Se indlæg
 Udskriv debat
Maharat hospital needs blood from foreigners
Anonym Bruger
Maharat hospital in Korat needs blood from foreigner to help a foreigner at ICU.
He is Dutch, his name is "Sander" and it will help him a lot if you can go at
Maharat and give blood for him. No blood type was given to him. I was told
any blood type from foreigners. He has been there for 3 days and this is urgent.

This is the only information I have.

Admin of [url]www.isaan.com[/url]

paulsenp
Ingen specifik blodtype, men det skal være fra en "foreigner".
Det lyder underligt, men man må håbe for den stakkels mand, at de ved, hvad de gør.
Peter

Gert
Det lyder mærkeligt, der er en blodtype, også i los

lindy
Nogen blodtyper er helt almindelige blandt europæere. og
sjælne hos thaier. så måske derfor?

Blod kan skilles, og bruges til mange formål, bla. til akut blødning.

Med det rend af turister på sygehusene, er blodbanken måske ved at løbe tør?

Er man rask, var det måske en god ide at give en sjat, hvis man kommer forbi et sygehus?

Jeg har selv vøret bloddonor i 30 år, men må ikke mere p.g.a. medicin.
Smile

Skipper Hans
Her paa Philippinerne sender konsulatet en mail/sms naar man er tilmeldt og de bliver varskoet - vores blod passer ikke sammen med de lokales... fin ordning og har selv givet en sjat (dog uden at faa den obligatoriske bajer)

Mvh
Hans Taestensen
Las Pinas City
Philippines

paulsenp
Ganske rigtigt lindy,

der er forskel på, hvor almindelige de forskellige blodtyper er blandt f.eks. europæere og asiater, men i dette tilfælde er blodtypen åbenbart ligegyldig.

Derfor må det være plasmaet, ikke blodpladerne, de er ude efter, og jeg undrer mig bare over, hvilke forskelle der kan være, som kan gøre thailænderes blod uanvendeligt i dette tilfælde.

@ Skipper Hans, jeg har givet blod i Japan uden at der blev sagt noget om eventuelle "race-problemer". Selvfølgelig kan der være den slags forskelligheder, jeg er bare nysgerrig efter at vide, hvad det er.
Peter

Spring til debat: