Se indlæg
Ville i dele en millon bil med hele thai faml,???
|
|
PATINYA |
Lagt på d. 03/12-2012 13:35
|
Øvet medlem Antal indlæg: 219 |
nej flyer,jeg elsker min bil men vil ikke dele uden groft bahov. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 03/12-2012 13:45
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Jamen, problemet er jo, at det ikke er "din" bil. Hverken efter thailandsk kultur som JS så fint skrev allerede i trådens 2. indlæg, og åbenbart heller ikke efter hvem der betaler, efter hvad du selv har skrevet. Jeg kan desværre ikke se nogen vej ud for dig, andet end at prøve at bruge forsikringen som argument for hvem, der må køre i den. Og ellers at du blot indretter dig og lærer af det til en anden gang. Hvad siger konen? |
|
|
Boes |
Lagt på d. 03/12-2012 13:52
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2688 |
Nu har du faaet masse gode raad saa næste skridt må være at du tager kommandoen Op på hesten kammerat og kom videre med livet. Nu har du lært lidt om delt ejerskab i Thailand "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 03/12-2012 14:50
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
patinya, bilen og forsikring står i din svigerindes navn, hun har også givet 400.000 tbt. i udbetaling og så jamrer du over din familie kører i ,,din" bil hvad sker der med dig? så stop med ,at betale afdragene hvor svært kan det være.............tag en tudekiks nej tag en hel pakke............. |
|
|
BentBP |
Lagt på d. 03/12-2012 20:01
|
Øvet medlem Antal indlæg: 213 |
Hej. Ja , jeg vil gerne give den rulle tudekiks. [img]http://i1225.photobucket.com/albums/ee388/Lillehunden/tudekiks_big_thumb.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
lung |
Lagt på d. 03/12-2012 21:30
|
Øvet medlem Antal indlæg: 365 |
Jeg undrer mig tit over at nogle mennesker gør ting i Thailand de aldrig kunne drømme om at gøre i Danmark. hvorfor ikke få tingene lavet i eget navn når det nu kan lade sig gøre.. Bilen er søsterens ingen tvivl om det.. at hun så har fået en farang til at betale den, er jo klogt af hende. fint skal det være, men noget lort er det... lung |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 04/12-2012 00:17
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 776 |
Jeg er bange for, at ideen med 2 mindre biler (som ellers er god), ikke vil falde i god jord hos familien. At gå fra en stor bil til en mindre, vil med Thai øjne være et prestige tab. Og er der noget Thai'er ikke kan klare, er det at tabe ansigt over for familie, venner, naboer m.m. Du sidder sgu i saksen Patinya. |
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 04/12-2012 06:56
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 852 |
DK skrev: Jeg er bange for, at ideen med 2 mindre biler (som ellers er god), ikke vil falde i god jord hos familien. At gå fra en stor bil til en mindre, vil med Thai øjne være et prestige tab. Og er der noget Thai'er ikke kan klare, er det at tabe ansigt over for familie, venner, naboer m.m. Du sidder sgu i saksen Patinya. Og hvad så? Det kan vel ikke være en danskers problem? Jeg er sååå træt at den fattig fine måde som nogle, desværre nok de fleste, Thai'r lever efter. Hvis naboen har købt en ny bil, så skal vi så også have en ny bil og selvfølgelig helst en der er et nummer større. At så vi ikke har råd til bilen er lige meget.... |
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 04/12-2012 06:59
|
PATINYA skrev: Jeg bliver meget tit ireteret over at konen mener den NISSAN TEANA 2,0, skal deles mellem alle og hv er mellem familien skønt de selv incl hendes lillibror so bruger den fr givet selv har bil, bruges afde fleste og jeg står for regningen(ca 25000 bht incl bencin og afdrg) hvader jeres mening????????????????? Der er kun en ting at gøre: Du skal lære at sætte grænser eller købe en lille eller gammel bil som du ikke har de samme problemer med. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 04/12-2012 07:46
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 776 |
Peder1968 skrev: DK skrev: Jeg er bange for, at ideen med 2 mindre biler (som ellers er god), ikke vil falde i god jord hos familien. At gå fra en stor bil til en mindre, vil med Thai øjne være et prestige tab. Og er der noget Thai'er ikke kan klare, er det at tabe ansigt over for familie, venner, naboer m.m. Du sidder sgu i saksen Patinya. Og hvad så? Det kan vel ikke være en danskers problem? Jeg er sååå træt at den fattig fine måde som nogle, desværre nok de fleste, Thai'r lever efter. Hvis naboen har købt en ny bil, så skal vi så også have en ny bil og selvfølgelig helst en der er et nummer større. At så vi ikke har råd til bilen er lige meget.... Det var jo netop det som var pointen...! |
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 04/12-2012 21:07
|
Ja undskyld DK. Jeg kopierede det forkerte indlæg. Og ja vi er enige Mit svar var beregnet til PATINYA's første indlæg i tråden. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 05/12-2012 18:50
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
lung skrev: Jeg undrer mig tit over at nogle mennesker gør ting i Thailand de aldrig kunne drømme om at gøre i Danmark. g Dette er meget kloge ord, Lung. mvh |
|
Spring til debat: |