Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Mails fra Hugo
|
|
kirsten64 |
Lagt på d. 03/12-2012 13:48
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 65 |
Hej Jeg har i weekend modtaget mails fra Hugo, der jo desværre er død. Er der andre der har modtaget mails fra "ham" Jeg har ikke åbnet den, da det virker mystisk, men hvis det kunne være Nang, vil jeg gerne åbne dem |
|
|
moerk5002 |
Lagt på d. 03/12-2012 14:00
|
Øvet medlem Antal indlæg: 384 |
Du skal ikke være bange for at åbne mail der ligger i din indbakke. Ligger de i spam skal du nok tænke dig lidt mere om. Det er vedhæftet filer du ikke skal åbne....... |
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 03/12-2012 14:40
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
ja jeg har også fået en............. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 03/12-2012 15:26
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Ja jeg modtog også et par stykker for et par dage siden. Jeg skyndte mig at slette dem da det lignede spam. Uden at skulle gøre mig klog på det, så antager jeg at Hugo's maskine har været inficeret med virus, en trojan eller lignende og en eller anden benytter maskinen nu. Derfor er udsendelsen af spam genoptaget. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Himmelhunden |
Lagt på d. 04/12-2012 15:03
|
Øvet medlem Antal indlæg: 138 |
ja - jeg fik også en mail fra Hugo. Den røg ikke i spamfilteret - så jeg prøvede at åbne den. Det resulterede i at jeg fik en voldsom advarsel om ikke at åbne filen. Den eneste af sin art jeg nogensinde har fået. Efterfølgende kontaktede jeg en af Hugos venner i Chiang Mai, der havde mistanke om at det var Nang eller noget af den nærmeste familie der eksperimenterede med computeren. Jeg vil tro at alle der har modtaget mail fra Hugo - tidligere har udvekslet mails med ham. Iøvrigt er det brand irriterende af få fyldt spamfilteret med junk-mail fra de samme afsendere hele tiden. Man kan ikke svare på disse mail - men jeg har hørt at nogle brugere har indsendt klager over det. Hvordan gør man det? Er der nogle der har erfaringer med dette - hører jeg gerne. Himmelhunden |
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 04/12-2012 17:08
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1392 |
Jeg modtog også en mail fra Hugo i lørdags. Jeg har ikke åbnet linket i mailen, da Jeg synes den virker skummel. Og hos mig røg den heller ikke i spamfilteret. Udfra det Himmelhunden har skrevet, skal man nok bare slette mailen. Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
natty |
Lagt på d. 04/12-2012 19:10
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Nu behøver det altså ikke være "ejerens" skyld, at der bliver sendt spam fra ens egen konto. Jeg ved ikke om det er sket fra andres e-mail konto, men for et par år siden, underligt nok mens jeg var i Thailand, begyndte det at vælte ud med spams fra min mail-adresse på Hotmail. Udover at teksten var ret intimiderende, som "big tits, cocks" osv., var der også et link, altså ikke filer. Spammen var sendt til alle jeg igennem tiden havde haft kontakt med via den adresse. Der var godt nok en del som reagerede, jeg søgte derfor råd på Hotmail, og fandt ud af at mit password var for let at "hacke" og dermed let at bruge min mail til spam. Jeg ændrede det til store og små bogstaver, tal og bogstaver, og siden har der ikke været nogen problemer. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 05/12-2012 10:48
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
Himmelhunden skrev: ja - jeg fik også en mail fra Hugo. Den røg ikke i spamfilteret - så jeg prøvede at åbne den. Det resulterede i at jeg fik en voldsom advarsel om ikke at åbne filen. Den eneste af sin art jeg nogensinde har fået. Efterfølgende kontaktede jeg en af Hugos venner i Chiang Mai, der havde mistanke om at det var Nang eller noget af den nærmeste familie der eksperimenterede med computeren. Jeg vil tro at alle der har modtaget mail fra Hugo - tidligere har udvekslet mails med ham. Iøvrigt er det brand irriterende af få fyldt spamfilteret med junk-mail fra de samme afsendere hele tiden. Man kan ikke svare på disse mail - men jeg har hørt at nogle brugere har indsendt klager over det. Hvordan gør man det? Er der nogle der har erfaringer med dette - hører jeg gerne. Himmelhunden Prøv at videresende den uden at åbne evt. vedhæftet filer til : , kan ikke huske den anden @mail adresse for Spammails fra udlandet (.com m.m.) . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 05/12-2012 19:40
|
Antal indlæg: 3779 |
Der er forskel på spam og virus, og man kan ikke klage til de danske myndigheder over en virus og medfølgende spam. Jeg har også modtaget emails fra Hugo, men jeg antager, at han ikke sidder i himlen og spammer Derfor giver det ingen mening at klage til Danmark over spam fra en afdød person. Såfremt Hugo spammer, så kan han få en bøde, men hvor skal Danmark sende bøde hen? Men klag da bare løs til over virus-spam fra en afdød person. Hilsen, Robert |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 05/12-2012 21:06
|
Der er forskel på spam og virus, og man kan ikke klage til de danske myndigheder over en virus og medfølgende spam .Sludder ! Men det kan også skyldes at du er langt fra DK. Prøv så at skrive til : Forbrugerombudsmandens anti-spam-postkasse, og sige til dem at De kan intet gøre imod Spam. Og VIRUS som Du omtaler kunne være måske skjult i sådan en mail. Det er ligegyldigt om den "formodede" afsender er levende eller død. Det drejer sig ikke om en fysisk person men om nogle som bruger Cybernet til at Spamme. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Himmelhunden |
Lagt på d. 06/12-2012 01:11
|
Øvet medlem Antal indlæg: 138 |
Undskyld Robert, jeg rodede 2 ting sammen. Det var ikke Hugos mail jeg sigtede til - og den røg heller ikke i spamfilteret. Nej, jeg bragte blot sideløbende på bane at jeg får en irriterende masse junkmail i spamfilteret - så hvis jeg ikke har haft computeren åben i en uge kan spamen næsten fylde en hel side - og mange er gengangere. Jeg tror jeg vil prøve Lung Yao ide - mange tak. Himmelhunden |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 06/12-2012 10:35
|
Hej Allesammen, Her for et kvarter siden har jeg været i telefonisk kontakt med NANG (hugo's enke) og hun fortalte at hun blev også kontaktet af en anden person for at par dage siden, som spurgte om hun kendte til disse @mail som Dansk Thai Websites (og måske andre websider) medlemmer modtager i disse dage. Hun forklarede mig at hun bruger ikke Hugo's computer og har intet med disse mails at gøre, og hun forstår/skriver ikke dansk. Og Jeg tror på hende . Så i fremtiden ville Jeg råde jer der skulle modtage en mail fra afdøde Hugo at enten smide den i "skraldespanden" eller sende den til Forbrugerombudsmand således at IPen bliver spæret. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 06/12-2012 11:03
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Forbrugerombudsmanden kan ikke spærre en IP. Hvis der er tale om spam, sendt fra Danmark, kan han retsforfølge vedkommende og opkræve en bøde. Hvis den er sendt fra udlandet er det noget mere besværligt, og jeg har på fornemmelsen, at de slet ikke gør noget ved den slags. Hvis det er en mail sendt af en virusmager, vil det være meget svært at finde vedkommende, og det er i hvert fald ikke noget Forbrugerombudsmanden har ressourcer til. Hvis Hugos computer ikke har været brugt, er det nok hans mailkonto, der er blevet hacket - i så fald må han have benyttet webmail af en slags, ellers ville de ikke have adgang til hans adressebog. I er velkomne til at videre sende en af mailene til mig til , så kan jeg prøve at se, hvorfra den kommer. I så fald skal I videresende den, så jeg også får alle de originale headers i mailen. |
|
|
natty |
Lagt på d. 06/12-2012 17:02
|
Kim Ludvigsen skrev: Hvis Hugos computer ikke har været brugt, er det nok hans mailkonto, der er blevet hacket - i så fald må han have benyttet webmail af en slags, ellers ville de ikke have adgang til hans adressebog. +1, sådan tror jeg også det hænger sammen, jvf. det jeg beskrev tidligere. Men det kan vel ses på mailadressen? Jeg tror heller ikke, at hverken Forbrugerombudsmanden eller Forbrugerstyrelsen vil gøre noget fordi en privat mailadresser er blevet hacket eller andet. Der hvor myndighederne er gået ind og evt. uddelt bøder er når virksomheder har spammet. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 06/12-2012 17:34
|
natty skrev: Kim Ludvigsen skrev: Hvis Hugos computer ikke har været brugt, er det nok hans mailkonto, der er blevet hacket - i så fald må han have benyttet webmail af en slags, ellers ville de ikke have adgang til hans adressebog. +1, sådan tror jeg også det hænger sammen, jvf. det jeg beskrev tidligere. Men det kan vel ses på mailadressen? Nej, det er utroligt nemt at forfalske en afsenderadresse. Man kan til dels spore en mail ved hjælp af oplysninger i mailens header - det er oplysninger, som normalt ikke kan ses umiddelbart i en mail, men som er skjult ligesom kildekoden er skjult på en hjemmeside. Hvis mailen er sendt fra en webmailtjeneste, kan man se, hvilken der er tale om. Hvis den er sendt fra et mailprogram, kan man sandsynligvis også se, hvilket land og internetudbyder den er sendt fra. |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 06/12-2012 19:02
|
Antal indlæg: 3779 |
Naturligvis kan en Ombudsmand ikke spærre en IP. Ombudsmænd kan give en bøde. Her er min header: Delivered-To: Received: by 10.112.18.227 with SMTP id z3csp425673lbd; Sat, 1 Dec 2012 11:33:03 -0800 (PST) Received: by 10.68.253.226 with SMTP id ad2mr16342434pbd.38.1354390381750; Sat, 01 Dec 2012 11:33:01 -0800 (PST) Return-Path: <> Received: from nm13.bullet.mail.ird.yahoo.com (nm13.bullet.mail.ird.yahoo.com. [77.238.189.66]) by mx.google.com with ESMTPS id q7si12218481paw.156.2012.12.01.11.33.00 (version=TLSv1/SSLv3 cipher=OTHER); Sat, 01 Dec 2012 11:33:01 -0800 (PST) Received-SPF: neutral (google.com: 77.238.189.66 is neither permitted nor denied by best guess record for domain of ) client-ip=77.238.189.66; Authentication-Results: mx.google.com; spf=neutral (google.com: 77.238.189.66 is neither permitted nor denied by best guess record for domain of ) smtp.mail=; dkim=pass header.i=@yahoo.dk Received: from [77.238.189.230] by nm13.bullet.mail.ird.yahoo.com with NNFMP; 01 Dec 2012 19:32:59 -0000 Received: from [212.82.108.241] by tm11.bullet.mail.ird.yahoo.com with NNFMP; 01 Dec 2012 19:32:59 -0000 Received: from [127.0.0.1] by omp1006.mail.ird.yahoo.com with NNFMP; 01 Dec 2012 19:32:59 -0000 X-Yahoo-Newman-Property: ymail-3 X-Yahoo-Newman-Id: Received: (qmail 97718 invoked by uid 60001); 1 Dec 2012 19:32:58 -0000 DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha256; c=relaxed/relaxed; d=yahoo.dk; s=s1024; t=1354390378; bh=+yTOuad/SXqefUCIqLo1dTIzJGUlS6Gz+iaamKbbC9Y=; h=X-YMail-OSG:Received:X-Rocket-MIMEInfo:X-Mailer:Message-ID:Date:From:Subject:To:MIME-Version:Content-Type:Content-Transfer-Encoding; b=etvw0EAFy9yNQ7/ct4/7NPPlF1YpZT2lvnsPXuxqtSFBe+re02z+jsOPpkpJ+sjWWpaJbNsOy2TPQDR69fMbfuRfuXwYbYG+8OCkRNfpA5MCHTh5RIkmP5dtvtWgnL/T28ay1KUZCm8hab5qFoBac03+P0DFv9A4jfAaDH4m67c= DomainKey-Signature:a=rsa-sha1; q=dns; c=nofws; s=s1024; d=yahoo.dk; h=X-YMail-OSG:Received:X-Rocket-MIMEInfo:X-Mailer:Message-ID:Date:From:Subject:To:MIME-Version:Content-Type:Content-Transfer-Encoding; b=dJ/caY+khG1Rlb5EvmzJ+aWkGEOZDjPK5OHcqMvreXqiirfQhb/eIo0wIIXHaxqQsvsSBGUckk6lgYw+U2u6vJqfZxSoHH7eenWKgx/ObChOzwN+04aUt0j0OmoIIZVfyC2VqTMw8akHu5dniVasAWaYRXX9NB6EjMdyqxiuuPU=; X-YMail-OSG: OFmxrd0VM1mWYLWFNLEGwKcL5VcSDYpgKVpWxuuFTWkc3Gf aTv5a7jXkQ0gjnbpRv.w3crPp33geQwrgBgY.tJjb976VTQTjUP1Z.My7CfI gtG5tzJEjU6xUM.p_Vz1PUCMf0bQ.GcJLTJci6ylNn3qq_xD_q.h5Pp0Vcju kFouHGt0AvmYGljLgFlXXqX6QFMgHlJsDLjIFbUagVPqTZqoHJMF73K6CvWi PI0XeuPx1jJbadSB1mhAKeKS1jbeH8RkXtFg5ft6LpntsDdxi7jJhAY4qHEc CVP3UbIJndpU5LJKbVUvXEyGu0.UrP7mS9hZIPxzeNCV8r_1U6ICOrdWSC9F oZf2qPUz9YX038c_P0GxhOeMNKL9Uk3FwrH6ToWdhzosc6PGT9nWi7IPwC2V zaYsawzV4QVCDHRDZXt.gIhPpqGTTr0jtzBYYNq8faVQ3beHiXeQSZWhADaL _PTrsGgaNmxvS7F_MpAmLJF.lAb8RdRltQzQq2HYWaFFHNyzKPRnQJy2UBt7 OGW1iANPQhV2ZnYsfBN5m1hGEpZcEj_TRz2r5pG3RaJYz8.o1vhwQziQHZft YJemouJE- Received: from [178.43.196.98] by web171402.mail.ir2.yahoo.com via HTTP; Sat, 01 Dec 2012 19:32:58 GMT X-Rocket-MIMEInfo: 001.001,Cmh0dHA6Ly9qZXNzaWNhbWFubGV5LmNvbS85MDE2MTYucGhwP2N5bWFwZQEwAQEBAQ-- X-Mailer: YahooMailWebService/0.8.128.478 Message-ID: <> Date: Sat, 1 Dec 2012 19:32:58 +0000 (GMT) From: Hugo Raunholt Thomsen <> Subject: . To: xxxx , xxxx MIME-Version: 1.0 Content-Type: text/plain; charset=utf-8 Content-Transfer-Encoding: quoted-printable =0Ahttp://jessicamanley.com/901616.php?cymape Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 06/12-2012 19:22
|
Robert, måske du lige skulle maskere din mailadresse i indlægget? Den er sendt via Yahoo, så det er desværre ikke muligt at spore den nærmere. Men det tyder i hvert fald på, at Yahoo-kontoen er blevet hacket. Måske en af dem, der kender Nang (hugo's enke), skulle sende hende en mail og foreslå hende at lukke Yahoo-kontoen eller i det mindste at skifte adgangskode på den. |
|
|
natty |
Lagt på d. 06/12-2012 19:29
|
Som jeg læser det har Hugo haft en Yahoo mail-adresse, altså en Webmail? Derfor synes jeg det er nærliggende at sammenligne det med hvad som skete med min Hotmail? Og som jeg foreslog, kan man gøre meget selv ved at lave en "ikke let hackbar" adgangkode. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 06/12-2012 19:29
|
Jeg stoppede for tidligt med at læse i headeren. Yahoo har faktisk medtaget info om, hvor den kommer fra. Den kommer fra Warszawa i Polen. Det er ganske givet en hacker, der har været på spil.
|
|
|
kro90 |
Lagt på d. 07/12-2012 10:25
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 561 |
Afsender på mailen er 178.43.196.98 = agho98.neoplus.adsl.tpnet.pl Kim
|
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |