Se indlæg
Familiesammenføring
|
|
tnielsen |
Lagt på d. 26/02-2013 09:11
|
Begynder Antal indlæg: 19 |
Hej Efter nu 1,5 år,hvor jeg har kendt min Thaikærestehun har været her i dk 2 gange nu,har vi besluttet os at gifte os i Thailand i maj måned.hun har en Datter på otte år. Mit spørgsmål er om vi skal søge Familiesammenføring på samme tid til Datteren,har hørt det vil gøre det mere besværligt. Er der nogen der har erfaring med dette? mvh.Torben |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 26/02-2013 10:53
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 819 |
Jeg ved ikke så meget om mht. børn. Men en rigtig god side du kan få meget information på, og som gerne hjælper dig via mail også. Er Ægteskab uden grænser foreningen. Link : http://www.aegtes...aenser.dk/ De har hjulpet mig en del, så ta et kig derind Mvh Bjarke |
|
|
clydehaumann |
Lagt på d. 26/02-2013 15:19
|
Antal indlæg: 1145 |
Hej Jeg har ikke erfaring der viser at det er vanskeligere at få familiesammenføring når mor og barn søger samtidigt, og jeg har været med som vejleder i rigtig mange. Inden i søger er det nødvendigt at i undersøger hvad der kræves og ser om i opfylder disse betingelser. Gør i det et det bare at gå i gang. Jeg vil anbefale at i søger på samme tid da det betyder at mor og barn ikke behøver at være adskilt i for lang tid. I skal vide at søger I i to omgange bliver det vanskeligere jo længere tid der går. Ansøgning om familiesammenføring med børn skal indgives senest 2 år efter at moderen er rejst ind i Danmark. Vi hjælper gerne med råd og vejledning og det er selvfølgeligt gratis. Vort nummer finder du på vor hjemmeside- Vi taler Thai. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
keniko |
Lagt på d. 26/02-2013 15:36
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 543 |
clydehaumann skrev: Hej Jeg har ikke erfaring der viser at det er vanskeligere at få familiesammenføring når mor og barn søger samtidigt, og jeg har været med som vejleder i rigtig mange. Inden i søger er det nødvendigt at i undersøger hvad der kræves og ser om i opfylder disse betingelser. Gør i det et det bare at gå i gang. Jeg vil anbefale at i søger på samme tid da det betyder at mor og barn ikke behøver at være adskilt i for lang tid. I skal vide at søger I i to omgange bliver det vanskeligere jo længere tid der går. Ansøgning om familiesammenføring med børn skal indgives senest 2 år efter at moderen er rejst ind i Danmark. Vi hjælper gerne med råd og vejledning og det er selvfølgeligt gratis. Vort nummer finder du på vor hjemmeside- Vi taler Thai. Hvad mener du med at der skal indgives FS for børn senest 2 år efter moderen er rejst ind i DK? Min kone og jeg påtænker da af få hendes søn til DK, og min kone har været her 3 år. Vi ville vente til hun er færdig med sprogskolen. K. Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.
|
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 26/02-2013 15:52
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Der står heller ikke nogle steder, at ansøgningen SKAL indgives inden 2 år. Men i praksis vil det være det nemmeste. Det skyldes, at såfremt ansøgningen indgives indenfor 2-års fristen, slipper man for at al den bøvl med at barnests mulighed for vellykket integration skal vurderes. Med al den usikkerhed det måtte medføre. Her er en copy/paste af det vigtigste: Mulighed for vellykket integration I visse tilfælde stilles der, som betingelse for et barns opholdstilladelse i Danmark, krav om mulighed for vellykket integration. Kravet stilles, hvis •barnet er fyldt 8 år på ansøgningstidspunktet, og •den ene af barnets forældre fortsat bor i hjemlandet eller i et andet land, hvor også barnet bor. Kravet indebærer, at der som udgangspunkt kun vil blive givet opholdstilladelse, hvis barnet har eller har mulighed for at opnå en sådan tilknytning til Danmark, at der er grundlag for en vellykket integration i Danmark. Ved afgørelsen af, om integrationskravet er opfyldt, lægges der vægt på barnets og begge forældres forhold. Således lægges der bl.a. vægt på: •længden og karakteren af barnets ophold i hjemlandet og i Danmark, •om barnet har opholdt sig her i landet tidligere, •i hvilket land barnet har haft hovedparten af sin opvækst, •hvor barnet har gået i skole, •om barnet taler dansk, og •om barnet taler det sprog, der tales i barnets hjemland Der lægges også vægt på forhold hos den af forældrene, der bor i Danmark. Det drejer sig om dennes beskæftigelsesforhold, danskkundskaber, uddannelsesmæssige aktiviteter og indsats for egen integration m.v. samt kontakten med barnet, herunder om der er bidraget økonomisk til barnets forsørgelse. Endvidere lægges der vægt på forhold hos den af forældrene, der bor i hjemlandet. Det drejer sig om dennes evne og vilje til at tage sig af barnet, fx hvorvidt barnet indtil ansøgningens indgivelse har boet hos denne. |
|
|
clydehaumann |
Lagt på d. 26/02-2013 16:17
|
Antal indlæg: 1145 |
Ok sudsakhon, jeg burde nok have skrevet bør og ikke skal, men det er stadigt min erfaring at jo længere man venter jo vanskeligere bliver det. Der er også forholdet moder og barn at tage hensyn til. Jeg har hørt om store problemer pga mor og barn var gledet væk fra hinanden.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 26/02-2013 20:33
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Hej Clyde. Formuleringen betyder ikke så meget lige her Mit svar var ikke henvendt til dig Det var keniko, som forståeligt nok fik kaffen galt i halsen, idet de har planlagt helt anderledes med konens søn, hvor der ifølge indlægget er gået 3 år. Iøvrigt er det helt korrekt, at jo længere separationen varer, mellem mor og barn, des større problemer kan der opstå. Ikke bare med myndighederne, men i hele tilværelsen, som skal starte forfra i et fremmed land. Jeg har faktisk været med til flere reintegrationssamtaler, hvor det var helt unge i starten af 20'erne, der ønskede at komme tilbage til Thailand. De var eldrig rigtig faldet til, og havde et langt konfliktfyldt forhold med moderen og dennes nye mand bag sig. |
|
|
tnielsen |
Lagt på d. 27/02-2013 11:42
|
Begynder Antal indlæg: 19 |
Tak alle for jeres svar,lidt at gå videre med |
|
Spring til debat: |