Se indlæg
Aeroflot
|
|
Himmelhunden |
Lagt på d. 18/01-2013 03:36
|
Øvet medlem Antal indlæg: 138 |
Er der nogle som har erfaringer med det russiske flyselskab Aeroflot? En pris (one way) på kr. 3.300,-Bangkok - København tiltaler mig. Et 4 timers stop i Moskva kan jeg leve med. Jeg tænker ikke så meget på sikkerheden - da de ikke får landingstilladelse i EU uden at visse normer er opfyldt. Mere omkring sædeplads fx. sammenlignet med SAS eller Thai airways. Servering ombord og er det muligt at reservere sædeplads. Kun svar fra folk der har fløjet med dem. På forhånd tak Himmelhunden |
|
|
handy |
Lagt på d. 18/01-2013 04:37
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1057 |
Himmelhunden skrev: .....sidst jeg fløj one way var jeg med air Berlin med højst 2-3 timer i Berlin og det var meget fint det hele og kostede ikke mere en 3400-3500 dk....har hørt mange gange at Aeroflot de er blevet meget forsinket nogle gange meget længe 28 timer i Moskva uden de fik våndt eller tørt eller en seng og sove i....men de fleste af de historier ligger år tilbage kender ikke rigtigt nogle der flyver med dem mere.... Er der nogle som har erfaringer med det russiske flyselskab Aeroflot? En pris (one way) på kr. 3.300,-Bangkok - København tiltaler mig. Et 4 timers stop i Moskva kan jeg leve med. Jeg tænker ikke så meget på sikkerheden - da de ikke får landingstilladelse i EU uden at visse normer er opfyldt. Mere omkring sædeplads fx. sammenlignet med SAS eller Thai airways. Servering ombord og er det muligt at reservere sædeplads. Kun svar fra folk der har fløjet med dem. På forhånd tak Himmelhunden |
|
|
sony |
Lagt på d. 18/01-2013 06:31
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2037 |
En gang aero plot aldrig mere aero plot.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
Frank |
Lagt på d. 18/01-2013 06:38
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
Jeg prøvede det tilbage i 2000. Det var et fint, tomt 737 til Moskva, hvor der bare var tid til en piva, før næste fly til Bangkok. Jeg ved ikke hvilken flytype det var, men der var fino med plads. Og den til dato bedste flymad, jeg har spist. På hjemturen til Moskva var det dog en helt anden flytype. Det var en smule uhyggeligt.... Og direkte fra det ene fly til det andet uden ventetid i Moskva. Jeg erfarede, at stamkunderne havde $1-sedler med - og så vidt jeg kunne se, så kostede alting netop $1. Hvis jeg var sikker på, at jeg ikke skulle den type fly, som jeg var med Bangkok-Moskva, så ville jeg bestemt overveje Aeroflot, hvis det drejede sig om at spare penge, og jeg alligevel skulle have et stop på vejen. |
|
|
keniko |
Lagt på d. 18/01-2013 09:38
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 543 |
Tak for denne fyldestgørende og meget uddybende redegørelse fra Sony. K. Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.
|
|
|
Himmelhunden |
Lagt på d. 18/01-2013 09:54
|
Frank skrev: Jeg prøvede det tilbage i 2000. Det var et fint, tomt 737 til Moskva, hvor der bare var tid til en piva, før næste fly til Bangkok. Jeg ved ikke hvilken flytype det var, men der var fino med plads. Og den til dato bedste flymad, jeg har spist. På hjemturen til Moskva var det dog en helt anden flytype. Det var en smule uhyggeligt.... Og direkte fra det ene fly til det andet uden ventetid i Moskva. Jeg erfarede, at stamkunderne havde $1-sedler med - og så vidt jeg kunne se, så kostede alting netop $1. Hvis jeg var sikker på, at jeg ikke skulle den type fly, som jeg var med Bangkok-Moskva, så ville jeg bestemt overveje Aeroflot, hvis det drejede sig om at spare penge, og jeg alligevel skulle have et stop på vejen. Tak Frank. I dag skal man nok ikke regne med halvtomme fly, da russerne oså har fået smag for Thailand. Glemte forresten en enkelt ting. Kender du noget til bagagereglerne? Jeg kan ikke finde noget på deres hjemmeside - og bliver nok nødt til at ringe til deres kontor i København. Venlig hilsen Himmelhunden |
|
|
Fotofreak |
Lagt på d. 18/01-2013 14:29
|
Øvet medlem Antal indlæg: 489 |
Det er ved at være en 2-3 år siden jeg fløj med Aeroflot – Netop på en one-way BKK-CPH for at spare lidt. Maden ombord var lidt rustik, men smagte glimrende (husker f.eks. et velsmagende mini rugbrød, og en lille pose stærk sennep) BKK-Moskva med Airbus 320, og videre til CPH med B737. Bemærk: Flyet BKK-Moskva var alkoholfrit (nul øl, vin og sprut) – Da jeg var usikker på hvad Aeroflot ville byde på, når vi var i luften, udviste jeg rettidig omhu i Bangkok. Jeg nødprovianterede i afgangsområdet ( 4 øl og 2 softdrinks ) – Ingen af personalet sagde noget til, at jeg konsumerede medbragte drikkevarer. http://www.aerofl...n/new/3549 Forvent ikke at flyene afgår til tiden. Efter bording i BKK sad vi og glanede 45 min. uden information af nogen slags, inden piloterne tog sig sammen og fik startet motorerne. Min sidemand (Dansker & frequent Aeroflot flyer) fortalte mig, at det var meget normalt. Lidt omstændigt flyskifte i Moskva – Jeg fik rørt benene pga. afstanden mellem hvor vi ankom og CPH flyet afgik. Men som ryger kan man foretage pitstop’s undervejs i rygerkabinerne. God idé at medbringe mindre $ sedler, hvis du skal have en forfriskning i Moskva. Her er link’s til Aeroflot’s bagage politik (det er lidt rodet - Er det 20 eller 23 kg. ?) Gennemlæs dem begge nøje: http://www.aerofl...ly/luggage http://www.aerofl...uggage_old Sædevalg - Der er f.eks. en mulighed ved online check-in 24 timer før afgang: http://aeroflot.c...gistration Sædeafstand/bedste sæder – Check ’SeatGuru’ med pågældende flytype du skal med: http://www.seatgu...mation.php Alt i alt, synes jeg, at jeg fik det, som jeg betalte for, og er bestemt ikke bleg for at tage en tur mere med russerne. Det her var lidt af min oplevelse(Subjektiv) - Du har måske et helt andet syn på sagen, når du lander i CPH. Der kan også være sket ændringer siden jeg tog chancen/risikoen med selskabet. |
|
|
Frank |
Lagt på d. 18/01-2013 14:44
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
Himmelhunden skrev: Frank skrev: Jeg prøvede det tilbage i 2000. Det var et fint, tomt 737 til Moskva, hvor der bare var tid til en piva, før næste fly til Bangkok. Jeg ved ikke hvilken flytype det var, men der var fino med plads. Og den til dato bedste flymad, jeg har spist. På hjemturen til Moskva var det dog en helt anden flytype. Det var en smule uhyggeligt.... Og direkte fra det ene fly til det andet uden ventetid i Moskva. Jeg erfarede, at stamkunderne havde $1-sedler med - og så vidt jeg kunne se, så kostede alting netop $1. Hvis jeg var sikker på, at jeg ikke skulle den type fly, som jeg var med Bangkok-Moskva, så ville jeg bestemt overveje Aeroflot, hvis det drejede sig om at spare penge, og jeg alligevel skulle have et stop på vejen. Tak Frank. I dag skal man nok ikke regne med halvtomme fly, da russerne oså har fået smag for Thailand. Glemte forresten en enkelt ting. Kender du noget til bagagereglerne? Jeg kan ikke finde noget på deres hjemmeside - og bliver nok nødt til at ringe til deres kontor i København. Venlig hilsen Himmelhunden Flyet mellem København og Moskva var tomt. Flyet mellem Moskva og Bangkok var fyldt - også dengang. Jeg tror dog der var flest transitpassagerer fra Europa. Jeg kender intet til bagagereglerne, og min viden fra dengang er nok ikke meget bevendt i dag. Der havde de hardcore fyldt rygsækken med blå colaer = Ceres Royal dåser, som de drak på turen. Det var dengang. |
|
|
Himmelhunden |
Lagt på d. 18/01-2013 14:51
|
Fotofreak skrev: Det er ved at være en 2-3 år siden jeg fløj med Aeroflot – Netop på en one-way BKK-CPH for at spare lidt. Maden ombord var lidt rustik, men smagte glimrende (husker f.eks. et velsmagende mini rugbrød, og en lille pose stærk sennep) BKK-Moskva med Airbus 320, og videre til CPH med B737. Bemærk: Flyet BKK-Moskva var alkoholfrit (nul øl, vin og sprut) – Da jeg var usikker på hvad Aeroflot ville byde på, når vi var i luften, udviste jeg rettidig omhu i Bangkok. Jeg nødprovianterede i afgangsområdet ( 4 øl og 2 softdrinks ) – Ingen af personalet sagde noget til, at jeg konsumerede medbragte drikkevarer. http://www.aerofl...n/new/3549 Forvent ikke at flyene afgår til tiden. Efter bording i BKK sad vi og glanede 45 min. uden information af nogen slags, inden piloterne tog sig sammen og fik startet motorerne. Min sidemand (Dansker & frequent Aeroflot flyer) fortalte mig, at det var meget normalt. Lidt omstændigt flyskifte i Moskva – Jeg fik rørt benene pga. afstanden mellem hvor vi ankom og CPH flyet afgik. Men som ryger kan man foretage pitstop’s undervejs i rygerkabinerne. God idé at medbringe mindre $ sedler, hvis du skal have en forfriskning i Moskva. Her er link’s til Aeroflot’s bagage politik (det er lidt rodet - Er det 20 eller 23 kg. ?) Gennemlæs dem begge nøje: http://www.aerofl...ly/luggage http://www.aerofl...uggage_old Sædevalg - Der er f.eks. en mulighed ved online check-in 24 timer før afgang: http://aeroflot.c...gistration Sædeafstand/bedste sæder – Check ’SeatGuru’ med pågældende flytype du skal med: http://www.seatgu...mation.php Alt i alt, synes jeg, at jeg fik det, som jeg betalte for, og er bestemt ikke bleg for at tage en tur mere med russerne. Det her var lidt af min oplevelse(Subjektiv) - Du har måske et helt andet syn på sagen, når du lander i CPH. Der kan også være sket ændringer siden jeg tog chancen/risikoen med selskabet. Fyldestgørende svar. Mange tak. Forresten har jeg allerede købt billetten. Himmelhunden |
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 19/01-2013 06:10
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
hvorfor så spørge ? du ville jo nok finde ud af det.............god tur... |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 19/01-2013 09:05
|
Øvet medlem Antal indlæg: 461 |
Du skal bare passe på med at lægge værdier i din kuffert , da de har for vane at stjæle fra kufferter i moskva. Især kufferter med lynlåse,da man ikke kan se at de har åbnet dem ,og lukket dem igen. Jeg har fløjet med dem 3 gange uden klager,andet end de roder i ens kuffert |
|
|
doktorbier |
Lagt på d. 19/01-2013 09:25
|
Begynder Antal indlæg: 20 |
Hej hej En god ide , er at pakke sin kuffet ind i mad film , dette kan gøres hjemme fra , eller inden man tjecker ind , i Russland. hvormeget det koster ved jeg ikke , derved kan man altid se , om der er pillet ved kuffetren hvis man skulle have nogle værdiger der venligst P. |
|
|
Fotofreak |
Lagt på d. 25/01-2013 16:49
|
@ Himmelhunden Min første tur med Aeroflot foregik i 1970erne - Det var dengang ruten gik CPH-Moskva-Bombay-BKK. Jeg har undersøgt hvornår jeg fløj med Aeroflot sidst (BKK-Moskva-CPH) - Det var d. 10/01/2011. Jeg har indtrykket af, at adskillige kritiske røster om selskabet stammer fra tiden med de russisk byggede fly, og jeg vil derfor spørge dig om du vil skrive en kort beretning om din oplevelse med selskabet, når du er landet i CPH. Jeg venter spændt på din mening, hvis Du vil tage dig tid til at skrive en lille anmeldelse. Fik Du hvad du betalte for ? M.v.h. Fotofreak |
|
|
Himmelhunden |
Lagt på d. 25/01-2013 20:13
|
Fotofreak skrev: @ Himmelhunden Min første tur med Aeroflot foregik i 1970erne - Det var dengang ruten gik CPH-Moskva-Bombay-BKK. Jeg har undersøgt hvornår jeg fløj med Aeroflot sidst (BKK-Moskva-CPH) - Det var d. 10/01/2011. Jeg har indtrykket af, at adskillige kritiske røster om selskabet stammer fra tiden med de russisk byggede fly, og jeg vil derfor spørge dig om du vil skrive en kort beretning om din oplevelse med selskabet, når du er landet i CPH. Jeg venter spændt på din mening, hvis Du vil tage dig tid til at skrive en lille anmeldelse. Fik Du hvad du betalte for ? M.v.h. Fotofreak Det vil jeg i hvert fald. Jeg har faktisk tænkt de samme tanker - og tror også at kritikken i dag ikke holder. Jeg tager til DK midt i marts. Venlig hilsen Himmelhunden |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 25/01-2013 23:15
|
Øvet medlem Antal indlæg: 461 |
Da jeg fløj med aeroflot var det fra kbh,til moskva med boing 737. og fra moskva til bkk boing 777 dejlige fly,god mad. |
|
|
sank |
Lagt på d. 26/01-2013 02:42
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
Det er ca. 10 år siden vi fløj med dem ? og det vil jeg kalde en oplevelse ? 10 tim. i Moskva efter 10 tim. i en ældre nusset maskine fra BK. Personalet var dog betydeligt ældre og meget tørstige. Så vi har ikke forsøgt os siden |
|
|
SteenJ |
Lagt på d. 26/01-2013 05:38
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 743 |
sank skrev: Det er ca. 10 år siden vi fløj med dem ? og det vil jeg kalde en oplevelse ? 10 tim. i Moskva efter 10 tim. i en ældre nusset maskine fra BK. Personalet var dog betydeligt ældre og meget tørstige. Så vi har ikke forsøgt os siden Undskyld, men sker altså ting på 10 år, også selvom det er Rusland. Lige nu er der fly til BKK over Moscow hvor rejsetiden er betydelig forkorte mht. ventetid i lufthavn. HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.
|
|
|
sank |
Lagt på d. 26/01-2013 10:35
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
Ja naturligvis sker der store forandringer ? og at vi nu stort set kun flyver direkte skyldes alder ? og det var da sandelig en oplevelse som vi har mindes mange gange Vi fik jo spise billetter til en spisesal oppe ? og vi fik ikke et ord indført ? der kom en mama sang og klaskede 2 tallerkner ubestemmeligt ned foran os og snuppede biletterne og hvæsede ÆD ? tror vi købte 2 sodavand i en bar kun betale med visa kort |
|
|
kiml |
Lagt på d. 26/01-2013 11:24
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 686 |
Moskva er da ikke EU og det er den længste tur Himmelhunden skrev: Er der nogle som har erfaringer med det russiske flyselskab Aeroflot? En pris (one way) på kr. 3.300,-Bangkok - København tiltaler mig. Et 4 timers stop i Moskva kan jeg leve med. Jeg tænker ikke så meget på sikkerheden - da de ikke får landingstilladelse i EU uden at visse normer er opfyldt. Mere omkring sædeplads fx. sammenlignet med SAS eller Thai airways. Servering ombord og er det muligt at reservere sædeplads. Kun svar fra folk der har fløjet med dem. På forhånd tak Himmelhunden |
|
|
Fotofreak |
Lagt på d. 27/01-2013 00:13
|
Himmelhunden skrev: Det vil jeg i hvert fald. Jeg har faktisk tænkt de samme tanker - og tror også at kritikken i dag ikke holder. Jeg tager til DK midt i marts. @ Himmelhunden Jeg glæder mig allerede til en lille (hudløs ærlig & up-to-date) 'anmelselse' - På forhånd mange tak M.v.h. Fotofreak |
|
Spring til debat: |