Se indlæg
Hvad er "Thai style" ?
|
|
Tivort |
Lagt på d. 05/01-2013 16:48
|
Begynder Antal indlæg: 5 |
God dag i forumet. Jeg havde egentlig troet at jeg skulle bidrage med noget positivt, men må erkende at jeg nok må spørge om hjælp i stedet for. En kort beskrivelse omkring mit samliv: Jeg er en mand og har været gift i 4+ år. Vi er begge 40+ år. Hun har to børn (Ikke mine biologiske børn). Hendes børn har nået eksamens alderen i folkeskolen. Som skrevet har jeg været gift i 4+ år og det gik ganske fint det første år. Efter et år begyndte min kone at beklage sig over, at hun savnede sine børn meget. Det er så til at forstå og da hun har været et år i danmark, begyndte jeg at undersøge hvordan hun nemmeste kunne blive sammenført med sine børn her i Danmark. Det lykkedes og så var der fred i hjemmet, men sker der så ? Min kone mister hurtigt interessen for sine børn og var sjældent hjemme hos børnene. Jeg forsøger på bedste vis at kommunikere og hjælpe børnene på rette vej i et nyt land. Efter et halvt år og da børnene skal begynde i folkeskolen forsøger jeg at få en samtale med min kone, men det nægter hun (Undskyldning: Hun var træt). Efterfølgende har hun været træt hele tiden, hver gang jeg forsøgte at få en samtale med hende. -- Nu spoler jeg tiden to år frem -- Børnene har gået to år i folkeskolen og det går ikke særligt godt. Der har været et stort fravær i skolen m.m. og det har min kone ignoreret. De forsøger heller ikke at tale dansk i hjemmet og min kone vil heller ikke tale dansk mere end højst nødvendig med mig ! Nu har jeg måske være lidt for blid gennem årene og havde håbet på at det hele vil falde på plads. Men det gjorde det så ikke og jeg er temmelig skuffet. Min kone igonerer mig bare endnu mere, børnene igonerer mig. Dog kan børnene finde på sige at jeg bare er en dum dansker, så lidt dansk kan de åbenbart ! Efter min formodning baseret på de sidste to år, virker det som om mine kone har forkastet alt og kun vil leve livet som "Prinsesse". Hun bruger stort set hele dagen efter arbejdstid med fornøjelser sammen med sine veninder. Når jeg så ringer til hende og spørge hvornår hun kommer hjem, svare hun blot: Senere og at jeg kan passe mig selv i hjemmet. Jeg kunne fortsætte lang tid endnu, men vil nu lægge forsigtigt ud med nogle spørgsmål. Hvad er "Thai style" ? (Min kone og hendes børn bruger tit denne sætning, når de vil undgå spørgmål fra mig) Hvad mener min kone, når hun siger at hun ikke kan bestemme over børnene ? (Den undskylding er brugt i snart 2 år, da hun siger børnene er for gamle) Hvorfor vil min kone ikke længere vise gensidig respekt til mig ? (Skal jeg virkelig købe de "Gaver" som hun peger på: Ny bil, mobiltelefon m.m.) Venlig hilsen til forumets medlemmer og godt nytår. |
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 05/01-2013 17:29
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
jeg kan som sådan ikke give dig et godt råd, men som jeg ser det er der ingen vej tilbage, du kan ikke redde det ægteskab du har som du selv skriver været alt for flink og er blevet groft udnyttet,det er hårdt og sige det, men lad dig skille og kom videre med dit liv,der er jo andre fisk i havet,og lad så din kone og børn prøve og dyrke deres ,, thai style" alene håber det bedste for dig................. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 05/01-2013 21:19
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Ha ha chaingmai - "thai style" er jo netop, at manden skrider når han har fået nok, eller mister interessen. Så finder man blot en ny familie, og glemmer alt om den gamle. That's thai style. |
|
|
Joe |
Lagt på d. 05/01-2013 22:41
|
Øvet medlem Antal indlæg: 278 |
Phuha det lyder ikke rart. Men i har dog alligevel været gift i 4 år, og derfor må der trods alt stadig være noget der fungerer i jeres forhold, eller noget som i kan bygge videre på. Du kommer nok ikke uden om at tvangsindlægge konen til en snak, eller flere, omkring hvordan i bedst kommer videre. Du kunne f.eks starte med at forklare hvordan du har det med hende og børnene. At du ønsker det bedste for dem alle, men at du savner det første år i havde sammen osv. Du ved selvfølgelig bedst hvad der skal tales om, og hvordan det skal ''serveres''. Hvis det hele virker som en for stor mundfuld, kan du jo skrive det ned i brev, evt. få en ven til at oversætte til thai hvis hun ikke er så god til dansk endnu. Læg brevet sammen med en lille gave til hende, så hun bliver bekræftet i at hun betyder noget for dig. Jeg håber i finder ud af det. |
|
|
jojokent |
Lagt på d. 06/01-2013 12:33
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 74 |
for det foerste ikke gift dig med en bargirl . Og stik saa haendene ned i bukserne og se om du har nogle nosser. Boenene har boet ved dig i nogle aar nu i DK, saa hvis du ber dem om noget og de snakker om thaistyle, saa skulle jeg satmne nok visse dem thaistyle . Og ud af DK med den kaelling |
|
|
natty |
Lagt på d. 06/01-2013 13:07
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
jeg tror sgu jeg ville lade mig skille, det virker ikke som om hun vil ændre sig. Håber du har særeje og børnene har du jo ikke adopteret, så ingen børnepenge der? Thai style er i dette tilfælde, ikke andet end en undskyldning for manglende respekt og ligegyldighed overfor dig, dit liv og dine forventninger om, hvordan et samliv bør fungerer. Det lyder måske lidt hårdt, men kom ud at det forhold så hurtigt og smertefrit som muligt, også selvom hun måske bliver nødt til at tage tilbage til Thailand. Hun vil kun prise sig lykkelig for, at du som dansk mand ikke praktiserer thaistyle i dette tilfælde. PS Hun har også fået vendt børnene mod dig, hvor har de mon lært at kalde dig "en dum dansker", vel af hende, som dermed fortæller dig hvad hun mener om dig. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 06/01-2013 13:09
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
jojokent skrev: for det foerste ikke gift dig med en bargirl . Og stik saa haendene ned i bukserne og se om du har nogle nosser. Boenene har boet ved dig i nogle aar nu i DK, saa hvis du ber dem om noget og de snakker om thaistyle, saa skulle jeg satmne nok visse dem thaistyle . Og ud af DK med den kaelling Som jeg laeser det saa staar der intet om en "bargirl" men bortset fra det saa kan en bargirl vaere et ligesaa godt menneske som alle andre kvinder, saa ingen fordomme her. Det er ikke saerlig rar laesning og der er nok ikke noget at "redde" her og saa haaber jeg at i har saereje osv osv saa konen ikke stikker af med halvdelen. Kom ud af det aegteskab og kom videre. Held og lykke. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 06/01-2013 13:30
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 86 |
Enten er du en "Troll" og hvis det ikke er tilfældet så mand dig i den grad op og vis hende hvem der har bukserne på .... Måske du kunne give hende et realitetstjek ved at sidde og søge på billige enkeltbilletter til Thailand på nettet..... Det lyder jo helt vanvittigt at du skulle ligge SÅ meget under for hende. "Når jeg så ringer til hende og spørge hvornår hun kommer hjem, svare hun blot: Senere og at jeg kan passe mig selv i hjemmet" DET er "Thai Style" ...hun har fundet en mand der har flere penge " |
|
|
thongsala |
Lagt på d. 06/01-2013 20:42
|
Øvet medlem Antal indlæg: 307 |
Tivort skrev: God dag i forumet. Jeg havde egentlig troet at jeg skulle bidrage med noget positivt, men må erkende at jeg nok må spørge om hjælp i stedet for. En kort beskrivelse omkring mit samliv: Jeg er en mand og har været gift i 4+ år. Vi er begge 40+ år. Hun har to børn (Ikke mine biologiske børn). Hendes børn har nået eksamens alderen i folkeskolen. Som skrevet har jeg været gift i 4+ år og det gik ganske fint det første år. Efter et år begyndte min kone at beklage sig over, at hun savnede sine børn meget. Det er så til at forstå og da hun har været et år i danmark, begyndte jeg at undersøge hvordan hun nemmeste kunne blive sammenført med sine børn her i Danmark. Det lykkedes og så var der fred i hjemmet, men sker der så ? Min kone mister hurtigt interessen for sine børn og var sjældent hjemme hos børnene. Jeg forsøger på bedste vis at kommunikere og hjælpe børnene på rette vej i et nyt land. Efter et halvt år og da børnene skal begynde i folkeskolen forsøger jeg at få en samtale med min kone, men det nægter hun (Undskyldning: Hun var træt). Efterfølgende har hun været træt hele tiden, hver gang jeg forsøgte at få en samtale med hende. -- Nu spoler jeg tiden to år frem -- Børnene har gået to år i folkeskolen og det går ikke særligt godt. Der har været et stort fravær i skolen m.m. og det har min kone ignoreret. De forsøger heller ikke at tale dansk i hjemmet og min kone vil heller ikke tale dansk mere end højst nødvendig med mig ! Nu har jeg måske være lidt for blid gennem årene og havde håbet på at det hele vil falde på plads. Men det gjorde det så ikke og jeg er temmelig skuffet. Min kone igonerer mig bare endnu mere, børnene igonerer mig. Dog kan børnene finde på sige at jeg bare er en dum dansker, så lidt dansk kan de åbenbart ! Efter min formodning baseret på de sidste to år, virker det som om mine kone har forkastet alt og kun vil leve livet som "Prinsesse". Hun bruger stort set hele dagen efter arbejdstid med fornøjelser sammen med sine veninder. Når jeg så ringer til hende og spørge hvornår hun kommer hjem, svare hun blot: Senere og at jeg kan passe mig selv i hjemmet. Jeg kunne fortsætte lang tid endnu, men vil nu lægge forsigtigt ud med nogle spørgsmål. Hvad er "Thai style" ? (Min kone og hendes børn bruger tit denne sætning, når de vil undgå spørgmål fra mig) Hvad mener min kone, når hun siger at hun ikke kan bestemme over børnene ? (Den undskylding er brugt i snart 2 år, da hun siger børnene er for gamle) Hvorfor vil min kone ikke længere vise gensidig respekt til mig ? (Skal jeg virkelig købe de "Gaver" som hun peger på: Ny bil, mobiltelefon m.m.) Venlig hilsen til forumets medlemmer og godt nytår. Åh,nej. Har selv været den mølle igennem.Det ægteskab er umuligt,at redde. For børnenes skyld,få gjort en ende på det NU. Det er fandme synd fpr sådan nogle børn, Din kone fortjener et stort los i røven,hellere i dag end i morgen----for alles skyld. Da jeg var i din situation,tænkte jeg hele tiden : Det ordner sig nok. Det gør det bare ikke! Det kan kun blive værre. Det vil ad åre,gøre dig rigtig ked af det. Håber ikke du har mange penge indvolveret i dette. Efter jeg forlangte en skilsmisse,som hun kraftigt modsatte sig,blev hun boende i mit hus i et halt år.Kunne ikke sparke hende ud. Få det overstået,jo før jo bedre. Og velkommen til Dansk Thai Website |
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 06/01-2013 21:45
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 852 |
thongsala skrev: Åh,nej. Har selv været den mølle igennem.Det ægteskab er umuligt,at redde. For børnenes skyld,få gjort en ende på det NU. Det er fandme synd fpr sådan nogle børn, Din kone fortjener et stort los i røven,hellere i dag end i morgen----for alles skyld. Da jeg var i din situation,tænkte jeg hele tiden : Det ordner sig nok. Det gør det bare ikke! Det kan kun blive værre. Det vil ad åre,gøre dig rigtig ked af det. Håber ikke du har mange penge indvolveret i dette. Efter jeg forlangte en skilsmisse,som hun kraftigt modsatte sig,blev hun boende i mit hus i et halt år.Kunne ikke sparke hende ud. Få det overstået,jo før jo bedre. Og velkommen til [url=http://www.dansk-thai.dk]Dansk Thai Website[/url] Desværre...... jeg er 100% enig med dig. Konen elsker ham overhoved ikke. I dette tilfælde betyder "Thai style" man ignorer sin mand når man ikke elsker ham. Tivort Kom af med hende NU. PS Håber ikke du har alt for mange penge bundet i hende |
|
|
Snerle |
Lagt på d. 07/01-2013 18:39
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 32 |
Som dum ”farang” (humanistisk dansker opdraget til at tro på det gode i andre mennesker) må du prøve at komme til den erkendelse at din kone hele tiden har betragtet dig som en investering. Det der førte til Jeres ægteskab har for dig set ud som kærlighed, men fra hendes side har det ikke været den form for kærlighed vi kender, men derimod et velovervejet ønske om at opnå et bedre forsørgelsesgrundlag. Det gør ondt at komme til denne erkendelse, men du snyder kun dig selv ved ikke at gøre det. For hende er hver dag i Jeres ”forhold” en investering. Efter et antal år har hun opnået permanent ophold i Danmark og så er dine dage talte hvis du ikke hele tiden indfrier hendes ønsker om at betale rejser til Thailand for hende og børnene, at sende penge til hendes familie og måske at købe et hus til hende i Thailand. Måske bliver hun hos dig, men hvis hun aldrig er hjemme er der stor chance for at hun har en eller flere kærester ved siden af dig. Hvis du ikke forsyner hende med penge siger hun sikkert til dig: ”Du har ikke god hjerte” (jai dee). Hun siger nok at ”Thai Style” er at have god hjerte. Ikke noget ondt ord om barpiger, der er sikkert nogle der føler at det er den eneste mulighed. Jeg har respekt for de piger der gør det fordi de skal forsørge børn og familie, men der er helt sikkert også nogle piger der godt kunne klare sig med et arbejde i marken eller på en fabrik, men som bare bliver tiltrukket af barlivet fordi det giver mange flere penge. Desværre tror jeg at de piger der selv har valgt at være barpiger har ”Thai Style”, de er dovne, dybest set foragter de ”faranger”, de vil helst være sammen med andre Thaier og ønsker ikke at lære dansk. De kan bo i Danmark i mange år, men deres plan er hele tiden at flytte hjem når de har sparet op til et hus. Det er trist at du har mødt en pige med ”Thai Style”, men måske også naivt. Og det er meget trist med hendes børn. Selv har jeg haft en Thailandsk kæreste her i Danmark. Kun kortvarigt skal det siges. Hun investerede 6 måneder i mig og det var en dejlig tid. Hun spurgte hurtigt om vi skulle gifte os, men jeg synes det var for hurtigt. Så begyndte hun at spørge om jeg ville betale hendes bilreparationer, til hendes syge mor i Thailand, til forbedringer af hendes hus i Thailand, til rejse for hende og hendes to børn til Thailand… Ja, og her var jeg altså ikke villig nok. Eller som hun selv har udtrykt det, hun kunne ikke så let styre mig. Nu har hun en ny kæreste og ham kan hun bedre styre, de har allerede været på ferie i Thailand to gange. Det mest triste som jeg ser det er hendes to forholdsvis godt integrerede børn her i Danmark. De må se på at deres mor finder ny kæreste hver gang den gamle stopper med pengestrømmen, det gør mig sur. Jeg tror bestemt ikke at alle Thailandske piger er sådan, men en pige med ”Thai Style” kan du ikke ændre på. Det er trist når nogen er så pengefikseret og vil gå så langt som til at misbruge andre menneskers følelser. Jeg kunne forstå hvis du har ondt af børnene, men de er åbenbart heller ikke begejstret for dig, så ud af det forhold hurtigst muligt!!! |
|
|
AlexL |
Lagt på d. 07/01-2013 19:19
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 28 |
Supergode indlæg til at fortælle stakkels Tivort at den er helt gal, og se da at komme væk fra det arrangement, for ægteskab er det ikke. Skræmmende så mange der ryger i fælden, kig her, og bliv lidt klogere: Redigeret af AlexL d. 07/01-2013 19:24 |
|
|
Joe |
Lagt på d. 07/01-2013 22:55
|
Øvet medlem Antal indlæg: 278 |
Hvis flertallet har ret så, elsker du ikke din kone, det er bedst for børnene du lader dig skille & dit ægteskab står ikke til at redde. Var det svarene du ledte efter? |
|
|
handy |
Lagt på d. 08/01-2013 22:39
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1057 |
Ja penge og kærlighed går desværre ofte hånd i hånd...har lige hilst på en der har været i Dk et gange men nu har meldt op kassen er tom.....skal du sår til Danmark til sommer Hvad fanden skal jeg det for han sender ikke penge og skaffer mig ikke arbejde.....så gider ikke tage til Dk men bliver oppe i det hus han nåede at betale inden han blev flad...min min ven er stadig forelsket.... skal lige siges de kendte hinanden 1 år får han byggede huset.... men han er ved godt mod og meder sig ind :i scor dk igen..... |
|
|
Frank |
Lagt på d. 09/01-2013 08:54
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
Uanset om din kone kommer fra Thailand, Tasmanien, Tyrkiet eller Taastrup lyder beskrivelsen som et sølle ægteskab, hvor du mildest talt hverken lyder lykkelig og blot en smule tilfreds med situationen, og ej heller synes at have forventninger om forbedringer. Med mindre du har et uudtalt ønske om at fortsætte, så er der kun en fornuftigt løsning: Skilsmisse. Hvad er "Thai style" ? Svar: "Vi gider ikke at høre på dig!"(Min kone og hendes børn bruger tit denne sætning, når de vil undgå spørgmål fra mig) Hvad mener min kone, når hun siger at hun ikke kan bestemme over børnene ? (Den undskylding er brugt i snart 2 år, da hun siger børnene er for gamle) Svar: "Jeg gider ikke at bruge tid på mine børn!" Hvorfor vil min kone ikke længere vise gensidig respekt til mig ? (Skal jeg virkelig købe de "Gaver" som hun peger på: Ny bil, mobiltelefon m.m.) Svar: "Hun har ikke nogen respekt for dig, så der ikke noget at vise!" |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 09/01-2013 09:47
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Ikke fordi dette scenario ikke kan finde sted, men jeg tror at Tivort er en troll. 1) Hvis både han og konen er 40 år plus, så er børnene sandsynligvis så gamle, at en familiesammenføring næppe kan finde sted. 2) Jeg kan ikke i min vildeste fantasi forstille mig, at børnene bruger udtrykket "thai style". 3) Ingen thai børn ville vove at kalde deres nye "far" for en "dum dansker". 4) Jeg nægter at tro på, at nogen mand i den grad vil finde sig i at være en dørmåtte. |
|
|
Frank |
Lagt på d. 09/01-2013 09:58
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
rinpoche skrev: Ikke fordi dette scenario ikke kan finde sted, men jeg tror at Tivort er en troll. 1) Hvis både han og konen er 40 år plus, så er børnene sandsynligvis så gamle, at en familiesammenføring næppe kan finde sted. 2) Jeg kan ikke i min vildeste fantasi forstille mig, at børnene bruger udtrykket "thai style". 3) Ingen thai børn ville vove at kalde deres nye "far" for en "dum dansker". 4) Jeg nægter at tro på, at nogen mand i den grad vil finde sig i at være en dørmåtte. Det kan du nok have ret i, at der er troll risiko. Punkt fire tror jeg er mere almindeligt forekommende end man skulle tro uafhængig af etnisk sammensætning af ægteskab. Jeg tror dog også, at de ægteskaber har en begrænset levetid - ligesom Tivorts, hvis han/hun da ikke er en troll . |
|
|
Esben |
Lagt på d. 09/01-2013 10:49
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 47 |
Hvad er "Thai style" ? Er mange ting, men her et par stykker. Det er Thai style, når du køre mod kørelsesretningen, fordi der er for langt hen til næste uturn. Det er Thai style, når en Thai mand bruger længre tid på at sætte hår, end en pige. Det er Thai style, når pigerne sætter spejle på motorbike (i bil) så de kan se sig selv, og ikke trafiken bag ved. Jeg er sikker på der er mange flere |
|
|
thongsala |
Lagt på d. 09/01-2013 13:13
|
Øvet medlem Antal indlæg: 307 |
Den skrækkelige thai kone,som det lykkedes mig,at blive skilt fra,for 15 år siden,er blevet i Danmark,hvilket er fint,idet vi har børn sammen. Jeg er i mellemtiden,blevet gift lykkeligt igen, og hun har en boyfriend på femte eller sjette år, som er glad for hende,fint. Jeg mødes med hende ind i mellem,når der er et eller andet med børnene,eller skolen,som skal ordnes,fint. Næsten,hver gang,dette sker,foreslår hun, at vi,hende og jeg og børn,tager røven på vores respektive boyfriend/kone,og stikker af til Thailand sammen.og nyder vores otium. DET er thai style. Meget thai. |
|
|
Boes |
Lagt på d. 09/01-2013 14:46
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2688 |
No money = No honey igen og igen. Eller også er OP helt enkelt ikke vaerd at samle på.....Og det har Thaidamen indset. Typisk opførsel af en troll nyindmeldt og går ikke ind i diskussionen han har startet "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
Spring til debat: |