Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Gasdrevet elgenerator
|
|
Boes |
Lagt på d. 26/02-2013 10:33
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2688 |
Sommeren står for døren og dermed den årige ferie i sommerhuset mellem Udon og Nong Khai. Det kan vare nok så varmt i maj juni, specielt når strømmen nasten altid er borte om eftermiddagen. Vil installere et reserve kraft vark som skal kunne trakke vandpumpe ,en airconditioner, Tv, køleskab og en fryser, når det tager flere dage..Nogen af jer herinde som har erfaring med automatiserede gas , LPG drevne elgeneratorer i størrelsesordenen 10 kwh ?? "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 26/02-2013 18:53
|
Øvet medlem Antal indlæg: 180 |
Nej ingen erfaring,men har hus selv og ved du hvad?`aircondition strøm til TV, helt ærligt ,du er i Thailand der er varmt, måske ingen strøm, og hvad så;;; så lever du jo ikke som Thaierne, så bliv da hellere i DK måske skulle du tage bussen til Flensburg, så er du da helt sikker på at du ikke får det for varmt, nej undskyld KÆRE FALANG luksus problemer, dem klarer du selv, hvis du da kan, men jeg tvivler???? MVH NID. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 26/02-2013 19:04
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Nid skrev: Nej ingen erfaring,men har hus selv og ved du hvad?`aircondition strøm til TV, helt ærligt ,du er i Thailand der er varmt, måske ingen strøm, og hvad så;;; så lever du jo ikke som Thaierne, så bliv da hellere i DK måske skulle du tage bussen til Flensburg, så er du da helt sikker på at du ikke får det for varmt, nej undskyld KÆRE FALANG luksus problemer, dem klarer du selv, hvis du da kan, men jeg tvivler???? MVH NID. Uden at vide det, så har Boes måske en anden interesse i problematikken end bare hans egne private behov. Prøv at klik på linket i signaturen. Men uanset hvad, han har et ærligt spørgsmål og det burde være muligt at undlade at svare hvis man ikke har noget relevant at sige. Fra reglementet: §5 - Skriv kun indlæg i tråde, hvis du har noget at bidrage med. Tak - Admin - Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 26/02-2013 19:55
|
Gud hvor er jeg træt af folks bræk..........
Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 26/02-2013 19:57
|
Nid hermed udelukket fra siden efter eget ønske..... - Admin - Med venlig hilsen
|
|
maichai |
Lagt på d. 27/02-2013 03:45
|
Øvet medlem Antal indlæg: 277 |
Webmasrer skrev Gud hvor er jeg træt af folks bræk.......... Det har jeg været i mange år Web du må være en tolmodig mand MVH maichai Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
|
clydehaumann |
Lagt på d. 27/02-2013 04:36
|
Antal indlæg: 1145 |
Min svoger bruger gasgenerator på kyllingefarmen og han siger at han anbefaler CAT, da de er de mest stabile. De er dog ikke de billigste Det er nok en god ide at sikre sig efter efter nyhederne om at der vil blive mangel på el i april og maj måned pga reparationer på nettet i Laos som Thailand importerer ret meget elektricitet fra. http://powergener...ators.html Redigeret af clydehaumann d. 27/02-2013 04:43 Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
Boes |
Lagt på d. 27/02-2013 06:32
|
Ja Clyde, det var netop det som fik mig op af stolen.... selvom strømproblemet er mere eller mindre permanent i udkantsThailand, så kan man jo for en mindre skilling gøre livet lidt bedre end bare at handle om overlevelse.... Tak for tipset. CAT er altså navnet på generatoren ?? "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
clydehaumann |
Lagt på d. 27/02-2013 10:04
|
Antal indlæg: 1145 |
Cat er nok mere min svogers forkortelse af navnet. Catterpiller er det fulde navn.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
lindegaard |
Lagt på d. 27/02-2013 11:17
|
Øvet medlem Antal indlæg: 332 |
Nid skrev: Nej ingen erfaring,men har hus selv og ved du hvad?`aircondition strøm til TV, helt ærligt ,du er i Thailand der er varmt, måske ingen strøm, og hvad så;;; så lever du jo ikke som Thaierne, så bliv da hellere i DK måske skulle du tage bussen til Flensburg, så er du da helt sikker på at du ikke får det for varmt, nej undskyld KÆRE FALANG luksus problemer, dem klarer du selv, hvis du da kan, men jeg tvivler???? MVH NID. Det var sgu' da en underlig måde at svare på.. Har ikke frekventeret sitet i et stykke tid, men kan da se, at man stadig kan forvente at få "en spand lort" i hovedet hvis man har den frækhed at stille et spørgsmål man finder relevant. Jeg havde helt glemt at når man opholder sig et sted så skal man leve fuldstændigt som lokal befolkningen der hvor man er, man må ikke gøre sig det bekvemt, på nogen måde. så lever du jo ikke som Thaierne hmmmmmm ... nej... og Thaierne ønsker hverken TV, køleskab, aircondition o.s.v. de bruger det kun fordi udlændingene gør.. Så alt imens resten af jorden drejer rundt, står alt stille i Thailand, og det skal det forblive med at gøre... yeah wright... omne ignotum pro magnifico
"everything unknown appears magnificent" |
|
|
sula |
Lagt på d. 27/02-2013 16:17
|
Øvet medlem Antal indlæg: 222 |
lindegaard skrev: Nid skrev: Nej ingen erfaring,men har hus selv og ved du hvad?`aircondition strøm til TV, helt ærligt ,du er i Thailand der er varmt, måske ingen strøm, og hvad så;;; så lever du jo ikke som Thaierne, så bliv da hellere i DK måske skulle du tage bussen til Flensburg, så er du da helt sikker på at du ikke får det for varmt, nej undskyld KÆRE FALANG luksus problemer, dem klarer du selv, hvis du da kan, men jeg tvivler???? MVH NID. Det var sgu' da en underlig måde at svare på.. Har ikke frekventeret sitet i et stykke tid, men kan da se, at man stadig kan forvente at få "en spand lort" i hovedet hvis man har den frækhed at stille et spørgsmål man finder relevant. Jeg havde helt glemt at når man opholder sig et sted så skal man leve fuldstændigt som lokal befolkningen der hvor man er, man må ikke gøre sig det bekvemt, på nogen måde. så lever du jo ikke som Thaierne hmmmmmm ... nej... og Thaierne ønsker hverken TV, køleskab, aircondition o.s.v. de bruger det kun fordi udlændingene gør.. Så alt imens resten af jorden drejer rundt, står alt stille i Thailand, og det skal det forblive med at gøre... yeah wright... Vil give dig fuldstændigt ret i det du skriver men man oplever jo tit at der er folk der er mere thai end thaierne selv både på diverse thaisider samt herude. Når vi er herude de 2-3 mndr om året ved jeg da at konen nyder at der er aircon samt alt andet der letter dagligdagen ( hvad jeg også gør ) fordi man er på ferie behøver man jo ikke at skulle give aflkald på bekvemligheder så kunne man jo lige så godt afholde ferien i stenalder byen i lejre og leve som man gjorde den gang. Boes vi holder også til i samme område ? som dig mellem Udon og Nong Kai nærmere bestemt 12-14 kilometer uden for udon på vej mod nong kai der er bare dejligt i området. Har flere danske venner som vi har daglig kontakt med herhjemme hvor vi bor i daglidagen der også bor og ved da de ville heller ikke give afkald på aircon og andet. Så hav en rigtig god ferie håber du finder hvad du skal bruge. |
|
|
flyer |
Lagt på d. 27/02-2013 16:42
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 688 |
@lindegaard Præcis! Nu har vi vel efterhånden haft vores "nye" hus nær Philok i to år uden aircon og tv, sjovt nok er det nu konen der vil have aircon, jeg er da bedøvende ligeglad, men selvfølgelig vil jeg da bruge det når nu hun får instaleret det, men kunne sagtens leve uden, men når det er der, skal det da oz bruges. Farang don´t care Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
HFD |
Lagt på d. 27/02-2013 16:45
|
Øvet medlem Antal indlæg: 196 |
Boes skrev: Sommeren står for døren og dermed den årige ferie i sommerhuset mellem Udon og Nong Khai. Det kan vare nok så varmt i maj juni, specielt når strømmen nasten altid er borte om eftermiddagen. Vil installere et reserve kraft vark som skal kunne trakke vandpumpe ,en airconditioner, Tv, køleskab og en fryser, når det tager flere dage..Nogen af jer herinde som har erfaring med automatiserede gas , LPG drevne elgeneratorer i størrelsesordenen 10 kwh ?? Har du prøvet at kigge på solenergi? Med et par store batterier og omformer kommer man ganske langt, jeg har selv her i Grønland en gang haft et hus ude i ødemarken hvor alt energi kom fra solen og vinden. |
|
|
klausvfr |
Lagt på d. 27/02-2013 17:45
|
Begynder Antal indlæg: 17 |
saadan en her burde kunne goere jobbet http://powergener...200_F.html de findes nok ogsaa her i thailand den har fjernstart. men ikke autostart ved stroemudfald. men det kan man sikkert leve med. deneratoren er paa 7.200 watt max/ 6.200 watt continuerlig ombygningssaet fra benzin til flaske-gas koster ca 3000 bath det er lavtryks cooking gas.. altsaa almindeligt flaskegas som er billigere i drift end LPG og NGV hvis du kigger paa www.saensukflying... der kan du finde telefon nummer paa ham der har grejet. chonburi / bangsaen han snakker nogenlunde engelsk mvh klaus |
|
|
birkedhoj |
Lagt på d. 27/02-2013 20:15
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 738 |
HFD, det er da oplagt. Hvorfor ser man ikke anlæg med solenergi i Thailand ? Er det lovgivningen der blokerer, eller er anlægs udgifterne for store. Skulle jeg leve i Thailand ville jeg da undersøge muligheden. Der er jo beholdere til forvarmning af brugsvandet overalt på tagene Flyver PE med THAI altid
|
|
|
sula |
Lagt på d. 27/02-2013 21:28
|
Øvet medlem Antal indlæg: 222 |
Der er ingen lovgivning der hindrer for sol energi har en god ven der har resort et stykke uden for korat og han har solcelle energi. Han entrede med nogen fra Bangkok der kom og satte det op havde på et tidspunkt en adresse til nogen der satte omtalte anlæg op. Men søg på nettet og i finder garanteret noget eller nogen der har viden og ekspertisen til at sætte tingene op. |
|
|
maichai |
Lagt på d. 28/02-2013 03:27
|
Øvet medlem Antal indlæg: 277 |
Flyver skrev Præcis! Nu har vi vel efterhånden haft vores "nye" hus nær Philok i to år uden aircon og tv, sjovt nok er det nu konen der vil have aircon, jeg er da bedøvende ligeglad, men selvfølgelig vil jeg da bruge det når nu hun får instaleret det, men kunne sagtens leve uden, men når det er der, skal det da oz bruges. En Thai uden et tv det var aldrig gået hjemme hos os Tv kører jo uafbrudt selvom ingen ser det jeg slukker det vel i gennemsnit 8 til 10 gange om dagen men det bliver tændt igen og igen men ingen kigger længere tid på det Nå det var en sidebemærkning har prøvet at undersøge lidt solenergi men indtil videre synes vi det er for dyrt men det kan jo være at priserne falder MVH Maichai Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
|
vandango |
Lagt på d. 28/02-2013 06:22
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Hvis man installerer et solcelleanlæg, skal man vel også kunne opbevare energien? Et strømafbrud følger vel ikke solens oppetid. |
|
|
Boes |
Lagt på d. 28/02-2013 08:37
|
I en anden tråd, som jeg ikke kan finde, navntes der noget om statslig subvention ved installation af solceller med en kapacitet over 5kW. Nogen som ved mere ? @Vandango : batterier "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
Fotofreak |
Lagt på d. 28/02-2013 10:50
|
Øvet medlem Antal indlæg: 489 |
Boes skrev: I en anden tråd, som jeg ikke kan finde, navntes der noget om statslig subvention ved installation af solceller med en kapacitet over 5kW. Nogen som ved mere ? @Vandango : batterier Her er lidt om emnet: I afsnit 3 omtales ”VSPP” (very small power producers - 10 kW eller mindre) - Der findes også en tabel med beløb (i US $) nedenunder (tabel 3): http://www.palang...reacen.pdf Her findes tabel hvor beløbene er i THB (side 8): http://www2.lse.a...Donald.pdf Her er lille artikel om det økonomiske problem (beløbene er uddaterede): http://www.solarf...iland.html Forslag til Google søgeord, enkeltvis eller kombineret: Thailand - Adder Program - FiT - Feed in Tariff - VSPP - Very Small Power Producer M.v.h. Fotofreak Redigeret af Fotofreak d. 28/02-2013 11:04 |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |