Se indlæg
 Udskriv debat
foertidspension og gift med en thai
DLB
jeg haaber virkelig i kan hjaelpe herinde....

jeg er fortidspensoninst efter 2003, 48 aar gl. og rejste til thailand d.20 oct. paa tourrist visa 6 mdr. ialt, er blevet gift hernede d. 1 nov. vaeret paa den danske ambassade og div. kontorer saa alt det skulle vaere i orden..jeg kunne godt taenke mig at blive her og aldrig tage tilbage til danmark, men hvad hvor og hvem kan man kontakte for at det skulle gaa iorden uden at man mister sin pension ?

jeg skylder desvaerre osse nogle firmaer og skattefar nogen penge i danmark...

Hvis i skulle kende til nogle fiduser som ikke skal se dagens lys er i velkommen til at sende privat.....

vh D

Skeptikeren
Sku da det mest ulækre spørgsmål at stille, når der lige netop nu pågår utallige debatter om os der bliver gennemheglet fra myndighder for snyd.

Og så flygter du oven i købet fra gæld!!! Hvor lavt kan man komme?

Håber da de finder dig meget hurtigt og får dig knaldet og buret inde.

Somrak
Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak

Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2

Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej!

http://www.jumplink.dk/somrak
chaingmai
du ser ud til ,at vide hvordan man snyder andre...........LOL LOL

Skeptikeren
chaingmai, det er forhåbentlig ikke mig du mener????

Somrak

DLB
gu er det da dig chaingmai mener, det lyder til at jorden braender under dig...mon ikke de fanger dig foerst.....
Redigeret af DLB d. 13/12-2012 05:14

taxidriver990
Skeptikeren skrev:Sku da det mest ulækre spørgsmål at stille, når der lige netop nu pågår utallige debatter om os der bliver gennemheglet fra myndighder for snyd.

Fuldstaendig enig..... Totalt foragt.

Til Skep:
Jeg er 100 % sikker paa at Chaingmai ikke henviser til dig.
Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda

Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne

Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter

Skeptikeren
DLB. jeg går da stærkt ud fra at når du påberåber dig den store ærlighed så har du også fortalt din nytilkomne brud at du er en af dem der bedrager det danske samfund, samt erhvervsdrivende.

Har du også fortalt hende at du er invalidepnsionist og forsørger hende med ulovlige penge? For du kan da umuligt være førtids i den alder?

Hun må sku være stolt af dig!

Somrak

DLB
hvilken ulovlige penge ? jeg har jo ikke snydt nogle endnu vel....og ja jeg er fortidspensonist..

og hvad ved du om hvem jeg skylder penge...

du lyder som en meget gl. bitter mand....

jeg kan tage hjem til danmark efter mit visa udloeber og soege gaeldsanering og vente til jeg bliver 50 aar, derefter kan jeg HELT LOVLIGT flytte herned....

chaingmai
nej nej jeg mente trådstartren................LOL LOL

hugoboerge
Betal gaelden af. Skattefar vil sikkert goere indhug i din foertidspension alligevel saa han faar hvad han skal have.

DLB du siger jo selv at du skylder penge dvs du har gaeld.

Der er vel ikke noget ulovligt i at flytte til Thailand lige nu ?

Kim Ludvigsen
DLB, du skal kontakte kommunen og fortælle, at du flytter til Thailand, og at du er gift med en thai.

Det er vigtigt, at du kontakter kommunen hurtigst muligt, evt. via telefonen for at få at vide, hvad du helt nøjagtigt skal gøre. Reglerne ændres fra årsskiftet. Hvis du flytter (på papiret) efter 1. januar, vil du få nedsat pensionen med over 50.000 kroner om året. Flytter du inden årsskiftet, får du hele pensionen. Hvis du modtager anden hjælp, fx til hjælpemidler, vil du vist ikke kunne få den mere, når du bor i Thailand.

Og så er der vist nogle, som trænger til at slappe lidt af. Der står ikke noget om at flygte fra gæld, og det er selvfølgelig ikke umuligt at være førtidspensionist i en alder af 48 år. Det er faktisk netop en af de aldre, hvor man netop godt kan være førtidspensionist.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
hugoboerge
Kim Ludvigsen skrev:

DLB, du skal kontakte kommunen og fortælle, at du flytter til Thailand, og at du er gift med en thai.

Det er vigtigt, at du kontakter kommunen hurtigst muligt, evt. via telefonen for at få at vide, hvad du helt nøjagtigt skal gøre. Reglerne ændres fra årsskiftet. Hvis du flytter (på papiret) efter 1. januar, vil du få nedsat pensionen med over 50.000 kroner om året. Flytter du inden årsskiftet, får du hele pensionen. Hvis du modtager anden hjælp, fx til hjælpemidler, vil du vist ikke kunne få den mere, når du bor i Thailand.

Og så er der vist nogle, som trænger til at slappe lidt af. Der står ikke noget om at flygte fra gæld, og det er selvfølgelig ikke umuligt at være førtidspensionist i en alder af 48 år. Det er faktisk netop en af de aldre, hvor man netop godt kan være førtidspensionist.

Der stod noget om "fiduser som ikke kan taale at se dagens lys" og saa kan man saa udlede hvad man vil af det.

Udmaerket svar til DLB for oevrigt.

Kim Ludvigsen
hugoboerge skrev:

Der stod noget om "fiduser som ikke kan taale at se dagens lys" og saa kan man saa udlede hvad man vil af det.

Ja, og der har jeg nok udledt det samme som andre.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Boes
Det lugter TROLL her.....Shock
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

hugoboerge
Boes skrev:

Hi Boes, en interessant betragtning, men hvordan kommer du frem til den ? Og hvordan lugter en TROLL ?Smile
Mvh

Boes
hugoboerge skrev:

Boes skrev:

Hi Boes, en interessant betragtning, men hvordan kommer du frem til den ? Og hvordan lugter en TROLL ?Smile
Mvh

De lugter ens overalt... God aften derude...
Albert Einstein

DKPete
troede ikke der fandtes 6 mdr visa ? Har kun hørt om 1 md/3 mdr/1 år men aldrig 6 mdr........

Boes
DKPete skrev:

troede ikke der fandtes 6 mdr visa ? Har kun hørt om 1 md/3 mdr/1 år men aldrig 6 mdr........

Nu begynder du selv at lugte troll måske ......
Albert Einstein

Hilux
Turist Visum:

Dette visum giver ret til ophold i Thailand i maksimalt 60 dage. Visum er kun gyldig for turistrejse,
det er ikke tilladt at arbejde under opholdet.
Det er muligt at ansøge om visum med ret til flere (maksimalt 3) indrejser til kongeriget. Opholdstid efter
hver indrejse er maksimalt 60 dage.

3 indrejser af 60 dage = 180 dage = ca. 6md.

Jeg tror ikke DLB er en troll - bla. kan jeg se at han har spurgt efter hjælp til en enkeltbillet til Thailand i august måned. Men han har absolut formuleret sig uheldigt i sit indlæg.

Hilux
Redigeret af Hilux d. 13/12-2012 17:56

OleH
DLB skrev:

jeg haaber virkelig i kan hjaelpe herinde....

jeg er fortidspensoninst efter 2003, 48 aar gl. og rejste til thailand d.20 oct. paa tourrist visa 6 mdr. ialt, er blevet gift hernede d. 1 nov. vaeret paa den danske ambassade og div. kontorer saa alt det skulle vaere i orden..jeg kunne godt taenke mig at blive her og aldrig tage tilbage til danmark, men hvad hvor og hvem kan man kontakte for at det skulle gaa iorden uden at man mister sin pension ?

vh D

Du skal melde flytning til din kommune i år, ellers bliver din pension nedsat med kr. 57.000 om året (før skat)
Læs i øvrigt min PB.

Spring til debat: