Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
2 år i Thailand (Til nu)
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 18/02-2013 08:32
|
Øvet medlem Antal indlæg: 230 |
Hej alle sammen.. Vil så rundet Badedyret 2 år i Thailand, hold da op mand tiden går stærkt når man har det bedre, og alting er mere rolige og afslappet... Så den anden dag da jeg rundet de 2 år, tænkte jeg lidt over det hele... Det var jo "heldiget" for mig at min læge sagde til mig i 2010, Badedyr hvorfor prøver du ikke en tur til Asien og ser om du kan få en god ferie oplevelse med nedsatte smerter, han har nemlig lige hørt fra en anden at han kunne gå uden stok efter et par uger der nede i Asien (har glemt hvilket land han var i) Så på den måde kunne jeg prøve det, og hvis jeg fik det godt, kunne det måske blive en ting at se frem til hver år/hvert anden år, frem for at side der hjemme i lejligheden og lave ingenting... Jeg vidste ikke så meget om Asien, så var lidt rundt på gulvet, he he Men jeg har noget familie der i mange år er kommet/kommer i Thailand 1-2 gange om året, samt jeg har en rigtig god ven der på det tidspunkt var ved at flytte fast til Thailand, som jeg så kunne besøge, så det blev Thailand der blev målet.. Jeg begyndt så at søge om Thailand på nettet og fandt siden her og en hel del andre, igennem siden her begyndte jeg at skrive med en person der lød skide sjov i hans svar og indlæg til folk, og vi aftalt at mødes når jeg kom nede i jomtien.. Som sagt så gjort, og vi faldt så godt i hak, at han inviter mig på besøg i "hans" Thailand når den periode jeg har hotel for var slut i jomtien, og det blev min lykke kan jeg rolige fortælle.. Jeg var træt af jomtien/Pattaya efter få dage, og ked af jeg havde hotel så længe, men nu er jeg Jyde, så tager jo ikke bare videre, nu da jeg havde betalt forud for hotel....Så der lærte jeg at lade være med det i fremtiden....Selv om man kan spare lidt "basøre" Da jeg ankom til min nye ven by, var det som at komme et helt andet sted hen, Thai var på en anden måde, og jeg blev taget med storm af deres venlighed, der var ingen der var på nakken af mig for at være en Fa-Rang, ingen der prøve på noget, jeg kunne være mig selv og nyde livet... Fra det sek. fik jeg nok det andre har omtalt som Thai-Feber, og var ikke i tvivl, her ville jeg bo hvis det var mulige, pga jeg havde det så godt med alle mine sygdom, var det en nem beslutning at tage, side i DK i lejligheden som de forgående +7 år resten af livet, eller flytte til Thailand og være en smule aktive, ja der er store begrænsning endnu, også i dag, men kan "normal" være aktive 2-4-6 timer om dagen, og det er noget der giver livglæder, Skal jeg hilse og sige... Efter ferie, gik der LANGE 2 måned inden alt var klar til jeg kunne flytte her ned, og har intet fortrudt, ud over nogle små ting som ikke er værd at skrive om, har det været den ene positive oplevelse efter den anden... Er også super glad for at jeg IKKE oplever Thailand og Thai på den måde som mange Dansker fortalte mig at sådan var det bare, og jo før jeg fik det lært det bedre for mig... Nogle sagde til mig at efter noget tid her nede, når jeg lære lidt mere om Thai, vil jeg se dem som de andre Dansker gøre (Altså dem der fortalte mig det her) og kan sige, jeg synes jeg ved en hel del mere i dag, end da jeg ankom, men for mig betyder det skam bare, at jeg har bedre forståelse for Thailand og Thaier, og ikke se ned på dem, som de Dansker der gav mig disse "råd". Mange prøve også i starten at fortælle mig, at sådan kunne jeg ikke gøre, det bryder Thai sig ikke om med mere. Men igen, jeg har kun fået positive feedback fra Thai omkring MIN måde at være på, at opføre mig på... Ved ikke rigtige hvad jeg prøve at sige, ud over det her er mit Thai liv. Er super glad for den person jeg fandt på siden her, vi er rigtige gode venner i dag, ringer sammen hver uge.. I næste uge skal jeg besøge en ny (ja ja han er jo ikke helt ung mere, he he) "ven" fra siden her også, som forhåbentlig udmønter sig i langt venskab også, da vi skrive og snakke sammen tit, og tro vi er meget "ens" Er bare super glad for at være Dansker og kommer fra et land der give en de muligheder, og jeg er taknemlig for det liv jeg har nu, frem for det mangle liv jeg havde før der hjemme... Er godt klar over det her måske ikke kan bruges af mange, skulle bare havde det ud, undskyld jeg optog din tid... Mvh Badedyret... |
|
|
SteenJ |
Lagt på d. 18/02-2013 09:50
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 743 |
Det var sgu da dejligt at høre, i stedet for alle de mange negative meldinger der KOMMER fra ANDRE. Jeg har nu været her i snart ti år, selvom jeg er stadig arbejdsaktiv i Danmark. SteenJ HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.
|
|
|
Himmelhunden |
Lagt på d. 18/02-2013 10:11
|
Øvet medlem Antal indlæg: 138 |
Bravo Badedyr. Tak for en god og positiv historie. Gid mange ældre, syge og ensomme i DK vil læse denne historie - man behøver altså ikke at være millionær for at realisere sådanne drømme. Held og lykke med fremtiden. Himmelhunden |
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 18/02-2013 10:14
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
badedyr,mange tak for dit indlæg, som jeg deler 100% med dig, det kunne være min hverdag du har beskrevet................ |
|
|
lung |
Lagt på d. 18/02-2013 10:19
|
Øvet medlem Antal indlæg: 365 |
Hej Badedyr god positiv historie, er lidt nysgerrig med hvad det er for en by du har valgt.. lung |
|
|
vandango |
Lagt på d. 18/02-2013 11:02
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Fedt fedt fedt - tak for en dejlig beretning. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 18/02-2013 11:56
|
Jeg bor i Nonthaburi... As of January 2012, it has a registered population of 258,550, making it the most populous city municipality in Thailand (excluding Bangkok). Due to its location close to Bangkok the city is actually a suburb of Bangkok, part of the Bangkok Metropolitan Area, or Greater Bangkok. Nonthaburi is served by public transport systems including the Bangkok Mass Transit Authority bus system, the Chao Phraya Express Boat and the under-construction MRT Purple Line. Så det er vil en stor by ?? Vil når man kommer fra en lille jysk by, er det er stor by, he he Er bare tilpas fred og rolige for mig, har stort set alt det jeg har brug for, og inden for meget kort tid (25-30 min) kan jeg være ved tog station, Bus station (mo chit), don muang airport, samt victory monument, det er et ekstra plus for mig, nemt når jeg vil ud og opleve lidt... Det er samling punkt for meget business i området, der trække mange til, samt mange gode og store udstilling med mere, også er store dele af området sigtet imod skole/universet områder... Der er skudt Village områder op, hvor der jeg bo til leje i hus før, var for forælder, bedsteforælder samt "oppasser" til disse børn, hvor jeg lært rigtige meget, da de var meget venlig og bød mig indenfor fra første dag, og de synes deres PLIGT var at lære mig om Thailand, Thai med alt der til, og Hvis jeg så en dag kunne sige at jeg savnet Danmark knap så meget og Thailand er et ok land nummer 2, var deres opgave løst, skal vil ikke skrive at de tog mig med storm, med den varme, åben arme, og altid klar til at hjælpe og støtte mig... Den 25 Dec det år, da jeg skulle ud på min morgengåtur, ja da stod der store dele af vejen folk og vente på mig, selv dem der intet English kunne, havde lært at sige "merry christmas" samt jeg fik en gave af frugt og 2 øl, Hvis man ikke blive rørt af det, ja så ved jeg det ikke.. Så nu Badedyr føler du ikke så meget hjemve , vel ?? Var det de spurgte om, og Nej der var ingen hjemve lige der, men følte JEG var velkommen som "fremmede" i Thailand... Dette er bare et af mange af sådan oplevelser jeg har haft her nede, og derfor jeg er så glad for Thailand og Thaier... Forsat god dag til jer alle sammen der ude... Mvh Badedyret... |
|
|
Skeptikeren |
Lagt på d. 18/02-2013 12:36
|
Øvet medlem Antal indlæg: 330 |
ved ikke rigtig hvordan jeg skal tackle din fortælling, fordi den er så lig min egen, blot har jeg så 12 år på bagen nu. Din fortælling+ Dann Sørensens "Thailand du skønne" og så min egen der forhåbentlig biver færdig i morgen til udgivelse er de 3 eneste positive jeg har læst i alle disse år. Sidder lige nu og venter på at min kyllinge steg skal blive færdig så fruen og jeg kan dinere, så vil jeg lige tygge videre på dit indlæg og så vil jeg måske i morgen sende dig en PM, for jeg er overbevist om at vi to har meget til fælles, men jeg kan (på grund af økonomi) ikke bevæge mig uden for Pattaya, men jeg vil fandens gerne træffe en sådan gæv gut. Tak indtil nu Somrak Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012) Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2 Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej! |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 18/02-2013 14:10
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 819 |
Fed historie :-) og dejligt med en positiv en af slagsen ja. Glæder mig også til jeg kan tage hul på mit liv i Thailand. Desværre er der en del sten der skal falde på plads først, da jeg kun er 27 år. (økonomi osv.) Men konen og jeg ser frem til at det kan lade sig gøre. Og håber på det bliver i år. Venlig hilsen Bjarke |
|
|
flyer |
Lagt på d. 18/02-2013 22:00
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 688 |
Ja sikke en skøn beretning, dejligt at høre at du blev taget så godt imod, det bedste af det hele er dog at du nu kan være mere aktiv, SKØNT!!! Det er ikke alle der bare kan give slip på Danmark som du gjorde, men DU gjorde det og det er rigtig dejligt at høre om, tak for det.....
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
bellaleifh |
Lagt på d. 18/02-2013 23:42
|
Begynder Antal indlæg: 12 |
flyer skrev: Ja sikke en skøn beretning, dejligt at høre at du blev taget så godt imod, det bedste af det hele er dog at du nu kan være mere aktiv, SKØNT!!! Det er ikke alle der bare kan give slip på Danmark som du gjorde, men DU gjorde det og det er rigtig dejligt at høre om, tak for det..... Tak for en dejlig beretning kan kun give ALLE herinde ret, har selv tænkt på det samme bare at forlade det kolde Danmark og få en dejlig pensionist tilværelse, i stedet for det kolde nord, men det afskrækker mig lidt med alle de regler, som man læser om her på siden, og fra kommune til kommune, forstå mig ret, jeg syntes det er et helvede at finde rundt i det. Men tak til all |
|
|
bellaleifh |
Lagt på d. 19/02-2013 00:17
|
Begynder Antal indlæg: 12 |
Undskyld Flyer jeg kom til at ta dit reffarat med, men tror vi er enige, og hvis der nogle der vil give gode råd, tar jeg gerne imod, personlige oplysninger er pt. på førtidspension og 2 år til folkepension, og har "lidt" på bankbogen, men som sagt før, det er en jungle og finde rundt i. på forhånd tak |
|
|
Skeptikeren |
Lagt på d. 19/02-2013 01:39
|
Øvet medlem Antal indlæg: 330 |
der kan man se hvad en positiv tråd også kan føre til. Fik her til morgen en ualmindelig hadsk og svinagtig PB fra Jydetampen. med beskyldninger om alt muligt snyd og bedrag. Hans avind er dybt rodfæstet mod alt og alle der er lykkelige her i landet. Somrak Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012) Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2 Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej! |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 19/02-2013 05:35
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
bellaleifh skrev: og hvis der nogle der vil give gode råd, tar jeg gerne imod Det er nemt at sidde og drømme sig ned til en pensionisttilværelse i varmen, og ja, det er meget tillokkende. Men der er et par ting, I skal være opmærksomme på. Sygeforsikring og jeres alder. Pensionisttilværelsen i Thailand kan være fin, så længe helbredet holder, men tænk lige over følgerne den dag, det ikke længere er tilfældet. Og som pensionist er den dag nok tættere på end for den unge. Det kan være meget dyrt eller umuligt at få en sygeforsikring, der dækker for en pensionist. I bedste fald, ældes man uden alvorlig, behandlingskrævende sygdom, og man får ikke problemer med at kunne klare sig selv, eller man kan betale sig til lidt hjemmehjælp og personlig pleje. I værste fald kan udflytningen få fatale følger. Man glemmer ofte, at vi ikke er her for evigt, og at man sjældent bare er friske og raske for derefter en dag at sove stille ind. I virkeligheden bliver vi svagere og svagere, og vi får flere og flere dårligdomme og alvorlige sygdomme. Ikke at jeg vil sige, at alle bare skal blive hjemme, men man skal gå ind i det med åbne øjne og ikke sidde og planlægge ud fra rosenrøde drømme. Sørg for at have en nødplan, til hvis det går galt. Det er fx muligt at rejse hjem til Danmark og blive behandlet, hvis man får en alvorlig sygdom, og den ikke bliver alt for akut og forhindrer rejse. Det er også muligt at rejse hjem, hvis man hellere vil på plejehjem i Danmark, end at leve med hvad der er muligt i Thailand. Men man kan også risikere, at man bliver fanget i Thailand uden mulighed for at kunne vende hjem til en nødvendig behandling eller pleje. En nødplan kan minimere risikoen, men den kan ikke fjerne den. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 19/02-2013 08:24
|
Hej bellaleifh.. Ja jeg forstå dig skam godt, men helt rigtige som Kim L. Skriver, men skal lige tænker over det hele.. Mener også der er kommet nye regler den 01 Jan 2013 ang Førtidspension til lande uden for EU, som der nok er værd at se på.... Dog skal man jo huske på at selv om de skære en i ens pension når man flyttet til Thailand, er leveomkostning også meget mindre.... Ang Visa kan du overholde kravene for dit Visa er der ikke noget at være "bange" for, det er som regel hvis man ikke kan opfylde de krav at problemer opstår... Sygdom er nok den sværeste faktor at beregne, det er ikke nemt med forsikring hvis man er syg i forvejen, er for "gammel" også opstår problem, hvad er nok til at havde på bankbogen hvis nu !!! Der er jo mange faktor at beregne, intet liv / lidt liv kvalitet der hjemme i trygge omgivelser, eller et liv med liv kvalliter i Thailand, hvor en dag i fremtiden sygdom kan komme og "drille" en.. Det handler jo om valg man vælge, som alt andet i vores liv, men for MIG kan jeg da sige at de 2 år i Thailand, er mere værd for mig i livskvalitet frem for de alle år med sygdommen der hjemme og stort set være "bundet" til et liv i min lejlighed, så for mig er der intet valg.... |
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 19/02-2013 14:39
|
kim ludvigsen, føler sig kaldet til,at løfte pegefingren og det er ok men nu er det altså pensionister der er tale om,folk der for det meste er klar til at tage hånd om deres eget liv, og som på forhånd kan undersøge sagen inden de tager hjemmefra,og kan de ikke opfylde betingelserne for ophold herude, jamen så får de det ikke,selvfølgelig er vi gamle klar over vi ikke lever evigt og der let kan støde noget til sker det så må vi jo rejse hjem til dk.så fri os for din pessimisme ,vi kan godt tænke selv, og fri os for dem der altid skal dryppe malurt i bægret, og hatten af for dem der stadig har gnisten i behold......og endnu engang tak til badedyret for en positiv beretning............... |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 19/02-2013 14:43
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Kim Ludvigsen skrev: bellaleifh skrev: og hvis der nogle der vil give gode råd, tar jeg gerne imod Det er nemt at sidde og drømme sig ned til en pensionisttilværelse i varmen, og ja, det er meget tillokkende. Men der er et par ting, I skal være opmærksomme på. Sygeforsikring og jeres alder. Pensionisttilværelsen i Thailand kan være fin, så længe helbredet holder, men tænk lige over følgerne den dag, det ikke længere er tilfældet. Og som pensionist er den dag nok tættere på end for den unge. Det kan være meget dyrt eller umuligt at få en sygeforsikring, der dækker for en pensionist. I bedste fald, ældes man uden alvorlig, behandlingskrævende sygdom, og man får ikke problemer med at kunne klare sig selv, eller man kan betale sig til lidt hjemmehjælp og personlig pleje. I værste fald kan udflytningen få fatale følger. Man glemmer ofte, at vi ikke er her for evigt, og at man sjældent bare er friske og raske for derefter en dag at sove stille ind. I virkeligheden bliver vi svagere og svagere, og vi får flere og flere dårligdomme og alvorlige sygdomme. Ikke at jeg vil sige, at alle bare skal blive hjemme, men man skal gå ind i det med åbne øjne og ikke sidde og planlægge ud fra rosenrøde drømme. Sørg for at have en nødplan, til hvis det går galt. Det er fx muligt at rejse hjem til Danmark og blive behandlet, hvis man får en alvorlig sygdom, og den ikke bliver alt for akut og forhindrer rejse. Det er også muligt at rejse hjem, hvis man hellere vil på plejehjem i Danmark, end at leve med hvad der er muligt i Thailand. Men man kan også risikere, at man bliver fanget i Thailand uden mulighed for at kunne vende hjem til en nødvendig behandling eller pleje. En nødplan kan minimere risikoen, men den kan ikke fjerne den. @Kim Ludvigsen. Kim et glimrende indlaeg. Jeg er ked af at bringe emnet op igen, men jeg synes lige at forskelsbehandlingen ligeledes boer naevnes. Forskelsbehandling i form af sygesikring og tillaeg. Ganske korrekt naevner du sygeforsikring. Jeg toer ikke naevne det tilbud jeg fik fra IHI/Bupa for jeg selv og konen. Det var et ganske betragteligt beloeb som ingen almindelige mennesker laes folkepensionister kan betale. Herudover daekker forsikringsselskabet sig selv ind i hoved og r.. med exclusions og loadings, saa i tilfaelde af f.eks. en blodprop kan de henholde sig til for hoejt blodtryk og saa er man ikke daekket alligevel men forsikringspraemien vil de gerne modtage. Nogle vil som tidligere naevnt sige "Det har i selv valgt og i kan bare flytte tilbage til Danmark. Det er ikke saa enkelt endda. 1. Man skal finde et sted at bo. 2. Indbo skal sendes tilbage til Danmark (flyttefirma omkostninger osv) 3. Ens kone kan evt ikke faa indrejsetilladelse/opholdstilladelse til Danmark paa grund af manglende sprogkundskaber eller uddannelse. Mht punkt 3 vil Kloge Aagerne saa sige "Hvorfor valgte du saa ikke en dame med en hoej uddannelse ?" Naar man finder en soed dame (vi taler ikke om "Sexfaelden" her) tror jeg ikke man beder om eksamenspapirerne. Jeg tvivler paa at nogen kaster sig ud i det emne. Det er lidt af et spring at foretage sig at vaelge at flytte til Thailand isaer hvis man er bosat i Danmark. Jeg selv havde ikke svaert ved at vaelge eftersom jeg boede i omraadet alligevel saa beslutningen var nem at tage. Jeg har snart boet her i 6 aar og jeg er glad for det valg jeg tog dengang. Bare et par faa ord fra HB som er godt tilfreds med tilvaerelsen her i Thailand. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 19/02-2013 14:56
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
chaingmai skrev: kim ludvigsen, føler sig kaldet til,at løfte pegefingren og det er ok men nu er det altså pensionister der er tale om,folk der for det meste er klar til at tage hånd om deres eget liv, og som på forhånd kan undersøge sagen inden de tager hjemmefra,og kan de ikke opfylde betingelserne for ophold herude, jamen så får de det ikke,selvfølgelig er vi gamle klar over vi ikke lever evigt og der let kan støde noget til sker det så må vi jo rejse hjem til dk.så fri os for din pessimisme ,vi kan godt tænke selv, og fri os for dem der altid skal dryppe malurt i bægret, og hatten af for dem der stadig har gnisten i behold......og endnu engang tak til badedyret for en positiv beretning............... Der var ingen pessimisme i mit indlæg. Og nej, man kan ikke altid bare rejse hjem. Heller ikke selv om, man er et dansk par eller en enlig, der ikke har behov for at få en thailandsk ægtefælle med. Der var heller ingen løftet pegefinger. Der blev spurgt om gode råd, og det er, hvad jeg leverede med hensyn til helbred. At nogle vælger at lukke øjnene og ikke forholde sig til virkeligheden, det er deres sag. Forhåbentligt får de ikke lejlighed til at fortryde det. Hvis du har gode råd til, hvordan man forholder sig til sygdom eller behov for hjælp i alderdommen - altså ud over at lukke øjnene - så er der sikkert mange, der vil sætte pris på dem. |
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 19/02-2013 15:12
|
hvad skulle forhindre mig i at rejse hjem............ og tror du folk lukker øjnene og ikke kan forholde sig til virkligheden.. dem jeg kender herude har virklig overvejet det skridt de tager.......... og tror du ikke ,at andre kan forholde sig til virkligheden de fleste har gjort det i mange år, skulle de midste dømmekraften fordi de kommer herud......... |
|
|
taxidriver990 |
Lagt på d. 19/02-2013 15:25
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 578 |
Med hensyn til at rejse hjem som omtales flere steder så er det skisme ikke så let som jeg regnede med. Er godt nok hjemme på ferie her i DK, men ville gerne have fornyet mit erhvervskørekort. På Borgerservice sagde de ja det ville de godt hvis jeg blev her mere end 1 måned ! Iøvrigt informerede de om at hvis jeg rykkede tilbage ville det indbære 3 måneders karantæne, hvad det så indebærer ved jeg ikke..... Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |