Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
Et hundeliv i Thailand
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 13/11-2012 18:55
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
http://www.pattay...-to-death/ Apopos hundeliv....... Tysk pensionist gør os andre udlændinge i Thailand en tjeneste og viser hvor gode mennesker vi er i Europa....NOT Sattahip: A 65-year-old German man repeatedly stabbed a Golden Retriever and killed the animal, after the Retriever again attacked his pet Rottweiler as they were walking in the village neighborhood. The Retriever owners rushed to help their dog, but were almost stabbed too. During questioning by police, Mrs. Vilawan said that she and her husband have fed Choky since it was only 1 month old. Choky was a funny and clever dog, and not a fierce dog, until last month, when the German old man took his male Rottweiler dog walking in front of their house. At that time Choky was running around in front of the house, so both dogs began fighting and biting each other. Ever since that incident, whenever the German man took his Rottweiler to walk in the village, he carried a short knife with him every time. dejligt eksempel på det skrammel af udlændinge der findes i Pattaya og omegn...man bliver jo helt stolt... |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 14/11-2012 05:15
|
Øvet medlem Antal indlæg: 230 |
Er det mon ikke mere et eksempel på et skrammel af thaier der ejer den hund der er død ?? Er det mon samme news som denne her ?? http://www.pattay...-sattahip/ Er det det, forstå jeg Tysker 100%. Gentagende gange at tysker og hans hund blevet angrebet UDEN at hunde ejere at gjort en skid, så som at holde deres hunde inde på egen jord, men nej nej det er jo Thailand, så lad for pokker alle deres skide hunde løbe rundt og angriber alt til højre og venstre.. Tyskeren forsvare sig selv og hans hund, synes det er fint nok, 17 kniv stik er i overkanten, men at han forsvare sig imod endnu et angreb, synes jeg er fair nok... Havde det nu været en barn den skøre hund havde angrebet skulle du og andre jo nok være hurtige til at sige at hunde skulle lade livet, ikke ?? Men selvfølge nu er den skøre hund død, og der skal spilles på alle knappe, det kan jo være at de kunne hive lidt baht ud af Tysker, selv om det er Thai egen skyld, da mange Thai ikke ved meget om at holde hund.. Han skam altid selv "våben" med mig på mine cykelture, og havde jeg ikke haft det, ville jeg også være blevet bidt med mere.... |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 14/11-2012 06:36
|
Jeg vendte din idé før jeg skrev indlægget, men jeg er stadig ikke enig i at tyskeren har ret... for det første var begge hunde aggressive...both dogs began fighting and biting each other....hans hund var en rottweiler som er en meget stærkere og ofte mere aggresiv hund....den anden var en retriever som blev beskrevet som stille og rolig... for det andet er jeg imod princippet om at udlændinge bare skal komme og lave deres egne regler...thailand er thailand og her går mange løse hunde rundt, nogle bliver fordret fast af folk osv...man snakker derfor ikke altid om "ejerskab" af disse hunde...et typisk vestligt begreb til at placere et ansvar....at disse hunde går frit beretter efter min mening ikke til at du bare kan slå dem ihjel med en kniv på gaden fordi de gør lidt af din hund.... som historieren bliver udlagt er jeg ikke i tvivl om at den tysker er et dumt svin og at naboerne er godt trætte af ham...han er sikkert en af de mange bedrevidende udlændinge der prøver at ændre tingene i Thailand som de er "back home".... hvis du ikke kan lide løse hunde så find et anden land sammen med din rottweiler.. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 14/11-2012 08:40
|
Sådan er det jo bare, vi skal jo ikke være enige, men når en person kommer med sin hund i SNOR, og bliver angrebet igen af samme hund, som før har gjort det, er der for mig ikke der er tvivl om at tysker har ret til forsvare sig selv og hans hund... Hvad hvis det var dig selv og dit barn ?? Ville du lade vovsen angribe dit barn ,og sige god vovse, det er jo bare kulturen, ikke ?? Nu er det jo ikke alle hunde der bare pga deres race er store kampe hunde, der tager kampe op... Det er jo lidt det samme at sige at hvis en person på 60 kg kommer og slå en 120 kg mand ned, og udøver vold imod denne er det ok, pga person bare er 60 kg, den holder jo ikke vand, vel ?? hvis du ikke kan lide løse hunde så find et anden land sammen med din rottweiler.. Meget tæt på at være det dummest jeg har læst længe... Vende det da om, hold din hund inde på egen grund, eller den kan ryger rundt hvis/når den andgriber andre, og lad være med at piv over det.. Prøv at læse nogle af de mange forum indlæg omkring den person og hans hund/hunde, altså Thai manden og kone, og du kan læse at det er sker tit, og ejer og konen synes det er "sjovt" når deres hunde jagter folk... Men du har jo nok ret, lad de Thai mishandle deres hunde, og lad dem da endelig løbe rundt ude blandt folk så de kan angribe alt og alle, og skulle sådan en hund dræbe nogle børn, nå ja, så er det vil bare kulturen, ikke ?? Nej du, det sker tit at sådan hunde lad livet, men normalt er det når sådan en hund angriber en thaier, og derfor sker der ikke mere, men nu er det en Fa-Rang der sagde STOP!!!!!!! Også er det jo en historie, og der kan måske tjeners lidt håndhøre på sagen også... |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 14/11-2012 08:40
|
Sådan er det jo bare, vi skal jo ikke være enige, men når en person kommer med sin hund i SNOR, og bliver angrebet igen af samme hund, som før har gjort det, er der for mig ikke der er tvivl om at tysker har ret til forsvare sig selv og hans hund... Hvad hvis det var dig selv og dit barn ?? Ville du lade vovsen angribe dit barn ,og sige god vovse, det er jo bare kulturen, ikke ?? Nu er det jo ikke alle hunde der bare pga deres race er store kampe hunde, der tager kampe op... Det er jo lidt det samme at sige at hvis en person på 60 kg kommer og slå en 120 kg mand ned, og udøver vold imod denne er det ok, pga person bare er 60 kg, den holder jo ikke vand, vel ?? hvis du ikke kan lide løse hunde så find et anden land sammen med din rottweiler.. Meget tæt på at være det dummest jeg har læst længe... Vende det da om, hold din hund inde på egen grund, eller den kan ryger rundt hvis/når den andgriber andre, og lad være med at piv over det.. Prøv at læse nogle af de mange forum indlæg omkring den person og hans hund/hunde, altså Thai manden og kone, og du kan læse at det er sker tit, og ejer og konen synes det er "sjovt" når deres hunde jagter folk... Men du har jo nok ret, lad de Thai mishandle deres hunde, og lad dem da endelig løbe rundt ude blandt folk så de kan angribe alt og alle, og skulle sådan en hund dræbe nogle børn, nå ja, så er det vil bare kulturen, ikke ?? Nej du, det sker tit at sådan hunde lad livet, men normalt er det når sådan en hund angriber en thaier, og derfor sker der ikke mere, men nu er det en Fa-Rang der sagde STOP!!!!!!! Også er det jo en historie, og der kan måske tjeners lidt håndhøre på sagen også... |
|
|
DKPete |
Lagt på d. 14/11-2012 09:56
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 594 |
Læs lige teksten igen : both dogs began fighting and biting each other. Ever since that incident, whenever the German man took his Rottweiler to walk in the village, he carried a short knife with him Der står faktisk intet om hvad der skete da tyskeren snittede hunden ! Så det ligger lidt hen i det uvisse hvilken hund der var den agressive part. Hunde der forsvarer deres eget territorium er iøvrigt lige glade med hvor stor modparten er !! |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 14/11-2012 17:59
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
JS skrev: for det andet er jeg imod princippet om at udlændinge bare skal komme og lave deres egne regler...thailand er thailand og her går mange løse hunde rundt, nogle bliver fordret fast af folk osv...man snakker derfor ikke altid om "ejerskab" af disse hunde...et typisk vestligt begreb til at placere et ansvar....at disse hunde går frit beretter efter min mening ikke til at du bare kan slå dem ihjel med en kniv på gaden fordi de gør lidt af din hund.... .. Thailandske "regler" er som så. Hvis de bliver pisset af over din hund, så får den en godbid med gift i. Problem solved. Når det så er sagt, så er opdragelse og håndtering af hunde horribel i Thailand. Det er ikke engang soi dog, som er de værste. De har igennem et langt miserabelt liv fået så mange spark og ukvemsord efter sig, at de har lært lektien. Næeh, det er domesticated dogs, som ejerene ikke tager ind om aftenen. Jeg er mere end en gang blevet omringet af hunde, der gik total bersærk fordi jeg dristede mig til at gå på offentlig vej efter mørkets frembrud. Det var kun en massiv byge af stenkast, der kunne stoppe dem. Ikke hundenes skyld, men blot massiv forsømmelse fra ejernes side. Jeg opholder mig jævnligt ved ankomsten til lufthavnen i bkk på et lille hotel i Bangplii. Når mørket falder på, kan man glemme enhver tanke om at begive sig ud at spise på gåben. Man skal igennem en spidsrod af aggressive hunde, jeg har set hvordan selv motorcyklister bliver angrebet hvis de ikke kører hurtigt nok. Jeg rejser med børn, og skal absolut ikke udsætte dem for noget. |
|
|
natty |
Lagt på d. 14/11-2012 20:30
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Der er vist ingen som kan dømme i sådan en sag beskrevet i Thailandske medier. Når det så er sagt. er der flere ting som undrer mig, som dyreelsker. Var der en anden vej at gå, når han luftede hunden? Hvis der kun er en udgang fra hans Soi, hvor han skal forbi den anden hund, kan jeg forstå det, men ellers ikke. Hvorfor optrappe konflikten. Ja, ja jeg ved godt , "jeg" har ret til at gå her osv, men enhver med bare lidt kendskab til Thailand, ved jo at det ikke er måden at ordne konflikter på. Undrer mig også at han absolut skulle stikke hunden 17 gange med en kniv. hvad med en peberspray? Det er ret effektivt, måske endda mere end en kniv. Jeg mener han har jo overvejet hvad der kunne ske, når han medbringer en kniv. Ja, jeg har selv, omend i kort tid, boet i en provinsby i Nordthailand. tæt på Burma og der var rigtigt mange soidogs. Den første gang de kom gøende og rendende omkring mig på den mørke vej, blev jeg sgu da også lidt forskrækket, men jeg ved ikke hvad som skete. Efter første gang blev jeg aldrig rigtig bange igen, også selv om de gøede af mig og måske på andre ville virke aggressive. Dyrepsykologi er jo en svær en, men jeg tror alligevel, at de på en eller anden måde havde opfattet at jeg hørte til. Jeg ville dog passe meget mere på hvis jeg havde børn gående med mig, selvfølgelig. For at gøre det klart, som barn var jeg rædselslagen hver gang jeg mødte en schæfer, da jeg var blevet bidt af en af slagsen i Danmark. Jeg voksede gudskelov fra det. Jeg er heller ikke enig i at alle soidogs lever et miserabelt liv. Ja de er lidt vildere end "holdte" hunde, men måske mere i overensstemmelse med deres oprindelige natur?, men jeg har da set, at holdningen til dem har ændret sig efter kongens tale for år tilbage. Mange steder passer man faktisk de hunde som er i deres community selvom de får lov til at rende frit. En lille anekdote, i det område hvor jeg normalt opholder mig i Bangkok, var der for første gang jeg opholdt mig der en "løs" og ret stor hund, som mærkeligt nok slog sin kærlighed på mig. Jeg tror jeg ved en fejltagelse gav den en godbid og kløede den bag øret. Den fulgte mig ofte logrende, indtil vi kom til den første rigtigt trafikkere vej. Jeg vendte mig nogen gange om og sagde "go home", den fulgte mig heldigvis ikke til Silom. Jeg har flere gange igennem årene fulgt hvordan den havde det. Den er vist desværre død, men inden da blev den bare større og større, og lignede til sidst en uhåndterlig skabning. Den lå til sidst often udenfor et kontorkompleks, hvor den fik mad og altid vand i drikkeskålen, selvom den tilsidst var både blind og døv. Havde den et dårligt liv? vel egentligt ikke når man sammenligner med hvordan vi behandler vores "spisedyr", som træmmegrise og burhøns. Nå, det blev et langt indlæg, men hvis du synes det er dumt og ligegyldigt, er du forhåbentligt stået af for længe siden. Go aften til jer alle. natty Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 14/11-2012 20:53
|
Jeg er heller ikke enig i at alle soidogs lever et miserabelt liv. Ja de er lidt vildere end "holdte" hunde, men måske mere i overensstemmelse med deres oprindelige natur?, men jeg har da set, at holdningen til dem har ændret sig efter kongens tale for år tilbage. Mange steder passer man faktisk de hunde som er i deres community selvom de får lov til at rende frit. Du må da leve på en anden planet end jeg gør. Soi dogs lever et miserabelt liv. End of story. Og som jeg skitserede, så er de langt mere fredelige end hus-vovser. Umiddelbart lyder termen: vovser jo besnærende. Men mange er vilde bæster om aftenenen. For ikke at støde hundeelskere, skal jeg undlade at fortælle hvad min kammerat gjorde med nabo vovse, efter den gentagne gange gik ind og bed hans børn. Jeg tror faktisk at jeg anskueliggjorde forskellen mellem soi dogs og hjemlige hunde. Tror ikke du rigtig fik fat i den`? Det er ikke soi dogs der kommer efter dig, det er hunde der har ejere, som de ikke tager sig en skid af. Comprende? |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 14/11-2012 21:15
|
point taken badedyr og rin... Jeg ser bare lige ham tyskeren for mig...en fandens karl med rottweiler og det hele...han skal nok vise hvem der bestemmer i nabolaget osv....sådanne farangs findes der desværre en del af er min erfaring som 'wannabe' thai....... vi havde jo sagen fra DK hvor en mand skød en hund der gik og snusede på hans grund....ifølge loven har han ret hertil, men moralsk var danskerne meget blandet...og bliver nok aldrig enige... Personligt har jeg set mange hunde frit omkring i thailand, både i storbyen og landsbyen..og det er vel thaikulturen at hunde går frit omkring ligesom høns og andre dyr...men her kommer vi udlændinge med vores orden og regler, hunde skal gå i snor og være spærret inde på vores grund med mur omkring...så er der orden på tingene...og naboens høns skal ikke skide på min grund, BASTA! ingen af de hunde har jeg set angribe folk...ja, de er som regel bange for mennesker...selv børn...indrømmet, jeg har prøvet at løbe mig en aftentur rundt i landsbyen efter mørkets frembrud, her løb flere hunde gøende efter mig, men disse blev bange når jeg stoppede op...burde jeg være i min gode ret til at skyde/dolke disse hunde så JEG kan løbe min aftentur? eller bør jeg acceptere at jeg er i thailand og at tingene ikke fungere som i DK, og derfor måske løbe om dagen i stedet?? det er så spørgsmålet som skiller os? tænk hvad de barske hunde kunne gøre ved mig.... Er hundene dårligt opdraget? tja, de er nok slet ikke opdraget (i vores optik) men de passer på deres 'ejeres' grunde....og fortæller altså at her kommer en underlig mand løbende... om dagen går de bare stille og roligt og slikker lidt riskorn op fra sandjorden...jeg ser sommetider nogle på vores egen grund strejfe forbi....nogle har dog 'ejere' men strejfer alligevel frit omkring....giver det mig ret til at dolke de hunde med en kniv til den dør ??? ja, åbenbart for de kan jo potentielt så et barn ihjel.... |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 14/11-2012 22:11
|
Jeg giver op. Håber ikke i får den samme tur som min 3-årige søn der måtte igennem 6 anti rabies indsprøjtninger |
|
|
OleH |
Lagt på d. 14/11-2012 22:46
|
Øvet medlem Antal indlæg: 458 |
natty skrev: rinpoche skrev: natty skrev: Jeg er heller ikke enig i at alle soidogs lever et miserabelt liv. Ja de er lidt vildere end "holdte" hunde, men måske mere i overensstemmelse med deres oprindelige natur?, men jeg har da set, at holdningen til dem har ændret sig efter kongens tale for år tilbage. Mange steder passer man faktisk de hunde som er i deres community selvom de får lov til at rende frit. Du må da leve på en anden planet end jeg gør..... ...Soi dogs lever et miserabelt liv. End of story..... ....Comprende? Jeg kan da ikke forstå din aggresive stil, comprende, så er enhver diskussion og omtanke jo udelukket. Mener ikke det ligner dig. Hvis man ikke på dette udemærkede forum, kan komme med oplevelse og tanker, uden nærmest at blive stemples som idiot pga. egne oplevelser så ved jeg ikke hvor man kan. Iøvrigt rin, jeg skriver jo netop, at jeg ville reagere anderledes hvis jeg havde børn ved min side. Personligt har jeg aldrig oplevet soi dogs, der ser ud til at have et godt liv. Og ja, der er enkelte personer, der fodrer disse hunde, men mange thailændere er generet af og bange for disse hunde, som gør det vanskeligt og måske farligt at færdes til fods, selv når man bare skal besøge nogen, der bor 100-200 m fra en selv. |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 15/11-2012 00:52
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Er ikke selv glad for løse hunde, soidogs eller ej. Mit indslag er mere for at bekræfte, at rabiesbehandlingen efter et møde med en køter ikke er for svage sjæle. For at gøre en lang historie kort (den må komme andetsteds) Efter et møde med en Rottweiler slap (den var opdrættet til angreb ) jeg i live men, med en hånd, der hang i trevler (bogstaveligt talt). På hospitalet mødte de op med en kanyle, hvis nål var tykt som et nedløbsrør. I det friske, åbne sår skulle nu injiceres 3 steder. Højre, venstre og i midten. Og alle 3 steder foregik det ved at stikke nålen ned til en vis dybde, injicere lidt, og derefter fortsætte lidt dybere. Igen en injektion, og til sidst i 3. dybde. Sådan fik man samme behandling i alle 3 injektionssteder. Det hele uden bedøvelse i såret, idet denne ville blokere for virkningen af rabiesvaccinen. Jeg er normalt ikke pivet,har nok oplevet en del smerte gennem specielt min sport gennem livet, men besvimede af smerte to gange under vejs. De insisterede på at jeg var "vågen" under denne behandling, og ikke var gledet hen i en ukontrollabel døs.(tusinde tak for det) Det er ikke noget jeg lige glemmer, og forstår godt at man ikke er tryg med sine børn i nærheden af disse vilde hunde. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 15/11-2012 06:35
|
ok ok jeg bukker mig... |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 16/12-2012 16:38
|
Fortsættelse: http://www.pattay...og-killer/ The protest group is outraged that the German was only fined 1,000 baht by the court for killing the Retriever, and that he is now seeking 300,000 THB from the Thai dog owners, which further adds to their suffering after the killing of their pet dog. The group would like this to be a test case for enacting new laws in Thailand to protect animals. |
|
|
CHINGCHOK |
Lagt på d. 16/12-2012 18:48
|
Øvet medlem Antal indlæg: 110 |
Jeg syntes lige jeg vil bidrage tråden med et par simple gode råd, ikke at de kan løse de proplemer mange har været udsat for, men måske kan de forebygge de problemer der ellers kan opstå. Jeg var for år tilbage i en by med mange aggresive aber. Fandt ud af at hvis jeg truede dem med en spændt slangebøsse viste de at det gjorde nas og de løb væk. Bare det jeg tog den op og spændte elastikken glorde at de løb væk. Mht hunde ja de bliver tit agressive om aftenen, her er det en god ide at have en stor kæp med sig når man begiver sig ud i mellem dem feks i landsbyen. Bliver de aggresive og kommer faretruende rendene, lad være med at forsøge at undvige men råb højt og isving kæppen faretruende hen til hunden. Den vil sandsyneligvis bakke ud hvis du udviser den holdning. Har altid en kæp med når jeg begiver mig ud om aftenen/natten på landet af samme grund. Er i rigtigt ude på landet, ja så gør dig gode venner med alfahanden i flokken eller en af de dominerende hunde gennem at give den noget mad, efter kort tid vil den følge efter dig når du f.eks. Går en tur og vil forsvare dig over for de andre hunde. Mvh chingchok จิ้งจก
|
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |