Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Udemokratisk
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 18/12-2012 20:58
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Jeg har ved tidligere lejligheder blandt andet her på siden lukket mine galde ud over blandt andet de kontroller man kan risikere at opleve i lufthavnen når man f.eks. skal til Thailand eller kommer hjem derfra. Det kan være sig de kontroller hvor man bliver visiteret og skal stå og blotte sig for andre end politiet eller hvor man ved paskontrollen kan opleve at ens pas blot bliver langet videre til civilklædte personer fra en eller anden styrelse eller et direktorat som lige har lyst til at checke om man er socialbedrager eller lignende. Enkelte eller flere herinde husker nok nogle af de tråde hvor de debatter var oppe. Og desværre har/havde en del den holdning at det ikke er problematisk med sådanne kontroller hvis man ikke har noget at skjule. Jeg er dog stadigvæk af den overbevisning og mening at det er en politimæssig opgave at knalde forbrydere og at det skal ske på ordentlige vilkår og ved politimæssigt arbejde til trods for de skinger argumenter om at man så sikkert har noget at skjule hvis man syntes det er forkert at alle og enhver kan checke en f.eks. ved si-metode hvor alle bliver checket og man så ser hvem som bliver hængende i maskerne. Siden debatterne dengang her på siden, er man også begyndt med disse multi-kontroller/aktioner på andre områder end i lufthavnen ved udrejse/hjemkomst. Det er f.eks. ved check i butikker f.eks. grønthandlere, kiosker, restauranter, bordeller, byggepladser osv. hvor man uden konkret mistanke belejer stedet og checker for hælervarer, smuglervarer, om der er betalt korrekte afgifter og moms, om folk arbejder sort, modtager penge andre steder fra, opholder sig lovligt i landet, muselort, temperature, datoer og så videre og så videre. Eller hvor motorvejen på Fyn bliver spærret af i begge retninger og alt og alle bliver stoppet og checket for alt lige fra dæktryk, slidbane, overvægt, farven på brændstoffet, skattegæld, smuglergods, temperature, børnepenge osv osv.... Eller når man er begyndt at rive fat i alle som modtager pension og som er bosat udenfor EU for at checke om de modtager noget uberettet. Som oftes ved de multi-kontroller/aktioner bliver nogle siddende i nettet, og det gør der jo fordi der er nogle som snyder og bedrager. Men hvor langt kan man tillade sig i at gå for at afsløre disse snydere og bedragere. Og det kan så diskutteres... Jeg mener det er politiets, anklagemyndighedens og domstolenes opgave at efterforske, opklare og dømme disse forbrydelser, andre mener si-metoder er ok. Nu er der endelig nogle som tør tillade sig at sætte spørgsmål ved si-metoden: - Eksperter: Politiets totalkontroller omgår loven Selvfølgelig er kontrollerne i lufthavnen, og kontrollen af danske pensionister i Thailand osv ikke det samme som en afspærring af en fynsk motorvej, men det burde da alligevel være muligt at drage nogle paralleller mellem sagerne. For hvor i alverden går grænsen for hvad myndighederne kan tillade sig ? Og hvorfor i alverden ser den store del af befolkningen bare stilsigende til uden at tænke, regere eller stille spørgsmål. Har myndighederne noget konkret at gå efter når Børge på 75 skal sende betalte el-regninger og husleje-kvitteringer til en kontrolindstands som er oprettet til formålet eller er vi bare ude i at fordi Muhammed og Jens Otto har snydt og bedraget og det har været fremme i BT og Ekstra Bladet så skal alle lige en tur gennem sien for at se om der er noget at komme efter. Det er sgu' ikke særligt konkret i min verden. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
thongsala |
Lagt på d. 18/12-2012 21:06
|
Øvet medlem Antal indlæg: 307 |
Er for en sjælden gangs skyld stort set enig i Web.`s indlæg. |
|
|
jydetampen |
Lagt på d. 18/12-2012 22:46
|
Øvet medlem Antal indlæg: 355 |
Ja,jeg mener det er helt iorden at spærre en motorvej,der blev bla taget spritbilister,lastbil chauffører som ikke havde orden i sagerne en fik et bødeforlæg på 300,000 kr og hvordan havde forsiden på landets aviser set ud hvis den chauffør havde kørt over en personbil eller kørt op i r.... af en kø fordi han faldt i søvn,eller ham de tog med smugler øl,spiritus og sodavand,som skulle sælges videre uden told og afgifter. Hvad med de butikker som har ansat personer uden gyldig opholds tilladelse,er det fair for de udlændinge som opholder sig lovligt her????? Hvad de resturanter som sælger mad der er halv fordærvet og mus og rotter render rundt i køkkenet,er det fair for dem som bruger friske varer og holder rent så mus og rotter ikke kommer der?????? Dem som bliver hængende i disse kontroller er jo folk som ikke har orden på deres ting,så ingen ballade herfra og jo flere de knalder jo bedre. Så er der sagen om de chauffører fra et nordjysk firma som bevist har snyldt og bedraget med lastbilens kontrol apparat,så de kunne køre rundt og læsse fisk på og af,mens de skulle have lagt i deres seng eller de kom sussende på motorvejen med med 100-120 km/t mens det stadig ved en kontrol ville vise at lastbilen har holdt stille og chaufføren her holdt sit hvil. Så lav endelig flere kontroller og gerne på alle tider af døgnet. Det var dejligt at komme af med lidt galde. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 18/12-2012 23:02
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 641 |
Jeg kan ikke se hvad problemet skulle være. Jeg ved ikke hvad der er galt med kontroller af folk som rejser ud og ind af landet og jeg har så absolut ikke noget imod koordinerede indsatser mod grønthandlere. Spæring af motorvejen har jeg heller ikke noget imod medminde det sker i myldertiden. Men jeg har meget imod folk der arbejder sort mens de får kontanthjælp. Jeg har noget imod pensionister der fusker med pensionen osv. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 18/12-2012 23:59
|
Nu er der så nogle som sætter spørgsmåltegn ved lovligheden af disse totalkontroller og såfremt de har ret og disse kontroller ikke er lovlige. Er kontrollerne så stadigvæk i orden ? Og hvordan adskiller man sig lige fra dem som begår lovovertrædelser ved selv at benytte sig af lovovertrædelser ? Og fint nok at kontrollere folk som rejser ind og ud af landet ? Jamen tager du 1.000 eller 10.000 flyrejsende og spærrer dem inde i nogle døgn så skal der skam nok kommer nogle sjove ting ud sammen med deres fækalier og dermed beretter det så til at alle skal sidde på potten i nogle døgn i et eneværelse indtil de har bevist deres uskyld ? Og så tilmed både på udrejsen og hjemrejse, for der bliver nemlig smuglet sjove ting begge veje. Det samme gør man jo også med pensionisterne i Thailand, beder en masse af dem om at sende en hel masse papirer og så er der skam nok mindst en som bliver siddende sprællende i nettet. De pensionister som virkelig snyder bliver ikke bedt om noget, for man aner ikke de er der da de har adresse hjemme i EU. Helt fint at knalde dem som begår noget ulovligt, ingen alarm over det herfra. Det er de uskyldige og deres rettigheder jeg tænker på. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 19/12-2012 00:43
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 641 |
Webmaster skrev: Nu er der så nogle som sætter spørgsmåltegn ved lovligheden af disse totalkontroller og såfremt de har ret og disse kontroller ikke er lovlige. Er kontrollerne så stadigvæk i orden ? Og hvordan adskiller man sig lige fra dem som begår lovovertrædelser ved selv at benytte sig af lovovertrædelser ? Og fint nok at kontrollere folk som rejser ind og ud af landet ? Jamen tager du 1.000 eller 10.000 flyrejsende og spærrer dem inde i nogle døgn så skal der skam nok kommer nogle sjove ting ud sammen med deres fækalier og dermed beretter det så til at alle skal sidde på potten i nogle døgn i et eneværelse indtil de har bevist deres uskyld ? Og så tilmed både på udrejsen og hjemrejse, for der bliver nemlig smuglet sjove ting begge veje. Det samme gør man jo også med pensionisterne i Thailand, beder en masse af dem om at sende en hel masse papirer og så er der skam nok mindst en som bliver siddende sprællende i nettet. De pensionister som virkelig snyder bliver ikke bedt om noget, for man aner ikke de er der da de har adresse hjemme i EU. Helt fint at knalde dem som begår noget ulovligt, ingen alarm over det herfra. Det er de uskyldige og deres rettigheder jeg tænker på. Nu er jeg ikke jurist men jeg tror skam politiet har retten på deres side. Skulle total kontrollen på fyn være ulovlig skal der nok komme et efterspil, vi lever trods alt i et retssamfund. Derudover så er dit eksempel med at tilbageholde folk i flere døgn jo en grundlov stridig frihedsberøvelse uden konkret mistanke. En kontrol er derimod et meget begrænset indgreb og burde ikke krænke nogen. Jeg vil tillade mig og sammenligne det med en Sprit razzia på en julefrokost dag jeg er da blevet stoppet flere gange på den konto uden jeg var skyldig i noget. |
|
|
sula |
Lagt på d. 19/12-2012 03:08
|
Øvet medlem Antal indlæg: 222 |
Vil give Jydetampen og TomDk fuldstændig ret i det er iorden med de kontroller for som der bliver skrevet razziaer og kontroller både af politiet og told og skat på motorveje tager jo både spritbilister biler med tyvekoster biler fyldt med varer til kiosker osv. Syntes der bliver klaget nok over politiet i forvejen over de ikke gør nok og når der så endelig bliver gjort noget så klager folk også over det. Og fordi det tager 10-15 minutter mere i lufthavnen så fred være med det der er jo nok en grund til det da der jo nok bliver taget uretmæssigt mange penge ud af landet som ikke skal den vej det være sig pensionister, sociale bedragere og andre midler. |
|
|
OleH |
Lagt på d. 19/12-2012 04:33
|
Øvet medlem Antal indlæg: 458 |
Webmaster skrev: Jeg har ved tidligere lejligheder blandt andet her på siden lukket mine galde ud over blandt andet de kontroller man kan risikere at opleve i lufthavnen når man f.eks. skal til Thailand eller kommer hjem derfra. Det kan være sig de kontroller hvor man bliver visiteret og skal stå og blotte sig for andre end politiet eller hvor man ved paskontrollen kan opleve at ens pas blot bliver langet videre til civilklædte personer fra en eller anden styrelse eller et direktorat som lige har lyst til at checke om man er socialbedrager eller lignende. Enkelte eller flere herinde husker nok nogle af de tråde hvor de debatter var oppe. Og desværre har/havde en del den holdning at det ikke er problematisk med sådanne kontroller hvis man ikke har noget at skjule. Jeg er dog stadigvæk af den overbevisning og mening at det er en politimæssig opgave at knalde forbrydere og at det skal ske på ordentlige vilkår og ved politimæssigt arbejde til trods for de skinger argumenter om at man så sikkert har noget at skjule hvis man syntes det er forkert at alle og enhver kan checke en f.eks. ved si-metode hvor alle bliver checket og man så ser hvem som bliver hængende i maskerne. Siden debatterne dengang her på siden, er man også begyndt med disse multi-kontroller/aktioner på andre områder end i lufthavnen ved udrejse/hjemkomst. Det er f.eks. ved check i butikker f.eks. grønthandlere, kiosker, restauranter, bordeller, byggepladser osv. hvor man uden konkret mistanke belejer stedet og checker for hælervarer, smuglervarer, om der er betalt korrekte afgifter og moms, om folk arbejder sort, modtager penge andre steder fra, opholder sig lovligt i landet, muselort, temperature, datoer og så videre og så videre. Eller hvor motorvejen på Fyn bliver spærret af i begge retninger og alt og alle bliver stoppet og checket for alt lige fra dæktryk, slidbane, overvægt, farven på brændstoffet, skattegæld, smuglergods, temperature, børnepenge osv osv.... Eller når man er begyndt at rive fat i alle som modtager pension og som er bosat udenfor EU for at checke om de modtager noget uberettet. Som oftes ved de multi-kontroller/aktioner bliver nogle siddende i nettet, og det gør der jo fordi der er nogle som snyder og bedrager. Men hvor langt kan man tillade sig i at gå for at afsløre disse snydere og bedragere. Og det kan så diskutteres... Jeg mener det er politiets, anklagemyndighedens og domstolenes opgave at efterforske, opklare og dømme disse forbrydelser, andre mener si-metoder er ok. Nu er der endelig nogle som tør tillade sig at sætte spørgsmål ved si-metoden: - Eksperter: Politiets totalkontroller omgår loven Selvfølgelig er kontrollerne i lufthavnen, og kontrollen af danske pensionister i Thailand osv ikke det samme som en afspærring af en fynsk motorvej, men det burde da alligevel være muligt at drage nogle paralleller mellem sagerne. For hvor i alverden går grænsen for hvad myndighederne kan tillade sig ? Og hvorfor i alverden ser den store del af befolkningen bare stilsigende til uden at tænke, regere eller stille spørgsmål. Har myndighederne noget konkret at gå efter når Børge på 75 skal sende betalte el-regninger og husleje-kvitteringer til en kontrolindstands som er oprettet til formålet eller er vi bare ude i at fordi Muhammed og Jens Otto har snydt og bedraget og det har været fremme i BT og Ekstra Bladet så skal alle lige en tur gennem sien for at se om der er noget at komme efter. Det er sgu' ikke særligt konkret i min verden. Webmaster skrev: Nu er der så nogle som sætter spørgsmåltegn ved lovligheden af disse totalkontroller og såfremt de har ret og disse kontroller ikke er lovlige. Er kontrollerne så stadigvæk i orden ? Og hvordan adskiller man sig lige fra dem som begår lovovertrædelser ved selv at benytte sig af lovovertrædelser ? Og fint nok at kontrollere folk som rejser ind og ud af landet ? Jamen tager du 1.000 eller 10.000 flyrejsende og spærrer dem inde i nogle døgn så skal der skam nok kommer nogle sjove ting ud sammen med deres fækalier og dermed beretter det så til at alle skal sidde på potten i nogle døgn i et eneværelse indtil de har bevist deres uskyld ? Og så tilmed både på udrejsen og hjemrejse, for der bliver nemlig smuglet sjove ting begge veje. Det samme gør man jo også med pensionisterne i Thailand, beder en masse af dem om at sende en hel masse papirer og så er der skam nok mindst en som bliver siddende sprællende i nettet. De pensionister som virkelig snyder bliver ikke bedt om noget, for man aner ikke de er der da de har adresse hjemme i EU. Helt fint at knalde dem som begår noget ulovligt, ingen alarm over det herfra. Det er de uskyldige og deres rettigheder jeg tænker på. Jeg synes, det er et par rigtig gode indlæg fra Webmaster, og jeg er stort set enig i det, han skriver. Selvfølgelig sætter han tingene lidt på spidsen i eksemplet med at spærre nogle rejsende inde i nogle døgn, men det er jo rigtigt, at der sikkert kunne fanges nogle der også. For der snydes jo overalt, ikke bare i Danmark, men over hele verden. Og det, Webmaster vel spørger om, er, hvor langt skal man gå for at afsløre folk, der snyder ( i skat, sort arbejde, med pensionen o.s.v. ) Udviklingen i Danmark går i den forkerte retning, og f.eks. politiet selv overholder jo ikke altid loven. Det har jo også kostet dem et millionbeløb i erstatning til de mange personer, der ulovligt blev anholdt under klimatopmødet i København. Jeg synes, der er sørgeligt, at almindelige mennesker mere og mere kræver kontrol af alt muligt, mens dem i toppen af samfundet, der har masser af penge, bare helt legalt kan fortsætte med at skovle penge ind. De griner helt sikkert røven i laser over, at de fattige slås med hinanden, så er der ingen opmærksomhed, der, hvor der virkelig snydes stort. |
|
|
HFD |
Lagt på d. 19/12-2012 04:47
|
Øvet medlem Antal indlæg: 196 |
Vi var for nylig på gennemrejse i Dk. Og det undrede mig meget man stort set bare kunne komme ind i landet uden så meget som skulle vise sit pas, det var først dagen efter da vi skulle tjekke ind på indenrigsflyet de spurte til min kones visa, jeg kunne så berolige den pæne Norske dame med at vi faktisk havde fuldt lovlige papirer til at være her og kunne ikke lade være med at spørge om hun selv ikke var havnet i den forkerte lufthavn. Da vi en uge senere var på transit i Wien og skulle videre 2 timer efter der var der skam paskontrol og tingene fungerede. Det er alt for let at komme ind i Dk. Og skulle de gå hen og blive taget i kontrollen skal de bare skynde at anmode om asyl, hvorefter de af politiet for en busbillet til Sandholdtlejren og stille og roligt kan forsvinde ud i det danske samfund igen. Indlæg samlet 20/12-2012 klokken 03:03:12: Utrolig 1000 personer bare kan blive væk, det er kun dem de ved noget om, hvor mange andre mon også bare er sivet lige så stille ind i landet?? http://nyhederne....-er-pist-v æk.html Redigeret af HFD d. 20/12-2012 03:03 |
|
|
Mr Ford |
Lagt på d. 20/12-2012 20:04
|
Begynder Antal indlæg: 6 |
Hvis kontrollerne er lovstridige, må vi jo have loven lavet om. |
|
|
prasat |
Lagt på d. 21/12-2012 00:51
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 660 |
tag nu de sidste sager politiet har haft med andholdelse af demonstranter, dem tabte de, erstatning som VI skal betale, for jeg regner ikke med de træker politibetjentene i løn. når de laver en racia på en motorvej så er det ikke kun private men også erhverv der køre derude, hvem betaler deres spildtid når diverse håndværkere og lastbilchafører holder stille. det er ikke kun på fyn de laver disse raciaer, det er da ikke længe siden de stoppede alt på helsingør motorvejen om morgenen. jeg er så pisse træt af dette gestabokontrolsystem vi har og nej jeg har ikke noget at skjule så hvorfor skal jeg så mistænkes? prasat |
|
|
HFD |
Lagt på d. 21/12-2012 04:05
|
Øvet medlem Antal indlæg: 196 |
prasat skrev: tag nu de sidste sager politiet har haft med andholdelse af demonstranter, dem tabte de, erstatning som VI skal betale, for jeg regner ikke med de træker politibetjentene i løn. når de laver en racia på en motorvej så er det ikke kun private men også erhverv der køre derude, hvem betaler deres spildtid når diverse håndværkere og lastbilchafører holder stille. det er ikke kun på fyn de laver disse raciaer, det er da ikke længe siden de stoppede alt på helsingør motorvejen om morgenen. jeg er så pisse træt af dette gestabokontrolsystem vi har og nej jeg har ikke noget at skjule så hvorfor skal jeg så mistænkes? prasat Da du jo havde dit på det rene var der vel igen der mistænkte dig for noget, du var bare så uheldig at ryge ind i en stikkontrol hvor de for øvrig før har været heldige med at fangebilister der ulovlig i leasede biler der kørte privat i firmabilen, men du vil måske hellere betale lidt mere i skat for at din nabo kan snyde? Gu er det da skide irriterende når man selv ryger ind i det men hellere det en der kører snyltere rundt eller fire østeuropæere der er på vej hjem fra tyvetogt eller hjemmerøveri. kunne man blive enige om at genindføre paskontrollen ved grænserne kunne mange af disse stikprøver formentlig undgås. Det er kedeligt at det er nødvendig med disse stikprøver men så lang tid der er noget at komme efter ved dem mener jeg stadig de er berettiget. |
|
|
prasat |
Lagt på d. 21/12-2012 15:26
|
ja det er din mening, bare ikke min. hvad ville du egentligt sige til at de lavede et DNA register hvor alle danskere og alle der indrejste til danmark skulle aflevere deres DNA til? fuck det ville spare samfundet for mange penge i spildte politi timer. fint med mig at man indførte paskontrol igen og så kan vi jo også lige så godt genindføre stavnsbåndet. prasat |
|
|
sula |
Lagt på d. 21/12-2012 16:18
|
Det ville da være en fin ide hvis det ville hjælpe og spare samfundet for penge med et DNA register. Så kunne det jo være der ville være flere penge til dem der trænger til hjælp i Dk samt måske også til pensionisterne. Og fordi man skal bruge 10-20 minutter på en razzia er det måske også værd at tage med de der kører lastbiler og som ikke overholder køre hviletidsbestemmelserne bliver nappet samt alle de promillegangsterere der bliver nappet men det er jo bare til uheldet rammer dem og deres familier der sidder og himler op om de par skide minutter bliver ramt så skal de sgu nok råbe op om mere kontrol og strengere staffe. Og med alle de østeruopærer der bare tager på tyvetogter ind over grænsen samt selv om de er udviste tager retur hele tiden ville det da være fint hvis man fik lukkede grænser og grænsekontrol. |
|
|
prasat |
Lagt på d. 22/12-2012 00:31
|
nu holder du ikke lige i en racia i 10-20 minutter når de lukker en motorvej af og stopper alt. x det med 3 eller mere. og nu er det ikke kun en lastbil der holder og har spildtid. lad os sige der i løbet af sådan en racia holder 500 lastbiler og 250 håndværkere. timepris uden moms ca. 600 kr. 600x750=450.000kr har det lige kostet de danske arbejdsgivere i tabt indtjening. men JAAAAAAAA de fik jo givet en bøde ud på 300.000 kr. og disse tal er småt sat når de lukker en københavnsk motorvej kl. fucking 8 om morgenen. kan de ikke bare lade os være og lave ganske almindeligt fodtudse arbejde. og jeg har stadig ikke noget at skjule. der er så mange ting jeg er utilfreds med, tænk på hvad det koster samfundet om året at københavns kommune ikke kan få sat deres lyskryds i grønne bølger " de har godt nok lovet det sker inden nytår meeeeeeen lad os nu se " " og alt deres lorte vejarbejde alle steder" fra østerbro til vesterbro tager hurtigt 3 kvarter om dagen og hvem betaler? jeg skulle have været med i live fra bremen. prasat |
|
|
sula |
Lagt på d. 22/12-2012 18:16
|
Ja prasat du lyder som en ganske munter mand som ser alt fra den lyse side. Skal vi ikke også bare afskaffe julen sgu da røv irriterende med alle de glade forventningsfulde børn. Og så det skide disney jul i tv der er skyld i alle de lødige og oplysende programmer udsættes. Er sgu da også godt der ikke er en julemand hvor hans skide rensdyr stopper luftrummet og måske forsinker en flyver til Thailand nåh forresten vi er jo nogen der er hernede så skide være med det. Men udover det en Rigtig Glædelig Jul Og et Godt og Humørbringende Nytår til dig og dine. |
|
|
thongsala |
Lagt på d. 22/12-2012 19:15
|
Øvet medlem Antal indlæg: 307 |
Jamen kære SULA, dette er vist ved,at bevæge sig lidt langt fra tråden! Men derfor synes jeg alligevel,at omtalte razziaer,mere hører sig til i udemokratiske stater,som D.D.R. Jul fejrer vi ikke,men godt nytår. |
|
|
sula |
Lagt på d. 23/12-2012 02:48
|
thongsala skrev: Jamen kære SULA, dette er vist ved,at bevæge sig lidt langt fra tråden! Men derfor synes jeg alligevel,at omtalte razziaer,mere hører sig til i udemokratiske stater,som D.D.R. Jul fejrer vi ikke,men godt nytår. Ja ved godt det var uden for tråd men kunne ikke lade være D.D.R er der vist ikke noget der hedder mere efter muren faldt men godt forsøg. Tror ikke vi kan blive enige alligevel da der er meget for og imod omtalte Razziaer alle kan da se det er røv irriterende at blive stoppet men mener det er en nødvendighed som jeg har skrevet før spritbilister, østeruopæiske tyvebander osv gider bare ikke sidde og nævne den næste halve time samt den øgede kontrol i lufthavne er også ok med mig har tid nok når jeg skal afsted . Det er jo også bla dette her der gør det værd at være på debatsider forskellighederne men også et rigtigt godt nytår til dig holder heller ikke jul her men syntes da allige vel jeg vil ønske folk en god jul. |
|
|
taxidriver990 |
Lagt på d. 23/12-2012 05:27
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 578 |
Webmaster skrev :Har myndighederne noget konkret at gå efter når Børge på 75 skal sende betalte el-regninger og husleje-kvitteringer til en kontrolindstands som er oprettet til formålet eller er vi bare ude i at fordi Muhammed og Jens Otto har snydt og bedraget og det har været fremme i BT og Ekstra Bladet så skal alle lige en tur gennem sien for at se om der er noget at komme efter. Det er sgu' ikke særligt konkret i min verden. Jeg tror du har ret i din antagelse af at det er fordi det har vaeret fremme i aviserne. Det seneste exempel er sagen om den thailandske dreng og hans stedfar. Ind paa forsiden og der rejser sig " et folkekrav " om en anden udgang. Det er set foer at myndighederne vaelger " den lette " vej maaske for fredens skyld og for at kunne sige : " Se vi goer noget ved tingene " Jeg ved det ikke, men har en formodning om at myndighederne er under pres, dels er det ikke mere sikkert at vaere ansat indenfor etaten, der kan hovederne ogsaa rulle og derfor jages der resultater, gode eller daarlige spiller ikke den store rolle Jeg har i andre indlaeg slaaet til lyd for at grundloven er ved at blive godt udhulet og overtraadt men faar hvergang at vide at det er pga undtagelseslove o.lign og min tolking af grundloven ikke er rigtigt Jeg skrev bl.a at jeg fandt det besynderligt at man bare uden videre kunne blive bedt om at aflevere personlige oplysninger, svaret var altid at det maatte man jo bare finde sig i Jeg vil igen naevne " oplysningskravet " fra myndighederne angaaende personlige oplysninger fra pensionister. Paa folketinget web-site kan man laese : Den anden slags frihedsrettigheder er reglerne om den personlige frihed og om ejendomsretten og boligens ukrænkelighed. Disse regler skal først og fremmest beskytte borgerne mod overgreb fra statsmagten....Hvis myndighederne vil undersøge din bolig, dine private papirer eller din pc, skal de som hovedregel have en dommers tilladelse først. Laeg maerke til at de skrive " som hovedregel "..... det er meget lettere hvis vi ( staten ) laver undtagelserne og blander det hele sammen. Vi kan bruge en faerdselskontrol til at undersoege arbejdtilladelser og om chauffoeren har betalt boernepenge Hr og Fru Danmark er blevet lige glade....ihvert fald saa laenge det ikke rammer dem selv... En skrev " ...... bare det ikke er i myldretiden ... " ... en anden " ... bare fordi det tager 10 - 20 min ... " Nogle naevner at hvis det kan stopper tyvebander fra oesteuropa saa er det jo godt...hmm..jeg kan huske en kendt politimand staa frem og sige noget om buslinje direkte til skandinavien med oesteuropaere der kun kom for at stjaele, den blev han ikke populaer paa. De busser behoever ikke en kontrol, politiet ved det allerede. Tror ikke totalkontroller er der for at finde disse typer. Den saakaldte " Si " metode er bare nem og vi ( danskerne ) er saa lige glade bare vi ikke skal betale mere for vores varer fordi lastbilerne er blevet stoppet i razzierne...Det kommer I dog til alligevel for det koster knapper at bremse trafikken op, eller har I glemt vor meget der er blevet talt om hvad det koster at holde i koe ? Og saa kan en kontrol af den slags yderliger giver en lastbil problemmer da den ikke kan indrenges som hviletid det vil sige koere tiden mindsker yderligere. ( Har flere selvoplevede sande historier om netop kontrol af lastvognstog ved dk faergelejer ) Webmaster skrev :For hvor i alverden går grænsen for hvad myndighederne kan tillade sig ? Og hvorfor i alverden ser den store del af befolkningen bare stilsigende til uden at tænke, regere eller stille spørgsmål. Simpelt svar til dette.... Det rager os en papand saa laenge det ikke rammer vores egen lille selvfede egoisme Danmark er blevet et land af Mig' er. http://www.dr.dk/...teland.htm Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 23/12-2012 07:41
|
Lyt fra 7:22 om udvandingen af borgerrettigheder: 12:25 henne i udsendelsen kommer man også lidt ind på velværdsydelser og snyd. Alt i alt et interessent emne som er taget op i udsendelsen. Med venlig hilsen
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |