Se indlæg
 Udskriv debat
nyt ægteskab.
seat
hvis en thaipige skal skilles men har en ny kærste, hvordan skal men forholde sig til det??? pige har været her 3,5 år hvornår kan hun gifte sig igen????? hun tager måske tilbage til thailand? det kunne være lærkert hvis der var en anden måde at ordne det ?? håber der nogle der kan hjælpe lidt???SadSadSad

Robert Kronberg
Hej,

Idet hun har en ny kæreste, er hun utro mod sin mand, og hun kan derfor blive skilt omgående. Og så er det bare at gifte sig igen-igen.
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
xxxx
Hejsa
Ja Robert det har du naesten ret i.
Manden kan kraeve oejeblikkelig skilsmisse, hvis der foreligger en 3.parts erklaering..
Hvis hun rejser tilbage til Thailand er det vel et spoergsmaal om ikke hun staar med 9 mdr. karanstid, men om det gaelder ved skilsmisse udenfor Th. ved jeg ikke..

le-si

sudsakhon
Bare lige for en god ordens skyld, jeg har rådgivet mange par som har været forvirret over dette:
Ved en skilsmisse uden forudgående separation kræver det at man er enige!! Og at utroskaben ikke er tilgivet. Den skal i øvrigt bevises. Det gøres ved at en 3. parts erklæringen underskrives.
Så kan man skilles, men der skal stadig være enighed om bodelingen. Er der uenighed om fællesboet skal der anlægges sag i skifteretten og det er ikke sikkert at parterne kan indgå fornyet ægteskab inden dette spørgsmål er afklaret.
I de fleste sager om skilsmisse uden forudgående separation er der en "skjult dagsorden" om at den udenlandske part vil skynde sig at gifte sig på ny med sin nye kæreste inden at opholdstilladelsen (som bliver inddraget, selv ved separation) udløber. Der kan ikke udstedes en såkaldt prøvelsesattest (et bevis for at man kan gifte sig) uden at skilsmissepapirerne er udstedt med anmærkningen "fællesboet er delt."
Dette forhold er set brugt som våben af begge parter....Han (typisk dansker) vil pga. hævn have sin kone sendt ud af landet. Hun (I de sager jeg har haft er det thailændere) vil forhindre at han gifter sig på ny med en anden (også hævn).
Man er ved statsamterne godt klar over dette forhold, men familieretlige sager beror på enighed. Er der er uoverensstemmelser skal disse afgøres andetsteds.
Se i øvrigt :

http://www.statsa...asp?p=1664

Vær opmærksom på at det der står på statsamtets sider kun er vejledende information. Har man brug for rådgivning er det ofte en god ide at kontakte en juridisk rådgiver eller advokat.
Redigeret af John d. 06/02-2006 16:10

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
latour82
Til Sudsakhon.

Dit indlæg er meget informativt, du bør dog også nævne at opholdstilladelsen ikke bortfalder hvis den udenlandske part har permanent opholdstilladelse i Danmark.

Niels

sudsakhon
latour82 skrev:
Til Sudsakhon.

Dit indlæg er meget informativt, du bør dog også nævne at opholdstilladelsen ikke bortfalder hvis den udenlandske part har permanent opholdstilladelse i Danmark.

Niels

Tak for roserne, Niels.
Det var med vilje at jeg ikke omtalte dette forhold. Spørgsmålet omhandlede nemlig de situationer hvor den udenlandske part endnu ikke har opnået ret til permanent opholdstilladelse.
Men igen, hævnmotivet kan sagtens være en skjult dagsorden for par der har været gift længe nok. Her er det så bare pigen (som jo for det meste er den thailandske part) som bruger bodelingen til at stikke en kæp i hjulet for ex-mandens forsøg på at skifte hende ud med en anden model. Jeg har dog kun set meget få sager med dette. Har man været gift længe nok, er stridighederne somregel omkring forældremyndighed og-/eller samvær. Et andet stort stridspunkt er bodelingen når det går op for manden, at det han troede var særeje viser dig ikke at være gyldigt. Mange begår den fejl at undlade at betale en advokat til at ordne ægtepagten.Jeg har i utallige tilfælde set, at denne ægtepagt ikke var tinglyst. Kun underskrevet. Så er den ikke gyldig. Men det er en helt anden og meget lang snak vi kan tage hvis behovet opstår.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
falang yao
Hej Sudsakhon,

Du kunne måske også præcisere at det er kun den "forurettet" part som kan forlange skilsmisse omgående p.g.a. utroskab, forudsat at alle parter er enige og han/hun også kan forhale sagen i 1 år fra separationstidspunktet , hvis der er uenighed(bodeling-forældremyndighed-eller hævn).
Jeg var selv "gidsel" i 3år i 1967, for i min x-kone tankegang var :
<kan jeg ikke få/beholde ham, så skal hende den anden heller ikke>, derfor blev min ældste datter født udenfor ægteskab, Wink, men jeg gjørde hendes mor til en "ærbar" kvinde senere Smile .

Det kunne være at nogle fik et "forkert" indtryk, når de læser dette udsagn :
Idet hun har en ny kæreste, er hun utro mod sin mand, og hun kan derfor blive skilt omgående. Og så er det bare at gifte sig igen-igen.

M.v.h., M. Rasmussen Cool
Redigeret af falang yao d. 11/02-2006 15:44
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk

Spring til debat: