Se indlæg
Erfaring med Indrejse til Thailand uden returbillet, men sikret visum
|
|
klokkeblomst |
Lagt på d. 02/02-2013 23:42
|
Begynder Antal indlæg: 23 |
Hej alle Min familie og jeg (2 børn og to voksne) rejse til Thailand på mandag. Vi skal være der på ubestemt tid, indenfor et års tid. Da vi har familie i Thailand, har vi fået en invitation fra dem og dermed har vi også fået et visum. Vi kender endnu ikke vores hjemrejsedato, og har med vilje ikke købt en returbillet. Nu har vi så hørt flere eksempler på folk, som slet ikke har fået lov til at komme med flyet til Thailand. Hvilket naturligvis gør os bekymret. Vi regner med at starte ud i bangkok, hvorefter vi bevæger os stille ned sydpå. Her er planen, at vi vil tage til penang i Malaysia med tog, for at komme ud af landet efter 3 mdr. Vi er godt bekendt med, at man skal have en returbillet i ved indrejse i Thailand. Dog har vi troet at med vores visum, ville en returbillet ikke være nødvendig. Hjælper visumet os i denne situation? Eller er det ønsketænkning? Hvad er jeres erfaringer med dette? Skal vi købe en tilfældig udrejsebillet eller til vores første visarun? Og i så fald, vil vi så ikke havne i samme situation, ved 2. Indrejse????!!!! What to do? Jeg magter ikke at blive afvist på vores drømmetur allerede i Kastrup, eller i bKK lufthavn..... Anyone??? /Klokke |
|
|
Allan73 |
Lagt på d. 02/02-2013 23:57
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 66 |
Hej Klokkeblomst, Naar i har visa skulle det ikke vaere noget problem. Uden visa kan flyselskabet kraeve at i har returbillet. (Hvis folk bliver naegtet indrejse er det flyselskabet der har ansvaret for returnering). Jeg rejser oftest til Thailand paa en enkelt og har kun haft problemet ved indcheckning en gang, og det kunne jeg snakke mig ud af. Tag i bare afsted og hav en god ferie. Man skal ikke spise gul sne.
|
|
|
klokkeblomst |
Lagt på d. 03/02-2013 00:06
|
Hej Allan Tak for dit svar! Men bliver lidt nysgerrig på at høre, hvordan du snakkede dig ud af det, da du havde problemer? Er det at fortælle hvordan vi vil rejse rundt og at vi regner med at tage toget over til Malaysia når der er gået ca. 3. Mdr? Er det mon noget i den dur?? Eller? |
|
|
savasava |
Lagt på d. 03/02-2013 00:31
|
Øvet medlem Antal indlæg: 114 |
Dengang vi flyttede til Thailand, rejste vi uden returbillet, alle havde 1 års visum, ingen problemer. Selv har jeg rejst mange gange uden returbillet eller gyldigt visum, aldrig været noget problem. |
|
|
milex |
Lagt på d. 03/02-2013 00:54
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 830 |
Er aldrig blevet bedt om at forevise retur-billet, Hverken i CPH eller BKK. Og rejser altid uden. |
|
|
milex |
Lagt på d. 03/02-2013 00:56
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 830 |
Forøvrigt rejser jeg også uden visum. dvs. får altså bare de normale 30 daqe ved indrejse til Thailand. |
|
|
savasava |
Lagt på d. 03/02-2013 01:57
|
Øvet medlem Antal indlæg: 114 |
milex skrev: Forøvrigt rejser jeg også uden visum. dvs. får altså bare de normale 30 daqe ved indrejse til Thailand. Samme her. |
|
|
lung |
Lagt på d. 03/02-2013 02:05
|
Øvet medlem Antal indlæg: 365 |
jeg oplevede for to år siden at blive afvist ved indvejning fordi min billet lød på 6 uger....jeg kom ikke med før jeg havde fået ændret min billet så den passede med 1 md. som jeg fik visa til ved indrejse i Thailand Alt jeg fortalte den hjernelamme dame jeg ville gøre for at lovlig gøre mit ophold var hun bedøvende ligeglad med... Jeg tror andre der har sluppet afsted uden Visa har været heldige.. jeg ville undersøge det evt. ved det flyselskab du har købt billetten. lung |
|
|
handy |
Lagt på d. 03/02-2013 09:52
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1057 |
Har også mange gange rejst på enkelt billet.....da jeg i 3 eller 4 gang blev opmærksom ved problemet.... købte mig så en billet med Airasia til Penang den og da jeg tjekkede ind i cph sagde jeg her er min billet til Bangkok og her er min billet videre hun ville slet ikke se min billet til Penang....og siden den dag har jeg forsat rejst på enkelt billetter Dog har jeg altid været i god tid hvis der skulle blive vrøvl så jeg ville kunne nå at købe en billet på nettet i Cph....der skulle være pc og printer i terminal 3 ifølge en SAS ansat jeg kender..... |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 03/02-2013 10:00
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
lung skrev: jeg oplevede for to år siden at blive afvist ved indvejning fordi min billet lød på 6 uger....jeg kom ikke med før jeg havde fået ændret min billet så den passede med 1 md. som jeg fik visa til ved indrejse i Thailand Alt jeg fortalte den hjernelamme dame jeg ville gøre for at lovlig gøre mit ophold var hun bedøvende ligeglad med... Jeg tror andre der har sluppet afsted uden Visa har været heldige.. jeg ville undersøge det evt. ved det flyselskab du har købt billetten. lung Jeg mener ikke man kan kalde en medarbejder for "hjernelam" bare fordi hun passer sit arbejde og hun lader til at vaere vaagen ogsaa. Bortset fra det saa burde Thai ambassaden vaere det sted man skal henvende sig til i tvivlsspoergsmaal, det er blandt andet formaalet med en ambassade vil jeg mene. |
|
|
klokkeblomst |
Lagt på d. 03/02-2013 21:42
|
Ved i om der findes nogle klare regler for om man kan rejse ind uden returbilletten? Fx. Hvis man har visum? |
|
|
maichai |
Lagt på d. 04/02-2013 03:12
|
Øvet medlem Antal indlæg: 277 |
Da jeg sidst rejste tilbage til Thailand her i starten af januarBlev jeg konfronteret med problemet Da jeg jo ingen returbillet havde efter som jeg sidst havde købt min retur fra Thailand SAS damen som sad hos Thaiair sagde du kan ikke komme ind i Thailand uden en returbillet så du kan ikke komme med flyet problemet blev dog hurtigt løst eftersom jeg jo gjore opmærksom på mit årsvisa det havde hun aldrid set før men efter at havde talt med en af sine kolegaer var alt i den skønneste orden og jeg kom ud at flyve Men jeg har aldrig oplevet det før MVH Maichai Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
|
phom |
Lagt på d. 04/02-2013 03:26
|
Øvet medlem Antal indlæg: 282 |
Så længe i kan fremvise visum, burde der ikke værre noget problem, men der er sikkert nogle flyselskaber der har fundet en ny god måde at lave penge på ved at kræve returbilleter, ved indtjekning. Så går alt galt under indtjekning så må i skynde jer at købe flybilletter ud af bkk, eller en anden thai lufthavn til et nabolande med afgang indenfor 90 dage. Så længe i har penge nok og ikke overstayer, jeres visum så er Thailand ligeglad med retur billetter, derfor er det naturligvis intet problem at lave visa run, over land eller at flyve tur/retur til et naboland når i er i Thailand, derude vil ingen spørge om flybilletter videre ud af Thailand igen. |
|
|
moerk5002 |
Lagt på d. 04/02-2013 09:08
|
Øvet medlem Antal indlæg: 384 |
Som mange af svarene viser behøver I ikke at tænke så meget over det. Jeg har også flere gange rejst ind på en enkelt billet uden problemer. Men hvorfor køber I ikke bare en års billet hvor I kan ændre hjemrejse datoen....?? Den er lidt dyrere, men måske det værd for at undgå eventuelle problemer. |
|
|
Aalborg67 |
Lagt på d. 09/02-2013 10:32
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 35 |
Allan73 skrev: Hej Klokkeblomst, Naar i har visa skulle det ikke vaere noget problem. Uden visa kan flyselskabet kraeve at i har returbillet. (Hvis folk bliver naegtet indrejse er det flyselskabet der har ansvaret for returnering). Jeg rejser oftest til Thailand paa en enkelt og har kun haft problemet ved indcheckning en gang, og det kunne jeg snakke mig ud af. Tag i bare afsted og hav en god ferie. Hej Allan Du rejser en del på enkeltbillet... Hvor booker du hjemrejse ?.. Mvh. Mogens |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 09/02-2013 11:12
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 819 |
Det er visum der ofte kræver en retur billet, men da i allerede har visum, kræves der ikke yderligere. Paskontrollen kigger blot passet og stempler og vupti så er i, i thailand. |
|
|
Allan73 |
Lagt på d. 09/02-2013 13:27
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 66 |
Hej Mogens, Jer bor i Thailand men arbejder rundt onkring. Mest Asien/Australien. Min arbejdsgiver booker og betaler billetter gennem AMEX (American express rejsebureau). Mvh Allan Man skal ikke spise gul sne.
|
|
Spring til debat: |