Se indlæg
Hjælp søges: Fragt til Bangkok (mindre omfang)
|
|
roberthein |
Lagt på d. 07/11-2012 16:23
|
Begynder Antal indlæg: 24 |
Hejsa, Jeg skal flytte til Bangkok til December og skal i en rimelig fart have sendt en del "skrammel" til Bangkok, der primært tale om en børneseng, og en ca. 6 flyttekasser, dvs ingen container eller i det omfang. Er der nogen der ved hvordan man gør det så billigt som muligt? Cheers Rob |
|
|
flyer |
Lagt på d. 07/11-2012 17:19
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 688 |
Hej roberthein Tror da bare lige du skal sende "ABS" en PB! Han skal være en sand expert på området Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
roberthein |
Lagt på d. 07/11-2012 19:43
|
Begynder Antal indlæg: 24 |
flyer skrev: Hej roberthein Tror da bare lige du skal sende "ABS" en PB! Han skal være en sand expert på området Hej Flyer, Mange tak for dit hurtige svar, jeg har skrevet til ABS, og så må vi se hvad der kan lade sig gøre. :-) Tak for det. Venligst Rob |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 07/11-2012 23:56
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
roberthein skrev: Hejsa, Jeg skal flytte til Bangkok til December og skal i en rimelig fart have sendt en del "skrammel" til Bangkok, der primært tale om en børneseng, og en ca. 6 flyttekasser, dvs ingen container eller i det omfang. Er der nogen der ved hvordan man gør det så billigt som muligt? Cheers Rob Saelg boernesengen og koeb en ny i Bangkok. Resten som uledsaget bagage. |
|
|
DKPete |
Lagt på d. 08/11-2012 09:34
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 594 |
Du kan kontakte f.ex. www.nordic-on.com For at give dig en ide - så koster 2 cbm ca. DKK 2000 fra afhentet dig til terminal BKK. på toppen af det er der udleverings omkst i BKK + klarering - hvad det løber op i ved jeg ikke - men tror det nemt kan blive på ca. det samme beløb |
|
|
Natpiraten |
Lagt på d. 08/11-2012 21:59
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 34 |
Min varmeste anbefaling til ABS. Fik selv flyttet hele indboet fra Hvidovre til Khon Kaen med ham...perfekt. Og så skal jeg lige tilføje at han er en rigtig rar fætter og jeg havde et par hyggelige dage i Bangkok med ham. |
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 09/11-2012 06:25
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
ja jeg har også kun hørt godt om ABS,vil selv bruge ham til sommer ............... |
|
|
Philo |
Lagt på d. 09/11-2012 10:00
|
Øvet medlem Antal indlæg: 124 |
Hej Natpiraten og andre der inden for det sidste års tid har fået flyttet deres indbo til Thailand. Var det muligt - bare et "rundt tal" at få oplyst totalprisen for sådan flytning, herunder hvor meget arbejde i selv havde udført - nedpakning og udpakning osv... Jeg har ide om ca. kr. 20.000,- for en dør til dør flytning for en 20 fods container fra København til Chaingmai incl. forsikring, told osv. Er det helt skævt ? Mvh. Philo |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 09/11-2012 10:56
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Philo skrev: Hej Natpiraten og andre der inden for det sidste års tid har fået flyttet deres indbo til Thailand. Var det muligt - bare et "rundt tal" at få oplyst totalprisen for sådan flytning, herunder hvor meget arbejde i selv havde udført - nedpakning og udpakning osv... Jeg har ide om ca. kr. 20.000,- for en dør til dør flytning for en 20 fods container fra København til Chaingmai incl. forsikring, told osv. Er det helt skævt ? Mvh. Philo Faa et tilbud fra et flyttefirma "Danmark" eller ADAMS, men her kommer der en advarsel, soerg selv for forsikring, goer det ikke gennem flyttefirmaet, de tjener styrtende paa den ekstra "service". Normalt vil flyttefirmaet komme og pakke ned og ved ankomsten vaere behjaelpelig med at stille stoerre ting som moebler paa de oenskede steder, mens man saa selv ganske langsomt bringer indholdet af flyttekasserne paa plads. Bare det at flytte er efter min mening det rene "helvede". Jeg har proevet det nogle gange efterhaanden. Jeg kan ikke huske priserne paa diverse flytninger, men den seneste for snart 4 aar siden fra Bangkok til Samut Prakan kostede ca. THB 45,000.- plus hotel ophold mens nedpakning stod paa og det tog ca. 4 - 5 dage. De 45,000 var uden forsikring. Forsikringspraemien var dyrere end selve flytningen. |
|
|
DKPete |
Lagt på d. 09/11-2012 11:12
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 594 |
Forsikring via "Transurance" burde give dig en ide om pris niveau : Resultat af præmieberegning Type: Scandinavia to/from Far East per vessel Område: Thailand - Malaysia - Taiwan - South Korea - Vietnam Varetype: Personal belongings Type: Full Load (FCL) Angivet forsikringssum: DKK 200.000,00 Rate: 2.500000% Præmie: DKK 5.000,00 Følgende gælder for alle forsikringer etableret i Transurance via WEB: Forsikring kan kun etableres for nye handelsvarer , DOG EXCL. Iran, Irak og Afghanistan - her skal der indhentes forudgående accept fra Transurance. Forsikringen dækker på ALL RISKS betingelser i henhold til Institute Cargo Clauses (A) resp. (Air), Institute Radioactive Contamination, Chemical, Biological, Biochemical and Electromagnetic Weapons Exclusion Clause inkl. War & Strikes, Sanctions and resolution Clause. For temperaturfølsomt gods gælder dog Institute Frozen Food Clauses (A) MINIMUMSPRÆMIER: Kun præmieberegning: DKK 25,00 (Personlige effekter, dog DKK 250,00) Certifikat: DKK 100,00 (Personlige effekter, dog DKK 250,00) MAXIMUM: Per transportmiddel, eller ophold på samme terminal, pakhus, havnekaj: DKK 2.000.000,00. (Højere beløb kan dækkes efter accept fra Transurance). BEGRÆNSNINGER: Forsikring kan IKKE etableres for: Penge, værdipapirer, ædle metaller, perler, ædelstene, smykker og lign. Kunstværker. Levende dyr, fisk, planter og lign. Mobiltelefoner, RAM og lignende high risk/high value Vin, spiritus og tobak FLYTTEGODS: Pakkeliste skal indsendes ved værdi over DKK 25.000,- for flyttegods gælder endvidere Furniture in Transit Clauses. Selvrisiko DKK 500 |
|
Spring til debat: |