Se indlæg
Sexfælden
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 09/02-2013 10:46
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
nogen gange tror jeg man glemmer,at det er barpiger man har med at gøre og mange af dem er gode til deres arbejde, nemlig at få penge ud af kunderne, men man glemmer også ,at der findes flere udenfor barmiljøet,der er helt ok............... |
|
|
Girobank |
Lagt på d. 09/02-2013 15:50
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 527 |
kan huske at have set udsendelsen i dansk TV for mange år siden. Er der noger,der ved om Mogens stadig er på Phuket-Karon og driver samme restaurant som vist i udsendelsen? Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
vandango |
Lagt på d. 09/02-2013 17:03
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Himmelhunden skrev: Det var altså ikke første gang og desværre næppe sidste gang. At fyren har drukket sig fuld – fred være med det, men den arrogante måde han behandlede sin veninde på får mit pis i kog. Er han et enestående tilfælde? Nej – og jeg vil vædde en ½ stegt rødspætte på at alle jer, der bor i turistområderne har set det igen og igen. Hvis det lykkes den lille thaiveninde at få fyren lettet for nogle værdier – skal hun ikke høre et ondt ord fra mig. Magen til fjols!! Med venlig hilsen Himmelhunden Kan ikke være mere enig med dig - god beskrivelse. Har set den ignorering nogen gange, den må være ydmygende og uværdig, og det gør ondt på mig, når jeg ser det. |
|
|
Skeptikeren |
Lagt på d. 10/02-2013 02:44
|
Øvet medlem Antal indlæg: 330 |
Det er en glimrende afslutning på din historie, og jeg er helt enig, hun burde oven i købet have Kongens fortjenstmedalje. Jo jeg ser det, om ikke hver dag, så dog flere gange om ugen, disse fyre skammer sig ikke over at føre sig frem på offentlige steder så som supermarkeder, på gader og ved stranden. Man ser og hører dem tydeligt når de overfuser og nedgør en thai. De er og bliver alkoholikere med hvad der dermed følger af hjernesvind. I går morges på min vandretur, her oppe på vejen, der ligger et lille familieforetagende, sønnen rep. motorcykler, moderen gør rent på et nærliggende hotel, søsteren har en god forretning med salg af thaifood, faderen er handikappet og er meget dårligt gående fra en hjernebødning, men de er alle - uden undtagelse - søde og varme mennesker, det var der så en ekstremt beruset farang af norsk herkomst der ikke syntes. På sin vej hjem var han blevet overtræt, havde lige købt sig en 1/4 flaske Lao Khao til den sidste vanskelige del af turen, ned ad bakke, han havde besluttet sig for at sove sin brandert ud oppe på et af bordene, var så i løbet af natten drattet ned og lå klemt inde mellem bordbenene. De skulle starte forretningen kl. 700 og prøvede at vække ham, først blidt, så lidt mere håndfast, så med en spand vand. Det passede ikke rigtig frønsen at blive vækket så ublidt, så han fandt et jernrør og blev ret så truende. Nu er sønnen Tom, en stor stærk gut, så han luskede sig ind på ham bagfra og gokkede ham tilbage til bevidstløshedstadet indtil politiet kom. Håber sku han bliver udvist. Joh, vi faranger har meget at være stolte af! Somrak Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012) Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2 Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej! |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 10/02-2013 02:55
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 819 |
Gik nogle af disse historier dog ville være på Pattaya portalen. Der hersker desværre kun de nedsættende og skamlige historier/holdninger om thaier. Men ja, har også oplevet, og det var faktisk også en nordmand. Det var ret ubehagelig på Pattaya beergarden. Pisse fuld og væltede rundt. (ved middagstid) Indtil han bemærkede min frustration over ham. Så blev han pludselig helt rar og høflig. |
|
|
Skeptikeren |
Lagt på d. 10/02-2013 05:35
|
Øvet medlem Antal indlæg: 330 |
Bjarke85 det har du da ret i om Portalen, men .....? Ikke flere kommentarer!!!! Somrak Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012) Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2 Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej! |
|
|
Himmelhunden |
Lagt på d. 10/02-2013 13:17
|
Øvet medlem Antal indlæg: 138 |
Skeptikeren skrev: De er og bliver alkoholikere med hvad der dermed følger af hjernesvind. I går morges på min vandretur, her oppe på vejen, der ligger et lille familieforetagende, sønnen rep. motorcykler, moderen gør rent på et nærliggende hotel, søsteren har en god forretning med salg af thaifood, faderen er handikappet og er meget dårligt gående fra en hjernebødning, men de er alle - uden undtagelse - søde og varme mennesker, det var der så en ekstremt beruset farang af norsk herkomst der ikke syntes. På sin vej hjem var han blevet overtræt, havde lige købt sig en 1/4 flaske Lao Khao til den sidste vanskelige del af turen, ned ad bakke, han havde besluttet sig for at sove sin brandert ud oppe på et af bordene, var så i løbet af natten drattet ned og lå klemt inde mellem bordbenene. De skulle starte forretningen kl. 700 og prøvede at vække ham, først blidt, så lidt mere håndfast, så med en spand vand. Det passede ikke rigtig frønsen at blive vækket så ublidt, så han fandt et jernrør og blev ret så truende. Nu er sønnen Tom, en stor stærk gut, så han luskede sig ind på ham bagfra og gokkede ham tilbage til bevidstløshedstadet indtil politiet kom. Håber sku han bliver udvist. Joh, vi faranger har meget at være stolte af! Somrak Det er jo honning i mine øregange. Jeg må se at få læst dine erindringer - måske kunne man lære noget. Jeg er selv godt igang. Himmelhunden. |
|
|
mobbe |
Lagt på d. 10/02-2013 22:55
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 62 |
Lige en lille kommentar til filmen som alle der ved noget om LOS, at det er sandheden for vil jeg tro ca 90% af alle farang Thai forhold, Så alle de hellige som ikke kender noget til disse forhold, ja de har meget at lære. Mange farangs som kommer til Los som der også blev sagt i filmen har næppe haft let ved at finde en kvinde i deres respektive lande og de har nok heller ikke været særlig meget rundt i verden. Men det skader jo ikke at have lidt på bogen hjemmefra, enten lidt udbetalt som handicap og måske en fast pension. Kender selv en del tilfælde hvor farang næsten ligger på knæ for konen og er meget gavmild, at konen så i flere tilfælde er en yngre model og tager lidt hjemmefra når hun trænger til lidt ungt kød det accepterer nogle af heltene også. Det foregår både her og i Los Gider ikke selv fortælle om alle de jeg ved der er blevet taget rigtig ved røven, det ved alle Skal lige sige at jeg er lykkelig Thaigift på 5 år og har aldrig gået rundt og pralet og købt masser af guld til konen for at beholde hende |
|
|
Snerle |
Lagt på d. 10/02-2013 23:24
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 32 |
God film og ikke så negativ og sort/hvid som tingene nogle gange bliver fremstillet. Jeg har tidligere på denne side efterlyst kommentarer fra den anden side, Thailandske piger, men indtil nu har jeg ikke set nogen. Hvad gjorde at de ønskede at gifte sig med en farng og flytte til et nyt land? Kun penge, mere sikkerhed, kærlighed, jeg håber ikke det er for naivt at nævner det sidste. Jeg har fuld forståelse for at kærlighed måske er et gode vi med vores sikkerhedsnet kan give højeste prioritet og at det ikke er alle forundt. Men når en Thai pige har fundet en mand i Danmark, der ikke drikker, der holder sig i form, der elsker hende og måske hendes børn, hvorfor hun fortsætter med samme tankegang. Er gift og har måske en kæreste (sponser) ved siden af. Er blevet fraskilt den danske mand og er aktiv på diverse datingside og har flere kærester/forhold kørende. Sparer op og ønsker i virkeligheden allermest at kunne flytte tilbage og bygge et hus. Er der ikke en Thailandsk pige her på sitet der kan fortælle, hvad tænker Thai piger om at bo i Danmark? Er det mest fordi det giver muligheden for at tjene flere penge end i Thailand. Igen jeg ved at vi med vores sikkerhedsnet ikke på samme måde behøver at tænke på penge, men jeg synes det er umådeligt trist at se hvordan Thaier i Danmark (ihvertfald mange af dem jeg kender) tænker penge penge penge... Hvordan hænger det sammen med at livet skal være sanuk og sabai? Jeg har haft en thailandsk kæreste i Danmark og jeg var meget glad for hende. Måske naivt jeg tror også hun holdt lidt af mig, men hendes begær efter penge satte hurtigt et stop på forholdet. Heldigvis satte jeg en grænse inden jeg havde givet hende mere end jeg har det fint nok med. Og man kan sige det var meget lærerigt. Jeg har utrolig meget lyst til at finde en thailandsk kæreste igen og også giftes, men er det for farligt? |
|
|
Nahm |
Lagt på d. 11/02-2013 00:10
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 513 |
@Snerle, Ja de er jo farlige derude de små søde tryllebindende"pujinger" (piger) men det kommer vel an på hvor man møder dem ? Jeg har hørt mange finde deres kæreste via thai dating sider, der kan man jo snakke sammen i lang tid inden man evt. mødes. Du kender nok nogle af disse sider! mon ikke det egentligt er bedre der end at møde nogle "tilfældige" på feriestederne hvor det jo vrimler med købepiger ? de kan jo selvfølgelig være gode nok, men evt. mere "farlige" Redigeret af Nahm d. 11/02-2013 00:16 |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 11/02-2013 00:50
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Det bliver nok ikke så meget nemmere af at bruge datingsiderne. Pigerne på dating-siderne leder også først og fremmest efter tryghed og et bedre liv. Og der er for øvrigt også en del professionelle på de sider. Derfor kan man godt være heldig at finde den rette - som lige så godt kan være en professionel som en almindelig pige. Ligesom den forkerte lige så nemt kan være en almindelig pige som den professionelle. |
|
|
Nahm |
Lagt på d. 11/02-2013 01:09
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 513 |
Kim Ludvigsen skrev: Det bliver nok ikke så meget nemmere af at bruge datingsiderne. Pigerne på dating-siderne leder også først og fremmest efter tryghed og et bedre liv. Og der er for øvrigt også en del professionelle på de sider. Derfor kan man godt være heldig at finde den rette - som lige så godt kan være en professionel som en almindelig pige. Ligesom den forkerte lige så nemt kan være en almindelig pige som den professionelle. På en datingside kan du hurtigt sortere ikke egnede kandidater fra ,og du kan møde nogle der har et almindeligt (pænt) job, og som ikke er barpiger, så jeg mener det er en rigtig god mulighed ! men der er aldrig nogen 100% garanti, men at møde en på en netside, vil jeg langt foretrække frem for en på en bar el. discotek i LOS. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 11/02-2013 02:16
|
Det er alt for nemt at lyve eller skjule sandheden, når man kommunikerer på nettet. Og det er svært at få et indtryk af personligheden, fordi man ofte kommunikerer med et meget begrænset ordforråd. Og hvis ordforrådet ikke er meget begrænset, så er det ofte et tegn på, at man absolut ikke er pigens første udlænding. Et pænt job er heller ingen garanti. Jeg kan huske en af de første historier om et brast forhold, jeg læste herinde. Det var en pige, som havde et pænt job og som sidebeskæftigelse rippede faranger. Dermed ikke sagt, at dating-tjenester ikke har deres berettigelse, men de er ingen garanti for et bedre resultat. Barer og diskoteker er for øvrigt ikke de eneste alternativer til netdating, men ok, for 2-ugers turisten er mulighederne nok begrænsede. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 11/02-2013 05:27
|
Øvet medlem Antal indlæg: 230 |
Nu har jeg set her nede i Tursit stederne at en Thai kvinde komme ind på en bar og spørger hendes kæreste/mand om 200 baht til mad, som hun og barnet kan få mad, og hun få besked på at det er der skam ikke penge til, og sendes så væk, på samme tid bestiller personer lige en øl med, oven i de andre 5-7-10 øl.. Som der jo altid er råd til.... Stakkels kvinde der må krybe så meget.... Intet at siger til, hvis hun finder en anden, prøve "lykken" et andet sted... Ja har også oplevet en del gange at Thai kvinde (Hans kæreste/kone) behandler manden som "lort" råber og skriger af ham, hive penge fra ham, og bare bliver ved og ved, og manden intet siger pga han ikke "tør", ikke gide skændes eller hvad, han siger intet, men ser bare ked og skuffet ud... Jeg bryder mig ikke om det er den ene vej eller den anden... MEN til trods for det, tro jeg da ikke at alle fa-Rang er på den måde (Ved jeg ikke er) , ej heller alle Kvinderne er sådan... |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 11/02-2013 08:59
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 819 |
Badedyr skrev: Nu har jeg set her nede i Tursit stederne at en Thai kvinde komme ind på en bar og spørger hendes kæreste/mand om 200 baht til mad, som hun og barnet kan få mad, og hun få besked på at det er der skam ikke penge til, og sendes så væk, på samme tid bestiller personer lige en øl med, oven i de andre 5-7-10 øl.. Som der jo altid er råd til.... Stakkels kvinde der må krybe så meget.... Intet at siger til, hvis hun finder en anden, prøve "lykken" et andet sted... Ja har også oplevet en del gange at Thai kvinde (Hans kæreste/kone) behandler manden som "lort" råber og skriger af ham, hive penge fra ham, og bare bliver ved og ved, og manden intet siger pga han ikke "tør", ikke gide skændes eller hvad, han siger intet, men ser bare ked og skuffet ud... Jeg bryder mig ikke om det er den ene vej eller den anden... MEN til trods for det, tro jeg da ikke at alle fa-Rang er på den måde (Ved jeg ikke er) , ej heller alle Kvinderne er sådan... Ja, de ting ser man desværre også i Danmark hver evig eneste dag :-) min far var bla. sådan. Som du nævner øverst oppe. Og der er også massere af svage mænd, der bider alting i sig herhjemme. Så det er nu ikke meget anderledes end i resten af verden. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 11/02-2013 11:19
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Her til eftermiddag saa jeg "dokumentaren" hvis man ellers kan kalde den for det. Jeg mener en dokumentar film gaar i dybden og det goer man ikke i dette tilfaelde. Man illustrerer to "blaaoejede" dansker som mener at de er blevet snydt saa vandet driver af dem. Det er de muligvis blevet. Man kommer ikke ind paa hvordan. Kun de saedvanlige historier omkring syge okser osv. Hvor "dokumentaren" ikke gaar i dybden det er hvordan og paa hvilke betingelser de to herrer opholder sig i Thailand, hvilke tilladelser de har og hvordan det er muligt for een af dem at koebe en bar. Man faar det indtryk at man kan bare tage til Thailand med en pose penge og saa koebe/leje et lokale og indrette en bar og saa ellers faa fat i nogle damer. Saadan er det ikke i det virkelige liv. Udsendelsen fortaeller intet om deres indtaegtskilder saa som om de er foertidspensionister for de ser lidt for unge ud til at vaere folkepensionister. Turen paa skades stuen kunne det have vaeret interessant at vide mht sygesikring, men det har DR ingen interesse i man vil helst have lidt "saftigt". Jeg vil sige at udsendelsen efter min mening var ikke saerlig god. Smag og behag er forskellig. Heldigvis. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 11/02-2013 12:08
|
hugoboerge, ja det kunne have været interessant at vide alle de ting, du nævner. Men det var altså ikke det, som udsendelsen handlede om. Eller skulle handle om. Den handlede om to specifikke danskeres oplevelser omkring kærlighed og forhold til thaier, og de præmisser levede udsendelsen fint op til. At det så var et meget ensporet syn, man fik på det emne, skyldes nok de to medvirkende danskere. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 11/02-2013 12:15
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Jeg har tidligere på denne side efterlyst kommentarer fra den anden side, Thailandske piger, men indtil nu har jeg ikke set nogen. Hvad gjorde at de ønskede at gifte sig med en farng og flytte til et nyt land? Kun penge, mere sikkerhed, kærlighed, jeg håber ikke det er for naivt at nævner det sidste. Selvfølgelig er det ikke det. Nogle bliver dansk gift af een af de årsager, som du nævner. Andre ud fra en kombination. Men når en Thai pige har fundet en mand i Danmark, der ikke drikker, der holder sig i form, der elsker hende og måske hendes børn, hvorfor hun fortsætter med samme tankegang. Er gift og har måske en kæreste (sponser) ved siden af. Dem har jeg godt nok ikke set mange af. Ja, jeg kan faktisk ikke på stående fod huske nogle eksempler. Det skulle da højest være fordi ægteskabet knirkede seriøst, og de var på vej ud af det. Eller de allermest forhærdede ludere, dem er der trods alt også nogle af. Men, mit generelle indtryk er, at herboende gifte thai damer tager ægteskabet som en institution særdeles alvorligt. Er der ikke en Thailandsk pige her på sitet der kan fortælle, hvad tænker Thai piger om at bo i Danmark? Nu kan jeg for det første ikke påberåbe mig at være en thai dame, og for det andet ej heller påberåbe mig at vide hvad thai damer tænker. Men jeg kan sige så meget er dette: hvad de har fortalt mig. Jeg taler thai, har været thai gift i mange år - er dog nu fraskilt (anden historie) - men ud fra disse forudsætninger har jeg måttet låne øre til både dette og hint igennem årene fra konens bekendtskabskreds. Jeg var "ufarlig" idet jeg var gift. Og med en baggrund som thai-talende og en dansker, var der adskillige der ønskede at dele med mig, hvad der lå dem på sinde. Host, host.. specielt efter de havde fået et par skud Lao Yao Dong. Mit generelle indtryk kan koges ned til dette: De kunne godt lide at bo i DK, men det var pga levestandarden, det økonomiske sikkerhedsnet, deres børns fremtid osv. At bo i DK var sikkert, men at bo i Thailand var "sanuk". Jeg ved også, at jeg har oplevet mange der var rigtig, rigtig glade for deres danske ægtefæller. Ja, kærlighed, absolut. Når det så er sagt, så drømmer mange om at på et tidspunkt at kunne tage tilbage til Thailand med tilstrækkelige midler. Det er og bliver deres foretrukne hjem. Forståeligt nok. Det er der vist også en del [url=http://www.dansk-thai.dk]Dansk Thai Website[/url] medlemmer, der drømmer om Mht diverse danske feministers fordomme omkring at, det kun er gamle, fede mænd der vil have en thai kone. Det er helt forkert. Jeg har 3 danske kammerater, unge og godt udseende. Den ene kunne gå for at være Nikolaj Coster-waldau. Han ligner ham på en prik. Og har måttet høre fra det mange gange. De taler alle 3 særdeles godt thai, og de har lavet et bevist fravalg mht. danske kvinder. Det er ikke således, at "de ikke kan finde en dansk kvinde". De har fordums "væltet" sig i danske kvinder, men har nu alle fundet sig til "ro" med en thailandsk kone. Det var mere til deres preference. Ovenstående var blot ment for at gendrive nogle kommentarer fra indholdet i video`en i OP. Redigeret af rinpoche d. 11/02-2013 12:20 |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 11/02-2013 12:17
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Kim Ludvigsen skrev: hugoboerge, ja det kunne have været interessant at vide alle de ting, du nævner. Men det var altså ikke det, som udsendelsen handlede om. Eller skulle handle om. Den handlede om to specifikke danskeres oplevelser omkring kærlighed og forhold til thaier, og de præmisser levede udsendelsen fint op til. You beat me to it, Kim |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 11/02-2013 12:50
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
rinpoche skrev: Kim Ludvigsen skrev: hugoboerge, ja det kunne have været interessant at vide alle de ting, du nævner. Men det var altså ikke det, som udsendelsen handlede om. Eller skulle handle om. Den handlede om to specifikke danskeres oplevelser omkring kærlighed og forhold til thaier, og de præmisser levede udsendelsen fint op til. You beat me to it, Kim Saa udsendelsen handlede om sex ? som titlen antyder ? Mit synspunkt, daarlig dokumentar ligesom radio juleudsendelsen fra Pattaya for nogle aar siden. |
|
Spring til debat: |