Se indlæg
Hvad er "Thai style" ?
|
|
kimberg |
Lagt på d. 09/01-2013 15:52
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 75 |
Ja, jeg håber du har fået lavet skilsmisse særeje. Der er desværre alt for mange som "glemmer" det. Fint nok når man er forelsket til op over begge ører, men træls den dag hvor man skal skilles. Så kan kun opfordre andre til og for fanden få lavet det skilsmisse særeje inden i bliver gift. Hvis hun virkelig elsker dig, kan jeg ikke se at det skulle være noget problem for kvinden og skrive under, da det jo ikke er for pengene hun tager dig, men fordi hun elsker dig. Det er også en god ide og få det lavet, selvom at man ikke har penge, måske man arver. Det skal dog lige siges, at hvis man står til og skal arve efter sine forældre, så kan de indføre i deres testamente, at arven er dit særeje. Så der kan man måske nå og rede lidt, hvis man "glemte" og tage sine forholds regler. Der er så mange som brænder fingerne, med de må lære det på den hårde måde. Håber du kommer ud af det med skindet på næsen. Med venlig hilsen Kim. P.s. Til de nysgerrige. Ja, jeg har selv særeje, selvom jeg aldrig håber det bliver nødvendigt. |
|
|
thongsala |
Lagt på d. 09/01-2013 17:54
|
Øvet medlem Antal indlæg: 307 |
Jeg er ikke så befaren herinde,men,hvad er en troll? EN tøffelhelt? |
|
|
Fotofreak |
Lagt på d. 09/01-2013 18:08
|
Øvet medlem Antal indlæg: 489 |
Måske sådan én: http://da.wikiped...wiki/Troll - eller sådan én: http://addictedto...00x700.jpg M.v.h. Fotofreak Redigeret af Fotofreak d. 09/01-2013 18:18 |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 11/01-2013 17:48
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1244 |
Esben skrev: Hvad er "Thai style" ? Er mange ting, men her et par stykker. Det er Thai style, når du køre mod kørelsesretningen, fordi der er for langt hen til næste uturn. Det er Thai style, når en Thai mand bruger længre tid på at sætte hår, end en pige. Det er Thai style, når pigerne sætter spejle på motorbike (i bil) så de kan se sig selv, og ikke trafiken bag ved. Jeg er sikker på der er mange flere Efter min mening har Esben fat i det rigtige her. Thai style for mig er når du ruller med øjnene og sukker i den givne situation.. det kan f.eks. være når: Du har bestilt en VIP minivan (DEN MED LÆDDERSÆDER OG EKSTRA KOMFORT) og når den ankommer er det en anden ældre model. (desuden var den kun tiltænkt dig og din famile, men der bliver lige samlet en ekstra op på halvvejen som selvfølgelig kører med gratis!!) - Du har booket et hotel med en specifik udsigt, men havner alligevel i underetagen grundet rod i booking systemet. - Du bad tjeneren om 3 forskellige retter plus 3 glas med isterninger og 3 øl... de 2 af retterne kom, du minder tjeneren om den sidste ret og venter nu på hvornår personen indser at vi stadig mangler glassene - Du aftaler et mødested og tidspunkt. du er jo som dansker rimelig punktelig, og venter nu på personen som aftalt hvorpå din mobil ringer og personen spørger dig om hvor du er !? - alt kan fikses med ståltråd. - Det meste funger lige akkurat men så heller ikke mere (og du er ved at få et sammenbrud over det) - Du skal have internet og der er 4 thaier med. 1 til at holde stigen, 1 til at kravle op og tilslutte ledning, den 3. borer et hul og den 4. sætter routeren igang. (den 5. som du først ser nu var over i kiosken for at købe taletid. det er ham som kører bilen) - i 7-11 skal du have en pakke smøger incl. plastpose... INCL. Plastpose BLEV DER SAGT. - Smid skrald åbenlyst overalt. - ingen grund til miljøbevidsthed, plast mm. brænder så sporløst og fint i haven uden lugt gener - INTET går som planlagt Jeg gentager ordet Thai Style inde i mig selv som en reminder på ikke at tage livet så tungt.. Vi er jo trodsalt i smilets land Redigeret af GAMBIT d. 11/01-2013 17:59 Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 11/01-2013 17:54
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
ja gambit, man kan underes over,at så mange rejser til thailand igen og igen..............det er nok i håb om, at det er blevet bedre..., |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 11/01-2013 18:23
|
chaingmai skrev: ja gambit, man kan underes over,at så mange rejser til thailand igen og igen..............det er nok i håb om, at det er blevet bedre..., Godt spørgsmål Chiang Mai.... Efter at have tygget lidt på den er jeg kun kommet til denne konklusion: den gule feber rammer så snart nøglen til hoveddøren i sin etværelses lejlighed i nørre snede bliver drejet rundt, og man knap kan åbne for alle regningerne som er dumpet ind af brevsprækken de 3 mdr man har været væk. Man skruer på sin lorte radiator som knap virker "Thai Style" og tænker at det her skal være løgn. 3 mdr efter står du igen i 7-11 og tager imod en pakke smøger incl plastpose, bare denne gang med et større smil end sidst Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 12/01-2013 02:24
|
mig gik det sådan ,at efter nogle tilløb, bor jeg herude...........jeg ryger ikke.. |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 12/01-2013 03:15
|
Jeg Bor her skam også et år indtil videre................ Er sikker på du ikke bliver snydt for plastposer af den grund
Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
|
Fotofreak |
Lagt på d. 12/01-2013 03:37
|
Øvet medlem Antal indlæg: 489 |
Undskyld 'off topic', men er der nogen der kan svare på, hvorfor den thailandske regering/og forretningerne ikke har set muligheden for en ikke ubetydelig indtjening. For s*atan da, i DK betaler vi rask væk 4 kr. for en bærepose (Farang bærepose = 20 Baht og Thai bærepose = 2 Baht) |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 12/01-2013 05:04
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
De prøvede at afskaffe plastikposerne i Big C i Patong sidste år (eller var det året før?). De brugte endda en masse penge på nogle tumpede genbrugsposer, som de i en periode gav væk gratis, og som sikkert har kostet dem en masse penge. Det var en fiasko, så nu er poserne tilbage igen.
|
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 12/01-2013 05:29
|
som sagt bor jeg her,og det er rigtig at mange plastposer når man handler ind i big c. og andre steder men vi genbruger dem alle bl.a. i vores små indendørs skrallespande, i danmark måtte vi købe dem.............. |
|
|
Mangpengbri |
Lagt på d. 12/01-2013 10:18
|
Begynder Antal indlæg: 2 |
man kan opnå tillid ved at give tillid.. 100%. hvis man ikke helt tror/stoler. på sin partner, vil partnere heller ikke stole tro på en selv. |
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 12/01-2013 13:07
|
den holder ikke 100%......................... |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 13/01-2013 04:29
|
Øvet medlem Antal indlæg: 230 |
- Du skal have internet og der er 4 thaier med. 1 til at holde stigen, 1 til at kravle op og tilslutte ledning, den 3. borer et hul og den 4-5. sætter routeren igang. (den 5. som du først ser nu var over i kiosken for at købe taletid. det er ham som kører bilen) Helt enige, frem for kun at 1 person og hans familie får penge, beskæftiger de 4 person, det er Thai tankegang, og klart en positive måde at tænker i min verden. Og om der kommer 1-4 eller 20 personer er jo et fedt, bare det bliver lavet som man er tilfreds.. Er enige i affald er et kæmpe problem heri landet.. Thai Style er kan vil også være positive, kan det ikke ?? Da jeg flyttet ind på Village vej, kom de og inviteret mig til at dele deres mad og øl, skulle fortælle om mig selv, og de fortalte om dem selv, det var meget vigtige for dem, at jeg nu blev en del af deres lille samfund... Det var deres opgave at jeg faldt til, blev glad for Thailand, og en dag kunne sige at Thailand er lige så godt som Danmark, dette var meget vigtige for dem, at jeg ville tænke positive omkring Thailand.. Hvor ellers inviter man en "fremme" til at side ved sit familie/venner bord selv samme dag som de flytte ind, kan nemt huske hvordan vi Dansker behandler fremme når de flytter ind i "vores" områder.. At de altid prøve at være behjælpelige, at de altid prøver at finde en løsning på ens problem... Thai lyst til altid at prøve at snakke med en, prøve at får en en til at føle sig tilpas... Der taknemlighed hvis man bare hjælpe dem lidt.... Jeg hjælp en ælder forvidret Thai dame ind til et overraskende besøg ved hendes datter og svigersøn.. Til trods for hun ikke snakket English og jeg på det tidspunkt intet Thai kunne. Ja så fik jeg da hende med i 2 forskellige busser, og vi fandt den shop hun skulle til.. Jeg blev straks inviteret på mad sammen med dem alle sammen, jeg blev takket mange gange... Jeg skulle desvære mødes med andre personer, så jeg måtter videre.. Jeg kunne fortælle mig andre ting fra hverdagen her nede, hvor Thai Style bare er kanon... Jeg er da også klar over de negative Thai style ting, men de overskygge da det ikke det hele.. Hvorfor altid skrive om de negative oplevelser, når der nu er så mange positive oplevelser også... Men det er måske Dansk Style, altid negative omkring Thailand ?? Mvh Et stk glad Badedyr... |
|
|
Skeptikeren |
Lagt på d. 13/01-2013 04:40
|
Øvet medlem Antal indlæg: 330 |
Badedyr, Virkelig kloge ord, især de sidste, som jeg til stadighed undrer mig over er de fremherskende på alle fora. Hvis folk er så utilfredse, også med Thai-Style, hvorfor komme de her så, igen og igen? Jeg personlig har aldrig i mit iv - bortset fra mine oplevelser med de indfødte i Kenya, oplevet en sådan hjertevarme som her i Thailand, det opvejer langt alt det negative som findes omkring i dagligdagen, men, desværre må man så sige, for det meste er det på grund af Farangers opførsel. Somrak Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012) Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2 Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej! |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 13/01-2013 08:34
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
http://www.bangko...s-airwaves http://www.bangko...er-run-out De to artikler fra Bangkok Post i dag rammer plet. Fortsat god soendag. Mvh. |
|
|
Boes |
Lagt på d. 13/01-2013 10:06
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2688 |
hugoboerge skrev: http://www.bangkokpost.com/lifestyle/family/330550/the-awful-truth-certainly-not-on-this-kingdom-s-airwaves http://www.bangko...er-run-out De to artikler fra Bangkok Post i dag rammer plet. Fortsat god soendag. Mvh. Rigtigt gode indlag !!!!! "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 13/01-2013 15:04
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Uanset hvad man så end måtte mene om thailænderes særkende, som vel i sin enkelthed ikke kan italesættes efter prioriteringen af positive eller negative indgangsvinkler til emnet, er der en lille sød ting, som jeg ikke har kunne undgå at bemærke. Thailændere er ret umiddelbare og reagerer ofte impulsivt. Specielt hvad lysten til et eller andet spiseligt angår. Det er tit på de underligste tidspunkter, at lysten til de "særeste" madvarer opstår. Gerne noget, der er menneskeligt umuligt at opdrive, hvor man er. Synes egentligt det er uskyldigt, men man forsøger jo det bedste som ægtemand. Men friske majskolber i januar til din "yam"..Lille skat ;-) Det er er en hård opgave. Det var dine friske blæksprutter, du ville have til natmad igår også Men så er det rigtig "thai style" at bruge hvad der kan skaffes lige her og nu, for at tage den værste rystelse, og så glæde sig til næste gang man har mulighed for at gøre det rigtigt. Lige nu har jeg nydt en lækker frokost,med det der var muligt at skaffe i Netto, der med fruens ord "ikke var så ringe endda". Måske bedre end første indskydelse |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 13/01-2013 15:09
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
sudsakhon skrev: .................................................................. Thailændere er ret umiddelbare og reagerer ofte impulsivt. Specielt hvad lysten til et eller andet spiseligt angår. Det er tit på de underligste tidspunkter, at lysten til de "særeste" madvarer opstår. Gerne noget, der er menneskeligt umuligt at opdrive, hvor man er. ................................. Værste tidspunkt for fænomenet under PMS og i aldeleshed under "Rugetid" . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Tivort |
Lagt på d. 13/01-2013 15:38
|
Begynder Antal indlæg: 5 |
rinpoche skrev: Ikke fordi dette scenario ikke kan finde sted, men jeg tror at Tivort er en troll. 1) Hvis både han og konen er 40 år plus, så er børnene sandsynligvis så gamle, at en familiesammenføring næppe kan finde sted. 2) Jeg kan ikke i min vildeste fantasi forstille mig, at børnene bruger udtrykket "thai style". 3) Ingen thai børn ville vove at kalde deres nye "far" for en "dum dansker". 4) Jeg nægter at tro på, at nogen mand i den grad vil finde sig i at være en dørmåtte. Mange tak for svarene, der kom flere end jeg havde regnet med. Jeg kan bekræfte, at jeg IKKE er en Troll, da det er ramme alvor. Svar til punkt: 1) Børnene går i folkeskolens 9+10 klasse. 2) Jo. Min familie siger det er normalt for teenagere, men de to børn her tænker ikke over konsekvensen for hvad de står og siger. 3) Hvis jeg havde lavet hemmelige optagelser i hjemmet, ville du blive overrasket over over min kones og børnenes opførsel. Men jeg er ikke en person, som forsøger at ødelægge ægteskabet med denne metode for ellers havde jeg aldrig giftet mig med min kone. 4) Jeg har også fået samme besked det sidste stykke tid, at jeg må være en "blid" og energifyldt person. Som svar til nogle af de andre indlæg kan jeg tilføje at jeg mødte min kone i Danmark efter mund til mund metoden, da hun var på besøg hos nogle thailandske familie medlemmer. Hun har boet i NordØst Thailand og i følge hendes eget udsagn aldrig været i de sydlige områder. Hun kunne ikke lide thailændere fra Syd, da det vist var noget med rød og gule farver. Det eneste større beløb hun havde fået tilsendt, var til den sidste flyrejse lige før vi blev gift i danmark og efterfølgende blot lidt penge til indkøb af fødevarer og varmt tøj. I øjeblikket er der en lille positiv fremgang, men om det er reelt vil tiden vise, når jeg i den nærmeste fremtid igen vil forøge at få en alvorlig samtale med kone. Hvis hun stadig nægter og løber skrigende bort, så er grænsen nået for mit vedkommende. |
|
Spring til debat: |