Se indlæg
Dansker i knibe, indsamling
|
|
ban-chang |
Lagt på d. 03/02-2013 10:46
|
Øvet medlem Antal indlæg: 173 |
Kim Nielsen er kommet alvorligt til skade her i Thailand ved en motorcykel ulykke. ( ingen forsikring) Jeg har derfor lavet en indsamling på http://ban-chang.dk , og jeg håber vi kan skrabe en smule sammen. |
|
|
Tumut |
Lagt på d. 03/02-2013 11:31
|
Øvet medlem Antal indlæg: 283 |
Synes der mangler lidt oplysninger om hvad der er sket og omstændighederne om sagen. Hvorfor har han ikke forsikring og var han påvirket under uheldet og hvordan skete uheldet, hvem skyld var det. Det er da bare nogle af de punkter jeg ville have haft besvaret, hvis jeg skulle overveje at hjælpe personen. I mine øjne kunne dette ligeså godt være en falsk indsamling (siger ikke det er det). |
|
|
TG950 |
Lagt på d. 03/02-2013 12:31
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
prøv med en indsamling via fjæsbook, det er efter sigende meget populær og skulle hvis det er en god sag give en god slat mønt, men men mange flere oplysninger ville hjælpe gevaldig skulle jeg mene, skriver absolut ikke at det er en fake indsamling men nettet vrimler med suspekte indsamlinger. der er jo nok en del der husker Ole Skyum indsamlingen her på Dansk Thai Website og en vis børnehjems / skole indsamling. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
jojokent |
Lagt på d. 03/02-2013 14:54
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 74 |
Lad være med at klikke på linket , det var ikke til at lukke alle siderne ned igen. |
|
|
Isan |
Lagt på d. 03/02-2013 15:33
|
Øvet medlem Antal indlæg: 113 |
hvis man regner med at modtage kolde kontanter bare ved at skrive en lille sætning om at ens ven er kommet til skade uden forsikring , så er man sq naiv , han må have råd til at få betalt hospitalsregningen når han har fravalgt at tegne en rejseforsikring , det er sq for dumt . har overhovedet ikke ondt af sådanne tåber . hvis man vil spare så bliv dog hjemme .det er sket mange gange efterhånden at folk kommer til skade på deres rejser og ligner et spørgsmålstegn i hovedet når de ikke kan få hjælp , halllllooo. tilslutter mig ikke indsamling da jeg ikke har råd til at lade værd med at tegne forsikring . men helt sikkert mange naive danskere som gerne vil og tror stadig på fubmagere . |
|
|
ban-chang |
Lagt på d. 03/02-2013 15:35
|
Hvor mange links er det? Så mange er det vist ikke. men alt er lavet i en fart. Inde på siden har jeg lagt billede af mig selv. Jeg ved ikke meget om omstændighederne for uheldet, kan komme mere. Jeg har lagt det på facebook også,[url] facebook.com/ole.malm-[/url] Det kunne være fake, det er det ikke. Jeg har lavet det i paypal på min egen konto, for at det kan gå hurtigt, og ingen bankoverførsler( dyrt), og små beløb kan betales. Der er ikke nogen der behøver betale, men tag det lige seriøst. Tak |
|
|
ban-chang |
Lagt på d. 03/02-2013 15:44
|
Isan skrev: hvis man regner med at modtage kolde kontanter bare ved at skrive en lille sætning om at ens ven er kommet til skade uden forsikring , så er man sq naiv , han må have råd til at få betalt hospitalsregningen når han har fravalgt at tegne en rejseforsikring , det er sq for dumt . har overhovedet ikke ondt af sådanne tåber . hvis man vil spare så bliv dog hjemme .det er sket mange gange efterhånden at folk kommer til skade på deres rejser og ligner et spørgsmålstegn i hovedet når de ikke kan få hjælp , halllllooo. tilslutter mig ikke indsamling da jeg ikke har råd til at lade værd med at tegne forsikring . men helt sikkert mange naive danskere som gerne vil og tror stadig på fubmagere . Naiv måske, fupmager næ nej, jeg var såmænd godt klar over at nogle ville hælde galde ud, men du kender mig vist ikke . Ja gu er det dumt at være i Thailand uden forsikring, men skaden er altså sket, og det kan jeg ikke ændre på. Og personligt fnidder kan jeg ikke bruge. Er det dejligt at være klogere end andre? |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 03/02-2013 16:00
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Nu staar der ikke noget om at det er en ven af Ban Chang. Der staar at Kent Nielsen er kommet tilskade. I saadan en situation var det maaske en ide at kontakte ambassaden eller konsulatet i Pattaya. Herudover maa Kent Nielsen have familie i Danmark som vil vaere i stand til at hjaelpe mht det oekonomiske som jeg formoder kun er hospitalsomkostninger da han formentlig har en billet retur til Danmark. |
|
|
ban-chang |
Lagt på d. 03/02-2013 16:07
|
hugoboerge skrev: Nu staar der ikke noget om at det er en ven af Ban Chang. Der staar at Kent Nielsen er kommet tilskade. I saadan en situation var det maaske en ide at kontakte ambassaden eller konsulatet i Pattaya. Herudover maa Kent Nielsen have familie i Danmark som vil vaere i stand til at hjaelpe mht det oekonomiske som jeg formoder kun er hospitalsomkostninger da han formentlig har en billet retur til Danmark. Hej, jeg har i dag skrevet til ambassaden, han kan ikke selv. Jeg har skrevet på facebook for at finde familie . Nej Kim bor her fast. og pengene skal gå til operation, inden han mister sit ben. Her er et direkte link, så man ikke skal en omvej, dumt af mig. http://ban-chang....mhelp.html Om han har været fuld? skulle ikke undre mig, men stadig. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 03/02-2013 16:17
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
ban-chang skrev: hugoboerge skrev: Nu staar der ikke noget om at det er en ven af Ban Chang. Der staar at Kent Nielsen er kommet tilskade. I saadan en situation var det maaske en ide at kontakte ambassaden eller konsulatet i Pattaya. Herudover maa Kent Nielsen have familie i Danmark som vil vaere i stand til at hjaelpe mht det oekonomiske som jeg formoder kun er hospitalsomkostninger da han formentlig har en billet retur til Danmark. Hej, jeg har i dag skrevet til ambassaden, han kan ikke selv. Jeg har skrevet på facebook for at finde familie . Nej Kim bor her fast. og pengene skal gå til operation, inden han mister sit ben. Her er et direkte link, så man ikke skal en omvej, dumt af mig. http://ban-chang....mhelp.html Om han har været fuld? skulle ikke undre mig, men stadig. Hvis han ikke kan skrive, kan han vel fortaelle omkring sine familiaere forhold ? navn og adresse osv. Hvorfor skrive til ambassaden ? Der findes telefoner og kontakt konsulatet i Pattaya. |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 03/02-2013 17:36
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
TG950 skrev: ...................................... ....................................................................... der er jo nok en del der husker Ole Skyum indsamlingen her på Dansk Thai Website og en vis børnehjems / skole indsamling. Jeg vil på det kraftigeste opfordre dig til at dementere denne uhyre påstand eller kom frem med beviser. M.h.t. hans egen "indsamling" : Ja, det har du ret i . Skolen du hentyder til, var nok hedenske GHTprojekt. TCH som du kommer med perfide og løgnagtige insinuationer om, har ALDRIG været i Ole S. regi. Han havde i datidens morgen "luftet" tanken om der skulle laves en indsamling og at hans skulle "superviserer/admisnistrerer" det, med som Ophavsmand og Primus motor af Børnehjems projektet ville JEG aldrig give ham lov til det. Om nogle her på Dansk Thai Website har været ledsindige til at sende ham nogle penge, må være et problem mellem ham og dem. VENLIGST hold børnehjemmet og undertegnede langt væk fra denne her mudderkastning. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 03/02-2013 18:13
|
Ban-chang, Jeg beklager at jeg svarede i dit tråd, men jeg var nød til at reagere idet TG950, har ingen belæg i sit påstand om børnehjemmet og sikkert heller ikke om din velment indsamling. Sorry. Han skulle skamme sig og måske læse og FORSTÅ , nedenstående udsagn: Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
mr bark wan |
Lagt på d. 03/02-2013 18:35
|
Begynder Antal indlæg: 22 |
Det jo ikk første gang her på sitet! nogen kommer i galt a sted. Prøv med en forsikring som jeg, ellers råder jeg til at blive hjemme. Har du penge til billetten har du ligeledes penge til forsikring.. DON'T GO SEE MY PINGPONG SHOW.
|
|
|
TG950 |
Lagt på d. 03/02-2013 19:43
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
Lung Yao skrev: TG950 skrev: ...................................... ....................................................................... der er jo nok en del der husker Ole Skyum indsamlingen her på [url=http://www.dansk-thai.dk][url=http://www.dansk-thai.dk][url=http://www.dansk-thai.dk][url=http://www.dansk-thai.dk][url=http://www.dansk-thai.dk]Dansk Thai Website[/url][/url][/url][/url][/url] og en vis børnehjems / skole indsamling. Jeg vil på det kraftigeste opfordre dig til at dementere denne uhyre påstand eller kom frem med beviser. M.h.t. hans egen "indsamling" : Ja, det har du ret i . Skolen du hentyder til, var nok hedenske GHTprojekt. TCH som du kommer med perfide og løgnagtige insinuationer om, har ALDRIG været i Ole S. regi. Han havde i datidens morgen "luftet" tanken om der skulle laves en indsamling og at hans skulle "superviserer/admisnistrerer" det, med som Ophavsmand og Primus motor af Børnehjems projektet ville JEG aldrig give ham lov til det. Om nogle her på [url=http://www.dansk-thai.dk] har været ledsindige til at sende ham nogle penge, må være et problem mellem ham og dem. VENLIGST hold børnehjemmet og undertegnede langt væk fra denne her mudderkastning. . Lung Yao skrev også: Ban-chang, Jeg beklager at jeg svarede i dit tråd, men jeg var nød til at reagere idet TG950, har ingen belæg i sit påstand om børnehjemmet og sikkert heller ikke om din velment indsamling. Sorry. Han skulle skamme sig og måske læse og FORSTÅ , nedenstående udsagn: Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet. www.thailandchild... www.thailandchild... har sendt en PB til Lung Yao, og forventer et svar fra ham her i tråden. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 03/02-2013 20:08
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Lung Yao skrev: TG950 skrev: ...................................... ....................................................................... der er jo nok en del der husker Ole Skyum indsamlingen her på Dansk Thai Website og en vis børnehjems / skole indsamling. Jeg vil på det kraftigeste opfordre dig til at dementere denne uhyre påstand eller kom frem med beviser. M.h.t. hans egen "indsamling" : Ja, det har du ret i . Skolen du hentyder til, var nok hedenske GHTprojekt. TCH som du kommer med perfide og løgnagtige insinuationer om, har ALDRIG været i Ole S. regi. Han havde i datidens morgen "luftet" tanken om der skulle laves en indsamling og at hans skulle "superviserer/admisnistrerer" det, med som Ophavsmand og Primus motor af Børnehjems projektet ville JEG aldrig give ham lov til det. Om nogle her på Dansk Thai Website har været ledsindige til at sende ham nogle penge, må være et problem mellem ham og dem. VENLIGST hold børnehjemmet og undertegnede langt væk fra denne her mudderkastning. . Midt i alle de forkortelser hvor der er lige før man skal have THC i blodet for at følge med, så må vi ikke glemme at der har været andre projekter med børn end det du selv arbejder med. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 03/02-2013 20:42
|
Webmaster skrev: ...................................... Midt i alle de forkortelser hvor der er lige før man skal have THC i blodet for at følge med, så må vi ikke glemme at der har været andre projekter med børn end det du selv arbejder med. Ja, tak og som Jeg har svaret både TG950 og Dig selv: der er jo nok en del der husker Ole Skyum indsamlingen her på [url=http://www.dansk-thai.dk]Dansk Thai Website[/url] og en vis børnehjems / skole indsamling. Det er ikke Det som skrives men MÅDEN der skrives på. Havde ordet Børnehjem været undladt så har der været ingen reaktion fra min side. Det som i begge hentyder til har ALTID været omtalt/kaldt både på Dansk Thai Website og deres hjemmeside : Doi Lo SKOLEN. Hvis TG950 indrømmer at hans formulering var "lidt uheldig" og har intet med Thailand Children's Home at gøre, er jeg tilfreds og sætter en streg over det. Så skulle vi heller køre videre med "nødhjælpsråb" til en landsmand i knibe og senere kunne tage "snavset tøjskurven" frem om at"han ligger som han har redt"/" er selv forskyldt eller simpelthen HD. Enkelt: enten hjælper man eller holder man sig væk, uden dumsmarte bemærkninger. Så god nat til allesammen. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 03/02-2013 20:49
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Lung Yao skrev: Det er ikke Det som skrives men MÅDEN der skrives på. Havde ordet Børnehjem været undladt så har der været ingen reaktion fra min side. Det som i begge hentyder til har ALTID været omtalt/kaldt både på Dansk Thai Website og deres hjemmeside : Doi Lo SKOLEN. Hvis TG950 indrømmer at hans formulering var "lidt uheldig" og har intet med Thailand Children's Home at gøre, er jeg tilfreds og sætter en streg over det. Ser ingen grund til at TG950 hverken skal dementere eller indrømme noget han ikke har sagt, den eneste som har bragt Thailand Children's Home på banen og afsporet tråden fuldstændig er dig selv. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
moerk5002 |
Lagt på d. 04/02-2013 08:08
|
Øvet medlem Antal indlæg: 384 |
Jeg føler med Kim, det er forfærdeligt at komme ud for. Og rigtig godt af 'ban-chang' at starte en indsamling. Jeg var selv ude for det samme for ca 4 måneder siden. Motorbike ulykke og smadret ben, to operationer, indlæggelse en måned og ingen forsikring. Det med manglende forsikring kan der være mange grunde til og det skal man ikke bare nedgøre og sige, så vil jeg ikke give nogen penge, fordi idioten havde ingen forsikring og havde drukket. I mit tilfælde var jeg lige kommet tilbage fra ferie i Danmark (2 uger før) og min thai forsikring var udløbet. Jeg havde simpelthen glemt det og det er ikke for pengene skyld, den koster kun 2500 baht igennem banken om året. Jeg har selv måtte betale det hele og piber ikke. Jeg er absolut ikke rig og får ingen penge hjemmefra, men har klaret det med lån gennem venner. Jeg tager hatten af for 'ban-chang' og ønsker Kim god bedring og håber dem som har råd giver en skilling til hjælp. Mange hilsener og tanker her fra Pattaya. |
|
|
Amagerdreng |
Lagt på d. 04/02-2013 09:36
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 652 |
Altid skidt at nogle kommer til skade.. Men når man hjemmefra VED at man feks vil leje motorcykel eller knallert og så IKKE tegner forsikring så er man sgu Dum med stort D. Selvfølgelig er alle udsat om man går eller kører men helt ærligt den største fare er sgu da på motorcykel eller knallert. Husk "det er ikke altid naboen det går ud over" og selv om du føler dig 100 % sikker på din kørsel så kan et uheld ske og det er jo ikke dig der kører som L... God bedring til Kim og Pas nu på alle sammen... Kik jer for... Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.
|
|
|
Conrad |
Lagt på d. 04/02-2013 15:39
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 959 |
Da flere indlaeg omtaler at man da bare kunne tegne en forsikring hjemmefra, hvis man har raad til biletten, saa har de naeppe laest hele traaden, da ban-chang har oplyst at kim er bosat hernede (Thailand). Som bosat i Thailand kan det vaere saa dyrt at tegne en sygeforsikring at det forbyder sig selv. Saa kunne man jo ogsaa som nogle er inde paa blive hjemme (i Danmark), men det er jo ikke sikkert at det er sagen. Men en ulykkesforsikring som ogsaa daekker MC uheld er ikke saa dyr at de fleste ikke har raad til den og den giver ogsaa en paen slat penge til de efterladte, hvis uheldet er fatalt. Men den daekker ikke hvis uheldet sker naar man er beruset. Som 66 aarig har jeg en saadan der daekker sygehus/klinik udgifter paa ฿ 100.000 pr. uheld og giver ฿ 1.000.000 ved doedsfald ved ulykke. Den koster ca. ฿ 4.400 pr aar. Men ฿ 100.000 raekker naeppe hvis det er et stoerre uheld. Men der er rigeligt til et paent party. Jeg synes det er flot af ban-chang at oprette en indsamling til fordel for sin ven. God bedring til Kim her fra Phuket Conrad |
|
Spring til debat: |