Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Salg af thaiguld iDk
|
|
HAM JAI |
Lagt på d. 09/02-2013 21:33
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 33 |
Nogle der har erfaring vedr salg af thaiguld I dk? Har set der er en masse firmaer der opkøber guld pt. På forhånd tak for hjælpen. |
|
|
maichai |
Lagt på d. 10/02-2013 03:30
|
Øvet medlem Antal indlæg: 277 |
Det vil aldrig kunnet betale sig at sælge guld i Dk Medmindre du er skråt på røven så vent til du kommer til Thailand eller Sweits eller arabiske lande jeg havde noget gammelt 14 karat som jeg ville sælge i Dk jeg prøvede mange steder og fik mange forskellige priser den bedste pris jeg fik fik jeg i Rødovre centrum 5200 kr jeg takkede nej og tog det med til Thailand ugen efter var det solgt 49000 bath Kan du se forskellen og den er endnu værre på Thaiguld. Guldprisen burde værre ens i hele verden Men det gælder ikke DK jeg havde forøvrigt en ven som ville sælge noget guld i dk han kunne få omkring 6500 kr så tog han en tur til Tyskland og vupti var prisen kommet op på 17200kr så jeg ville nok ikke sælge i DK MVH Maichai Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
|
vandango |
Lagt på d. 10/02-2013 03:47
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Her er et meget godt eksempel: http://vafo.dk/ar.../302199992 |
|
|
cali111 |
Lagt på d. 10/02-2013 06:58
|
Øvet medlem Antal indlæg: 359 |
Man skal selvfølgelig ikke sælge sit Thaiguld til en opkøber i DK. Det skal sælges til en privat. En bath guld købt i TH for pt 5000 kr. kan nemt sælges for 6 -7000 kr. i DK |
|
|
Klovn |
Lagt på d. 10/02-2013 08:23
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 575 |
jeg køber gerne dit guld! |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 10/02-2013 11:10
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 641 |
cali111 skrev: Man skal selvfølgelig ikke sælge sit Thaiguld til en opkøber i DK. Det skal sælges til en privat. En bath guld købt i TH for pt 5000 kr. kan nemt sælges for 6 -7000 kr. i DK hvem er det dog der vil købe det? Thai'erne kender vel prisen hjemme i Thailand. |
|
|
thongsala |
Lagt på d. 10/02-2013 15:07
|
Øvet medlem Antal indlæg: 307 |
cali111 skrev: Man skal selvfølgelig ikke sælge sit Thaiguld til en opkøber i DK. Det skal sælges til en privat. En bath guld købt i TH for pt 5000 kr. kan nemt sælges for 6 -7000 kr. i DK Har da aldrig hørt magen til fordrukkent sludder. Vær glad,hvis du får mere end 4000 kr. her. Glem ikke,at Thaiguld er af lav karat. |
|
|
savarden |
Lagt på d. 10/02-2013 15:12
|
Øvet medlem Antal indlæg: 226 |
Glem ikke,at Thaiguld er af lav karat. .. håber du mente det omvendte... prøv du at tage dansk guld med til thailand og se om nogen vil købe det .. guldet i Danmark er ofte 18 eller 22 og ingen vil købe det i thailand... derimod vil de hellere en gerne købe thaiguld retur til markedsprisen da det for det meste er 24 karat... derfor bruges guld i thailand også som en opsparing som kan sælges skulle man mangle penge... nææ du tag det med retur og sælg det i thailand... |
|
|
buffalo |
Lagt på d. 11/02-2013 05:12
|
Øvet medlem Antal indlæg: 148 |
øøøøh hvordan hulen bringer man guldet gennem tolden på lovlig vis i en Dansk lufthavn når der er begrænsng på det beløb man må medbringe vare for fra et ikke EU land
Stol aldrig på en prut
] |
|
|
thongsala |
Lagt på d. 12/02-2013 17:44
|
Køber man 24 karat guld i Thailand,kan man være helt sikker på,at det kun er 22 karat,ja nogle gange så lavt,som 18 karat ! Det er bla.a. derfor,at det skinner så meget,og det er bla.a. derfor thaièrne synes så meget om det. Jo højere karat,jo mere mat bliver guldet. I Hong Kong,kan man i bankerne,købe "four nine" gold,(99.99 %) for verdensmarkedprisen,hvilket gør det til en solid handelsvare i hele verden. Skinnende thai smykkeguld,er nok mest for kvinder,og bøssede mænd. Ikke en solid handelsvare. |
|
|
TG950 |
Lagt på d. 12/02-2013 19:54
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
thongsala skrev: Køber man 24 karat guld i Thailand,kan man være helt sikker på,at det kun er 22 karat,ja nogle gange så lavt,som 18 karat ! Det er bla.a. derfor,at det skinner så meget,og det er bla.a. derfor thaièrne synes så meget om det. Jo højere karat,jo mere mat bliver guldet. I Hong Kong,kan man i bankerne,købe "four nine" gold,(99.99 %) for verdensmarkedprisen,hvilket gør det til en solid handelsvare i hele verden. Skinnende thai smykkeguld,er nok mest for kvinder,og bøssede mænd. Ikke en solid handelsvare. du lyder som en klog & vis mand må jeg nok sige, jeg skal ikke glemme dit indlæg næste gang jeg handler guld i TH. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
savarden |
Lagt på d. 12/02-2013 23:18
|
Thongsala bliver ikke min guide smiler -)) Thailandsk guld er verdenskendt for sin renhed og der er en god grund til at det guld vi har købt dernede er steget i pris for hvert år der er gået. Ang karat er næsten alt guld som sælges autoriseret 23 karat og kan altid sælges til markedsprisen igen . http://www.goldpr....com/facts 18 karat guld er jeg endnu ikke stødt på men måske jeg handler de forkerte steder Hvad bøssede mænd angår må jeg sige at sådan ser jeg nu ikke mig selv |
|
|
maichai |
Lagt på d. 13/02-2013 04:47
|
Øvet medlem Antal indlæg: 277 |
thongsala skrev Køber man 24 karat guld i Thailand,kan man være helt sikker på,at det kun er 22 karat,ja nogle gange så lavt,som 18 karat ! Det er bla.a. derfor,at det skinner så meget,og det er bla.a. derfor thaièrne synes så meget om det. Jo højere karat,jo mere mat bliver guldet. I Hong Kong,kan man i bankerne,købe "four nine" gold,(99.99 %) for verdensmarkedprisen,hvilket gør det til en solid handelsvare i hele verden. Skinnende thai smykkeguld,er nok mest for kvinder,og bøssede mænd. Ikke en solid handelsvare. thongsala er du TOTALT uvidende eller hvad .Det er godt nok det dummeste jeg har set skrevet Måske handler du hos en lokal barber som tager røven på dig men hold dig til den virkelige verden hvor vi andre befinder os MVH. Maichai Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
|
Fotofreak |
Lagt på d. 13/02-2013 05:30
|
Øvet medlem Antal indlæg: 489 |
Som ukyndig i guld køb, har jeg et spørgsmål: Hvorledes finder man i det hele taget ud af, hvilket karat guldet har (inden man køber) ? - Stoler man blindt på sælger ? M.v.h. Fotofreak Redigeret af Fotofreak d. 13/02-2013 05:43 |
|
|
savarden |
Lagt på d. 13/02-2013 06:44
|
Fotofreak : En autoriseret forretning som sælger guld af "forkert" karat overlever ikke ret længe i f.eks Bangkok. Personligt tager jeg til China Town og du kan være helt sikker på tingende er i orden hvis du vælger en af de større butikker. Priserne er fastsat hver dag ud fra guldprisen og der vil derfor ikke være den store forskel pr butik. Et godt parameter når du kommer til China Town er at kigge efter hvor der er kø og mange thaier |
|
|
tingtong |
Lagt på d. 13/02-2013 07:01
|
Øvet medlem Antal indlæg: 223 |
thongsala skrev: Køber man 24 karat guld i Thailand,kan man være helt sikker på,at det kun er 22 karat,ja nogle gange så lavt,som 18 karat ! Det er bla.a. derfor,at det skinner så meget,og det er bla.a. derfor thaièrne synes så meget om det. Jo højere karat,jo mere mat bliver guldet. I Hong Kong,kan man i bankerne,købe "four nine" gold,(99.99 %) for verdensmarkedprisen,hvilket gør det til en solid handelsvare i hele verden. Skinnende thai smykkeguld,er nok mest for kvinder,og bøssede mænd. Ikke en solid handelsvare. du er da vist ikke den hurtigste hjort i skoven |
|
|
Druwor |
Lagt på d. 13/02-2013 09:10
|
Øvet medlem Antal indlæg: 208 |
Man får ikke ret meget for asiatisk guld her i vesten, og heller ikke ret meget for vestlig guld i asien. Det er ikke fordi at der er noget galt med guldet, men guldet har ikke samme samensætning. Derfor har opkøbere i Danmark svært ved at teste guldet, og det samme gør sig gældende i Thailand. Jeg kan give et godt eksembel: Jeg havde en halskæde der var knækket 2 steder og kunne ikke laves. I Danmark ville man give mig 900 kr. I Thailand fik jeg 30.000 THB. |
|
|
keniko |
Lagt på d. 13/02-2013 10:42
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 543 |
En gang for alle! 24K Guld i DK, USA , Thailand eller hvor i verden, må være 24K guld. Ellers ser det sort ud for guldreserverne verden over!!! mvh K. Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.
|
|
|
pdrhan |
Lagt på d. 13/02-2013 10:52
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1323 |
buffalo skrev: øøøøh hvordan hulen bringer man guldet gennem tolden på lovlig vis i en Dansk lufthavn når der er begrænsng på det beløb man må medbringe vare for fra et ikke EU land Ved at gå igennem den "røde" port og deklarere det og fremvise kvitto , hvor du så bliver afkrævet told og moms... Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
|
|
|
thongsala |
Lagt på d. 13/02-2013 13:34
|
Helt officielt er markedsguld (råguld) 96,50 % rent,hvilket vil sige lige præcis 23 Karat. Så du vil aldrig finde 24 Karat i Thailand! Guldets vægt handles i Baht = 15,24 gram. Når guldet kommer i butikkerne,er Baht lige så stille,blevet til 15,16 gram! Altså,du bliver snydt for 8 gram,for hver Baht,du betaler for!!! Dertil kommer,at de fleste (turistområder)goldshops nedsætter karaten. (så er det nemmere,at arbejde med,siger de). De som åbenbart er skrigende uenige med mig i dette,kan henvende sig til det officielle Thai Gold Traders Assosiation. Og så synes jeg stadig,at det ser bøsset ud på mænd. |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |