Se indlæg
Femårig dreng skal udvises fra Danmark
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 25/11-2012 19:57
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Den femårige dreng, Fimm Na Thiban, skal inden den 10. december udvises til Thailand, hvor hans biologiske mor opholder sig efter en skilsmisse fra sin danske mand. Ole Heegaard hedder manden, og han har siden Fimm Na Thibans første måneder fungeret som stedfar. Både Ole Heegaard og moderen er enige om, at Fimm Na Thiban bør blive i Danmark. "Jeg er hans far. Vi er pot og pande. Vi er altid sammen," siger Ole Heegaard. I marts valgte Fimm Na Thibans mor og Ole Heegaards ekskone, Noppore Na Thiban, at flytte tilbage til Thailand og give afkald på sønnen. "Jeg ønsker, at han skal bo hos Ole. For han har en bedre fremtid i Danmark end hos mig i Thailand. Han er 100 procent tættere knyttet til faren end til mig," siger Noppore Na Thiban. Fimm Na Thiban har selv valgt, at han vil blive hos Ole Heegard. Alligevel har Justitsministeriet og Udlændingeservice besluttet, at han skal sendes til Thailand. Læs og se nærmere på: http://nyhederne....k.html?rss Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Saendaeng |
Lagt på d. 25/11-2012 20:11
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1277 |
Man kan harme sig over sådanne beslutninger. Det er så synd for den lille dreng.
Michael B Kristensen
|
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 25/11-2012 21:20
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
Lige den sag kan jeg nu godt forstå...også selvom stedfaren virker sympatisk.. Efter min mening bør et barn være hos sin mor for den ægte tryghed en mor kan give sit barn...og ellers bør barnet være hos sin biologiske far. Det er synd for barnet at være væk fra sin mor, især fordi der ligger økonomiske overvejelser om barnets fremtid til grunde for beslutning om at lade ham vokse op i DK...en temmelig egoistisk beslutning fra morens side. Istedet bør barnet komme med til Thailand med sin mor, og her kan han sagtens få et godt liv og en god fremtid og hvis stedfaren elsker ham så højt ville han kunne hjælpe ekskonen og barnet økonomisk og sørge for en god fremtid med uddannelse osv.. Jeg har hørt om mange TH/farang skilsmissebørn, nogle gange tager moren barnet med tilbage til Thailand og andre gange lader de barnet vokse op sammen med biologiske far i farangland... men her er ikke tale om biologisk far, så her ligger forskellen... måske lidt kynisk, men det er nu engang min holdning.. Redigeret af Anonym Bruger d. 25/11-2012 21:26 |
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 25/11-2012 22:11
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1392 |
JS skrev: Lige den sag kan jeg nu godt forstå...også selvom stedfaren virker sympatisk.. Efter min mening bør et barn være hos sin mor for den ægte tryghed en mor kan give sit barn...og ellers bør barnet være hos sin biologiske far. Det er synd for barnet at være væk fra sin mor, især fordi der ligger økonomiske overvejelser om barnets fremtid til grunde for beslutning om at lade ham vokse op i DK...en temmelig egoistisk beslutning fra morens side. Istedet bør barnet komme med til Thailand med sin mor, og her kan han sagtens få et godt liv og en god fremtid og hvis stedfaren elsker ham så højt ville han kunne hjælpe ekskonen og barnet økonomisk og sørge for en god fremtid med uddannelse osv.. Jeg har hørt om mange TH/farang skilsmissebørn, nogle gange tager moren barnet med tilbage til Thailand og andre gange lader de barnet vokse op sammen med biologiske far i farangland... men her er ikke tale om biologisk far, så her ligger forskellen... måske lidt kynisk, men det er nu engang min holdning.. På en måde vil Jeg godt give dig ret, men når moren er så som Du skriver egoistisk og åbenbart ligeglad med sønnen. Så er spørgsmålet, om det ikke er bedre at sønnen bor hos sin stedfar i DK, der tydeligvis elsker drengen som sin egen søn. Og det er ikke altid nummer et, at barnet skal være hos sin biologiske mor eller far. Tag bare Brønderslev-sagen hvor moren Tina Eva Jensen har en søn og en datter fra et tidligere forhold, før hun mødte Harry Antoft Larsen. Tænkt hvilken helvede de to børn og de andre børn levede i, efter Tina flyttede sammen med Harry. Nu ved Jeg ikke hvordan den biologisk far til Tina's to ældste børn er. Evt. om den biologiske far er misbruger, men han kan da umulig være ligeså sindsyg som Harry og de to børn havde været bedre tjent med at vokse op hos deres biologiske far ift. deres biologiske mor i dette tilfælde. Der er desværre mange eksempler Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 25/11-2012 22:27
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Jeg skal undlage at gætte på hvilke overvejelser, der ligger bag parrets beslutning om barnets fremtid. Jeg forstår bare ikke, hvorfor stedfaderen ikke sørgede for at sikre barnets rettigheder, f.eks. med en adoption. Det kan vel ikke komme helt bag på nogen, at barnets opholdstilladelse følger moderens. Man må kun håbe, at det hele ender godt. Og igen opfordre til at tænke sig lidt om, inden problemerne opstår. Eller al fald rådføre sig med fagfolk. der er jo mange forhold, der ændres når man bliver gift. Tænk bare på formueforhold, pension, arv, skat osv. Man må også gerne overveje en plan B hvis man f.eks. ikke er i A-kasse inden man blever gift. Hvad hvis man bliver ledig? Og her..Et lille uskyldigt barn fanges af nogle ret klare regler, fordi faderen ikke har sat sig ind i tingene. |
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 26/11-2012 07:13
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 852 |
sudsakhon skrev: Jeg skal undlage at gætte på hvilke overvejelser, der ligger bag parrets beslutning om barnets fremtid. Jeg forstår bare ikke, hvorfor stedfaderen ikke sørgede for at sikre barnets rettigheder, f.eks. med en adoption. Det kan vel ikke komme helt bag på nogen, at barnets opholdstilladelse følger moderens. Man må kun håbe, at det hele ender godt. Og igen opfordre til at tænke sig lidt om, inden problemerne opstår. Eller al fald rådføre sig med fagfolk. der er jo mange forhold, der ændres når man bliver gift. Tænk bare på formueforhold, pension, arv, skat osv. Man må også gerne overveje en plan B hvis man f.eks. ikke er i A-kasse inden man blever gift. Hvad hvis man bliver ledig? Og her..Et lille uskyldigt barn fanges af nogle ret klare regler, fordi faderen ikke har sat sig ind i tingene. Er helt enig. En adaption af barnet ville have givet ham meget større muligheder for at beholde barnet. Nu er mulighederne med størst sandsynlighed lig nul |
|
|
Tumut |
Lagt på d. 26/11-2012 07:28
|
Øvet medlem Antal indlæg: 283 |
Synd for Drengen, efter reglerne kan jeg godt forstå han skal udvises, men så modsat, så er den svær, da han snakker dansk. Men tror I ikke han også taler Thai og hvis han gør det, synes jeg faktisk, at han skal tilbage til Thailand, da det er der hans rigtige forældre er. Han vil stadigvæk kunne klare sig godt i Thailand, noget andet hvis han har været her i 10 år- Kan godt se, at faren og sønnen har et godt forhold, men modsat skilsmisse børn i Danmark bliver jo helleere ikke bare givet til en far der har været gift 3 år med deres mor. (når nu Yvonne, som havde et barn på 1 år, der bor i Aalborg gifter sig med Peter fra Bornholm. Så bliver de skilt efter næsten 3 år sammen. Så får manden hellere ikke bare hendes barn. Den store taber i denne sag er som altid barnet og det er synd. Men uanset hvor ond og led jeg lyder, når jeg siger, at jeg synes US har valgt den rigtig beslutning ud fra loven og naturlig perspektiv. Så mener jeg det er Moren og Thailand der er bussemænd i denne sag. Der kan jo nogle ting, der gør moderen ikke har mulighed for at tage sig af barnet, men synes jeg ikke der er noget retning der peger imod. |
|
|
Tumut |
Lagt på d. 26/11-2012 07:39
|
Det eneste der går mig lidt på, er jo betyde at han har adoptere ham, da han ellers ikke kan få fælles forældremyndighed. Men hold da op, hvis det var så nemt, så ville det være nemt for enlige mænd i DK at adoptere børn. Ved godt jeg ikke plejer at være så hård og ond. Men hvis du sad med sagen (uden videoen) og skulle tage en beslutning, så tror jeg de fleste ville vælge han skulle være sammen med sin mor (et barn på 5 år ved ikke hvad der er bedst for ham selv). Tumut skrev: Synd for Drengen, efter reglerne kan jeg godt forstå han skal udvises, men så modsat, så er den svær, da han snakker dansk. Men tror I ikke han også taler Thai og hvis han gør det, synes jeg faktisk, at han skal tilbage til Thailand, da det er der hans rigtige forældre er. Han vil stadigvæk kunne klare sig godt i Thailand, noget andet hvis han har været her i 10 år- Kan godt se, at faren og sønnen har et godt forhold, men modsat skilsmisse børn i Danmark bliver jo helleere ikke bare givet til en far der har været gift 3 år med deres mor. (når nu Yvonne, som havde et barn på 1 år, der bor i Aalborg gifter sig med Peter fra Bornholm. Så bliver de skilt efter næsten 3 år sammen. Så får manden hellere ikke bare hendes barn. Den store taber i denne sag er som altid barnet og det er synd. Men uanset hvor ond og led jeg lyder, når jeg siger, at jeg synes US har valgt den rigtig beslutning ud fra loven og naturlig perspektiv. Så mener jeg det er Moren og Thailand der er bussemænd i denne sag. Der kan jo nogle ting, der gør moderen ikke har mulighed for at tage sig af barnet, men synes jeg ikke der er noget retning der peger imod. |
|
|
Tumut |
Lagt på d. 26/11-2012 07:41
|
De siger de har fælles forældremyndighed, det mener jg kun man kan få hvis han har adopteret ham sudsakhon skrev: Jeg skal undlage at gætte på hvilke overvejelser, der ligger bag parrets beslutning om barnets fremtid. Jeg forstår bare ikke, hvorfor stedfaderen ikke sørgede for at sikre barnets rettigheder, f.eks. med en adoption. Det kan vel ikke komme helt bag på nogen, at barnets opholdstilladelse følger moderens. Man må kun håbe, at det hele ender godt. Og igen opfordre til at tænke sig lidt om, inden problemerne opstår. Eller al fald rådføre sig med fagfolk. der er jo mange forhold, der ændres når man bliver gift. Tænk bare på formueforhold, pension, arv, skat osv. Man må også gerne overveje en plan B hvis man f.eks. ikke er i A-kasse inden man blever gift. Hvad hvis man bliver ledig? Og her..Et lille uskyldigt barn fanges af nogle ret klare regler, fordi faderen ikke har sat sig ind i tingene. |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 26/11-2012 10:17
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Selve spørgsmålet om forældremyndighed kræver ikke adoption. At det ikke var ansøgt om adoption fremgik af det fremhævede (med gult) i afslaget. Her fremgår det, at det alene er biologiske eller adoptivforældre, som kan være grundlag for opholdstilladelsen. Det forhold, at en 3. part har fårt del i forældremyndigheden medfører ikke at betingelserne for opholdstilladelse er opfyldt. Lidt hårdt sagt, men forældremyndighed kan deles/overdrages til hvem som helst. Kravet er at det sker til barnets bedste, efter aftale og med Statsforvaltningens godkendelse. |
|
|
Tumut |
Lagt på d. 26/11-2012 10:41
|
Detr er en ond sag, som hjertet siger han skal blive, men hjernen giver US ret. Men mon ikke det måske kan rykke lidt i holdningen i sagen at sagen nu er i de fleste aviser og nyheder, man har da lov til at håbe for faderen. Men hold da op hvor drengen må hade sin mor og måske sin rigtig far senere. Først går moderen eller faderen fra drengen i Thailand, så forlader moderen ham til fordel for en mand hun har boet sammen med i 3 år på den anden side af jorden. (ja de er som far og søn) Ved godt de nok kommer til at se hinanden af og til på ferie i Thailand/Danmark og i Thailand er det meget normalt at man ikke ser sine forældre i lang tid. Nej US gør barnet, moderen og danske samfund en stor tjeneste og sige han skal bo ved sin mor. sudsakhon skrev: Selve spørgsmålet om forældremyndighed kræver ikke adoption. At det ikke var ansøgt om adoption fremgik af det fremhævede (med gult) i afslaget. Her fremgår det, at det alene er biologiske eller adoptivforældre, som kan være grundlag for opholdstilladelsen. Det forhold, at en 3. part har fårt del i forældremyndigheden medfører ikke at betingelserne for opholdstilladelse er opfyldt. Lidt hårdt sagt, men forældremyndighed kan deles/overdrages til hvem som helst. Kravet er at det sker til barnets bedste, efter aftale og med Statsforvaltningens godkendelse. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 26/11-2012 14:30
|
Øvet medlem Antal indlæg: 461 |
Ja det er utroligt at de thai piger er lige glade med deres børn,,,også dem som gifter sig med danske mænd som efterlader deres børn i thailand... |
|
|
Bjarne |
Lagt på d. 26/11-2012 17:03
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 699 |
sonny skrev: Ja det er utroligt at de thai piger er lige glade med deres børn,,,også dem som gifter sig med danske mænd som efterlader deres børn i thailand... Ja, som moderne mennesker har vi mange ting at undre os over. Som for eksempel, at nogle sætter børn i verden for derefter at aflevere dem i vuggestue, derefter dagpleje, derefter børnehave, derefter fritidsordning - og eventuelt andre opbevaringssteder - indtil de stort set er klar til at flytte hjemmefra. Det er vist nok kendt som "den danske model". |
|
|
fckguld |
Lagt på d. 26/11-2012 19:18
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 962 |
Thomas72 skrev: Syntes man skal lytte lidt til drengens ønsker , han er mere end velkommen - vi er sgu ikke blevet spurgt om vi ville have alt det araber lort regeringen har inviteret , men denne mand vil selv forsørge dette barn - hvor mange arabere kan forsørge sig selv , jeg sgu harm når det drejer sig om børn.
JS skrev: Lige den sag kan jeg nu godt forstå...også selvom stedfaren virker sympatisk.. Efter min mening bør et barn være hos sin mor for den ægte tryghed en mor kan give sit barn...og ellers bør barnet være hos sin biologiske far. Det er synd for barnet at være væk fra sin mor, især fordi der ligger økonomiske overvejelser om barnets fremtid til grunde for beslutning om at lade ham vokse op i DK...en temmelig egoistisk beslutning fra morens side. Istedet bør barnet komme med til Thailand med sin mor, og her kan han sagtens få et godt liv og en god fremtid og hvis stedfaren elsker ham så højt ville han kunne hjælpe ekskonen og barnet økonomisk og sørge for en god fremtid med uddannelse osv.. Jeg har hørt om mange TH/farang skilsmissebørn, nogle gange tager moren barnet med tilbage til Thailand og andre gange lader de barnet vokse op sammen med biologiske far i farangland... men her er ikke tale om biologisk far, så her ligger forskellen... måske lidt kynisk, men det er nu engang min holdning.. På en måde vil Jeg godt give dig ret, men når moren er så som Du skriver egoistisk og åbenbart ligeglad med sønnen. Så er spørgsmålet, om det ikke er bedre at sønnen bor hos sin stedfar i DK, der tydeligvis elsker drengen som sin egen søn. Og det er ikke altid nummer et, at barnet skal være hos sin biologiske mor eller far. Tag bare Brønderslev-sagen hvor moren Tina Eva Jensen har en søn og en datter fra et tidligere forhold, før hun mødte Harry Antoft Larsen. Tænkt hvilken helvede de to børn og de andre børn levede i, efter Tina flyttede sammen med Harry. Nu ved Jeg ikke hvordan den biologisk far til Tina's to ældste børn er. Evt. om den biologiske far er misbruger, men han kan da umulig være ligeså sindsyg som Harry og de to børn havde været bedre tjent med at vokse op hos deres biologiske far ift. deres biologiske mor i dette tilfælde. Der er desværre mange eksempler DU FÅR HVAD DU GIVER GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI
|
|
|
fckguld |
Lagt på d. 26/11-2012 19:19
|
Bjarne skrev: Ja det sørgeligt, men sandt.
sonny skrev: Ja det er utroligt at de thai piger er lige glade med deres børn,,,også dem som gifter sig med danske mænd som efterlader deres børn i thailand... Ja, som moderne mennesker har vi mange ting at undre os over. Som for eksempel, at nogle sætter børn i verden for derefter at aflevere dem i vuggestue, derefter dagpleje, derefter børnehave, derefter fritidsordning - og eventuelt andre opbevaringssteder - indtil de stort set er klar til at flytte hjemmefra. Det er vist nok kendt som "den danske model". DU FÅR HVAD DU GIVER GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI
|
|
|
fckguld |
Lagt på d. 26/11-2012 19:22
|
Tumut skrev: Helt uenig,
Detr er en ond sag, som hjertet siger han skal blive, men hjernen giver US ret. Men mon ikke det måske kan rykke lidt i holdningen i sagen at sagen nu er i de fleste aviser og nyheder, man har da lov til at håbe for faderen. Men hold da op hvor drengen må hade sin mor og måske sin rigtig far senere. Først går moderen eller faderen fra drengen i Thailand, så forlader moderen ham til fordel for en mand hun har boet sammen med i 3 år på den anden side af jorden. (ja de er som far og søn) Ved godt de nok kommer til at se hinanden af og til på ferie i Thailand/Danmark og i Thailand er det meget normalt at man ikke ser sine forældre i lang tid. Nej US gør barnet, moderen og danske samfund en stor tjeneste og sige han skal bo ved sin mor. sudsakhon skrev: Selve spørgsmålet om forældremyndighed kræver ikke adoption. At det ikke var ansøgt om adoption fremgik af det fremhævede (med gult) i afslaget. Her fremgår det, at det alene er biologiske eller adoptivforældre, som kan være grundlag for opholdstilladelsen. Det forhold, at en 3. part har fårt del i forældremyndigheden medfører ikke at betingelserne for opholdstilladelse er opfyldt. Lidt hårdt sagt, men forældremyndighed kan deles/overdrages til hvem som helst. Kravet er at det sker til barnets bedste, efter aftale og med Statsforvaltningens godkendelse. DU FÅR HVAD DU GIVER GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI
|
|
|
TG950 |
Lagt på d. 26/11-2012 19:58
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
set i bagklogskabens klare lys, ja så skulle der jo nok havde været en adoption / forældremynghed ind over inden skilsmissen blev en realitet. og til dem som syntes at barnet bør følge sin moder, til hvad nytte også selv om pap faderne er villig til at betale en uddannelse for barnet, pengen ender jo nok bare det forkerte sted og komme efter al sandsynlighed ikke til barnets tarv/uddanelse tilgode, spørger jeg bare. næ lad nu barnet blive her i DK, og lad ham få sig en god uddanelse og så kan man tage den derfra. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 26/11-2012 19:58
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
I går kunne TV 2 Nyhederne fortælle historien om den femårige thailandskfødte Fimm, som skal udvises til Thailand selv om han er stærkt knyttet til sin danske stedfar, som han bor hos. Sagen bliver nu et politisk spørgsmål efter familiens gode ven, Allan Stender, har kontaktet en lang række politikere. "Når man adopterer et barn, så er det hele tid et spørgsmål om barnets tarv," siger Allan Stender, som selv er adoptivfar til August, som kommer fra Vietnam. Han mener ikke, at der på nogen måder er taget hensyn til Fimms tarv i denne sag. "Den eneste forskel, der er på denne sag og min egen, er et stykke papir. Det er forskelsbehandling. Der er helt klart nogle regler, der skal laves om," siger Allan Stender, der i dag tog kontakt til en række politikere om Fimms og Oles sag. Læs og se nærmere på: http://nyhederne....html?d-t-w Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 28/11-2012 14:53
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
Nu har det været både For og Imod udvisningen af drengen. Jeg mener at der mangler "nogle brikker" i puslespillet: 1- Hvornår har drengen set sin biologiske far sidste ? 2- HVILKET liv ville han blive sendte tilbage : lille landsby i Isaan ? eller noget andet? 3- Ville moderen kunne betale for hans uddannelse i LOS ? Jeg tror at de fleste som har være for "deportationen" har ikke fået nogle papbørn med i deres forhold. Jeg fik 2 , og må indrømme at i starten var Jeg ikke meget for at tage en 7 årig dreng til DK, men ville hellere lad ham blive i TH, betale for hans skolegang og tag ham på ferie i DK hvert eller hvert andet år. Men efter 3 år fandt Jeg ud af at det var spild af pengene da lærerne i en privat skole var mest interesseret i indtjeningen og helst lidt ekstra på "privat" undervisning. Så blev han hentet til DK, og har klaret sig meget godt og gjorde mine betænkeligheder til skam. Til dem som taler om "økonomisk gevinst", JA det er rigtigt, men er "vores forhold" ikke baseret på det samme, der er ingen skam ved det. Vores koner har valgt netop DIG, Mig også fra den kritterie at VI ville være den bedste egnet til at sørge for dem, og "kærligheden" (jeg foretrækker gensidigt Respekt) kommer derefter ved at de har måske valgt den flotteste , den sødeste , den sjoveste . NU, er det ikke en generalisering, men vel og nok gældende for 75% af forholdene. HUSK at mange skikke i TH er nogenlunde de samme som vores oldemødre levede under i DK , der var ingen der "kimsede" om de arrangerede ægteskaber. En anden historie. Drengen burde have en chance for at få en bedre fremtid end det han ville få i Thailand. Mærkeligt at mange anfægter det faktum og bliver forarget at en MOR efterlader sit eget afkom til bedsteforældrene i Isaan, til en papfar i DK, men man hører ikke en pip når det er Faren som efterlader sine børne(ofte i forbindelse flytning hos fx. en mia noi) . My 5 cents. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 28/11-2012 16:55
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
Der er flere sider af sagen...plusser og minuser.. Men grundlæggende mener jeg ikke at Danmark skal være et dumping spot for udenlandske børn... Ingen tvivl om at hans fremtid umiddelbart ser bedre i DK end i TH, set ud fra et økonomisk perspektiv..skolegang/uddannelse, behandling, understøttelse, lønninger osv osv... Men der er mere i livet end økonomi.. Han ville være den heldige der klarede sig igennem nåleøjet og kan rejse tilbage til TH på ferie og spille fandango med sine penge...og det er formindelig af disse grunde at moren hellere vil have ham i DK hos en enlig mand hun har boet med i 3 år. Jeg er ikke forarget over hendes beslutning, for den er naturlig nok, men jeg har gennemskuet hendes beslutning...og den virker lidt uansvarlig.. Og hvad nu hvis det hele går galt med 'stedfaren'? og hvad hvis det hele går ned af bakke med livet i DK? Hvad med afsagnet til familien i TH og ikke mindst moren el. faren? Alternativ ville han formindelig bo hos sine bedsteforældre og få en traditionel skolegang og spise ris og makrel i Roiet mens moren tjener til dagen i Pattaya..senere vil have blive en bitter taxichauffør der kører stive russere og arabere rundt fra luderbar til luderbar mens thaipigerne ikke giver ham meget opmærksomhed..istedet hygger han sig med fattigere piger fra Laos og Myanmar.. ej, spøg til side..Thailand er efterhånden mere og mere veludviklet, og de fleste har det faktisk godt derude...kan stedfaren tilmed hjælpe lidt til fra DK, så ser hans fremtid i TH ikke helt skidt ud...livet i DK er heller ikke en dans på roser...til tider ville jeg hellere være en fattig farmer i TH end at bo i DK... Klippet er godt klippet sammen og manden virker sød...det virker også som om at han er kommet ind i drengens liv på et godt tidspunkt..og jo, vil sgu hellere have dens slags udlændinge i DK end al det araber lort vi lukker ind....men af princip mener jeg stadig at moren burde tage sig af drengen som en rigtig mor bør gøre det... |
|
Spring til debat: |