Se indlæg
 Udskriv debat
Overlever SAS
rinpoche
Så, er det vigtigste kommet på plads:



http://epn.dk/bra...913061.ece


Historisk SAS-aftale for piloter
AF MORTEN NYSTRUP
Artiklen opdateres...

Kampen mod uret: Endnu to aftaler mangler at komme i hus. Børsåbning om tre timer.
Artikel Hovedpunkterne i spareplanen

Det oplyser flyselskabets danske pressechef, Trine Kromann-Mikkelsen til epn.dk

"Alle pilotforeninger har indgået aftale med SAS," siger hun til epn.dk.

Dermed mangler der kun to aftaler, før en endelig spareplan er landet. Det er det danske kabinepersonale (CAU), samt en norsk fagforening for kabinepersonalet. Det svenske kabinepersonale og den ene af de to norske fagforeninger for kabinepersonale har også sagt ja til aftalen i løbet af natten til mandag.

Koncerndirektør Flemming Jensen kalder det "utroligt positivt" at der er indgået aftaler med pilotforeningerne. Om de sidste to forhandlinger siger han:

"Vi har en ambition om at blive færdige i nat, og natten er snart omme," siger han.

Trine Kromann-Mikkelsen siger, at piloterne har vist et stort ansvar ved at indgå en aftale, der stort set lever op til samtlige krav fra SAS.

"Piloterne har strækket sig så langt, som det overhovedet er muligt," siger Jens Lippestad fra pilotforeningen i Norge til Ritzau. Han er forhandlingsleder for SAS-piloterne i de tre skandinaviske lande.


Kabinepersonale er dybest set blot buskonduktører og kaffeskænkere, de kan og bør blive erstattet på et splitsekund, hvis de ikke makker ret.

Deres forsøg på at malke et af vores fremmeste flagskibe i dansk industri, får nu forhåbentlig en ende.

Jeg har langt mere respekt for piloterne. Lang, bekostelig uddannelse og med et kæmpe ansvar.

Hvis de kan indgå i aftaler omkring den nye spareplan 4excellence NG, Skam få servitrunter, der fortsat stiller sig på bagbenene.
Redigeret af rinpoche d. 19/11-2012 07:06
 
Peder1968
I går morges så det hele også meget godt ud. Men tog en grim udvikling i løbet af søndagen.
Heldigvis for SAS, ser det meget godt ud lige nu. Hvis vi kan tro på medierne er de 99% i mål Smile

Men som skrevet før. Jeg tror ikke på SAS vil kun overleve uden vækst på en eller anden måde......
 
Lung Yao
rinpoche skrev:
...............................................................................
Deres forsøg på at malke et af vores fremmeste flagskibe i dansk industri, får nu forhåbentlig en ende.

Jeg har langt mere respekt for piloterne. Lang, bekostelig uddannelse og med et kæmpe ansvar.Tuttelu Tralla

Hvis de kan indgå i aftaler omkring den nye spareplan 4excellence NG, Skam få servitrunter, der fortsat stiller sig på bagbenene.

Ofte betalt af skatteyderne, idet størstedel af gruppen havde fået deres uddannelse i Flyvevåbnet.


.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]
 
Lung Yao
OPDATERET KL. 15:08

SAS enig med alle ansatte
Samtlige fagforeninger har indgået aftale med SAS. Spareplanen er på skinner.
Den danske kabinepersonale i CAU har indgået en aftale med SAS-ledelsen, som nu kan gå videre med den omfattende spareplan, som blev lanceret for en uge siden.
Hovedpunkterne i spareplanen:
Kabinefolkets aftale
Det indeholder spareaftalen:
- 47,5 timers arbejde ugentligt mod tidligere 44 timers arbejde ugentlig, som det hed sig i overenskomsten fra 2012.
- Afståelse af en månedsløn.
- Mulighed for 13 timers arbejdsstræk på en dag.

Kilde EPN:

http://epn.dk/bra...913625.ece


SAS: Fyringer og frasalg er næste skridt
http://epn.dk/bra...914205.ece

En stor del af personalet skal samtidig spares væk, og der sker frasalg af SAS-selskaber, således at antallet af beskæftigede i SAS svinder fra de nuværende ca. 15.000 til 9.000.

More sick.


.
Redigeret af Lung Yao d. 19/11-2012 16:16
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]
 
kanut
Jeg mener : Lad falde , hvad ikke kan stå.Pibe
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE Cheers MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE Pibe
 
latour82
kanut skrev:

Jeg mener : Lad falde , hvad ikke kan stå.Pibe


Tror du at de mennesker der bliver berørt direkte af arbejdsløshed på grund af en dårlig ledelse og fagforeningstyrrani tænker på samme måde?

Mvh.
Niels
 
Lung Yao
latour82 skrev:
kanut skrev:

Jeg mener : Lad falde , hvad ikke kan stå.Pibe


Tror du at de mennesker der bliver berørt direkte af arbejdsløshed på grund af en dårlig ledelse og fagforeningstyrrani tænker på samme måde?
Mvh. Niels

Sikkert ikke, og Jeg ved det af egne erfaringer.
Det allerværste tænkelig scenario er at leve i usikkerheden om fremtiden : " Har Jeg eller har Jeg ikke et job i morgen ". "Hvad med regningerne" "Lånet i huset" osv. osv.
For lige knap en måned siden har min gamle arbejdsplads(Naviair) igen måtte også "reducere" arbejdsstyrken p.g.a. urentabiliteten. Heldigvis i sidste runde røg der en del "Høvdinger", men det var åbenbart ikke nok.
JA, det ville gøre ondt for de berørte medarbejder, men JEG synes at de ville være bedre stillet og rustet til at takle fremtiden, hvis som Kanut hentydede at der er kun fremtid for en solid selskab, og ikke en som er afhængig af Statssubventioner, banklån, og især de "Grådige aktionærer" som kun tænker på deres udbytte og er ligeglad med arbejdspladserne, for dem kunne SAS ligesågodt være baseret i Langbortdistan.



.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]
 
Anonym Bruger
Lung Yao skrev:

latour82 skrev:
kanut skrev:

Jeg mener : Lad falde , hvad ikke kan stå.Pibe


Tror du at de mennesker der bliver berørt direkte af arbejdsløshed på grund af en dårlig ledelse og fagforeningstyrrani tænker på samme måde?
Mvh. Niels

Sikkert ikke, og Jeg ved det af egne erfaringer.
Det allerværste tænkelig scenario er at leve i usikkerheden om fremtiden : " Har Jeg eller har Jeg ikke et job i morgen ". "Hvad med regningerne" "Lånet i huset" osv. osv.
For lige knap en måned siden har min gamle arbejdsplads(Naviair) igen måtte også "reducere" arbejdsstyrken p.g.a. urentabiliteten. Heldigvis i sidste runde røg der en del "Høvdinger", men det var åbenbart ikke nok.
JA, det ville gøre ondt for de berørte medarbejder, men JEG synes at de ville være bedre stillet og rustet til at takle fremtiden, hvis som Kanut hentydede at der er kun fremtid for en solid selskab, og ikke en som er afhængig af Statssubventioner, banklån, og især de "Grådige aktionærer" som kun tænker på deres udbytte og er ligeglad med arbejdspladserne, for dem kunne SAS ligesågodt være baseret i Langbortdistan.



.


I betragtning af det ene kanon underskud efter det andet fra SAS, har jeg svært ved at få øje på
de såkaldte "Grådige Aktionærer".

Hvem er de.?
 
kanut
Alle SAS fly vil komme på vingerne igen(næsten), mange af SAS personalet vil komme på arbejdet igen,bare ikke i SAS hvis de bliver nødt til at lukke.
Alle de kunder der i dag flyver med SAS skal jo stadig af sted, det bliver bare de andre der får travlt med at flyve med dem, og når de får travlt, bliver de jo nødt til at købe nogle flere fly og ansætte nogle til at arbejde med disse fly.
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE Cheers MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE Pibe
 
kanut
Dem der så pressekonferancen i går, må have lagt mærke til ham der sad til til venstre for bestyrelseformanden, det var en hr. Wahlenberg, han er Svensker og meget rig, han er storaktionær SAS og han er bange for sin aktiepost, og det bla. for ham at alle i SAS skal have nedsat deres løn, for han vil ikke have mindre i kassen.
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE Cheers MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE Pibe
 
hugoboerge
kanut skrev:

Dem der så pressekonferancen i går, må have lagt mærke til ham der sad til til venstre for bestyrelseformanden, det var en hr. Wahlenberg, han er Svensker og meget rig, han er storaktionær SAS og han er bange for sin aktiepost, og det bla. for ham at alle i SAS skal have nedsat deres løn, for han vil ikke have mindre i kassen.


Gad vide hvor meget udbytte hr. Wahlenberg har modtaget de seneste aar ? Det er nok ikke ret meget. Mon ikke det er medarbejderne der er for graadige ?
 
kro90
Kanut
Citat " hr. Wahlenberg, han er Svensker og meget rig, han er storaktionær SAS"

Såvidt jeg husker ejer de 3 stater 51% af aktierne og hr Wahlenberg ejer 7%.
Jeg er selv aktionær i SAS, dog ikke mange kr. men kan da fortælle dig, at der de sidste år IKKE har været udbetalt udbytte fra SAS, så grådige aktionærer nej den må du længere ud på landet med.
Grådige ansatte, måske, men der skal jo 2 parter til at indgå en overenskomst.
Men ja nogle medarbejder grupper har da helt sikkert skoret kassen, og der har måske også været for mange høvdinge og for lidt fodfolk.
SAS har ikke udskiftet de gmle fly i tide, så her ligger der også en stor udgift til brændstof. De er også "plaget" af at have mange ansatte med laaaang ancinitet, hvilket betyder høje lønninger. Der har været regler om sammensætning af personale på ruterne, således at der skulle være x svenske x norske og x danske ombord, og personalets arbejdstid starter når de møder ind i København, for at blive fløjet til Stockholm, for at starte en flyvning derfra.
Kim
 
kanut
kro90skrev

Såvidt jeg husker ejer de 3 stater 51% af aktierne og hr Wahlenberg ejer 7%.
Jeg er selv aktionær i SAS, dog ikke mange kr. men kan da fortælle dig, at der de sidste år IKKE har været udbetalt udbytte fra SAS, så grådige aktionærer nej den må du længere ud på landet med.
Grådige ansatte, måske, men der skal jo 2 parter til at indgå en overenskomst.
Men ja nogle medarbejder grupper har da helt sikkert skoret kassen, og der har måske også været for mange høvdinge og for lidt fodfolk.
SAS har ikke udskiftet de gmle fly i tide, så her ligger der også en stor udgift til brændstof. De er også "plaget" af at have mange ansatte med laaaang ancinitet, hvilket betyder høje lønninger. Der har været regler om sammensætning af personale på ruterne, således at der skulle være x svenske x norske og x danske ombord, og personalets arbejdstid starter når de møder ind i København, for at blive fløjet til Stockholm, for at starte en flyvning derfra.

Kanut skriver
Ok godt ord igen, du ved da også så meget, men jeg mener alligevel Lad falde , hvad ikke kan stå, alle kunderne skal jo alligevel ud og flyve, og hvis det kan blive med nye bedre miljø fly og med personale fra det lukkede SAS, så må det da være bedre end at flyve i gamle udtjente fly. Pibe
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE Cheers MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE Pibe
 
vandango
1.000.000 billige biletter fra SAS.

Og sædvanen tro, ikke én eneste billig billet til Thailand.


http://ekstrablad...869736.ece


Lad dog selskabet gå nedenom og hjem.

[img]http://www.p0stwh0res.com/images/ThumbsDown.jpg[/img] is not a valid Image.
 
Tumut
vandango skrev:

1.000.000 billige biletter fra SAS.

Og sædvanen tro, ikke én eneste billig billet til Thailand.


http://ekstrablad...869736.ece


Lad dog selskabet gå nedenom og hjem.

[img]http://www.p0stwh0res.com/images/ThumbsDown.jpg[/img] is not a valid Image.


Nu stod Bangkok jo hellere ikke i reklamen og der er jo kun 4 mdr. tilbage af sæsonen, så går der jo 6 mdr inden SAS flyver Thailand igen, så det tilbud skal nok komme til sommer. Men tilbudene til januar og februar har været der ved SAS. til 5000 kr pr voksen. Så det er vel en af ulemperne ved de stopper sommerflyvningen til Thailand.
 
handy
Tumut skrev:

vandango skrev:

1.000.000 billige biletter fra SAS.

Og sædvanen tro, ikke én eneste billig billet til Thailand.


http://ekstrablad...869736.ece


Lad dog selskabet gå nedenom og hjem.

[img]http://www.p0stwh0res.com/images/ThumbsDown.jpg[/img] is not a valid Image.


Nu stod Bangkok jo hellere ikke i reklamen og der er jo kun 4 mdr. tilbage af sæsonen, så går der jo 6 mdr inden SAS flyver Thailand igen, så det tilbud skal nok komme til sommer. Men tilbudene til januar og februar har været der ved SAS. til 5000 kr pr voksen. Så det er vel en af ulemperne ved de stopper sommerflyvningen til Thailand.
....ja hårdt savnet når vi skal en tur til Dk til sommer i sommers fik vi netop billetter med SAS til under 50.000 baht for 2....dem kunne jeg godt bruge igen...Angry
 
jens
Tumut skrev:

vandango skrev:

1.000.000 billige biletter fra SAS.

Og sædvanen tro, ikke én eneste billig billet til Thailand.


http://ekstrablad...869736.ece


Lad dog selskabet gå nedenom og hjem.

[img]http://www.p0stwh0res.com/images/ThumbsDown.jpg[/img] is not a valid Image.


Nu stod Bangkok jo hellere ikke i reklamen og der er jo kun 4 mdr. tilbage af sæsonen, så går der jo 6 mdr inden SAS flyver Thailand igen, så det tilbud skal nok komme til sommer. Men tilbudene til januar og februar har været der ved SAS. til 5000 kr pr voksen. Så det er vel en af ulemperne ved de stopper sommerflyvningen til Thailand.


Du tror vel ikke selv på at de begynder at flyve igen til næste vinter.
1. Hvilke fly skulle det være med, dem de har skal bruges på andre ruter.
2. Man kan ikke købe/booke billetter ved dem til næste vinter, har prøvet at søge på deres hjemmeside.
3 De har selv sagt at der ikke er økonomi i Bangkok ruten.

Og nu forstår man jo meget bedre deres mange kampagner de sidste par år med umanerligt billige billetter, sidst kunne man få billetter i juli 2012 for ca 4500kr.
De har kun til formål at skaffe rentefri kapital, havde SAS ikke manglet kapital så voldsomt så tror jeg ikke vi havde set de lave priser.

Og nu sælger de det fra der giver overskud for at generere noget kapital, hvad så når de penge er brugt hvad skal de så gøre.
 
milex
@vandango

Hvorfor i alverden skulle SAS sælge 'rabaterede' billetter til BKK, når de åbenbart ikke har besvær med de nuværende priser.

At så ruten ikke kan generere overskud er en helt anden ting.

Selvfølgelig sætter de deres fly fly ind på de ruter de mener giver det bedste overskud.
 
natty
vandango skrev:


Og sædvanen tro, ikke én eneste billig billet til Thailand.

........

Lad dog selskabet gå nedenom og hjem.



Jeg forstår dig ikke rigtigt, skal selskabet gå nedenom og hjem, fordi de ikke sælger billige billetter til Bangkok?
I så fald er det nok fordi de ikke behøver at gøre det og flyene måske er fyldt op her i vintersæsonen, hvorefter de stopper ruten.

Iøvrigt synes jeg ikke du har ret med "sædvanen tro".
De sidste par gange jeg har fløjet med SAS CPH-BKK, har jeg fået billetter til en yderst rimelig pris og i den billige ende, men det kan jo være at de billige afgange ikke har passet med dine planer.

PS. Hvis jeg ikke tager ret meget fejl, har jeg her på selvsamme side, gjort opmærksom på og oprettet tråde når der var billige billetter med SAS til Bangkok.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
 
Faulkner
De bør ikke lade livet, deres ruter er til stor gavn for hele Danmark, søfolk, forretningsfolk etc..
hvis prisen ses i forhold til de frekvenser, de har til destinationer, som kun offshorearbejdere, søfolk bruger,syntes jeg deres priser til BKK i perioden de flyver, er ok. Dog skal de ikke holdes i live kunstigt.Smile
 
Spring til debat: