan muligvis være grunden til mangel på penge. Han skal spille flotten heimer. Dagligt sidder han, på ikke danske værtshuse. Men ok nu er den jo udkommet og H-S kan da skrive, men burde redigere nogle navne ud, når den skal offentliggøres. MVH kritiske sank |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 16/03-2013 15:32
|
jeg fatter ikke noget af alle de links....hvor finder jeg dagbogen fra 2001-2012 ?? |
|
|
Fotofreak |
Lagt på d. 16/03-2013 17:49
|
Øvet medlem Antal indlæg: 489 |
F.eks.: Kontakt forfatteren via PB, eller hans mailadresse (Google) M.v.h. Fotofreak |
|
|
Fotofreak |
Lagt på d. 16/03-2013 18:34
|
Fotofreak skrev: F.eks.: Kontakt forfatteren via PB, eller hans mailadresse (Google) M.v.h. Fotofreak Du kan også bevæbne dig med lidt tålmodighed - Fra sædvanligvis pålidelig kilde har jeg fået oplyst at Hans Sønder's skriverier udkommer i en flot 24 rullers udgave. Check i dit lokale supermarked (i afdelingen hvor man finder toiletpapir) - 24 rullers økonomiudgaven sælges under det flotte navn "VENDETTA" M.v.h. Fotofreak |
|
|
TG950 |
Lagt på d. 16/03-2013 18:52
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
kunne jeg også tænke mig at vide Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
TG950 |
Lagt på d. 16/03-2013 18:53
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
Fotofreak skrev: Fotofreak skrev: F.eks.: Kontakt forfatteren via PB, eller hans mailadresse (Google) M.v.h. Fotofreak Du kan også bevæbne dig med lidt tålmodighed - Fra sædvanligvis pålidelig kilde har jeg fået oplyst at Hans Sønder's skriverier udkommer i en flot 24 rullers udgave. Check i dit lokale supermarked (i afdelingen hvor man finder toiletpapir) - 24 rullers økonomiudgaven sælges under det flotte navn "VENDETTA" M.v.h. Fotofreak du slår rekorden for " ugens ævlehoved " Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
Fotofreak |
Lagt på d. 16/03-2013 19:09
|
TG950 skrev: du slår rekorden for " ugens ævlehoved " Det er ikke en rekord jeg er stolt af ... :-( M.v.h. Fotofreak |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 16/03-2013 19:51
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Bogen er fjernet her fra siden af og den bliver ikke lagt op igen i den form som den har på nuværende tidspunkt. - Admin - Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 16/03-2013 20:17
|
ok, folk skriver lidt forskelligt og man kan let blive forvirret... Jeg fandt da første del, og læste de afsnit fra indholdsfortegnelsen som jeg fandt interessant bl.a. de sidste sider som handler lidt om Thailand. Umiddelbart ser jeg blot en tilbageblik på et ganske almindeligt liv for en ganske almindelig dansk middelklasse mand. forudsigeligt og kedeligt..dog respekt for en god hukommelse, må være ren terapi at skrive en sådan historie...når livsværket er skrevet kan man godt slappe af og se døden i øjnene med sindsro. Men altså en god beskrivelse og gode billeder, jeg er desuden enig i en lang række synspunkter. Dog er jeg lidt irriteret over den tone der til tider kommer frem. Jeg mener at der glemmes at kigge indad. Det bliver hurtigt bedrevidende at læse...ja nærmest en hylst til forfatteren selv, hvor alle andre skuffer, aldrig forfatteren selv...det bliver hurtigt lidt for 'kloge åge' agtigt at læse... husk på at ingen er perfekte, andet er utroværdigt...og hvis man selv er selvkritisk, kan man bedre kritisere andre.. Jeg grinte fx. lidt over at forfatteren på et tidspunkt omtaler en mand som værende sur og tvær, med "nedadgående mundvige"...mens forfatteren selv på samtlige billeder overhovedet ikke smiler...dette går igen flere steder og jeg tænker at disse beskrivelser af andre kunne passe på forfatteren selv.. sådan er det jo tit, vi forkaster de mennesker der minder os om vores egne dårlige sider... Samtidigt retfærdiggør forfatteren sine egne handlinger mens han forkaster andres...dette uden at disse har mulighed for at forsvare sig på nogen måde... Overstående er ærgeligt, for trods disse fejltrin virker forfatteren egentlig sympatisk og jeg er som sagt enig i en del af de fremsatte tanker.... JS håber jeg kan finde 2. del et sted... |
|
|
BentBP |
Lagt på d. 16/03-2013 22:02
|
Øvet medlem Antal indlæg: 213 |
Hej JS. Prøv Piratebay , skriv i søgefeltet : Mit nye liv i Thailand God fornøjelse. |
|
Spring til debat: |