Se indlæg
Telefon scam--pas på!
|
|
ingolf |
Lagt på d. 06/02-2013 03:30
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1068 |
Fik for nogle dage siden fik jeg et SMS--"you want free app"--uden at tänke mig om, trykkede jeg på "no", men så rög der en masse lort ind på telefonen. Har fundet div. app på telefonen og deletet dem, men har nu lige opdaget, at de nåede at stjäle 280-290baht fra telefonen. Så, det eneste man skal trykke på er DELETE--ingenting andet. Så nu har jeg også lärt det! Mvh Ingolf
Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme! |
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 06/02-2013 14:46
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 852 |
Jeg vil råde dig til at få opgraderet firmware på telefonen. Du ved ikke om nogle af disse aps har ændret din firmware og den måske stadig har virus. Hus også at installere en virusskanner på din telefon. Det er desværre nødvendigt nu om dage. |
|
|
TG950 |
Lagt på d. 06/02-2013 18:50
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
Peder1968 skrev: Jeg vil råde dig til at få opgraderet firmware på telefonen. Du ved ikke om nogle af disse aps har ændret din firmware og den måske stadig har virus. Hus også at installere en virusskanner på din telefon. Det er desværre nødvendigt nu om dage. og en rigtig god smartphone virus scanner er den fra AVG, gratis at bruge men koster hvis man ønsker personlig support. http://www.avg.co...or-android ( Android ) ved ikke om den fås til Iphone Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
ingolf |
Lagt på d. 07/02-2013 03:01
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1068 |
Takker--de stjal 42baht igen i nat Det er en android, og har nu instaleret AVG. AVG fandt noget som nu er taget väk, så jeg vil pröve at sätte 50baht ind igen. Det er så smart det lort, at det tager ikke alle dine penge på telefonen. Du får lov at beholde 10-15baht, og så håber de vel at man ikker kikker hvor mange penge man har og ikke opdager at de har stjålet lidt. Kan man selv opgradere firmware, og i så fald hvordan??? Takker igen så meget for hjälpen! Mvh Ingolf
Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme! |
|
|
TG950 |
Lagt på d. 07/02-2013 15:59
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
ingolf skrev: Takker--de stjal 42baht igen i nat Det er en android, og har nu instaleret AVG. AVG fandt noget som nu er taget väk, så jeg vil pröve at sätte 50baht ind igen. Det er så smart det lort, at det tager ikke alle dine penge på telefonen. Du får lov at beholde 10-15baht, og så håber de vel at man ikker kikker hvor mange penge man har og ikke opdager at de har stjålet lidt. Kan man selv opgradere firmware, og i så fald hvordan??? Takker igen så meget for hjälpen! jeg vil foreslå dig at gå ind i indstillinger / settings > om enheden / about phone > softwareopdatering / software update > opdater / software update check. husk at der altid bør være et flueben i autoopdatering / automatic update håber det er til at finde ud af, ellers så kig her: http://tinyurl.co... Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 08/02-2013 07:27
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Peder1968 skrev: Jeg vil råde dig til at få opgraderet firmware på telefonen. Du ved ikke om nogle af disse aps har ændret din firmware og den måske stadig har virus. Hus også at installere en virusskanner på din telefon. Det er desværre nødvendigt nu om dage. Det var pokkers, er virus så avanceret i dag, så de kan ændre i firmwaren? Forstår bare ikke formålet, fordi firmwaren er jo det som tænder for enhederne i telefonen, så operativsystem kan boote og programmer så kan køre. Hvis du ændrer i firmwaren, virker telefonen så nok ikke. Desuden har alle telefonmodeller vel deres unikke firmware, det er svært at forstille sig, at en virus kan gøre noget dér. |
|
|
BentBP |
Lagt på d. 08/02-2013 10:39
|
Øvet medlem Antal indlæg: 213 |
Hej ingolf. Er du i Thailand ? Har selv prøvet det du beskriver her , var i Thailand i Juli 2011 , hvor konen havde købt taletidskort til mig og min Iphone 3 S , i løbet af kort tid var der brugt af min taletid ( datatrafik ) , og jeg havde jo ikke ringet eller brugt min telefon , konen ringede til selskabet , det var 12Call , og de sagde at man skulle gå ind i indstillingerne , og slå datatrafik fra , det hjalp så også . Måske det er samme problem du har , held og lykke med det , og god weekend. |
|
Spring til debat: |