Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Thailandsk mad i Danmark og dansk mad i Thailand » Opskrifter og gode råd
 Udskriv debat
Kartoffelsalat
bentmj
Hej.

Har planlagt at lave en gang kartoffelsalat på lørdag, og vi var i BigC her i Surin og handle og det var ikke muligt at finde creme fraiche, så på lørdag må vi prøve om de har det i Makro eller Tesco og så er mulighederne også udtømt her i byen, men jeg håber da at de har det, men hvad kan jeg ellers bruge istedet hvis det ikke er muligt at opdrive det?

DKPete
Hej Bent - du er med på at det hedder sour creme på engelsk ? jeg har ihvertfald købt det i Surin Big C sidste år.
Ellers kan du prøve at spørge f.ex restaurant Star Beam de bruger det til Guacamole :-)

bentmj
Hej Peter.

Nej jeg var ikke klar at det hedder sour creme på engelsk, så tror jeg sku jeg har stået med det i hånden i BigC i aften, nå men så må vi i BigC igen på lørdag, tak for hjælpen.

Vi ses jo om et par uger, så måske skal jeg lave kartoffelsalat til jer, eller det tør i måske ikke?
Det bliver ihvertfald hyggeligt at se jer.
Snevejr igen i DK? Her er der også blevet småkoldt, omkring 25 grader og en strid vind i dag. Jeg morer mig lidt over ar se de små thaier pakke sig ind i stort overtøj når der kun er 25 grader for det er jo fint vejr for mig.
Pas godt på dig selv og hinanden.

DKPete
Yeps vi ses snart - kommer til Surin 29/1 ! Er ikke bange for at prøve din kartoffel salat :-)
Lyder som om det er lidt halvt koldt :-) men dog bedre end de -3 der er her nu :-)
Vi ses !

Boes
Du burde kunne få sour creme på Macro.
Ellers bland Mascapone med letmayonaise. Begge dele bør kunne fås på Makro.
Good luck
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

TG950
dette har jeg selv prøvet og det virker, de 2 ingredienser fås jo i de fleste supermarkeder også i Thailand Wink

Hjemmelavet creme fraiche

AF CHRISTIAN BRINCK

Særligt i udlandet kan det være svært at finde et produkt, der ligner og smager som vores creme fraiche. Med denne opskrift kan du lave noget, der ligner det velkendte produkt meget.

1/4 liter piskefløde

1 citron

Hæld fløden i en skål, tilsæt den pressede citronsaft og rør det hele godt sammen. Stil fløden i køleskab og rør i den med jævne mellemrum. Efter otte til ti timer har creme fraichen have opnået den rette, cremede konsistens.

Prøv Dem frem med mængden af citronsaft, til De rammer den syrnede smag, De ønsker.

Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

on og kent
masser af gode opskrifter prøv at søge på kartoffelsalat.

http://www.dk-kog...

mvh
Kent

bentmj
Hej.

Tak for de gode svar.
Kartoffelsalaten er nu færdig og den smager himmelsk, jeg måtte jo lige prøvesmage før den serveres for familien til aftensmaden om 3 timer.

Vi fandt ikke sour creme, men vi talte med en sød dame i mejeriafd. som anbefalede Anchor creme fouetter uht crema para batir i mayaniase og sennep, det brugte hun med stor succes så det prøvede vi så og er meget tilfredse. Det minder om creme fraiche.
Jeg har aldrig hørt om det før men jeg vil helt sikkert anbefale det.
Iøvrigt mener datteren ikke det er godt for vores diæt, men det er jo lørdag så vi glemmer diæten (igen). mange lørdage her i Surin, hehe. men når man nu har en god og lækker krop skal man jo passe på den.
Lavede også lige 3 dejlige rejecoctail, så der skal guffes i dag.

Tid til lidt spansk fodbold. God weekend til jer alle.
Mvh. Bent

kiss
hej Bent
hjemme hos os står den på Julefrokost i dag med sild snaps tarteletter and osv. håber i får en god dag og godt Nytår
mange hilsner Kiss

Lung Yao
bentmj skrev:
Hej.
Tak for de gode svar.
Kartoffelsalaten er nu færdig og den smager himmelsk, jeg måtte jo lige prøvesmage før den serveres for familien til aftensmaden om 3 timer.

Vi fandt ikke sour creme, men vi talte med en sød dame i mejeriafd. som anbefalede Anchor creme fouetter uht crema para batir i mayaniase og sennep, det brugte hun med stor succes så det prøvede vi så og er meget tilfredse. Det minder om creme fraiche.
Iøvrigt mener datteren ikke det er godt for vores diæt, men det er jo lørdag så vi glemmer diæten (igen). mange lørdage her i Surin, hehe. men når man nu har en god og lækker krop skal man jo passe på den.
Lavede også lige 3 dejlige rejecoctail, så der skal guffes i dag. Tid til lidt spansk fodbold. God weekend til jer alle.
Mvh. Bent

Jeg kan godt forstå din datters betænkelighederne fordi :<< Créme fouettée(pisket) (whipped cream)>>
Thai: ครีมที่ตีจนเบาและฟู
[img]http://jaimelerable.ca/sites/default/files/styles/grande-16-9/public/recettes/creme_fouettee.jpg[/img] is not a valid Image.

og << Crema para batir (slået/pisket)
>> er begge simpelhen Piskefløde .
Hvorimod Creme fraiche er et syrnede mejeriprodukt : Sour cream som .... skrev.

http://en.wikiped...a%C3%AEche

Men i manglende af bedre er det et udmærket alternativt, især når man er ved at "brække sig" over de diverse mayonnaiser i Thailand med ca. 300g sukker i en pose på 500g mayo Rolll

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

TG950
Lung Yao skrev:

bentmj skrev:
Hej.
Tak for de gode svar.

Lavede også lige 3 dejlige rejecoctail, så der skal guffes i dag. Tid til lidt spansk fodbold. God weekend til jer alle.
Mvh. Bent

Jeg kan godt forstå din datters betænkelighederne fordi :<< Créme fouettée(pisket) (whipped cream)>>
Thai: ครีมที่ตีจนเบาและฟู
[img]http://jaimelerable.ca/sites/default/files/styles/grande-16-9/public/recettes/creme_fouettee.jpg[/img] is not a valid Image.

og << Crema para batir (slået/pisket)
>> er begge simpelhen Piskefløde .
Hvorimod Creme fraiche er et syrnede mejeriprodukt : Sour cream som .... skrev.

http://en.wikiped...a%C3%AEche

Men i manglende af bedre er det et udmærket alternativt, især når man er ved at "brække sig" over de diverse mayonnaiser i Thailand med ca. 300g sukker i en pose på 500g mayo Rolll

.

ligesom i #6 Wink
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

bentmj
Hej Kiss.

Længe siden vi har hørt fra jer, håber i har det godt.
Fandt i et hus i HH?

Håber i havde en god lidt forsinket julefrokost.

Kommer i snart til Surin?

Pas godt på jer selv og hinanden.

Spring til debat: