Se indlæg
Dansker i knibe, indsamling
|
|
cali111 |
Lagt på d. 21/02-2013 10:26
|
Øvet medlem Antal indlæg: 359 |
God bedring til Kim. Efter sigende skulle man blive mere retfærdigt behandlet, hvis man har et Thailandsk kørekort og en Thailandsk ansvarsforsikring på sit køretøj. Er der nogen der kan bekræfte det? Jeg gav 180 bath for mit kørekort til mc og 650 bath for ansvarsforsikring på min mc for et år. |
|
|
Conrad |
Lagt på d. 21/02-2013 16:46
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 959 |
Ogsaa god bedring til Kim fra Phuket. Til min Honda Air Blade paa 110 cc, har jeg en udvidet forsikring. Foruden den obligatoriske ansvarsforsikring som jeg giver ฿323 for, saa har jeg en udv. forsikring til ฿3,214 der daekker ฿ 1,000,000 pr. 3. part person ved doed, invaliditet og sygehus, dog max. ฿ 10,000,000 pr. ulykke samt 3. part ฿ 1,000,000 til tingskade. Desuden daekkes for egen MC ฿ 100,000 til foereren og ฿ 100,000 til 1 passager ved doed og invaliditet og ฿ 50,000 pr. person til sygehusudgifter pr ulykke. Desuden er der ฿ 200,000 i daekning til Bail Bond/Kaution. Ved tab af et ben fra ankelen giver den 100% Forsikringen er med rabat ved skadesfri koersel, jeg har pt. en rabat paa ฿ 916 Jeg tror ikke der er ret mange, som har en saadan udvidet forsikring, men den er god til at daekke ved uheld, saerligt da vi som udlaendinge ofte faar skylden. Desuden har jeg en ulykkesforsikring som giver ฿ 100,000 til sygehusudgifter og ฿ 1,000,000 ved doed og invaliditet. Saa vidt jeg husker koster den ฿ 3.500 Det er godt at vaere forsikret naar man har raad til at betale praemierne og disse 2 forsikringer er overkommelige. Da baade koerekort og lovpligtig ansvarsforsikring er noget man skal have i Thailand, saa tror jeg ikke man bliver bedre behandlet ved et uheld, fordi man har disse, men T.I.T Conrad |
|
|
sni |
Lagt på d. 22/02-2013 21:19
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 46 |
Hej. Er der nogen som ved at man trygt kan indbetale på den opgivet konto?,for jeg vil da meget gerne indsætte en skilling for at hjælpe en Dansker i nød.Om han har kvajet sig eller ej pga.manglende forsikring vil jeg ikke gøre mig til herre over,personligt har jeg altid dette iorden. Jeg syntes at man i DK har travlt med at indsamle til de fattige i Afrika,som jeg har virkeligt ondt af.Men når det gælder vores egne gamle og andre Danskere i nød syntes jeg det kniber med forståelsen og lysten til at hjælpe. Dette er ikke et indlæg til debat,bare min personlige mening. God Weekend til alle. |
|
|
ban-chang |
Lagt på d. 28/02-2013 08:52
|
Øvet medlem Antal indlæg: 173 |
Synd Kim ikke er en kanariefugl som har brækket benet,eller en fjæserhund som skulle aflives, så kunne det være at folk ville gi en skilling. [img]https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/480862_10200241733959118_1705828371_n.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 28/02-2013 09:15
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Det er meget sørgeligt, hvad Kim har været ude for. Og jeg er ked af hvad der er sket for ham. Men tillad mig at være ærlig at sige som så: Nationaliteter betyder ikke noget for mig. Jeg lægger mine penge hvor (jeg tror) at de gør en stor forskel i den 3. verden for folk der ikke har en chance i livet. Folk vi sjældent hører om, folk der lider nød, er sultne, boligløse, forfulgte osv. Som jeg ser det, så må Kim trække på familie og venner. Når det så er sagt, så ønsker jeg ham selvfølgelig god bedring. Redigeret af rinpoche d. 28/02-2013 09:23 |
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 28/02-2013 10:28
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
vil folk give et bidrag,er det fint, de behøver ikke og skrive hvorfor de ikke vil.................. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 28/02-2013 10:46
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Det er et eller andet sted sandt, CM. Men lad os nu høre om dit bidrag til en uforsikret mandsperson, der er kørt i hegnet i en koger. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 28/02-2013 10:52
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
Jeg vil gerne give en skilling til ham danskeren der kørte spritstiv igennem politiets vejspærring i Pattaya således at politiet måtte trække pistol og ramme en kollega i benet... Skillingerne skal gå til at få ordnet ridserne i bilen og som tak for at gøre en landsmand stolt. nogle der har konto nr? |
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 28/02-2013 11:28
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
rinponce:hvis du læser tråden igenmen,så ser du at jeg aldrig har skrevet om bidrag,men jeg har heller ikke svinet en mand til fordi han ikke har forsikring måske været fuld ,(er der nogen der ved det 100% sikkeret ? ) men der har været mange der har følt, at de måtte udtale sig og gerne negativt , men heldigvis også nogle positive,had jeg giver og til hvem er vel en privat sag, at give et bidrag til kim er jo ikke betingelsen for at skrive i denne tråd vel? ...................... |
|
Spring til debat: |