Se indlæg
Gode badesteder strande børnevenlige områder
|
|
Kokken |
Lagt på d. 02/02-2006 17:52
|
Begynder Antal indlæg: 10 |
Hej vi skal til Thiland for første gang og ved ikke rigtig hvor det er godt at tage hen som børnefamilie vi har tænkt på hua hin efter vi har været i Bangkok i 3 dage vil gerne se noget men vil også have badeferie Er der nogle der har nogle råd |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 02/02-2006 18:34
|
Antal indlæg: 3779 |
Hua Hins down town strand er ikke god. De bedste strande er på øerne.
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
pdrhan |
Lagt på d. 02/02-2006 19:37
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1323 |
Kokken skrev: Hej vi skal til Thiland for første gang og ved ikke rigtig hvor det er godt at tage hen som børnefamilie vi har tænkt på hua hin efter vi har været i Bangkok i 3 dage vil gerne se noget men vil også have badeferie Er der nogle der har nogle råd Bangsaen Beach i Chon Buri ned mod Pattaya er kanon ! derfra til Pattaya er der ca 45min kørsel i "grisebil" til 100THB... kan anbefales! Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
|
|
|
bastian |
Lagt på d. 02/02-2006 19:38
|
Øvet medlem Antal indlæg: 176 |
phuket koh samui phuket koh samui |
|
|
skytte |
Lagt på d. 02/02-2006 22:40
|
Øvet medlem Antal indlæg: 217 |
Prøv at trykke på "hotelbestilling" til venstre på siden og find Pattaya Park Beach Resort og check billederne derfra.Dette er bare stedet hvis man har børn.Da mine børn var mindre kom vi der mange gange,men nu er der kommet et stort legeland til Henrik |
|
|
resten |
Lagt på d. 03/02-2006 02:45
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 67 |
Jeg har været 2 gange på Phuket 1 gang i HuaHin og 1 gang på KohSamui og alle gangne har jeg haft mine 2 børn med og hvis ikke i vil skuffes over strandne så tag til KohSamui det er det eneste sted hvor vi ud over PhiPhi har kunne nyde stranden med vores unger ingen højre bølger og vandet er lige så klart som brændevin og der er masser af fisk i vandet også helt ind i strandkanten plus der er rigtig mange flotte muslinger af en hver art. Plus i kan købe alt inden for kopivarnes kunst uden at skulle ind i en mørk baggård for at se en lille taske eller trøje. Så jeg vil helt klart anbefale efter nogen dage i Bangkok at flyve dertil da i også skal huske at flyve indenrigs ikke koster nogen formue i Thailand.
Thailand en gang Thailand altid...
|
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 03/02-2006 04:29
|
Hej, Stranden i Bang Saen er altså ikke god. Det er derfor, at ingen rejsebureauer har Bang Saen som destination. Stranden er hyggelig at sidde ved, men sandet er ikke godt, og vandet er absolut ikke godt. Desuden er der ingen gode hoteller. Tide Resort er rimmelig, men dyrt, og målgruppen er mere mafia end vesterlandske turister. BTW, der går faktisk en bus fra Ekkamai Busstation, Sukhumvit, direkte til stranden i Bang Saen, ved 7-Eleven. Ca. 80 Baht p.p. Øerne: Samet (tæt på Bangkok), Samui, Phi Phi, Lanta eller Phuket, eller fastlandet Krabi er nok bedst. Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
latour82 |
Lagt på d. 03/02-2006 07:31
|
Øvet medlem Antal indlæg: 377 |
En daseferie med en fantastisk strand, kan næppe overgåes af nogle dage på Koh Samed. Sandet er som mel, der kører en masse jeeps rundt på øen som bestemt ikke er synderlig farbar Der er mange bungalower som ligger stort set kun en forsigtigt stenkast fra vandet, eneste minus vi fandt var at der var en forfærdelig bunke myg som var en pestilens. Men ellers et pragtfuldt sted. Niels |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 03/02-2006 09:33
|
Fantastisk beretning af Sneppevej! 100% enig. Kun en tilføjelse, og det er, at Samet også plages af sandfluer på visse årstider, og de er langt værre end myg. (Chang er dog værre). Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
Fynboen |
Lagt på d. 03/02-2006 15:23
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 52 |
Hej! Har nogen kendskab til strandende omkring Rayong (fastlandet)? Har hørt at Mae Rumpueng skulle være en lang hvid sandstrand. Nogen som kan anbefale et hotel til en rimelig pris, og hvor der sker bare en lille smule. Jeg har kigget lidt på dette http://www.athail...yong&N=nz1 /Fynboen |
|
|
jesper_dk |
Lagt på d. 03/02-2006 17:07
|
Øvet medlem Antal indlæg: 136 |
I skal prøve Koh Chang,hvis i vil opleve gode børnevenlige strande.Også er det meget nemt at rejse dertil og det en kort tur fra Bangkok.Rayong har nogle rigtig gode strande så der er masser af steder at vælge imellem..HOLD jer langt væk fra Pattaya når i har børn med,der er bestemt IKKE børnevenligt...rigtig god tur. Rejser til Thailand på søndag Jesper. |
|
|
pdrhan |
Lagt på d. 03/02-2006 18:05
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1323 |
KronbergTH skrev: Hej, Stranden i Bang Saen er altså ikke god. Det er derfor, at ingen rejsebureauer har Bang Saen som destination. Stranden er hyggelig at sidde ved, men sandet er ikke godt, og vandet er absolut ikke godt. Desuden er der ingen gode hoteller. Tide Resort er rimmelig, men dyrt, og målgruppen er mere mafia end vesterlandske turister. BTW, der går faktisk en bus fra Ekkamai Busstation, Sukhumvit, direkte til stranden i Bang Saen, ved 7-Eleven. Ca. 80 Baht p.p. Øerne: Samet (tæt på Bangkok), Samui, Phi Phi, Lanta eller Phuket, eller fastlandet Krabi er nok bedst. Kronberg - Tide Resort er ikke bare rimeligt DET er KANON , nu har jeg måske ikke betalt det for det som "normale" mennesker gør - har nu været der 4 gange og jeg syntes stranden er kanon - bader dog ikke så meget i hav-vandet men elsker at sidde der og nyde en kølig i brisen.... netop fordi der IKKE er så mange vesterlændinge nyder jeg at være der og alle er flinke og rare mennesker og ikke mindst billige priser iforhold til Pattaya og Phuket..... Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
|
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 03/02-2006 19:43
|
Jo, men så er du og jeg nok meget enige, fordi jeg har det rigtigt godt på stranden under en parasol med en kold øl... Og jo, jeg har mange personlige venner i Bang Saen. Ejeren af Tide er en anden historie, men pool'enpå Tide er fantastisk, og derfor kan min forlovede lide Tide, og kun derfor. Har du en måde at få special-pris? Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
Buggymann |
Lagt på d. 03/02-2006 19:57
|
Øvet medlem Antal indlæg: 185 |
hej Kata beach er bare den bedste strand rent vand masser af sand og ingen sten i vandet og masser af små listige steder med kolde øl Parkpean just love Thailand. The land off budda...
|
|
|
christian-s |
Lagt på d. 03/02-2006 21:14
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 570 |
Mine bud må være strandene Kata og Karon på Phuket og Cha-Am nær Hua Hin
Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 04/02-2006 04:31
|
Hej, Jo, Cha-am er også fin, men kan vist være kedelig i længden. Jeg kan ikke klare mere en tre-fire dage i Cha-am, men sådan har jeg det forresten også med Samet, højst fire dage. Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
mattidk |
Lagt på d. 06/02-2006 22:12
|
Øvet medlem Antal indlæg: 256 |
Koh Chang er det bedste, mange lokal Thai kan også lide.... prøve white sand beach.... jeg har lige kommet hjem derfra... og har været der 2 gange nu |
|
|
latour82 |
Lagt på d. 07/02-2006 07:57
|
Øvet medlem Antal indlæg: 377 |
Til Fynboen Hvis du søger noget omkring Rayong på fastlandet, så er strandene ikke ret meget dårligere end på den "anden side " altså på Koh Samet. Der er nogle småbyer på kyststrækningen fra Rayong til Ban Pae hvor færgerne til Koh Samet sejler fra. Den største by er Laem Mae Phim hvor der er lidt butikker og så en masse fiskeresturanter ud imod havet, men der er mildt sagt ikke meget aktion. Dog er der en større by ca 10-15 km fra laem Mae Phim der hedder Klang, der er der ganske mange store supermarkeder, og andre aktiviteter. Men det er et meget roligt hjørne af Thailand, men et skønt sted rigtigt at slappe af. Hvis du gerne vil ind til den rigtige aktion, så ligger Klaeng kun ca. 2 timers buskørsel fra hhv. Pattaya og Bangkok. Min kone stammer fra området, så jeg bruger ofte muligheden når vi er dernede til at stikke af til en af de store byer, når livet på landet bliver for stille Niels |
|
|
Kokken |
Lagt på d. 07/02-2006 22:08
|
Begynder Antal indlæg: 10 |
Jeg takker for alle svarene |
|
Spring til debat: |