Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
singel-rejse uden bagtanke
|
|
fisker |
Lagt på d. 27/02-2013 13:53
|
Begynder Antal indlæg: 24 |
Spørgmål om hvordan man undgår at 'blive dømt på forhånd' Havde leget med tanken om en tur i starten af næsten år. Men min datter kan ikke tage med pga hun skal passe sin skole. Så jeg kommer til at skulle rejse alene. Jeg har været i thailand et par gange, men alle sammen med familie. Nu er jeg blevet 'singel', og skal til at rejse lidt alene. Hvis jeg nu vælger at det bliver Thailand, er der så nogle tips til at undgå at 'fremstå som sex- eller ægteskabsturist'?? Jeg tænker, jeg er midt i 40'erne, jeg er fraskilt. Hvad tænker de fleste, hvis jeg vælger en tur til thailand??? |
|
|
pdrhan |
Lagt på d. 27/02-2013 13:59
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1323 |
fisker skrev: Spørgmål om hvordan man undgår at 'blive dømt på forhånd' Havde leget med tanken om en tur i starten af næsten år. Men min datter kan ikke tage med pga hun skal passe sin skole. Så jeg kommer til at skulle rejse alene. Jeg har været i thailand et par gange, men alle sammen med familie. Nu er jeg blevet 'singel', og skal til at rejse lidt alene. Hvis jeg nu vælger at det bliver Thailand, er der så nogle tips til at undgå at 'fremstå som sex- eller ægteskabsturist'?? Jeg tænker, jeg er midt i 40'erne, jeg er fraskilt. Hvad tænker de fleste, hvis jeg vælger en tur til thailand??? Hej Fisker Du skal da ikke overhovedet bekymre dig om hvad andre tænker - se at få bestilt den rejse og kom ned og nyd ferien i Thailand..hvad andre tænker ville jeg ikke bekymre mig om, ufatteligt at folk stadig har disse fordomme...jeg var længe om at kunne acceptere at folk de gloede når man gik på gaden med min kone , men et solidt stift cool blik tilbage på dem , fik dem til at blive flove kunne jeg se , så det var måden at gøre det på - lad være med at tænke over hvad de tænker om dig , nyd det og kom afsted! Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
|
|
|
fisker |
Lagt på d. 27/02-2013 14:59
|
Begynder Antal indlæg: 24 |
Ved godt jeg ikke skal tænke så meget over hvad andre tænker, men alligevel...... En af mine tanker gik på, der nok var forskel på om man rejste til Pattaya eller Krabi? |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 27/02-2013 15:01
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Er det ikke bare at sige til de folk: "jeg hører at I også var syd på. Var i nede og hente billige dåse-bajere" og hvis det er en kvinde som har næsen i sky så noget med "ja, men jeg hører jo at du er mere til Gambia og Grækenland". Ja påstandene er lige forstokket og fordomsfulde. Undskyld mig, men op i r.... med hvad andre tænker om dig, kan du se dig selv i spejlet bagefter så er det ok. Vi havde for kort tid siden en lille afstemning over på Pattaya Portalen hvor spørgsmålet var "Har du været i Pattaya uden at benytte dig af prostituerede?". Nu er det ikke fordi der er så mange der deltager på Pattaya Portalen så der er kun afgivet 14 stemmer indtil videre. Men hele 9 ud af 14 svarer ja til at de har været i Pattaya uden at benytte dig af prostituerede. Og hvis der er et sted i Thailand som har det stempel som du også giver udtryk for så er det lige nøjagtigt Pattaya. Afstemningen kan ses HER Thailand er andet og mere end bare "bagtanker". Og skulle du alligevel hoppe i "fælden" så skal du skam ikke skamme dig, bare husk at passe på dig selv. Og når du i forvejen er fraskilt som du skriver så er der da ikke noget der burde holde dig tilbage - måske burde du endda hoppe ud i det. Alt i alt, det er vel forhåbentlig vigtigere for dig at have en fantastisk rejse og nogle gode oplevelser, end hvad folk tænker om dig når du er hjemme igen. Lev nu dit eget liv, og ikke det liv andre mener du bør leve. Ja, det var bare min mening. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 27/02-2013 15:28
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 86 |
fisker skrev: Spørgmål om hvordan man undgår at 'blive dømt på forhånd' Havde leget med tanken om en tur i starten af næsten år. Men min datter kan ikke tage med pga hun skal passe sin skole. Så jeg kommer til at skulle rejse alene. Jeg har været i thailand et par gange, men alle sammen med familie. Nu er jeg blevet 'singel', og skal til at rejse lidt alene. Hvis jeg nu vælger at det bliver Thailand, er der så nogle tips til at undgå at 'fremstå som sex- eller ægteskabsturist'?? Jeg tænker, jeg er midt i 40'erne, jeg er fraskilt. Hvad tænker de fleste, hvis jeg vælger en tur til thailand??? Jeg er single og har været 14 gange i Thailand ....jeg har endnu til gode at være sammen med en Thailandsk prostitueret. Jeg elsker varmen...maden...stranden osv osv ....Jeg har altid været alene afsted. Jeg tror at jeg efter 7 eller 8 gang opgav overfor familien...uanset hvad jeg sagde kom der kommentarer som "nå fik du også kigget på en lille thai kone" og "man tager da ikke så mange gange afsted uden at der er noget med damer" ... Idag har jeg lært at ignorere det....uanset hvad jeg siger eller gør så er jeg "sex turist" i deres øjne og vil bare ikke være ved det. Så tag du bare afsted og nyd ferien ...alle der kender dig vil alligevel tænke sex turist og du kan ikke gøre en skid ved det |
|
|
jh |
Lagt på d. 27/02-2013 19:08
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 700 |
Om du tar til Pattaya eller Krabbi eller midt på bøhlandet i Thailand ja så bliver man dømt på forhånd når folk hører en singel skal derned.Men skid fanden i hva andre tror arbejder selv sammen med folk der aldrig har været der, men har set noget i DANSK TV. Så tror de verden fungerer sådan som Danske junalister har klippet en masse sammen,og ja så kan de tilsvine alle turister der har været der.Dette er trist man skal udstilles som sexturist fordi man kan lide landet og holder ferie der.Eks for 4 år siden 2 siders artikel i JP dankere sider på prustituon i Thailand i Danskergaden i Jomtien der var billeder af go go barer osv.Men jeg har nu aldrig set go go barer i Jomtien.Jeg vil håbe du får en god ferie dernede og bid alle nysgerige af med et åndsvagt svar når de spørger til hvad du lavede dernede. Det plejer jeg at gøre derefter ved de ikke lige hvad de skal stille op. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 27/02-2013 19:16
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 641 |
For sent nu har du bragt det på bane ;-). fisker skrev:Havde leget med tanken om en tur i starten af næsten år. Men min datter kan ikke tage med pga hun skal passe sin skole. Så jeg kommer til at skulle rejse alene. Jeg har været i thailand et par gange, men alle sammen med familie. Nu er jeg blevet 'singel', og skal til at rejse lidt alene. Hvis jeg nu vælger at det bliver Thailand, er der så nogle tips til at undgå at 'fremstå som sex- eller ægteskabsturist'?? Som andre siger kan du naturligvis være lidt ligeglad med hvad andre tænker. Men jeg kan da godt forstå din tankegang for jeg har da selv haft de samme tanker om hvad folk tænker om mig og konen. Men man kan jo være lidt ligeglad for jeg ved jo hvor jeg har mødt konen og under hvilke omstændigheder. Men hvis du vil fremstå som en ikke sex turist så er det første råd jeg kan give dig jo at undgå de fordomme som jeg selv besider. Undgå at iklæde dig en T-shirt fra den lokale bodega eller endnu værre t-shirten med navnet på stam baren i pattaya :-) Undgå lædervest som en del af din påklædning og så undgå ellers den slags steder. Ovenstående er min foredom og den plejer aldrig at slå fejl på Thai air fra CPH til bangkok plejer der altid at være et par stykker i ovenstående beklædnings genstande. Jeg har ikke prøvet og rejse i sådan en "uniform" men pænt "forretnings rejsende tøj" plejer ikke at blive set skævt til. fisker skrev:Jeg tænker, jeg er midt i 40'erne, jeg er fraskilt. Hvad tænker de fleste, hvis jeg vælger en tur til thailand??? Hvis jeg skal være ærlig så tænker de nok du har haft sex med utallige smukke eksotiske kvinder der ikke er mere end halvt så gamle som dig. Så mændene er nok lidt misundelige hvis vi skal være helt ærlige. Jeg har da tit tænkt at hvis nu bare jeg havde været i Thailand som 20 årig og single så kunne det da virkeligt have boostet min selvtillid :-) |
|
|
birkedhoj |
Lagt på d. 27/02-2013 20:21
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 738 |
Jeg kender fornemmelsen. Jeg er gift med en dansk kvinde, der gerne sover længe. Når jeg går i restauranten til morgen mad, er der også nogle blikke som ikke er til at misforstå, jeg er 57 år. = enlig sex turist.
Flyver PE med THAI altid
|
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 27/02-2013 20:54
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 819 |
Tror desværre det er noget vi bare må leve med. Thailand er dømt som sex destination af de fleste. Det er kun hvis du rejser dertil som børnefamilie folk ikke tænker det. Er du alene afsted, afsted med venner osv. Så tænker næsten alle det. Også det med hvis du har en thai kone. Det må man lærer at leve med. Heldigvis er vi kun 27 og 29 år. Så folk kigger ikke så meget efter os :-) da der er mange asiatiske piger rundt i den danske befolkning, og vores alder er matchende. Men afsted med dig, du skal da ikke tænke på hvad andre tænker.. (nemmere sagt end gjort i know) Men det er da en for fed oplevelse til at lade være.. Mit råd er : kom afsted :-) |
|
|
Frank |
Lagt på d. 27/02-2013 21:27
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
5555555 TomDK> pænt "forretnings rejsende tøj" Jeg kan garantere dig, at der er nogen, som tænker sit. |
|
|
Frank |
Lagt på d. 27/02-2013 21:29
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
fisker skrev: Spørgmål om hvordan man undgår at 'blive dømt på forhånd' Havde leget med tanken om en tur i starten af næsten år. Men min datter kan ikke tage med pga hun skal passe sin skole. Så jeg kommer til at skulle rejse alene. Jeg har været i thailand et par gange, men alle sammen med familie. Nu er jeg blevet 'singel', og skal til at rejse lidt alene. Hvis jeg nu vælger at det bliver Thailand, er der så nogle tips til at undgå at 'fremstå som sex- eller ægteskabsturist'?? Jeg tænker, jeg er midt i 40'erne, jeg er fraskilt. Hvad tænker de fleste, hvis jeg vælger en tur til thailand??? Alene det at du selv stiller spørgsmålet viser, at det er noget du må leve med. God tur! |
|
|
natty |
Lagt på d. 27/02-2013 21:52
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Den må "vi" bare leve med, specielt hvis man rejser som enlig mand. Jeg er blevet hårdhudet, og er faktisk ligeglad, men nu har jeg også rejst derud i nærved 20 år. Jeg fortæller helt ærligt og hudløst om hvordan jeg oplever Thailand, som jeg allerede oplevede det første gang jeg satte benene i landet: Et af de mest vidunderlige steder jeg har været, men så sandeligt også det modsatte. For at være ærlig ville jeg nok ikke fortælle hvis jeg havde opholdt mig, hvilket aldrig har været tilfældet, i Pattaya i 14 dage, og ikke set andet af landet. Det skriver jeg kun udfra min egen bekendtskabskreds, arbejde og familie, som sikkert er forfærderdelige fordomsfulde. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
sula |
Lagt på d. 27/02-2013 23:00
|
Øvet medlem Antal indlæg: 222 |
Er det ikke bare skide højt og flot på de dejlige fordoms fulde og uvidende mennesker og så tage ud og holde en god ferie. Må sige har ikke selv stødt på fordomme vedr min hustru fra familie, venner og omgangskreds. Og hvad alle andre siger og tænker rager mig en hylende fis sålænge de ikke generer konen eller sønnen for så bliver der sparket bagud. Håber du får en rigtig god ferie derude hvor du nu havner. |
|
|
natty |
Lagt på d. 27/02-2013 23:28
|
sula skrev: .....Og hvad alle andre siger og tænker rager mig en hylende fis sålænge de ikke generer konen eller sønnen for så bliver der sparket bagud. Håber du får en rigtig god ferie derude hvor du nu havner. Kan kun være enig, men det er trods alt et interresant emne som fisker startede. Bare trådens titel "uden-bagtanker" viser jo noget om fordommene, for hvad er "bagtanker"? Er det okay at tage til Gran Canaria uden bagtanker, men er man er automatisk sat i bås hvis man tager til Thailand, fordi fristelserne naturligt trods alt måske er større der, end hvis man sidder i et "familiekompleks" i Playa de Ingles. Redigeret af natty d. 27/02-2013 23:37 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
vandango |
Lagt på d. 28/02-2013 00:43
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Danmark er et frigjort land for hvad der angår sex. Alle medier tv, dagblade, ugeblade etc. beskæftiger sig med sex. At et fjols som Bubber og andre forsøger at sætte danske mænd i dårligt lys, har ikke ændret en tøddel om, at Thailand er et spændende turistland i offentligheden. Mange danskere har jo været i Thailand, og kan forholde sig til mange positive oplevelser herude. Jeg har været ærlig over for venner, arbejdsplads, bekendte og familie, at jeg har gået til den i Pattaya. Har indtrykket af, at folk er ligeglade med, hvad jeg foretager mig i Thailand, blot jeg kommer helskindet hjem igen. Oplever dog enkelte der taler om misbrug af børn, jeg har ikke set det, fortæller gerne at det Thailandske politi har gjort noget ved problemet, således at det er rykket ud af Thailand til naboland. (Læser dog i blade at der er enkeltsager). I går var jeg forbi og hilse på min Thailandske familie, og faldt i snak med svigersfar's søster, hun er pensioneret skolelærerinde. Om en uges tid tager min forlovede og jeg og datter samt børnebørn til Jomtien. Det gav jo anledning til at tale om Pattaya. Hun forklarede at hun kun tager på rejser for at besøge templer. Jeg fortalte at jeg skulle besøge venner, samtidig fortalte jeg også om, at der er andet end sexturisme i Pattaya. Jeg forsikrede hende om, at jeg ikke tog børnene med derind, jamen så var den ged barberet. Er lidt ømskindet over hvad min Thailandske familie tænker, men har haft et par år til at vise, hvem jeg også er, og det er på det grundlag heldigvis, at jeg bliver bedømt at familien. Hvad folk tænker i Danmark, rager mig i øvrigt en høstblomst. |
|
|
natty |
Lagt på d. 28/02-2013 07:54
|
Det er lidt sjovt at Pattaya altid mere eller mindre kommer op, når den slags emner er på tapetet, meeen jeg kan da fortælle, at det ikke kun er danskere som har negative holdninger tll Pattaya. De holdninger findes skam også blandt nogle thailændere. Vi var engang en gruppe på fem, to danskere og tre thailændere som var på vej fra Chiang Mai til Koh Samet, og vi kunne ikke nå til Samet inden det var for sent. De blev ret knotne og oprørte over, at vi to danskere foreslog at vi jo bare kunne overnatte i Pattaya, inden vi fortsatte turen. En af thaierne foreslog at vi vendte om og kørte tilbage til Bangkok og de to andre at vi fortsatte til Ban Phe, for Pattaya ville de absolut ikke til eller overnatte i. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 28/02-2013 08:29
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 819 |
Pattaya er også en lorteby hvis du er thailandsk mand. Flere barere ville ikke have thaimænd i dem. Og thaimænd bliver mindet om vores "misbrug" af deres kvinder.. Vi må nok indrømme et eller andet sted, at det er thailands skamplet. Men en skamplet der er nødvendig for økonomien. Tror også jeg ville føle sådan, hvis vi havde en by i Danmark, hvor en hulens masse af vores kvinder tog hen, og vi ikke selv var velkomne, men der kom millionvis af udenlandske mænd for at lege med vores kvinder. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 28/02-2013 08:36
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Det er lidt pudsigt, natty. Jeg har oplevet hvorledes at Patty også er en stor destination for thailændere. Alene ud fra den betragtning, at det er den eneste "badeby" som de kender til. Min salige svigermor så havet een gang, og det var i Patty. Til OP. Jeg har så vidt jeg husker aldrig fået nogen negativ feedback, ej heller forudfattede meninger, alene baseret på det faktum at jeg rejste til Thailand alene. Og hvis dette skulle være tilfældet, så kan jeg kun i lighed med andre medlemmer herinde sige som så: Rend mig noget så grusomt. |
|
|
flyer |
Lagt på d. 28/02-2013 08:54
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 688 |
Da jeg for ti år siden traf min første thaikone, syntes jeg at det var spændende med en fra "de varme lande" vidste faktisk ikke hun var thai, men det fandt jeg dog efterfølgende ud af, men det er først efter jeg er blevet medlem her på sitet at jeg er blevet opmærksom på at man skal være flov over at have en kone fra Thailand! Næh d´herre, grib i egen barm, det er sgu jer der har fordomme og det i særdeleshed når snakken, iøvrigt meget hurtigt, bliver sporet ind på barpiger eller ej og Pattaya, at det går helt galt for jer :-) Jaja undskyld, men det er desværre min oplevelse. Jeg er sgu STOLT af at have en smuk eksotisk kone som de andre glor efter og så længe de holder sig til det bliver der ikke, som sula skriver "sparket bagud" Come on, Karen, Susanne og Bubber skal jo oz leve og tjene penge til deres firma og det har de så valgt at gør ved nettop at prostituere sig.... Dem om det, de laver så meget andet lort! Det er snart forår. Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 28/02-2013 09:01
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Go strong, Flyer |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |