Se indlæg
Folkepensionistkontrol. Afgørelse fra Pensionsstyrelsen.
|
|
Happy Frog |
Lagt på d. 09/02-2013 00:49
|
Begynder Antal indlæg: 22 |
hej Fotofreak,jeg proever bare at forklare min situation,hvad har det med Kim at goere? |
|
|
Fotofreak |
Lagt på d. 09/02-2013 01:13
|
Øvet medlem Antal indlæg: 489 |
Happy Frog skrev: hej Fotofreak,jeg proever bare at forklare min situation,hvad har det med Kim at goere? Hej igen Happy Frog Kim stillede dig et par høftlige spørgsmål, og du svarede, at du ikke var i humør til at svare. Hvis Du ikke ønsker at svare på spørgsmålene, så burde Du have skrevet det. Og lige for en ordens skyld: Mit indlæg var ikke ondskabsfuldt ment, og jeg ønsker dig al mulig held & lykke i din kamp imod myndighederne. M.v.h. Fotofreak |
|
|
Happy Frog |
Lagt på d. 09/02-2013 01:37
|
hej Fotofreak? Der er overhovedet ikke tale om kamp,jeg er et fredeligt menneske og din bemaerkning om hvad jeg burde vil jeg tage til efterretning Hr. Overlaerer!!! Hvis nu Kim havde naerlaest mit indlaeg ville han have fundet svar: Ja jeg skal betale tilbage... God week-end og godt kinanytaar Happy Frog fra Prasat |
|
|
Fotofreak |
Lagt på d. 09/02-2013 01:51
|
Øvet medlem Antal indlæg: 489 |
Hej Happy Frog [img]http://www.civgaming.net/forums/images/smilies/MoreSmilies/surrender.gif[/img] is not a valid Image. M.vh. Fotofreak |
|
|
Happy Frog |
Lagt på d. 09/02-2013 22:52
|
jeg undrede mig over at modtage 2 leveattester,der var dateret 1-2-2012 til modtagelse her I Prasat den 4-2.Saa hurtigt er det aldrig sket foer.Da JEG saa ringede for at hoere,fortalte vagten at brevene var sendt mellem den 23 og 25 Januar.Er det lovligt at manipulere med datoer paa den maade? Lars alias Happy Frog |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 11/02-2013 13:21
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Frank skrev: Som jeg læser de sidste indlæg, så argumenterer hugoboerge for at det ikke er nødvendige oplysninger i forhold til pensionens størrelse, mens sudsakhon og Kim Ludvigsen skriver, at derfor kan myndighederne alligevel lovligt bede om oplysningerne!? Jeg synes umiddelbart at alle har ret, men jeg er sikker på, at det er en meget dårlig idè ikke at aflevere oplysningerne. Jeg talte paa et tidspunkt med personen paa ambassaden der udsender kontrolskrivelserne. Jeg spurgte hvorfor skrivelserne ikke henfoerte til de enkelte personers forhold dvs foertidspensionist alene eller samboende eller blot folkepensionist uden tillaeg. Aaraagen til at man udsender et standard brev er "for at spare tid" uden at man saetter sig ind i de enkelte personers forhold. Dvs vi som skal besvare brevet spilder vores tid i mit tilfaelde med at samle diverse oplysning sammen osv som ikke har med beregning af folkepensionens grundbeloeb at goere. Well done Pensionsstyrelsen. |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 11/02-2013 15:27
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
hugoboerge. Vi har vist allerede fået bekræftet, at det ikke er alle der kan gennemskue betingelserne for at få udbetalt sociale ydelser. Og jeg tror også, at jeg har beskrevet ganske grundigt hvorledes det hænger sammen. DVS. baggrunden for, at disse skrivelser udsendes Så kan det godt være, at der sidder borgere, som mener at der skal ansættes flere offentlige medarbejdere, til at varetage en udvidet servicefunktion for borgere, der "ikke gider spilde tid" med at dokumentere berettigelsen af de ydelser, som de modtager. Men synes man, at det er for besværligt, eller at servicen omkring de månedlige udbetalinger er for ringe, kan man jo bare takke nej. Man er ikke forpligtet til at modtage de penge. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 11/02-2013 16:25
|
sudsakhon skrev: hugoboerge. Vi har vist allerede fået bekræftet, at det ikke er alle der kan gennemskue betingelserne for at få udbetalt sociale ydelser. Og jeg tror også, at jeg har beskrevet ganske grundigt hvorledes det hænger sammen. DVS. baggrunden for, at disse skrivelser udsendes Så kan det godt være, at der sidder borgere, som mener at der skal ansættes flere offentlige medarbejdere, til at varetage en udvidet servicefunktion for borgere, der "ikke gider spilde tid" med at dokumentere berettigelsen af de ydelser, som de modtager. Men synes man, at det er for besværligt, eller at servicen omkring de månedlige udbetalinger er for ringe, kan man jo bare takke nej. Man er ikke forpligtet til at modtage de penge. Proev at laes hvad det er jeg beskriver foer du svarer, det ville vaere rart i stedet for at komme med noget fuldstaendigt uvedkommende omkring "beskrevet ganske grundigt". Det vi taler om her er: Ren og skaer dovenskab fra myndighedernes side. Det har du vist svaert ved at forstaa. Det handler her om at lave 3 standardskrivelser der henvender sig til den enkelte borger som tidligere naevnt, dvs foertids pensionist alene/samboende og for det 3. folkepensionist paa grundbeloeb. Ret saa enkelt ikke ? For fuldstaendighedens skyld skal det siges at jeg fremsendte ALLE dokumenter som anmodet. En elregning aendrer hverken det ene eller med andet paa en folkepensions grundbeloeb og hvis Sudsakhon kan forklare noedvendigheden heraf hoerer jeg gerne naermere. |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 11/02-2013 17:06
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Som jeg har skrevet, ligger dovenskaben nok et andet sted. Men man kan jo bare takke nej til pengene, hvis man er utilfreds med servicen. Jeg er ikke sikker på, at jeg er villig til at betale mere i skat, for at der kan ydes den service, du efterspørger. Jeg har tidligere, ganske indgående, beskrevet hvorfor det er relevant med de oplysninger. Jeg er klar over, at du således ikke er enig i hensigtsmæssigheden af denne administration, men det ændrer jo ikke på sagen. Man kan, som også tidligere beskrevet, ikke sagsbehandle efter "lex hugoboerge", fordi vedkommende ikke kan gennemskue eller ikke er enig i forvaltningen. Som jeg ser det, er der således to problemstillinger, som du blander sammen. 1) Har myndighederne overhovedet brug for de oplysninger, og.. 2) Hvorfor skal jeg selv fremskaffe den dokumentation, når nu jeg ikke mener, at at myndighederne har brug for oplysningerne under pkt. 1. Din argumentation bliver således cirkulær, dvs. du bekræfter det ene argument med det andet. men udgangspunktet i argumentet er, at der er noget, du ikke har forstået/ville acceptere. Og det er netop denne del, som jeg tidligere har forklaret dig, men som du således stadig ikke vil acceptere. Den holdning er du jo berettiget til at have, men det ændrer ikke på at den ikke er korrekt. Og så kan jeg godt forstå, at du er vred. Hvis det virkeligt forholdt sig sådan. Lad mig give dig et eksempel, som måske kan hjælpe. man får en påtale af politiet for at køre 60 km/t i en zone, hvor der er hastighedsbegrænsning til 50 km/t. 2 km før og 2 km efter denne ganske korte strækning med hastighedsbegrænsning til 50 km/t har man måtte køre 60 km/t. (det er oøvrigt lige der, der altid er fotovogne i det virkelige liv) Forestil dig, at man i retten nedlægger den påstand, at oversigtsforholdene ikke er ændrede, og det er tåbeligt at man kun må køre 50 km/t, fordi det har man selv vurderet. Så har man en dårlig sag, for der er i vurderingen i oversigtsforhold måske elementer, som man ikke selv kan indse. Eller ikke er vidende om. Uanset hvor tåbeligt man synes det er. Jeg har tidligere, ganske indgående forklaret dig, at der kan være forhold, der ville føre til ændring i et grundbeløb, som myndighederne SKAL søge bekræftet eller afkræftet. Uanset om hugoboerge synes det er hensigtsmæssigt, eller ikke kan overskue hvad oplysningerne kan bruges til. Og så er vi tilbage i den der 50 km/t zone. |
|
|
Philo |
Lagt på d. 12/02-2013 07:54
|
Øvet medlem Antal indlæg: 124 |
Sudsakhon, Du er en virkelig tålmodig person. Stor ros herfra Mvh. Philo |
|
|
Skeptikeren |
Lagt på d. 12/02-2013 08:04
|
Øvet medlem Antal indlæg: 330 |
hugoboerge! Du kan lige så godt stoppe, de to herrer Suksadon Og Ludvigsen er begge en del af det danske buraukrati og begge bosiddende i dk, de fatter ikke vilkårene og det helt sindsyge i systemet. Når vi kkke vil forstå så kan vi bare fraskrive os arv og gæld, så bliver der så meget mere til dem når den tid kommer - tror de. At en skrankepave i DK har siddet og tænkt kloge tanker og fundet ud af: "Vi spørger sku de der latente kriminelle pensionister hvad deres vandforbrug er så kan vi se om de bor alene eller sammen med en dame". Hvordan de så løser den gåde er der ingenherude der kaan forstå men de to herrer kan. Nu er det så lige et år siden jeg blev spurgt første gang, og næsten et år siden de fik kopier af de sidste 6 mdr. vandforbrug. Det er så mere end 6 mdr. siden jeg fik en opringning (med en klog ung pige fra Ambassaden, som heller ikke kunne tyde hvorfor man ville vide vandforbrugets størrelse). Siden har jeg intet hørt - intet - før i går hvor jeg fik det årlige brev med Leveattest, som skal bevidnes af 2 andre og som skal returneres inden den 30/04. og det gør jeg selvfølgelig jeg er jo en lovlydig borger. Jeg har spurgt de to meget kloge mennesker som nu de er så emsige i at vi pensionister skal overholde alle forskrifter - hvorfor skal myndighederne så ikke? - Har aldrig fået et svar, du heller ikke og sikkert flere andre. Man svarer hvis man har tid og lyst, man er jo en af dem med "magt"! Nu spørger jeg så igen, men er overbevist om at det kan de ikke svare andet på end: "Det er myndighederne i sin gode ret til!" Sådan er skrankepavers hjerner nemlig skolet, til at svare udenom! Somrak PS! men de har dog fundet ud af at jeg fik for meget i pension så de har trukket de 9,00 DKK som jeg var stillet i udsigt tilbage så jeg får stadig kun 5.081 DKK. Men sådan er der så meget her i livet man ikke kan forstå. Måske har min vandudgift været for lille? Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012) Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2 Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej! |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 12/02-2013 08:34
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 776 |
Ordet cirkulært, som Sudsakhon brugte i sit sidste indlæg, er egentligt et rigtig godt udtryk, for hvor denne tråd befinder sig i øjeblikket... For kører vi ikke i ring nu.? Med omskrivning af allerede ud tømte emner.? Der er efter min mening i lang, lang tid, intet nyt dukket op.! |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 12/02-2013 11:42
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Skeptikeren skrev: Jeg har spurgt de to meget kloge mennesker som nu de er så emsige i at vi pensionister skal overholde alle forskrifter - hvorfor skal myndighederne så ikke? - Har aldrig fået et svar, du heller ikke og sikkert flere andre. Man svarer hvis man har tid og lyst, man er jo en af dem med "magt"! Nu spørger jeg så igen, men er overbevist om at det kan de ikke svare andet på end: "Det er myndighederne i sin gode ret til!" Hvis du kan finde en regel, der siger, at myndighederne skal svare på netop det, som du har spurgt om, så skal de naturligvis følge reglen. Du kan så henvende dig til dem og med baggrund i reglen forlange svar. Og det vil sandsynligvis også få konsekvenser for de pågældende, at de ikke tidligere har svaret dig. Men igen, det kræver, at der er en sådan regel. Skeptikeren skrev:Sådan er skrankepavers hjerner nemlig skolet, til at svare udenom! Jeg har sagt det til dig før, og nu siger jeg det igen: Lad være med at nedgøre andre med skældsord, bare fordi du ikke selv kan finde ud af reglerne. Vi forsøger reelt blot at hjælpe dig. Hvordan ville du have det, hvis jeg kaldte dig en luderglad udflytterpensionist? Det har jeg lige så lidt belæg for at gøre, som du har for at kalde mig en skrankepave. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 12/02-2013 12:34
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Skeptikeren skrev: hugoboerge! Du kan lige så godt stoppe, de to herrer Suksadon Og Ludvigsen er begge en del af det danske buraukrati og begge bosiddende i dk, de fatter ikke vilkårene og det helt sindsyge i systemet. Når vi kkke vil forstå så kan vi bare fraskrive os arv og gæld, så bliver der så meget mere til dem når den tid kommer - tror de. Du har før fået henstillinger om at debattere ordentlig herinde, og det tyder på at det ikke er sivet ind endnu. Jeg kunne godt have lyst til at fortælle dig lidt om hvordan vi yngere kræfter bliver røvpulet stort set hver eneste dag og samtidigt bare skal betale ved kasse 1 smilende for at undgå at blive beskyldt for at være asociale og i den dur. Men det vil jeg undlade og bare ønske dig velkommen i klubben af ofre for det sindsyge bureaukrati som er skabt (og efterladt os). Men uanset hvor uretfærdigt du føler dig behandlet og hvor meget du piver fordi du er ramt på pungen, så debattere du ordentlig her på siden. Vil du råbe og skrige så stil dig ind på Christiansborgs Slotsplads og te dig som et barn. Tak - Admin - Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
BentBP |
Lagt på d. 12/02-2013 13:02
|
Øvet medlem Antal indlæg: 213 |
Hej webmaster. Man sksl debattere ordentlig her inde , man skal vel også føre et ordentlig sprog " Jeg kunne godt have lyst til at fortælle dig lidt om hvordan vi yngere kræfter bliver røvpulet stort set hver eneste dag " Du må da have ondt i bagdelen , ha ha . |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 12/02-2013 13:11
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Bent, jeg vil nødig blive beskyldt for at være en skrankepave og tale udenom. Derfor er der denne gang talt i et sprog som man næppe kan kalde at tale udenom. Og derfor forventer jeg også at Skeptikeren denne gang forstår budskabet og fremover vil holde sig til at debattere ordentlig herinde.
Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
1viggovax |
Lagt på d. 12/02-2013 14:32
|
Øvet medlem Antal indlæg: 376 |
til skeptikeren kedelige mensker for altid kedelige oplevelser og nu har jeg i lang tid fulgt din debat her og dener også kedelig prøv at være positiv og måske du vil få nogle gode opleveldser det trænger du til husk idag er den første i resten af dit liv |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 12/02-2013 15:41
|
Jeg er meget ked af at mit indlaeg har bragt nogle gryder i kog og faaet Sudsakhon til at komme med en stoerre udlaegning/udredning som igen (efter min mening) var noget uforstaaeligt pladder. Det jeg skriver er: 1. Jeg taler med damen paa ambassaden og naevner omkring punktet med oenskede oplysninger som IKKE er noedvendige for folkepensionister paa grundbeloeb. Dvs for folkepensionister med grundbeloeb er det kun et spoegsmaal om man har indtaegt i Thailand eller andet steds. Det vil ogsaa sige at det er bedoevende ligegyldigt om man bor alene eller bor sammen med sin kone/veninde/katoey eller om el regningen er paa THB 10,000.- eller THB 1,000.-.Det kan IKKE aendre noget ved grundbeloebet. 2. Damen paa ambassaden var godt klar over problemstilllingen og naevnte blot at det var nemmere at sende et standardbrev ud i stedet for at saette sig ordentlig ind i sagerne. Jeg naevner ligeledes i mit indlaeg som har medfoert gryder i kog at jeg fremsendte ALLE de oenskede oplysninger saa som en laaneaftale paa ca. 16 A4 sider paa THAI samt seneste el regning som loed paa lidt over THB 6,000.-. Kopi af tabian baan, de fik simpelthen alt hvad de bad om. Det eneste som de har brug for at vide er om jeg har en indtaegt udover mine pensioner, alt andet er fuldstaendig uvedkommende. Saa hvis Sudsakhon kan komme frem med "hvor ligger dovenskaben" saa er det ikke her, den ligger hos myndighederne og som Skeptikeren antyder saa har jeg ligesom ham fornemmelsen af at d'herrer Sudsakhon og Kim Ludvigsen maa vaere ansat i det offentlige. Saa hvis de to herrer synes at det er godt at Gud ved hvor mange pensionister paa grundbeloeb spilder deres tid med at grave ubrugelige oplysninger frem saa har jeg ikke meget til overs for deres tankegang. Undskyld. |
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 12/02-2013 15:50
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
folkepensionen, er der ikke noget gøre ved, det kan man få reglene at vide inden man rejser ud................ men skankepaver kan man ikke garder sig imod, har selv været udsat for en i skat hvor jeg stod til at skulle miste hustrufradrag + tilbagebetaling af det jeg havde fået året før ,,paven" var hverken til at hugge eller stikke i, sådan var det bare,efter en uge og takket gode råd herinde, prøvede jeg igen og fik fat i en rigtig sød og rar dame og det hele kom på plads til min fordel.......... |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 12/02-2013 15:52
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
hugoboerge skrev:som Skeptikeren antyder saa har jeg ligesom ham fornemmelsen af at d'herrer Sudsakhon og Kim Ludvigsen maa vaere ansat i det offentlige. Du tager grundigt fejl for mit vedkommende. Jeg ved ikke, hvor Sudsakhon er ansat, men jeg kan for øvrigt ikke se, hvad ansættelsen har med sagen at gøre. Vi har begge prøvet at forklare reglerne, Sudsakhon med større juridisk viden end jeg. Vi giver ikke udtryk for vores egen holdning (undtagen måske parentetisk). I skyder budbringeren, fordi I ikke kan lide budskabet (reglerne). |
|
Spring til debat: |