Se indlæg
Bøde kr. 7.000 i lufthavnen i Bangkok
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 13/12-2012 11:08
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
rinpoche skrev: Ak, ak. Der gik ikke mere end et par dage, førend man kunne beskue horder af maddiker lystigt mæske sig i fiskene inden i plastikbeholderne. Kedelig oplevelse, men hellere kunne se dem tydeligt i plastikbeholderen end ikke at se dem, før efter man har spist. rinpoche skrev: "Fødevarestyrelsen" har trange kår i Thailand. Næh, den har det sikkert helt fint. Den skal jo bare opkræve betaling - især hvis spisestederne vil have det fine hygiegne-skilt - og så ellers ikke lave noget. Eller det er i hvert fald det indtryk, man får. |
|
|
Boes |
Lagt på d. 13/12-2012 13:58
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2688 |
rinpoche skrev: Hehe. Jeg husker hvorledes min kone havde købt en hel masse "lækre" luft-tørrede fisk. For nu ikke at dele den "pragtfulde" aroma med hele flyet på tilbagerejsen, havde hun forlods emballeret dem i forseglede plastikbeholdere. Ak, ak. Der gik ikke mere end et par dage, førend man kunne beskue horder af maddiker lystigt mæske sig i fiskene inden i plastikbeholderne. Fy for H! "Fødevarestyrelsen" har trange kår i Thailand. Det der med maddikerne er kun den første del af processen. Efterhånden dør fluelarverne i det anaerobe miljø og der udvikles mere spektakulære smags - og lugtemner som kan holde en del folk på afstand. Sammenlign gerne med svenskerne surstromming. Svigermor sender dette fluidum til sin her arbejdende familje i 10 liters dunke. med jævne mellemrum. Esaan people MÅ have dette fluidum til deres papaya pok pok. "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
DKPete |
Lagt på d. 13/12-2012 14:14
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 594 |
Hader det !!! For ca. 7 mdr siden spildte fruen en lille smule i bunden af bilen.... kæmper stadig med at få lugten helt væk. Total forbud i bil & hjem nu indført !!! |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 13/12-2012 16:58
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Boes skrev: rinpoche skrev: Hehe. Jeg husker hvorledes min kone havde købt en hel masse "lækre" luft-tørrede fisk. For nu ikke at dele den "pragtfulde" aroma med hele flyet på tilbagerejsen, havde hun forlods emballeret dem i forseglede plastikbeholdere. Ak, ak. Der gik ikke mere end et par dage, førend man kunne beskue horder af maddiker lystigt mæske sig i fiskene inden i plastikbeholderne. Fy for H! "Fødevarestyrelsen" har trange kår i Thailand. Det der med maddikerne er kun den første del af processen. Efterhånden dør fluelarverne i det anaerobe miljø og der udvikles mere spektakulære smags - og lugtemner som kan holde en del folk på afstand. Sammenlign gerne med svenskerne surstromming. Svigermor sender dette fluidum til sin her arbejdende familje i 10 liters dunke. med jævne mellemrum. Esaan people MÅ have dette fluidum til deres papaya pok pok. Yep, politiet i dk kunne meget vel erstatte deres peperspray med Pla Rah. Det har en langt kraftigere effekt. Jeg husker tydeligt da jeg var ude med svoger for at røgte hans net. Deri befandt sig myriader af smukke akvariefisk (guarami bla) de røg direkte ned i Pla Rah krukken, snøft. Det skal så lige siges, at de "lækre" lufttørrede fisk gik i affaldsspanden, det var alligevel for hård kost. Jeg kommer aldrig til at fatte, hvorfor de partout skal have pla rah til alle deres måltider. Jeg tror de kunne finde på at hælde det ud over havregryn eller risengrød. Heldigvis er de dage forbi, hvor jeg var nødt til at spise det ****, da jeg boede i den ærgerlige Mubaan. |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 13/12-2012 17:13
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
Rinpoche skrev: ................................... Jeg kommer aldrig til at fatte, hvorfor de partout skal have pla rah til alle deres måltider. Jeg tror de kunne finde på at hælde det ud over havregryn eller risengrød. Tjah, smag og behag.(dog ikke min) og andre folkeslag bruger dette her "fluidum": [img]http://www.heinz.com/media/downloads/1280x1024/ketchup_2.jpg[/img] is not a valid Image. Og her er Camilla Plums dom over det: Ketchup Ketchup er i ernæringsbevidste kredse det nærmeste man kommer et universelt bandeord. Ketchup på bordet er lig med low-life mangel på madkultur, laden stå til, amerikansk kulturløshed og dårlig smag. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
vandango |
Lagt på d. 13/12-2012 17:18
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Boes skrev: Det der med maddikerne er kun den første del af processen. Efterhånden dør fluelarverne i det anaerobe miljø og der udvikles mere spektakulære smags - og lugtemner som kan holde en del folk på afstand. Sammenlign gerne med svenskerne surstromming. Svigermor sender dette fluidum til sin her arbejdende familje i 10 liters dunke. med jævne mellemrum. Esaan people MÅ have dette fluidum til deres papaya pok pok. Min ex. havde to colaflasker fyldt med noget hjemmelavet fiskebrakvand hun kaldte "baa-laa". Mange Thai'er rynkede på næsen, men min søn og jeg havde ingen problemer med at spise det, når ex'en lavede Pappaya bok bok. Smagte sgu da meget godt. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 13/12-2012 18:08
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Jeg kan godt forstå, at du har hørt det som "baa laa". Men det hedder nu ปลาร้า Plaa Raa. Jeg er imponeret af, at både du og din søn kunne spise det uden videre. Personligt synes jeg, det (plaa raa) er noget der hører sig til på dasset |
|
|
prasat |
Lagt på d. 13/12-2012 23:28
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 660 |
kisser skrev: jens skrev: Ja iflg dette link er den god nok, det giver en bøde på 40000 baht at indføre kød/produkter fra EU-lande. http://www.iatatr...htm#Import regulations Men om de er up to date er jeg ikke sikker på, hvem bruger stadig kamera med film. Bøden på 40.000 er jo hvis der indføres varer fra lande med forskellig "galskab" Læs indlægget Forbudt, punkt 3, som du henviste til: Told Regler Import regler: : Gratis import af hver passager med et pas fra hans egen, uanset alder: 1. 200 cigaretter eller 250 gram tobak eller lig vægt af cigarer; 2. 1 liter spiritus; 3. Et still-kamera med 5 ruller film eller en film kamera med 3 ruller med 8 eller 16 mm. film. Gratis import for ikke-residenter: - for indehavere af transitvisa eller som kan få visum ved ankomsten:. op til THB 10.000 pr person eller THB 20.000 pr familie - for indehavere af turistvisum: op til THB 20.000 pr person eller THB 40.000 per familie. Forbudt (uden licens): 1. Skydevåben og ammunition inkl. eksplosive genstande og fyrværkeri, lægemidler af narkotiske karakter, fx heroin. 2. Guldbarrer. Desuden skal erklæres ved ankomsten og kan, hvis der ikke importlicens er tilgængelig, efterlades i Told obligation i lufthavnen af indrejse skal hentes ved afrejse. 3. Kød fra alle lande ramt af bovin spongiform encephalopati (BSE) eller kogalskab og mund-og klovesyge sygdomme. Foranstaltningen omfatter kød fra alle EU-medlemsstater og alle andre inficerede land. Dem, der udfører sådanne syge kød vil blive idømt en bøde THB 40.000 og / eller fængslet i op til to år. som jeg læser dette er det fra alle EU lande omfatter kød fra alle EU-medlemsstater så leverpostej vil give en bøde på 40000 hvis altså de kan bevise der er lever i, jeg er blevet gennemlyst flere genge men har altid kunnet tale mig udenom, det har ikke været madvare men derimod værktøj og maskiner, jeg har endnu ikke kunnet få et svar på hvorfor jeg ikke må tage gaver med til familien. den ene gang havde jeg en hel kuffert fuld af skruer, fuck et påstyr jeg fik lavet i den told. hvem fanden har også skruer med til thailand, men fik overbevist chefen om at det var en gave til morfarsom ønskede sig farangskruer. prasat |
|
|
Phaiwan |
Lagt på d. 14/12-2012 00:02
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 29 |
Hej Gøl leverpostej bliver lavet i Tulip Åbenrå. I Tulip Svenstrup, det gamle Gøl laves der pølser samt spegepølser. Har været chef på fabrikken. Man kan altid se på EU nr. hvad fabrik og land diverse vare er produceret. |
|
|
baksida |
Lagt på d. 14/12-2012 07:45
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 87 |
ja. har selv arb på tulip åbenrå.... svenstrup har dk 884 og åbenrå har dk 304 men indholdet i gøl leverposteg er det samme som i tulips discount leverposteg, kun ettiket og pris er er forskellen. pga. navnet "gøl" det koster lidt ekstra |
|
|
fckguld |
Lagt på d. 15/12-2012 10:09
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 962 |
rinpoche skrev:
Boes skrev: rinpoche skrev: ha hha Hehe. Jeg husker hvorledes min kone havde købt en hel masse "lækre" luft-tørrede fisk. For nu ikke at dele den "pragtfulde" aroma med hele flyet på tilbagerejsen, havde hun forlods emballeret dem i forseglede plastikbeholdere. Ak, ak. Der gik ikke mere end et par dage, førend man kunne beskue horder af maddiker lystigt mæske sig i fiskene inden i plastikbeholderne. Fy for H! "Fødevarestyrelsen" har trange kår i Thailand. Det der med maddikerne er kun den første del af processen. Efterhånden dør fluelarverne i det anaerobe miljø og der udvikles mere spektakulære smags - og lugtemner som kan holde en del folk på afstand. Sammenlign gerne med svenskerne surstromming. Svigermor sender dette fluidum til sin her arbejdende familje i 10 liters dunke. med jævne mellemrum. Esaan people MÅ have dette fluidum til deres papaya pok pok. Yep, politiet i dk kunne meget vel erstatte deres peperspray med Pla Rah. Det har en langt kraftigere effekt. Jeg husker tydeligt da jeg var ude med svoger for at røgte hans net. Deri befandt sig myriader af smukke akvariefisk (guarami bla) de røg direkte ned i Pla Rah krukken, snøft. Det skal så lige siges, at de "lækre" lufttørrede fisk gik i affaldsspanden, det var alligevel for hård kost. Jeg kommer aldrig til at fatte, hvorfor de partout skal have pla rah til alle deres måltider. Jeg tror de kunne finde på at hælde det ud over havregryn eller risengrød. Heldigvis er de dage forbi, hvor jeg var nødt til at spise det ****, da jeg boede i den ærgerlige Mubaan. DU FÅR HVAD DU GIVER GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI
|
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 15/12-2012 18:01
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 641 |
rinpoche skrev: Jeg kan godt forstå, at du har hørt det som "baa laa". Men det hedder nu ปลาร้า Plaa Raa. Der kan mab bare se, jeg har også altid hørt det som baa laa men nu er det heller ikke noget der indgår i husholdningen her hjemme da Konen er fra bangkok og der er retterne en del mindre eksotiske end ude på landet :-) Blev engang tilbudt markmus da vi var hos noget ældre familie i suphanburi men stod over :-) |
|
|
clydehaumann |
Lagt på d. 16/12-2012 04:40
|
Antal indlæg: 1145 |
Sandsynligheden for at din kone har sagt baa laa er meget stor da mange thailænderes udtale af R lyder som siger de L
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 16/12-2012 23:31
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 641 |
clydehaumann skrev: Sandsynligheden for at din kone har sagt baa laa er meget stor da mange thailænderes udtale af R lyder som siger de L Ja det er der ikke nogen tvivl om de gør. Min kone har ikke meget thai accent da hun kom til danmark som en stor pige og har boet hele sit voksne liv i Danmark. Men jeg har da tit hørt vores børn Sara og Rasmus udtalt Sala og Lasmus af thaier :-) |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 17/12-2012 16:28
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
TomDK skrev: clydehaumann skrev: Sandsynligheden for at din kone har sagt baa laa er meget stor da mange thailænderes udtale af R lyder som siger de L Ja det er der ikke nogen tvivl om de gør. Min kone har ikke meget thai accent da hun kom til danmark som en stor pige og har boet hele sit voksne liv i Danmark. Men jeg har da tit hørt vores børn Sara og Rasmus udtalt Sala og Lasmus af thaier :-) Måske også : Las-mu, for ligesom Niels "udtales : Nil (S i endelse er "stumt", men de kan godt hvis de ville gøre sig umage. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
Spring til debat: |