Se indlæg
radioamatør søges...
|
|
dutling68 |
Lagt på d. 23/02-2013 02:01
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1381 |
har en kamerat som bor I danmark som søger radioamatøre I Thailand, er der nogle her som kender nogle eller evt har nogle links som jeg kan give min ven....
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
Alex S |
Lagt på d. 23/02-2013 23:06
|
Begynder Antal indlæg: 11 |
Hejsa. Er selv radioamatør,men kender ikke så mange thai amatører. Har en i familien der er, men han snakker kun thai!? Og han kun licens til 2 meter VHF. Det er ligesom Thailand ligger i den blinde vinkel fra Dk. Det hedder også skip, hvor mange man hopper fra jorden og op i øvre luftlag der leder og slå ned igen.Meget teknisk, men din ven tror jeg forstår det Følger da selv med og de har da gang i APRS og ecolink. Dog ikke Dstar(Digital) endnu. Har haft en lille radio med(men det må man ikke, det skal godkendes af de thailanske myndigheder....Heldig at jeg ikke er havnet på Bangkok Hilton... Har ikke været heldig at høre dem på min radio..... Man skal nok søge på 40, 20 og 15 meter.(7,1-14,000-21,500MHz)Ellers er der et par link her. http://www.ddxg.d.../index.htm www.drtf.oz1fjb.dk Håber det er noget du kan bruge ellers er du velkommen og din ven til at kontakte mig på en PB. |
|
|
dutling68 |
Lagt på d. 24/02-2013 02:58
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1381 |
mange tak jeg vil vise ham hvad du har skrevet I dag
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
sputnik |
Lagt på d. 26/02-2013 13:45
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 91 |
Hej Alex S. Jeg er også radioamatør,på et tidspunkt vil jeg have radiogrej med derud. Ved du hvordan man skal bære sig ad med at få sin danske licens godkendt derude. Jeg har hørt danske amatører derude fra,men det var CW,og det kører jeg ikke. Thailand er mig bekendt ikke et Cept-land 73 |
|
|
Alex S |
Lagt på d. 26/02-2013 15:57
|
Begynder Antal indlæg: 11 |
Ved du hvordan man skal bære sig ad med at få sin danske licens godkendt derude. Jeg har hørt danske amatører derude fra,men det var CW,og det kører jeg ikke. Thailand er mig bekendt ikke et Cept-land 73 [/quote] Hej Sputnik. Det har du ret i, men der er håb forud. Prøv at kigge på OZ1FJBs hjemmeside www.drtf.oz1fjb.dk og klik på linket nede i bunden af siden, så ligger bolden hos de thailandske myndigheder lige nu. Vil også slæbe lidt radio, pa trin på 800-1000W og strømforsyningen som gunskelov er blevet lettere pga. at det er switch mode. Tror ikke man kommer langt med 100W derover fra og slet ikke til DK hver dag. Der er så det andet problem at udstyret skal godkendes af myndighederne, det minder mig om da P & T skulle godkende de danske walkie talkies. Det holder mig lidt tilbage med at slæbe noget derned nu. Har 20 år tilbage på arbejdsmarkedet, før jeg flytter derned, hvis De inde på Borgen ikke har lavet reglerne om 17 gange til den tid........ Køre heller ikke CW. Det havde jeg ikke tålmodighed til...hi. 73 Vy de OZ1KNX |
|
|
sputnik |
Lagt på d. 26/02-2013 22:43
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 91 |
Ok Alex S,det er da gode nyheder at læse i dit link.Jeg har også undret mig over at bla.Norge og Sweitz har aftaler med Thailand men ikke DK.Grejet skal så godkendes det er jo lidt træls.Men havde dog afligevel tænkt på at købe noget dernede der så kan blive i hustruens hus,og jeg er fri for at fragte frem og tilbage,kontrollen i lufthavnen er vist også skeptisk med hensyn til sendegrej i kuffert,er dog aldrig blevet tjekket,og jeg må indrømme at der har været et par håndstationer med nogle gange. ps har sendt en PB til dig,håber vi får en qso på et tidspunkt,jeg kører alle bånd 160m til 10m |
|
Spring til debat: |