Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
SKYPE i Thailand
|
|
oestjyden |
Lagt på d. 29/07-2011 11:07
|
Begynder Antal indlæg: 11 |
Min veninde bor langt ude i rismarkerne i Thailand og der er ingen internet men nogenlunde mobildækning. Imidlertid har Skype jo videreudviklet deres koncept således det også kan bruges fra mobiltelefoner. Jeg vil jo gerne tale med hende via Skype og samtidig se hende i mobilens sekundære camera. Er der nogen der har kendskab og erfaring til denne fremgangsmåde ? Hilsen Oestjyden |
|
|
larschr5 |
Lagt på d. 29/07-2011 11:54
|
Øvet medlem Antal indlæg: 135 |
De gange jeg har forsøgt at Skype med min nu thailandske hustru som kommer fra Chaiyaphum har det ikke fungeret overhovedet via mobilløsningen. Hvis det overhovedet er lykkes at skabe forbindelse, kan der ikke engang føres en samtale hvis der er koblet video på. Det fungerede fint når hun vi Skypede med almindeligt LAN. |
|
|
Lagt på d. 29/07-2011 16:30
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Skype på f.eks på en Android telefon kræver som minimum en rigtig god 3G forbindelse og allerhelst WIFI ....ellers forget it |
|
|
888 |
Lagt på d. 29/07-2011 17:26
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 77 |
Der er håb forude, da Thailand nu langt om længe, er gået i gang med at rulle 3G ud visse steder i landet.
888
|
|
|
Dalton |
Lagt på d. 05/08-2011 12:24
|
Øvet medlem Antal indlæg: 326 |
Har i dag fået mail fra Skype at der er kommet et nyt Skype til android med video calls og text messages.. Har dog ikke selv haft tid til at installere og teste det MVH Dalton |
|
|
Wittaya |
Lagt på d. 05/08-2011 12:32
|
Øvet medlem Antal indlæg: 161 |
Lynet har lige braendt mit modem af, saa lige i oejeblikket koere jeg med en USB plug, AirCard. Jeg kan godt glemme alt om videosamtaler, tv og andet godt lige nu :-(
Med venlig hilsen Wittaya.
|
|
|
styx32 |
Lagt på d. 05/08-2011 14:58
|
Øvet medlem Antal indlæg: 311 |
hej Du kan købe et sattelit uplink så kan hun få internet ude i rismarken Men det koster hvis 8000-9000 THB pr mdr. |
|
|
wheelie66 |
Lagt på d. 23/11-2011 06:21
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 44 |
oestjyden skrev: Min veninde bor langt ude i rismarkerne i Thailand og der er ingen internet men nogenlunde mobildækning. Imidlertid har Skype jo videreudviklet deres koncept således det også kan bruges fra mobiltelefoner. Jeg vil jo gerne tale med hende via Skype og samtidig se hende i mobilens sekundære camera. Er der nogen der har kendskab og erfaring til denne fremgangsmåde ? Hilsen Oestjyden Hvorfor ikke bare bruge din mobil telefon og ringe til hendes mobil. Hvis du har mobil abonement hos Lebara.dk, så kan du ringe til hende fro 0.9 øre pr minut = 5,4 kr i timen Så evt engang i mellem bede hende om at gå til en internet cafe hvor hun kan logge på skype med en ordentlig forbindelse. Så du kan se hende live med ordentlig billede i stedet for en dårlig og dyr telefon opkobling. Wheelie66
Thailand i kørestol! Selvfølgelig kan man det. Tag ansvar for dit liv. Kom ud af rørret og oplev verden. [url]www.life-of-brian.dk/thailand.htm[/url] |
|
|
SteenJ |
Lagt på d. 24/01-2013 03:02
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 743 |
Hej kan jeg få lidt hjælp... Da jeg åbnede min computer og skulle ringe på SKYPE var alle mine adresser væk. Hvordan kan jeg få fat i dem.......jeg har ikke backup.........de må da ligge på server et sted...... Da jeg slet ikke er nogen nørd på pc, vil jeg gerne have skåret det ud i pap, evt. sende mig en PB. Hilsen SteenJ HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.
|
|
|
HFD |
Lagt på d. 24/01-2013 05:52
|
Øvet medlem Antal indlæg: 196 |
Hvis din kæreste bruger Skype på sin mobil herude uden at have wifi blir det meget dyrt for hende da internet over taletidskort koster dyrt med skype og virker meget sjældent og hvis du vil have billeder på så glem det i vil ikke få det til at virke ordenligt |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 24/01-2013 05:58
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 776 |
Har du prøvet at geninstallere Skype.? |
|
|
Dalton |
Lagt på d. 24/01-2013 09:01
|
Øvet medlem Antal indlæg: 326 |
Faldt lige over en artikkel i JP i går, om virus på Skype http://jyllands-p...112143.ece Dalton |
|
|
Himmelhunden |
Lagt på d. 24/01-2013 09:49
|
Øvet medlem Antal indlæg: 138 |
Jeg bor også midt ude i rismarken ca. 60 km fra Phitsanoluk. Vi har flere sendemaster i landsbyen og der har aldrig været problemer med mobitelefonforbindelse. Jeg har prøvet flere internetløsninger uden et tilfredsstillende resultat. Nu har jeg fået installeret Wifi og installationsomkostningerne beløb sig til ca. 1.400 bth incl. indvendig modem der kan trække 4-5 computere. For første gang har jeg kunnet se levende film...og skype er fin fin med god billedkvalitet. Den mdl. udgift er oplyst til 6-700 bth med ubegrænset forbrug. Da jeg ikke har fået den første regning vil jeg se det før jeg tror det. Da man har trukket en ledning ca 1000 m gennem byen - formentlig til en sendemast (jeg så det ikke) kan forholdene og etableringsudgifterne være anderledes hos dig. Firmaet hedder TOT Corporation Public Company limited. Jeg har kun tlf. nummeret til den lokale afdeling 05661-2000. Du kan spørge der - så kan de formentlig henvise dig til nærmeste afdeling hos dig. Held og lykke med projektet. Himmelhunden |
|
|
bannok |
Lagt på d. 24/01-2013 11:29
|
Øvet medlem Antal indlæg: 364 |
Jeg bruger Cat telecom til mit internet og der virker skype fint og jeg kan også se se tv fra DR. Det jeg har en en dongle eller hvad det nu hedder, det er mobilt internet og vorker fint, farten eg ca. 1 Mb/sec og det er godt nok til skype. Det koster ca. 7000 baht at anskaffe sig den her dongle, og så betaler jeg 800 baht om måneden, det er det bedste jeg har haft ude på bølandet indtil nu. |
|
|
SteenJ |
Lagt på d. 24/01-2013 11:31
|
HFD skrev: Hvis din kæreste bruger Skype på sin mobil herude uden at have wifi blir det meget dyrt for hende da internet over taletidskort koster dyrt med skype og virker meget sjældent og hvis du vil have billeder på så glem det i vil ikke få det til at virke ordenligt Det kan jeg ikke bruge til noget.... SteenJ HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.
|
|
|
SteenJ |
Lagt på d. 24/01-2013 11:32
|
Tak det vil jeg prøve..... De andre svar er ubrugelige for mig. Hilsen SteenJ HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.
|
|
|
HFD |
Lagt på d. 24/01-2013 11:58
|
Øvet medlem Antal indlæg: 196 |
SteenJ skrev: HFD skrev: Hvis din kæreste bruger Skype på sin mobil herude uden at have wifi blir det meget dyrt for hende da internet over taletidskort koster dyrt med skype og virker meget sjældent og hvis du vil have billeder på så glem det i vil ikke få det til at virke ordenligt Det kan jeg ikke bruge til noget.... SteenJ Jeg havde ikke lige set det var en gammel tråd du var forsat på derfor var det faktisk trådstarter jeg svarede men kan godt se det nok er uden betydning for ham nu. Sorry |
|
|
PATINYA |
Lagt på d. 24/01-2013 12:13
|
Øvet medlem Antal indlæg: 219 |
vil anbefale dig at prøve en AIS Airdongle,jeg har selv en og der er aldrig probemer, kender flere der roser den 1500,BHT ,FOR ET ais/12-CAL (SAME SAME) og 800,bht for fri forbrug i en ma. håber for dig du finder en løsning. |
|
|
SteenJ |
Lagt på d. 24/01-2013 12:44
|
PATINYA skrev: vil anbefale dig at prøve en AIS Airdongle,jeg har selv en og der er aldrig probemer, kender flere der roser den 1500,BHT ,FOR ET ais/12-CAL (SAME SAME) og 800,bht for fri forbrug i en ma. håber for dig du finder en løsning. Det er stadigvæk adresserne på Skype jeg mangler/ikke kan finde. Har skrevet, at der ikke var taget bachup. Hilsen SteenJ HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.
|
|
|
BentBP |
Lagt på d. 24/01-2013 13:08
|
Øvet medlem Antal indlæg: 213 |
Hej SteenJ. Hvis du bruger det samme brugernavn i Skype , som du har gjort hele tiden , skulle dine kontakter ( adresserne ) gerne være der , lige meget om du installere Skype på en anden computer , men hvis du har skiftet brugernavn ( oprettet en ny konto ) , så er dine kontakter der ikke mere . |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |