Se indlæg
 Udskriv debat
Surt Show i Wien
Anonym Bruger
Hvis i en af dagene passerer lufthavnen i Wien, på vej mod dk, og syntes at security vagterne ser glade
ud, er det måske fordi at de i går "neglede" min 1/1 liter Bombay gin, som var købt i Suvarnibum's toldfri,
King Power shop.

Flasken som var behørigt indpakket og forseglet i en plastic pose, lå i min håndbage.

Jeg blev stoppet i security i Wien, kunne fremvise original kvitteringen og alligevel blev den konfiskeret.

Forklaringen jeg fik var, at den ikke kom fra et EU land, eller fra flyet og derfor ikke ikke måtte bringes videre,
som hånd bagage.

Vagterne flinke, men emnet var slet ikke til diskussion. Reglen havde værende gældende i flere år fik jeg oplyst.

De foreslog at jeg som en løsning, kunne checke hele min håndbage, incl spiritus ind som bagage det sidste
stykke vej til DK.!

Det besluttede jeg så at gøre og den flinke security mand, fulgte mig gennem hele systemet frem til bagage indcheck.

Der kunne de se, at jeg allerede havde 2 stk. bagage checket ind, så jeg skulle derfor betale extra for håndbagagen.

Efter vejning, forlangte Austria, at jeg hostede op med 65 Euro...!

Nixen, jeg afleverede med sorg min flaske og måtte hele vejen tilbage, og forfra med nyt security check.

Denne gang uden spiritus og problemer.

Men jeg var sgu sur. Angry

Andre, som kendte den regel.?
Redigeret af Anonym Bruger d. 11/01-2013 05:45

handy
DK skrev:

Hvis i en af dagene passerer lufthavnen i Wien, på vej mod dk, og syntes at security vagterne ser glade
ud, er det måske fordi at de i går "neglede" min 1/1 liter Bombay gin, som var købt i Suvarnibum's toldfri,
King Power shop.

Flasken som var behørigt indpakket og forseglet i en plastic pose, lå i min håndbage.

Jeg blev stoppet i security i Wien, kunne fremvise original kvitteringen og alligevel blev den konfiskeret.

Forklaringen jeg fik var, at den ikke kom fra et EU land, eller fra flyet og derfor ikke ikke måtte bringes videre,
som hånd bagage.

Vagterne flinke, men emnet var slet ikke til diskussion. Reglen havde værende gældende i flere år fik jeg oplyst.

De foreslog at jeg som en løsning, kunne checke hele min håndbage, incl spiritus ind som bagage det sidste
stykke vej til DK.!

Det besluttede jeg så at gøre og den flinke security mand, fulgte mig gennem hele systemet frem til bagage indcheck.

Der kunne de se, at jeg allerede havde 2 stk. bagage checket ind, så jeg skulle derfor betale extra for håndbagagen.

Efter vejning, forlangte Austria, at jeg hostede op med 65 Euro...!

Nixen, jeg afleverede med sorg min flaske og måtte hele vejen tilbage, og forfra med nyt security check.

Denne gang uden spiritus og problemer.

Men jeg var sgu sur. Angry

Andre, som kendte den regel.?

Undskyld sådan har det da været jeg ved ikke hvor længe......Smileingen spiritus eller andre væsker med mindre man skal flyve direkte Cool

rinpoche
Du kunne godt have fået den med uden at betale de 65 Euro.

Det krævede blot at du medbragte den "indenbords" Cheers

chaingmai
ja, jeg har oplevet det i københavns lufthavn.jeg skulle vidre med til aalborg,med 2fl. spiritus, men blev stoppet i security,der ville tage flaskerne, som var pakket med kvit. og det hele nøjagtig som de pakker i københavn,men jeg fik via den flinke dame ved sas.sendt min håndbagage som rejsegods, og redde spriten,,,,,,,,,,Cheers

Anonym Bruger
rinpoche skrev:

.

Hvis den holder vand...

Hvorfor h''''''

Får man så ikke denne oplysning.?

flyer
DK skrev:

rinpoche skrev:

.

Hvis den holder vand...

Hvorfor h''''''

Får man så ikke denne oplysning.?

Så tror jeg sgu du var blevet lidt for beruset til at flyve......Cheers
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

Frank
Det er en af grundene til, at jeg aldrig køber flasker i lufthavne - den anden er, at jeg sjældent synes at der er noget at spare ved at købe toldfrit. Det er muligt at det er toldfrit, men så er der lagt en tilsvarende ekstra fortjeneste oveni.

Så flasker ryger i den indchekkede baggage; så er man også fri for at sætte sig ind i reglementet.

handy
Frank skrev:

Det er en af grundene til, at jeg aldrig køber flasker i lufthavne - den anden er, at jeg sjældent synes at der er noget at spare ved at købe toldfrit. Det er muligt at det er toldfrit, men så er der lagt en tilsvarende ekstra fortjeneste oveni.

Så flasker ryger i den indchekkede baggage; så er man også fri for at sætte sig ind i reglementet.

nu lige Bangkok har nu nogle billige priser på gode flasker som jeg tit har købt ved ankomst.....og den går ikke i cph....Smile

Lung Yao
handy skrev:
....................................................................................................
Undskyld sådan har det da været jeg ved ikke hvor længe......Smile ingen spiritus eller andre væsker [b]med mindre man skal flyve direkte [/b]Cool

Måske i Vienna eller et par andre lufthavne, men her i sidste sommer var der ingen problem i DUBAI med at have øl og spriritus indkøbt i CPH. Personalet i CPH var ikke sikkert om man måtte og det blev ikke bedre at en "lokal beduin" som skulle til Dubai påstod hårdnakket at det måtte man ikke da det var et muslismsk land. Jeg fremhævede at jeg ikke skulle ud og kun være i transit på vej til BKK.
I transit hallen i DUBAI, kiggede security folkene nok på vores medbragte poser men de sagde intet til det da de var indpakket i gennemsigtige poser fra Tax-Free i CPH og forseglet.
Samme samme på vej tilbage fra BKK via DXB. Så reglerne bliver nok fortolket forskeligt rundt om i verden. Til gengæld måtte vi alle samme tage ud over bælte m.m. også skoene af. Yo baby
Selvfølgeligt, går den ikke hvis man fx. skal ud ved mellemlanding og check in igen mod CPH. Så forseglet eller ej = No Go.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Lung Yao
handy skrev:
........................................................................................
nu lige Bangkok har nu nogle billige priser på gode flasker som jeg tit har købt ved ankomst.....og den går ikke i cph....Smile

Jo, i ankomsthallen ved bagage afhentning, men ................... til priser som er det samme eller ofte højere end hvad du skal give nogle gange på tilbud i Bilka - Føtex - Netto m.m.
(fx. 300+ for en karton smøger Shock, godt man er sluppet med det last for længe siden).

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

handy
Lung Yao skrev:

handy skrev:
........................................................................................

Jo, i ankomsthallen ved bagage afhentning, men ................... til priser som er det samme eller ofte højere end hvad du skal give nogle gange på tilbud i Bilka - Føtex - Netto m.m.
(fx. 300+ for en karton smøger Shock, godt man er sluppet med det last for længe siden).

Nu skev jeg gode flasker og ikke slave sprut....ShockShock....og hvad koster smøger i kastrup contra Bangkok....ShockShock

.

Fotofreak
Lung Yao skrev:
(fx. 300+ for en karton smøger , godt man er sluppet med det last for længe siden).

Tror ikke man kan købe toldfri sprut & smøger ved ankomst Kastrup.

"Shop Tax-Free ved ankomst
Hvis der er Tax-Free varer, du ikke fik købt på din udrejse, kan du stadig nå det. Der er mulighed for at handle både i The Tax-Free Shop i shoppingcentret, og i vores Tax-Free shop i bagageområdet. Dog kan der ikke købes tobak og spiritus tax-free ved ankomst."

http://www.cph.dk...nkomst.htm

Redigeret af Fotofreak d. 11/01-2013 12:08

handy
Fotofreak skrev:

Lung Yao skrev:
(fx. 300+ for en karton smøger , godt man er sluppet med det last for længe siden).

Tror ikke man kan købe toldfri sprut & smøger ved ankomst Kastrup.

"Shop Tax-Free ved ankomst
Hvis der er Tax-Free varer, du ikke fik købt på din udrejse, kan du stadig nå det. Der er mulighed for at handle både i The Tax-Free Shop i shoppingcentret, og i vores Tax-Free shop i bagageområdet. Dog kan der ikke købes tobak og spiritus tax-free ved ankomst."

http://www.cph.dk...nkomst.htm
.... jeg snakker kun priser i Bangkok...ved sku godt der ikke er nået der er billigt i cph sorry...

Fotofreak
handy skrev:
.... jeg snakker kun priser i Bangkok...ved sku godt der ikke er nået der er billigt i cph sorry...

Og jeg kommenterede såmænd bare Lung Yao's indlæg - Sorry Smile

DKPete
Jeg har fået at vide hos "King Power" i BKK at EU lufthavne ikke anerkender BKK som en "sikker" lufthavn - derfor må man ikke have flasker med i håndbagagen ved transit i fex Wien eller Amsterdam !

Spring til debat: