Se indlæg
børneydelse
|
|
sula |
Lagt på d. 11/03-2013 14:36
|
Øvet medlem Antal indlæg: 222 |
Badedyr skrev: Kender ikke loven..Så kan ikke hjælpe der.. Og selv om Kim KAN havde ret, så er der jo også andre ting der kan være skyld i at konen synes det.. Hun har nu været i DK noget tid, og Måske set hvor lidt vi Dansker kommer hinanden ved, Hvor lidt TID vi faktiske har til vores børn.. Og hvis hun nu syntes at vi kom hinanden for lidt ved så kunne man jo rejse hjem igen integration gælder jo også for thaier Og frem for at lade folk hun ikke kender tager sig af deres barn, vil hun heller det er familien der hjemme i Thailand.. Var det så ikke bedre at de lader være med at få børn hvis ikke man har tiltro til andre. For når alt kommer til alt, Hvis begge forælder arbejde er det meget begrænset tid til børn i hverdagen, og "fremmede" der så tager af ens børn.. Og når man nu tænker på for meget mere familienær Thai er, KUNNE dette være en tanke... I Danmark sender man også sine børn i vuggestue samt børnehave og det er der vel ikke noget galt i og ellers må man jo sætte næring efter tæring og blive hjemmegående. Synes ingen grund der er til at tænke Negative lige med et.. Få dog en snak om det, hvad hun tænker med mere... |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 11/03-2013 14:42
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 86 |
rinpoche skrev: Ville det ikke være en ide at vente med at få børn, indtil i selv kunne overkomme at passe det? Og mere vigtigt, burde i ikke spørge jer selv, om i er forældermateriale i det hele taget? Det siger en del om folks karakter, at de så meget som end kunne overveje at sende deres lille barn væk i årevis 9.000 km borte. HØRT !!!!! |
|
|
TG950 |
Lagt på d. 11/03-2013 15:38
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
i så fald bliver det kun på turistvisa, mig bekendt kan man ikke få opholdtiladelse til et familliemedlem der skal passe ens børn ( og en bedstemor er nok for gammel til Au Pair modellen ) , og så ryger den børneydelse vist ret hurtigt hvis det skal foregå på turistvisa tror ikke at bedstemor selv betaler rejsen / opholdet. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
Boes |
Lagt på d. 11/03-2013 16:04
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2688 |
Nu må det vel snart vare på tiden at trådstarteren kommer på banen.......
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
Fotofreak |
Lagt på d. 11/03-2013 16:27
|
Øvet medlem Antal indlæg: 489 |
Ro på 'Boes' - Du må udvise lidt tålmodighed - Det er kun 10 timer siden tråden blev oprettet, og det tager sin tid, at tygge sig igennem loven med tilhørende ændringer. https://www.retsi...42618#Kap1 M.v.h. Fotofreak |
|
|
Boes |
Lagt på d. 11/03-2013 16:30
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2688 |
[ quote]Fotofreak skrev: [/quote]Ro på 'Boes' - Du må udvise lidt tålmodighed - Det er kun 10 timer siden tråden blev oprettet, og det tager sin tid, at tygge sig igennem loven med tilhørende ændringer. https://www.retsi...42618#Kap1 M.v.h. Fotofreak Nå så har jeg måske misforstået. Tankte at situationen måske var akut "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
Fotofreak |
Lagt på d. 11/03-2013 16:52
|
Boes skrev: Nå så har jeg måske misforstået. Tænkte at situationen måske var akut |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 11/03-2013 17:20
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
Men når man tænker over det, så er det da underligt at polske håndværkere i DK kan få børnecheck pga. deres børn i Polen, nå en dansk mand med børn i Thailand ikke kan... og nøjagtigt som med pensionen bliver Dansk-Thai 'forhold' offer for EU fanatisme og bureaukratisk diskrimination... føj |
|
|
TG950 |
Lagt på d. 11/03-2013 18:53
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
er nu også af den mening at øst europærerne burde stilles ringer end den øvrige del af europa, i det de jo ikke bidrger til en skid af det europæiske fællesskab ( nå men det er nu en helt anden sag )
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
flyer |
Lagt på d. 11/03-2013 18:55
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 688 |
bimbo69 skrev: vi har været gift i danmark i 5 år.nu vil vi gerne have et barn ,men hun vil gerne at det er hendes mor i Thailand der passer barnet de første år,vi bor og arbejder i Danmark .har vi så ret til børne ydelser til Barnet fra Danmark? Rimeligt godt gået, bimbo!!! Når jeg starter en banal tråd, kommer der kun ganske få reaktioner, men du har på kun ti timer formået at få godt 25 mere eller mindre klygtige svar... eller måske kun et par fornuftige svar, resten er kun ko-lort! Kender du "Janteloven"? Er der noget at brokke sig over, så er folk KLAR!!! Prøv dog lige at give manden en chance for at svare inden I gejler hinanden alt for meget op, jeres gisninger om alt muligt tager totalt OVERHÅND!!! Tag jer dog sammen HYKLERE. Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 11/03-2013 19:32
|
come on flyer...nu ikke så helllig... mand og kone vil lave et barn og så derefter deportere babyen til Thailand og lade svigermor passe det...dejlig nemt ikke? og så spekulerer han ovenikøbet i om der er børnecheck med i den fikse idé?? det forekommer dig ikke underligt? Det er én stor troll hvis du spørger mig..bare se brugernavnet, BIMBO69: wiki: "..Bimbo er et begreb, der opstod i engelsk sprogbrug i det tidlige 20. århundrede til at beskrive en ofte attraktiv, ikke-intelligent kvinde.." 69 refererer vel til sexstillingen af samme navn... Med tanke på at de første 2-3 år af barnets levetid ikke blot er nogle af de dejligste år man har med sit barn, så er det også nogle psykologiske vigtige år for et barn.... Det jo direkte sygt at efterlade sit barn på den måde, med mindre man er helt presset og ikke har andre muligheder i tilværelsen..det har parret her (Danmark er ét af de bedste lande i verden af få børn) og alligevel synes de at det er en smart idé og ser måske en økonomisk gevinst heri.....SÅ ER MAN BARE IKKE KLAR TIL AT FÅ BØRN hvis du spørger mig... Jeg har en veninde som arbejder i Bangkok og lader sin ex kæreste's mor passe sit barn som hun derfor kun ser sjældent...barnet er idag 3 år og gider ikke snakke med sin rigtige mor el. være sammen med hende....hun ser KUN sin farmor som sin rigtige mor...det er trist, men også nødvendigt, ikke som i bimbo's tilfælde som udmunder i ren spekulation... Det er så mange muligheder for en løsning...fx. kan man søge om at blive hjemmegående osv... Ja, det er en udgift at få børn (ifølge økonomer er det en super dårlig investering for privat økonomien, men for samfundet er det godt), men igen er Danmark nok én af de steder hvor du får mest fra staten og udgifter betalt via skatten... Hvis barnet endelig skulle vokse op i Thailand (hvilket der kunne være mange gode grunde til) så bør moderen tage med barnet og så kunne faderen arbejde i DK og sende penge til dem...så har barnet trods alt sin mor...ellers behøver man ikke at få børn i første omgang... og hvis Bimbo vil forsvare sig, så må troll'en jo komme ud af busken og forklare hvad den mener... Redigeret af Anonym Bruger d. 11/03-2013 19:40 |
|
|
km |
Lagt på d. 11/03-2013 19:41
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 69 |
Hej Badedyr. Din plan er særlig god, og den er i hvert fald ikke til barnet gavn. For undersøgelser har vist (lærte jeg på pædagogisk seminarium), at det er i deres 18 første måneder at børn knytter sig til deres mødre. Er de adskilte, så tager barnet skade. Så nu ved du det. + tænk på alle oplevelser du går glip af - godt nok er ikke alle dage lyserøde, men der er rigtige mange gode dage sammen med ens barn. Det med at aflevere sit barn fra kl. 6.30 til kl. 17.00 holder ikke rigtigt heller - medmindre I begge to arbejder frygtelig mange timer. Med lidt planlægning med konen kan man ofte begrænse institutionstiden til under 8 timer/dagen. Så måske skal I vente lidt med at få et barn. |
|
|
larschr5 |
Lagt på d. 11/03-2013 21:09
|
Øvet medlem Antal indlæg: 135 |
Ifølge trådstarters tidligere indlæg på forummet, skulle han giftes i september 2009. Efter min bedste evne kan jeg ikke få det at passe at han skulle være gift i 5 år. Og så giver det bare ingen mening at få et barn for at sende det til Thailand. Vil anbefale at lade tråden dø. |
|
|
Fotofreak |
Lagt på d. 11/03-2013 21:28
|
larschr5 skrev: Ifølge trådstarters tidligere indlæg på forummet, skulle han giftes i september 2009. Efter min bedste evne kan jeg ikke få det at passe at han skulle være gift i 5 år. Og så giver det bare ingen mening at få et barn for at sende det til Thailand. Vil anbefale at lade tråden dø. Godt set 'larschr5', og jeg tror Du har ret. M.v.h. Fotofreak |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 11/03-2013 21:56
|
jeg skal lige være sikker her, Hr. Poul Simonsen aka Bimbo69: er dine kone på 27 år ikke fra Filippinerne?? Hende du ville giftes med da hun var 23 år i 2009? hvad laver hendes mor nu i Thailand? jeg bliver forvirret... ...selv dengang spekulerede du i om der var skattefordele i at blive gift og i så fald hvor hurtigt den træder i kraft... sig mig, du skulle vel aldrig være jyde?? ægteskab og vel især at få børn handler om kærlighed..ikke kroner og øre... men jeg skal vel egentlig ikke blande mig i dit liv... held og lykke med det hele.. |
|
|
Fotofreak |
Lagt på d. 11/03-2013 22:26
|
@ JS Du skriver: "sig mig, du skulle vel aldrig være jyde??" Er det en stave/tastefejl ? Mente Du Jøde ? M.v.h. Fotofreak |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 11/03-2013 22:34
|
jyde, jøde, skotter osv...same same NOT different... men på djævleøen plejer vi at sige at jyder er lidt "sparsomme" ..hvad jyder siger om os skide "kjøbenhavnere" tør jeg ikke høre.. |
|
|
Fotofreak |
Lagt på d. 11/03-2013 22:39
|
JS skrev: jyde, jøde, skotter osv...same same NOT different... men på djævleøen plejer vi at sige at jyder er lidt "sparsomme" ..hvad jyder siger om os skide "kjøbenhavnere" tør jeg ikke høre.. M.v.h. Fotofreak |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 12/03-2013 01:54
|
Øvet medlem Antal indlæg: 230 |
km skrev: Hej Badedyr. Din plan er særlig god, og den er i hvert fald ikke til barnet gavn. For undersøgelser har vist (lærte jeg på pædagogisk seminarium), at det er i deres 18 første måneder at børn knytter sig til deres mødre. Er de adskilte, så tager barnet skade. Så nu ved du det. + tænk på alle oplevelser du går glip af - godt nok er ikke alle dage lyserøde, men der er rigtige mange gode dage sammen med ens barn. Det med at aflevere sit barn fra kl. 6.30 til kl. 17.00 holder ikke rigtigt heller - medmindre I begge to arbejder frygtelig mange timer. Med lidt planlægning med konen kan man ofte begrænse institutionstiden til under 8 timer/dagen. Så måske skal I vente lidt med at få et barn. Ja og hvis det er mulig kan 1 af forælder droppe sit arbejde og tage sig af barnet i 18/21 år, og hvis og hvis og hvis, nu er det bare ikke alle da kan det... Det er jo tilladt at prøve at tænke lidt selv, når man ser sådan en sparsomt indlæg som dette. Frem for at tænke som de flest gøre her, nemelig negative tanker, tænker jeg bare på en anden måde.. Målet for dem kunne jo være at konen tog orlov og derefter skulle barnet til Thailand i deres plan, da de skal arbejde i nogle år endnu inden de kan flytte til Thailand og bo fast, og deres plan er at barnet skal være Thai og vokse op i Thailand... Dette kunne da være mange grunde til at de ønsker det.. Det kunne være pga konen snart ville være for gammel til at få børn, og hvis de vil havde et barn er det nu, eller manden små svømmer er på vej imod dårlige tider... Det jeg prøver at siger at der er mange ting omkring dette vi ikke ved, Men derfra også til at tro det værste om konen og dette par som forælder, synes jeg viser hvor dårlige mange mennesker i bund og grund er... Det er efterhånden sådan på nettet at hvis man ikke spørge om noget som passer ind i os andre liv 100% er der noget i vejen med dem på den ene eller anden måde, og det er altså til at brække sig over i lægende... Man kan jo kun håbe han er jyde så skal det nemelig nok godt alt sammen... Det var straks være hvis han varfra djævleøen , så var han/de jo dømt til at mislykkes, ikke ?? Ha ha har vi dette ikke sjovt... Forsat en dejlig dag til jer alle sammen... |
|
|
maichai |
Lagt på d. 12/03-2013 04:04
|
Øvet medlem Antal indlæg: 277 |
Ja sindene er sat i kog. Gryden koger over og så er det hele måske bare en syg joke som bimbo69 har sat igang MVH Maichai Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
Spring til debat: |