Se indlæg
Sexfælden
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 08/02-2013 12:25
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
De kom til Thailand som modstandere af prostitution, vendte sig 180 grader og giftede sig med barludere, blev snydt så vandet drev - og giftede sig igen! To danskere fortæller om deres erfaringer. Dato: 9. november 1999 Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 08/02-2013 14:16
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Gad vide, hvordan det er gået dem siden. Jeg kan for øvrigt ikke forstå, at de ikke har lært at tale sproget, når de bor der fast og med koner/kæreste. Er det normalt for dem, der flytter til Thailand, at man ikke lærer sproget? |
|
|
CHINGCHOK |
Lagt på d. 08/02-2013 15:09
|
Øvet medlem Antal indlæg: 110 |
Himmelråbende navie mennesker. De vil det godt men fatter ikke kulturen. Filmen må ha været godt gemt, tak til webmaster for fundet.
จิ้งจก
|
|
|
thomasksmed |
Lagt på d. 08/02-2013 15:16
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 27 |
Man behøver ikke gifte sig med en barpige for at blive snydt der er skam masse a piger i thailand der der smarte nok til at snyde en falang Og det er jo nemt for folk at være kloge her på siden og jeg vil understrege igen at der er skam også mage piger der har et normalt job der har arbejdet i en bar før men det fortæller de jo ikke det er da klart jeg har hørt så mange her der siger mig kæreste er ikke bar pige osv. det er simpelhen for latterligt at høre på, og jeg fatter ikke der ikke er noget fornuftigt at skrive om end at gentage de samme historier igen og igen. |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 08/02-2013 15:22
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 819 |
thomasksmed skrev: Man behøver ikke gifte sig med en barpige for at blive snydt der er skam masse a piger i thailand der der smarte nok til at snyde en falang Og det er jo nemt for folk at være kloge her på siden og jeg vil understrege igen at der er skam også mage piger der har et normalt job der har arbejdet i en bar før men det fortæller de jo ikke det er da klart jeg har hørt så mange her der siger mig kæreste er ikke bar pige osv. det er simpelhen for latterligt at høre på, og jeg fatter ikke der ikke er noget fornuftigt at skrive om end at gentage de samme historier igen og igen. Enig |
|
|
5555 |
Lagt på d. 08/02-2013 15:35
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 37 |
som en skrev herinde engang: investere ikke mere i et forhold end du har råd til at miste, måske lidt kynisk tilgang til det hele. men har flere kammerater som er blevet tørret godt og grundigt af deres danske kærester, så nationalitet er ingen garanti |
|
|
Fido |
Lagt på d. 08/02-2013 15:45
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 994 |
5555 skrev: som en skrev herinde engang: investere ikke mere i et forhold end du har råd til at miste, måske lidt kynisk tilgang til det hele. men har flere kammerater som er blevet tørret godt og grundigt af deres danske kærester, så nationalitet er ingen garanti Det er saa ogsaa en af klicheerne som man hoerer igen og igen " Der er ogsaa mange maend som bliver snydt af deres danske koner ". Det er der helt sikkert, men der er den vaesentlige forskel at i Danmark er man vaesentlig bedre stillet saadan rent juridisk ... og saa er der jo dem som bliver snydt uanset hvor de bosaetter sig fordi de ikke lige gider at taenke lidt fremad og goere det fornoedne arbejde One man's ceiling is another man's floor |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 08/02-2013 15:48
|
Øvet medlem Antal indlæg: 230 |
Tak for link.. Det var da "flot" af dem at står frem sådan og fremlægge deres liv.. Lidt en skam de er så tydelig eks. på mange her nede i Thailand er, samt mange Turist der kommer, sådan som de ser Thailand og Thailand borger på, i sær pigerne på... Pigerne MÅ jo være sådan de ALLE samme, Nu da de har oplevet det sådan... Så det er skønt at høre de ikke har mistet modet, og frisk på at prøve igen, hatten af for det, og alt mulige god "vind" til dem.... MEN synes nu trods alt, at video viser folk det leve i Turist stedet, Og det liv der følger med de steder. Det er ok, det er DERES valg og deres liv, og det har jeg det skam fint med, Det er jo ikke alle her nede der ønsker sådan et liv... MEN det passer nu ikke på resten af Thailand og Thaierne... Det er nu trods alt godt man ikke SKAL leve på samme måde som andre, men at man har LOV til at vælge selv.... Og Thailand rummer mulighed nok for de fleste kan finde et sted der lige passer til dem.. Mvh Badedyret.... |
|
|
5555 |
Lagt på d. 08/02-2013 16:03
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 37 |
Det var det jeg mente med nationalitet er ingen garanti for ikke at blive snydt. Juridisk ved jeg ikke om vi er bedre eller værre end Thailand men ud fra det jeg kender til privat, syntes jeg ikke at vi er bedre eller værre. Men stadig flot at de stiller op |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 08/02-2013 16:59
|
Fido skrev: 5555 skrev: som en skrev herinde engang: investere ikke mere i et forhold end du har råd til at miste, måske lidt kynisk tilgang til det hele. men har flere kammerater som er blevet tørret godt og grundigt af deres danske kærester, så nationalitet er ingen garanti Det er saa ogsaa en af klicheerne som man hoerer igen og igen " Der er ogsaa mange maend som bliver snydt af deres danske koner ". Det er der helt sikkert, men der er den vaesentlige forskel at i Danmark er man vaesentlig bedre stillet saadan rent juridisk ... og saa er der jo dem som bliver snydt uanset hvor de bosaetter sig fordi de ikke lige gider at taenke lidt fremad og goere det fornoedne arbejde At man er beder stillet juridisk, gør ikke at kvinden er mere ondskabsfuld i thailand end danmark. Blot at hun har systemet mere på hendes side, end i danmark. Og havde den danske kvinde samme mulighed, eller den tyske, amerikanske etc. Så havde hun gjort det samme (såfremt hun var sådan) |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 08/02-2013 17:01
|
Badedyr skrev: Tak for link.. Det var da "flot" af dem at står frem sådan og fremlægge deres liv.. Lidt en skam de er så tydelig eks. på mange her nede i Thailand er, samt mange Turist der kommer, sådan som de ser Thailand og Thailand borger på, i sær pigerne på... Pigerne MÅ jo være sådan de ALLE samme, Nu da de har oplevet det sådan... Så det er skønt at høre de ikke har mistet modet, og frisk på at prøve igen, hatten af for det, og alt mulige god "vind" til dem.... MEN synes nu trods alt, at video viser folk det leve i Turist stedet, Og det liv der følger med de steder. Det er ok, det er DERES valg og deres liv, og det har jeg det skam fint med, Det er jo ikke alle her nede der ønsker sådan et liv... MEN det passer nu ikke på resten af Thailand og Thaierne... Det er nu trods alt godt man ikke SKAL leve på samme måde som andre, men at man har LOV til at vælge selv.... Og Thailand rummer mulighed nok for de fleste kan finde et sted der lige passer til dem.. Mvh Badedyret.... Desværre er der mange faste turister og fastboende der deler den holdning, at pigerne jo MÅ være sådan, fordi de har oplevet det, og så er de ALLE sammen bare nogle grådige snyltere. |
|
|
maik |
Lagt på d. 08/02-2013 18:49
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 582 |
Man kan være enig eller uenig i det der siges i programmet. Men intet har ændret sig siden dengang. I dag kan man finde folk som vil sige helt det samme. Faktisk et af de bedre programmer om Thailand… |
|
|
Frank |
Lagt på d. 08/02-2013 19:38
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
Jeg erindrer udsendelsen og har selv ledt efter den siden. Især barberingsscenen gjorde indtryk. Tak for linket. Jeg deler i øvrigt Bjarke85s synspunketer. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 09/02-2013 04:11
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Har ikke set hele udsendelsen endnu. Men tak til Webmaster for at bringe. Det med at blive "snydt" er folks egen skyld man til f.eks. gardere sig noget med at lave en pre-nuptial og hvis damen saa bakker ud ja saa ved man hvorfor og hvad hun havde i tankerne. God weekend og godt kineser nytaar. Gung Xi Fa Cai. |
|
|
taxidriver990 |
Lagt på d. 09/02-2013 05:01
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 578 |
Kim Ludvigsen skrev : Jeg kan for øvrigt ikke forstå, at de ikke har lært at tale sproget, når de bor der fast og med koner/kæreste. Er det normalt for dem, der flytter til Thailand, at man ikke lærer sproget? Kan kun svare for eget vedkommende og der er svart nej. Jeg knokler for at laerer det, for uden sproget er man ganske enkelt lost, gaelder det ikke i alle lande ogsaa Andedammen ? Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
Skeptikeren |
Lagt på d. 09/02-2013 05:23
|
Øvet medlem Antal indlæg: 330 |
Jeg siger også tak for linket, meget interessant, men der er jo intet nyt. Jeg kan til stadighed undre mig over al denne negativitet omkring thai. De to der omtales lød og så da i mine øjne ud til at være lige netop den stabile, ærlige, kærlige type. At de to så (især den ene virkede umådelig naiv) må havd mødt de slemme fra starten bevidner jo så min teori, at det er miljøet man opsøger, den daglige druktur der skaber problemerne-. Den ene fortæller oven i købet at havde en affære med en thai mens hans kone også boede her - hvor dum kan man være? Min erfaring gennem 12 år er, at de typer der bliver snydt og dermed er mest negative er dem der "lige skal hen om hjørnet og ned i kælderen", - dagligt - så kan det nye thai kærlighedsforhold bare indrette sig efter det behov for øl og bar besøg. Hvilket forhold kan tåle det, i noget som helst land, har man sat sig for at leve sammen så lever man sammen, går i byen sammen og er i det hele taget fælles om det meste i livet. Jeg har ikke oplevet den omtalte snyd og bedrageri nogensinde i min omgangskreds, måske fordi jeg skyr disse bar-kloge-åge-hoveder overalt hvor jeg støder på dem. Man skal ikke have lært meget om mennesker før man kan spotte disse typer piger som man skal holde sig langt fra, men gang på gang ser man en turist eller fastboende med en af disse sexy-lady. En af dem der ser nogelunde godt ud, og selv på indkøb i supermarkedet sammen med fyren eller alene, er iført det jeg kalder nattens fangstdress. Man kan spotte dem ved at de sender selv sådan en gammel knark som mig skjulte øjekast. De håber på nyt bid når idioten de er sammen med ser den anden vej. En thai kvinde, ung eller ældre der mener det seriøst vil til enhver tid iføre sig noget mere "fruet", når hun er på shoppingtur, ikke at hun behøver at virke kedelig, men hun udsender i hvert fald ikke signalet "kom og ta' mig". Men jeg medgiver at de ser hamrende godt ud med deres stramme outfit og lækre vrikkende røve, selv jeg kan da føle mig fristet. Men jeg ved hvad jeg har nu gennem 12 år, det bedste der er sket mig nogensinde i et forhold. Somrak Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012) Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2 Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej! |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 09/02-2013 06:11
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
@Skeptikeren: Godt indlaeg. @Taxidriver: At laere sproget og ellers affinde sig under forholdene (kultur) er utrolig vigtigt. |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 09/02-2013 09:09
|
Godt indlæg skeptikeren! Virkelig godt! Det ku ik være mere rigtigt |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 09/02-2013 09:32
|
Øvet medlem Antal indlæg: 230 |
Godt skrevet skeptikeren... Og er enige i "næsten" det hele, dog ikke det med at dem i fangstdress ser så godt ud, Synes personlige det er et kæmpe Turn off for MIG, Men vi er jo alle forskellige... Ang sproget kan det måske være pga at nogle af dem der lever i de "store" Turist steder ikke føler at behovdet er så stort for at de kan Thai, da store dele af de steder snakket okay English.... Slås selv med at prøve at lære Thai sproget, Men ikke nemt, og det gøre det ikke nemmere at jeg er tonedøv, Men det går da fremad, dog i et langsomt tempo... Ud over at modtage undervisning på min Thai skole, gøre skolen meget i at fortæller om Thaierne og der liv, hvorfor de gøre som de gøre med mere... Da jeg har haft en del lære (for mange synes jeg) er der meget godt info man kan bruge, hvis man har lyst til det, jeg nyder det, og føler i dag at jeg bedre forstår mange ting omkring Thai, Men det er bare min måde at gribe det an på, og det virker kanon for mig... Andre Fa-Rang der har været forbi skolen, gad ikke bruge tid på det, og de synes det kunne gøre ligemeget, som en sagde til mig, hvad pokker rager det ham hvad Thai tænker... |
|
|
Himmelhunden |
Lagt på d. 09/02-2013 10:32
|
Øvet medlem Antal indlæg: 138 |
Skeptikeren skrev: Jeg siger også tak for linket, meget interessant, men der er jo intet nyt. Jeg kan til stadighed undre mig over al denne negativitet omkring thai. De to der omtales lød og så da i mine øjne ud til at være lige netop den stabile, ærlige, kærlige type. At de to så (især den ene virkede umådelig naiv) må havd mødt de slemme fra starten bevidner jo så min teori, at det er miljøet man opsøger, den daglige druktur der skaber problemerne-. Den ene fortæller oven i købet at havde en affære med en thai mens hans kone også boede her - hvor dum kan man være? Min erfaring gennem 12 år er, at de typer der bliver snydt og dermed er mest negative er dem der "lige skal hen om hjørnet og ned i kælderen", - dagligt - så kan det nye thai kærlighedsforhold bare indrette sig efter det behov for øl og bar besøg. Hvilket forhold kan tåle det, i noget som helst land, har man sat sig for at leve sammen så lever man sammen, går i byen sammen og er i det hele taget fælles om det meste i livet. Jeg har ikke oplevet den omtalte snyd og bedrageri nogensinde i min omgangskreds, måske fordi jeg skyr disse bar-kloge-åge-hoveder overalt hvor jeg støder på dem. Man skal ikke have lært meget om mennesker før man kan spotte disse typer piger som man skal holde sig langt fra, men gang på gang ser man en turist eller fastboende med en af disse sexy-lady. En af dem der ser nogelunde godt ud, og selv på indkøb i supermarkedet sammen med fyren eller alene, er iført det jeg kalder nattens fangstdress. Man kan spotte dem ved at de sender selv sådan en gammel knark som mig skjulte øjekast. De håber på nyt bid når idioten de er sammen med ser den anden vej. En thai kvinde, ung eller ældre der mener det seriøst vil til enhver tid iføre sig noget mere "fruet", når hun er på shoppingtur, ikke at hun behøver at virke kedelig, men hun udsender i hvert fald ikke signalet "kom og ta' mig". Men jeg medgiver at de ser hamrende godt ud med deres stramme outfit og lækre vrikkende røve, selv jeg kan da føle mig fristet. Men jeg ved hvad jeg har nu gennem 12 år, det bedste der er sket mig nogensinde i et forhold. Somrak Har lige set filmen. For os der har været i Thailand gennem mange år er der ikke noget nyt under solen. Men filmen kunne være en god start og advarsel til nye tilflyttere. Jeg har en svoger – enkemand – der har fået smag for livet herude – han skal helt klart se denne film. Filmen fokuserer jo stort set kun på thaipigerne – ikke på vesterlændingen generelt. Skeptiker rammer helt plet – godt indlæg. Mange af de vesterlændinge der har bosat sig i turistområderne hører ikke til guds bedste børn og er meget synlige. En del vesterlændinge vil gerne bo, hvor der er landsmænd, sol, sand og vand og hele bar hurlumhejet. Pigerne er for en stor del kommet hertil af nød fra fattige områder i Nordøstthailand, men iflg. deres natur har de det bedst i familiens skød og man kan næppe bebrejde dem at de fokuserer meget på penge for at sikre familien. Derfor bor jeg ikke der – men her (mellem Bangkok og Chiang Mai) Vi ved det – vi ved det, vil mange sige. Men det er jo ikke thaipigerne der læser og skriver på Dansk Thai Website så vi hører jo ikke deres mening om deres vesterlandske mænd. Et lille eksempel: For år tilbage – var jeg på rundtur med min thai veninde, som senere blev min hustru - hendes kusine og en dansk ven Villy, som jeg tidligere rejste meget sammen med. Kusinen, som er ret velhavende lagde bil til og vi 2 danskere betalte de løbende udgifter. Vi endte i Hua Hin lige før jul (det år hvor tsunamien raserede en stor del af vestkysten i juledagene) og gik ind på en dansk restaurant for at spise. Der kunne vi nemlig også få thaimad så alle smagsløg blev tilgodeset. Pigerne var godt møre efter en hel dag i bilen og mens vi ventede på maden gik de ind og fik massage på et sted ved siden af. Ved et bord i nærheden sad en godt stegt dansker med sin thaiveninde. På et tidspunkt kommer han slingrende over til os. Jamen er det da ikke Villy? snøvlede han. De var gamle sømandskollegaer. Uopfordret sætter han sig ned og vrøvler videre og lader sin thaiveninde sidde alene. Villy er tydeligvis utilpas ved situationen og på et tidspunkt tror jeg gudskelov at han er på vej tilbage til sit bord. Næh, han skal bare over og hente sin mad og bjæffer samtidig til sin veninde om at hente en øl (mere) Pigen adlyder prompte, men får stadig lov til at sidde alene ved sit bord. Det med øllen gentager sig et par gange – stadig med en kort ordre over den ene skulder. Jeg er ved at blive godt arrig og overvejer at gå over og invitere pigen over til vores bord. Villy kender min mimik når der er optræk til ballade. Vores piger kommer tilbage fra massagen og får relativt hurtigt overblik over situationen. Min veninde råber til hende at hun skal komme over og sidde hos os, hvad tydeligvis ikke bekommer hendes ven vel. Han taler meget højt og vi står for en stor del af underholdningen i lokalet. Jeg overvejer at bede ham skrubbe af - men det er jo Villys gamle kollega – og vi vil formentlig sagtens kunne ende i slagsmål. Villy er en klog mand. Vores tørstige ven har ikke langt igen. Villy og jeg har siddet og drukket whisky og Villy byder ham på et glas whisky, som han bæller i sig med stor færdighed. Det er tydeligt at hans drøbel og synkemuskler er ligeglad med om det er øl eller whisky. 5 min efter ligger han på gulvet og en ventende tuk-tuk chauffør bærer med vanlig rutine fyren ud i taxien. Det var altså ikke første gang og desværre næppe sidste gang. At fyren har drukket sig fuld – fred være med det, men den arrogante måde han behandlede sin veninde på får mit pis i kog. Er han et enestående tilfælde? Nej – og jeg vil vædde en ½ stegt rødspætte på at alle jer, der bor i turistområderne har set det igen og igen. Hvis det lykkes den lille thaiveninde at få fyren lettet for nogle værdier – skal hun ikke høre et ondt ord fra mig. Magen til fjols!! Med venlig hilsen Himmelhunden |
|
Spring til debat: |