Se indlæg
 Udskriv debat
Visum til Myanmar
jc
Er der nogen af Jer, som har prøvet at søge visum til Myanmar i Bangkok? Hvor søger man og hvordan fungerer det?
Boet i Bangkok 1980-1983.

agent007
Prøv det link her http://www.mofa.g...iland.html

thongsala
For et par år siden fik vi, min kone og jeg, visa på ambassaden inde på Sathorn Nua,uden besvær.
Vi valgte at gøre rejsen lidt anderledes,og tog ned til Ranong (dejligt sted,iøvrigt)
Fra Ranong,fandt vi en lille båd,som kunne sejle os over til Burma.Vi fandt hurtigt ud af,denne båd var et rent visarun.Vi var i hvert fald de eneste,som ikke skulle med tilbage til Ranong,så vi lod alle visarunnerne,få deres stempler,så de kunne komme tilbage til den ventende båd.
Så var det vores tur hos "the immigrationsofficer" Uha, jeg tror aldrig de havde set et visum før ! (vores rejsefæller fra Ranong,havde tydeligvis ikke noget visa !)
Efter nogen ståhej og hovedrysten,fik vi venligt forklaret,at vores visum ikke var gyldigt !
Nå,så står man der.Alle uniformerne var begyndt,at lukke immigrationen ned.Så kom immigrationsmanden hen til os og sagde han da var ligeglad med vores opholdstilladelse,og vi bare kunne bevæge os frit omkring.Så vi gik uden om told og immigration ud i byen, en lille småkedelig havneby,som jeg ikke husker navnet på.
På et marked mødte vi "tilfældigvis" immigrationofficer,som nu var i civil.Han ville gerne invitere os på burmesisk øl,hvad han fik lov til.Han forklarede,at han ikke havde autoritet til,at give os visa,da der var "trouble" i området ???
Han gav os navn og adresse på en mand som måske kunne hjælpe os med visa.
Nu troede vi jo at vi skulle ud og møde en femstjernet general,eller en mafioseboss.Det viste sig at alle i byen både kendte manden og adressen,så vi fandt ham hurtigt.
Han var måske ikke lige det vi havde ventet.Bare tæer ,et stort ternet "viskestykke" om lænden,en blodrød mund,som sprøjtede betel ud over os,hver gang han åbnede den.Han var tydeligvis indflydelsesrig,og lavede diverse telefonopkald under vores møde.Jo højere dollarpræmie jeg lovede ham,jo mere ivrig, blev han.Da jeg var kommet op på 200$ pr.stempel,og vi ikke var kommet videre,gav jeg op.
Den flinke mand fulgte os tilbage til havnen,hjalp os med en båd tilbage til Ranong.
Well,vi kom aldrig rigtigt til Burma,men fik da en sjov oplevelse ud af det.
Nu ved ved jeg jo ikke,hvordan visabusinessen på Sathorn Nua foregår i dag,men vær helt sikker på,at få det rigtige visum,inden du rejser.

Spring til debat: